13 תשובות
שואל השאלה:
^^העניין הוא שאנחנו מדינה אמיתית שצריכה לכבד הסכמים, הם ארגון טרור שלא מחוייב לאף אחד. אנחנו לא יכולים לקבל את כל החטופים שלנוצואז כשכולם יהיו בחוץ להכנס בהם, כי זה נגד החוק הבינלאומי. אם נחתום על הפסקת אש תמורת החטופים, זה אומר סיום המלחמה.
אנונימי
שואל השאלה:
^^בדיוק!! השמאל צועק "בכל מחיר" ולא שם לב שהוא מעלה את המחיר עם ההפגנות שלו!!
אנונימי
נכון זה אומר הפסקת אש אבל הם לא יעמדו בה אז אנחנו פשוט מסכימים עד שהם שוברים את ההסכם זה בטוח יקרה ואז יש לנו עילה להיכנס בהם
זה לפעמים הבעיה אם השמאל גם שהם לא מבינים מה הם עושים וגם שאנחנו לא מבינים מה הם רוצים
שואל השאלה:
כל המטרה של המלחמה הזאת הייתה למנוע מלחמות עם החמאס בעתיד, ולמוטט אותו. לא עוד חטופים, לא עוד רקטות, לא עוד חיילים הרוגים מעזה. אנשים שכחו את המטרה הזאת, ומוכנים לוותר על הכל כדי להחזיר את החטופים עכשיו, אפילו אם זה אומר עוד חטופים בעתיד
אנונימי
שואל השאלה ^
יפה שאתה מאשים את השמאל אבל הכרתי המון אנשים שמפגינים בעד שיחרור החטופים והם היו בעד ביבי הם הצביעו לביבי הם דיברו איתו הם ניסו לבקש ממנו לשחרר את הילדים שלהם נחש מה? הוא פשוט התעלם מהם ואז הם התחילו לא לאהוב אותו אנשי הימין הולכים אחרי ביבי בעניים עצומות מתי תבינו שבגללו התחיל ה7 באוקטובר?? ובתור אחת שעברה המון מהשביעי מאוקטובר ויודעת בוודאות שזה אשמת ביבי אתה יכול ליקרוא לי שמאלנית כמה שבלך אבל אני לא שמאל ולא ימין אני לא רוצה ליהיות חלק מהמאבק המגעיל הזה של המדינה הימין מאשים את השמאל כמו תמיד ואנחנו החיילים שאשכרה נילחמים בשביל המדינה הזאת כדי שתישרוד כדי שמי שנמצא מעל שנה בשבי יחזור, כדי שתמשיך להיות פה מדינה ומה אתם עושים חוץ מלרדת אחד על השני וללכלך? כלום אשכרה כלום, חברים שלי מתו במלחמה ה מעל 150 אנשי צבא מילואימניקים וסדירניקים שאיבדתי במלחמה הזאת, עצמתי עיניים לחייל שלא הכרתי מבחינתי זה המון ואתם אתם האזרחים רבים ימין ושמאל רבים מי אשם ומי צודק במקום ליהיות עם מאוחד ולעזור ולא להקריב זה את זה כי יש לכם חיילים בחזית חבר טוב שלי כרגע בסוריה נילחם אני לא ממזמן חזרתי מעזה ליפני ההסכם, אתם צריכים להיות שמחים שיש הסכם כי נכון יכול להיות שבעתיד זה יקרה שוב צריך לקוות שלא אבל אין לך מושג מה זה להיות בשבי אין לך מושג מה זה להאנס על בסיס יום יומי אתה רוצה לנסות? לך לסדנת שבי של סיירת מטכל זה הכי קרוב למה שתמצא בשבי, ועד שהמדינה הזאת לא תתנער אני והמון חיילים תוהים למה אנחנו נילחמים עם אתם הורגים אחד את השני במיקום ליהיות מאוחדים למה החברים שלי מתו? בשביל שתאשים את שמאל? שימין יתנו מכות ויקללו? לא בשביל שתיהיה לכם מדינה שיהיה לכם איפה לגור ואיפה ליחיות אז תתחילו להתאפס על עצמכם ותתחילו לשנות את זה
זה החלק הקשה שחמאס קלט את זה והוא הבין איך לגרום לנו לשכוח (גם אם לזמן מסוים) את המטרה הגדולה שלנו הוא כל הזמן מציק לנו המלא דברים קטנים ככה שאנחנו מאבדים את זה
שואל השאלה:
^^את מחזקת את הטענה שלי... דווקא בגלל שכלכך הרבה חיילים מתו, דווקא בכלל שהחטופים כלכך סובלים בשבי ונאנסים על בסיס יומיומי, דווקא בגלל זה אנחנו צריכים לעשות הכל כדי לדאוג שזה לא יקרה שוב, וכדי שנדע שהחיילים שלנו לא מתו לשווא. אם היינו עושים עסקה על תחילת המלחמה ומשחררים מלא מחבלים, עוד כמה שנים השבעה באוקטובר יכול לקרות שוב חס וחלילה. ואז כשהם יחטפו מישהו מה נעשה? נשחרר עוד מחבלים? כל המטרה של המלחמה הייתה למנוע מזה לקרות. זאת המטרה העליונה.
אנונימי
בתור אחד שעבר שתי אסונות במדינה ( גם אסון מירון שראיתי חברים מתים לי מול העיניים וגם עכשיו 7.10 שאין עד עכשיו לא ידוע אם הם חיים מתים ואם כן איפה) ועוד שעברתי בעצמי אונס פעמיים ואחד לא מזמן אז אני מבין את הכאב
אני כבר הגעתי למצב אופטימיות של תעשו מה שאתם רוצים אתם בסופו של דבר לא תתנו לחיילים את הגישה למה שהם באמת רוצים שזה לחזור הביתה אם כולם ובמקום זה הם נלחמים חברים שלי עדיין נלחמים חברים ומשפחה שמתו אין אני לא יראה אותם יותר והכל בגלל זה מה שאני באמת רוצה זה או שכולם ישתקו יום אחד ישימו את האגו המגעיל שלהם בצד וימצאו פתרון לחרא שהולך לנו במדינה במקום כל היום לריב מי צודק או מי צריך לקבל כסף
אבל אין ככה חינכו אותי בבית לראות תמיד את החלק היותר טוב גם במצב שלנו עכשיו ואני קשה לי אני מתמודד אם יותר מידי חרא שאני לא יכול להוציא כי אם אני יוציא את זה פה יתחילו לעשות עליי פוגרומים ואין לי כוח כבר עברתי מספיק חרה אין לי כוח החברים הכי טובים שלי לא פה כבר לא איתי המשפחה שלי מפורקת אבל אני עדיין מנסה להיות אופטימי
שואל השאלה ^
מה שאני לא מחזקת זה את הפילוג שהשאלה שלך עושה ימין ושמאל זה צריך להיפסק
בגלל זה הם מנצלים את השמאל כדי שהם יוכלו להוציא כמה שיותר המחבלים שיש אצלנו כי אנחנו מחזירים ב*כל מחיר* והם לא אכפת להם שמי ששולט לא דוגל בזה
כן, אני אגיד לך למה כשיש עיסקה עם השטן זה לא משנה מה תציע או תמיד ימשוך אותך בזנב אף פעם לא תיהיה עסקה טובה עם חמאס ולדעתי הם יותר גרועים מהשטן בכל אופן ברגע שלא יהיה להם קלף מיקוח נגדנו שני הצדדים יודעים שהלך על חמאס וניכנס בהם בכל הכוח
נכון אבל אני לא שופט אותם נטו בגלל שזה היה הדרך חינוך שהם גדלו בה ואחר כך זה ניהיה הדרך חיים שלהם אני לא מצדיק אותם אבל כן מבין אותם