8 תשובות
זה הגיוני שתרגישי ככה. אם כבר קשה לך להרגיש בנוח עם אנשים שאת מכירה מהיסודי, אז ללכת למקום חדש עם אנשים שאת בכלל לא מכירה יכול להיות אפילו יותר מאתגר. אולי במקום להכריח אותך לתנועת נוער, אפשר לחשוב על מסגרת חברתית אחרת שתתאים לך יותר? למשל, חוג כלשהו שקשור לתחום שמעניין אותך, מפגשים עם חברות באופן עצמאי, או משהו אחר שירגיש לך טבעי ונעים.
אם תסבירי להורים שלך שזה לא קשור לרצון שלך להתחבא בבית, אלא פשוט לתחושה שלך בתוך הקבוצות האלה, אולי הם יהיו יותר פתוחים להקשיב. את יכולה לנסות להגיד להם:
"אני מבינה שאתם רוצים שיהיו לי חברים ושאצא מהבית, ואני באמת לא רוצה להיות לבד. אבל תנועת נוער פשוט לא מתאימה לי. זה לא המקום שבו אני מרגישה בנוח, וזה לא יעזור לי להתחבר לאחרים אלא רק יגרום לי להרגיש לא קשורה. אני מוכנה לנסות משהו אחר, אבל בכיוון שמתאים לי."
נראה לך שהם יוכלו להבין את זה?
אם תסבירי להורים שלך שזה לא קשור לרצון שלך להתחבא בבית, אלא פשוט לתחושה שלך בתוך הקבוצות האלה, אולי הם יהיו יותר פתוחים להקשיב. את יכולה לנסות להגיד להם:
"אני מבינה שאתם רוצים שיהיו לי חברים ושאצא מהבית, ואני באמת לא רוצה להיות לבד. אבל תנועת נוער פשוט לא מתאימה לי. זה לא המקום שבו אני מרגישה בנוח, וזה לא יעזור לי להתחבר לאחרים אלא רק יגרום לי להרגיש לא קשורה. אני מוכנה לנסות משהו אחר, אבל בכיוון שמתאים לי."
נראה לך שהם יוכלו להבין את זה?
אני מבינה אותך אבל מצד שני הם צודקים וכדאי לך להקשיב להם
גם אני הייתי כמוך ולא רציתי ללכת יותר לתנועת נוער למרות שההורים שלי רצו שאני אלך
עכשיו אני כיתה יא ובאמת אין לי חיי חברה חוץ מבית ספר ואני ממש מתחרטת על זה וכל מי שסביבי כמעט הולך לתנועות נוער ויש לו הרבה יותר חיי חברה
קיצר את תתחרטי
גם אני הייתי כמוך ולא רציתי ללכת יותר לתנועת נוער למרות שההורים שלי רצו שאני אלך
עכשיו אני כיתה יא ובאמת אין לי חיי חברה חוץ מבית ספר ואני ממש מתחרטת על זה וכל מי שסביבי כמעט הולך לתנועות נוער ויש לו הרבה יותר חיי חברה
קיצר את תתחרטי
אנונימית
שואל השאלה:
אני יודעת שאני אתחרט גם נגיד לפני כל מסע חברות שלי מדברות ואיזה כיף יהיה וכזה
אבל אני באמת לא נהנית שם והצליאק הזה מוריד לי את כל הביטחון שאין לי בכלל
אני יודעת שאני אתחרט גם נגיד לפני כל מסע חברות שלי מדברות ואיזה כיף יהיה וכזה
אבל אני באמת לא נהנית שם והצליאק הזה מוריד לי את כל הביטחון שאין לי בכלל
אנונימית
שואל השאלה:
אביגיל
אמא שלי אמרה שרק בהתחלה אני ארגיש לא קשורה ולאט לאט זה יעבור
מצד אחד זה יכול להיות נכון אבל לוקח לי מלא זמן להיות פתוחה עם אנשים
אני צריכה ממש להכיר אותם ולסמוך עליהם
וגם אחרי שאני מכירה אותם טוב אני לא תמיד מרגישה בנוח
אביגיל
אמא שלי אמרה שרק בהתחלה אני ארגיש לא קשורה ולאט לאט זה יעבור
מצד אחד זה יכול להיות נכון אבל לוקח לי מלא זמן להיות פתוחה עם אנשים
אני צריכה ממש להכיר אותם ולסמוך עליהם
וגם אחרי שאני מכירה אותם טוב אני לא תמיד מרגישה בנוח
אנונימית
שואל השאלה:
הם גם הציעו לי ללכת לנסות תנועת נוער אחרת אבל שם בכלל אני ארגיש לבד ולא קשורה
הם גם הציעו לי ללכת לנסות תנועת נוער אחרת אבל שם בכלל אני ארגיש לבד ולא קשורה
אנונימית
זה באמת מתסכל כשמרגישים שלא מקשיבים למה שאת מנסה להסביר. נשמע שניסית לדבר עם ההורים שלך בהיגיון, אבל הם לא ממש מבינים מה את מרגישה שם. אולי שווה לנסות להסביר את זה בדרך שתרגיש להם יותר מוחשית?
את יכולה להגיד להם משהו כמו:
*"אני יודעת שאתם רוצים שיהיו לי חיי חברה ושאהנה שם, אבל אני ניסיתי וזה לא היה לי נעים. אני לא מרגישה בנוח בסביבה הזאת, וקשה לי להיפתח שם. זה לא שאני לא רוצה
את יכולה להגיד להם משהו כמו:
*"אני יודעת שאתם רוצים שיהיו לי חיי חברה ושאהנה שם, אבל אני ניסיתי וזה לא היה לי נעים. אני לא מרגישה בנוח בסביבה הזאת, וקשה לי להיפתח שם. זה לא שאני לא רוצה
כביכול אני איתך
תלכי לאן שמרגיש לך טוב, אולי את יכולה ללכת לאן שאמא שלך רוצה ותנסי להיות עם החברות שלך שם את לא צריכה עוד אנשים
באותו הנושא: