104 תשובות
לא
לא
לא
שואל השאלה:
אז מי הם?
אז מי הם?
אנונימי
חד משמעית לא!!!
את חלקו הקטן
צד אחד של החרדים
ממש ממש לא הם חלק קטן מהציבור החרדי אבל רק אותם מראים בתקשורת
ברור, רובו המוחלט של הציבור החרדי לא מתגייס.
לא, הם סתם מיעוט קיצוני
שואל השאלה:
למה הם לא עפים מהארץ?
למה הם לא עפים מהארץ?
אנונימי
ממש ממש לא
זה שרוב החרדים לא מתגייסים לא בהכרח אומר שהם אותם חרדים שילכו ויצעקו נמות ולא נתגייס.
נכון שזה לא בסדר שרוב האוכלוסיה החרדית לא מתגייסת, אבל הרוב הם גם לא קיצונים כאלה. החרדים שלא מתגייסים לצבא עושים את זה מסיבות מסויימות (שאני לא מסכימה איתן) אבל לא כמו הקיצוניים שמזלזלים בצבא ובחיילים שלנו, רוב החרדים דווקא מעריכים את הצבא ואת כל מה שהחיילים עושין למענינו.
אומרת בתור אתאיסטית
זה שרוב החרדים לא מתגייסים לא בהכרח אומר שהם אותם חרדים שילכו ויצעקו נמות ולא נתגייס.
נכון שזה לא בסדר שרוב האוכלוסיה החרדית לא מתגייסת, אבל הרוב הם גם לא קיצונים כאלה. החרדים שלא מתגייסים לצבא עושים את זה מסיבות מסויימות (שאני לא מסכימה איתן) אבל לא כמו הקיצוניים שמזלזלים בצבא ובחיילים שלנו, רוב החרדים דווקא מעריכים את הצבא ואת כל מה שהחיילים עושין למענינו.
אומרת בתור אתאיסטית
^שאלה טובה
אנונימית
חילונים שמנסים להרוג את ביבי הם מייצגים את כל הציבור החילוני ?
לא .... אז מי הם?
לא .... אז מי הם?
הם לא חלק קטן אבל הם לא מבטאים את כל המגזר החרדי
^^^^^^מה זאת אומרת שהם לא אותם חרדים שילכו ויצעקו נמות ולא נתגייס?
ההבדל היחיד ביניהם הוא שהם צועקים את זה והם יושבים בבית ומשתמטים בשקט.
זהו.
ההבדל היחיד ביניהם הוא שהם צועקים את זה והם יושבים בבית ומשתמטים בשקט.
זהו.
אני לא אנטישמי אני נגד אנשים כמוך שהם פשוט נטל
ההבדל היחיד שהם קיוצינים ואלה שלא אומרים את זה יותר שפויים שהם יושבים ללמוד תורה ומבינים שיש לזה כוח לא פחות מצבא
והם לא ילכו נגד מי שבוחר להתגייס
להגיד למות ולא להתגייס זה משפט חמור גם מצד התורה!^^
והם לא ילכו נגד מי שבוחר להתגייס
להגיד למות ולא להתגייס זה משפט חמור גם מצד התורה!^^
למזלי לא
^^^אוקיי, אז ההבדל הוא שלדעתך הם קיצוניים והם לא.
למי אכפת מזה? שניהם לא מתגייסים. מה אכפת לי מי צועק ומי לא.
משפט חמור גם מצד התורה? זה למה הרב הראשי לישראל אמר שהם יעופו מהארץ אם יכריחו אותם להתגייס? טוב, אולי הוא חלק מה"מיעוט" (הוא לא).
למי אכפת מזה? שניהם לא מתגייסים. מה אכפת לי מי צועק ומי לא.
משפט חמור גם מצד התורה? זה למה הרב הראשי לישראל אמר שהם יעופו מהארץ אם יכריחו אותם להתגייס? טוב, אולי הוא חלק מה"מיעוט" (הוא לא).
^14
הם לא עפים מהארץ כי אין להם שום רצון או אינטרס לעוף מפה. הממשלה נותנת להם כל מה שהם רוצים. בחול זה לא יעבוד ככה.
ולחרדים כמו נטורי קרתא (שלא מאמינים שצריכה להיות לנו מדינה כי המשיח לא בא עדיין) פשוט אין לאן ללכת. ואני גם חושבת שהם יעדיפו בכל זאת להישאר בארץ מאשר שהם יעברו לחול ואז אנשים לא יהודים יעברו לגור פה במקומם. (משערת)
הם לא עפים מהארץ כי אין להם שום רצון או אינטרס לעוף מפה. הממשלה נותנת להם כל מה שהם רוצים. בחול זה לא יעבוד ככה.
ולחרדים כמו נטורי קרתא (שלא מאמינים שצריכה להיות לנו מדינה כי המשיח לא בא עדיין) פשוט אין לאן ללכת. ואני גם חושבת שהם יעדיפו בכל זאת להישאר בארץ מאשר שהם יעברו לחול ואז אנשים לא יהודים יעברו לגור פה במקומם. (משערת)
חחח לא יודע מי זה רב ראשי בשבילך אבל הרבנים שאני מכיר לא אמרו בחיים דבר כזה!!!
זה הקפלניסטים של החרדים. מיעוט קטן אך צעקני
^^אז אחדש לך. הרב הראשי לישראל הרשמי הוא הרב יצחק יוסף, זוכה פרס ישראל על עבודתו, והוא אמר את המילים האלה מילה במילה.
דבר ראשון יש הבדל בין למות לבין לעזוב את הארץ
והוא פשוט מבין מה שאתה לא מבין ולא מאמין בו שיש לתורה כוח הרבה יותר חזק מכל דבר אחר כי בלעדי התורה שום דבר היום לא היה מתקיים!!
והוא פשוט מבין מה שאתה לא מבין ולא מאמין בו שיש לתורה כוח הרבה יותר חזק מכל דבר אחר כי בלעדי התורה שום דבר היום לא היה מתקיים!!
ואני אחדש לך שהוא כבר לא "רב ראשי רשמי" לפני כמה חודשים!
^^אכן יש הבדל. אבל אין שום הבדל משמעותי בין החרדים שצועקים נמות ולא נתגייס לבין אלה שלא מתגייסים. לא קיים בכלל הבדל מעשי.
שניהם משתמטים באותה מידה בדיוק.
מעבר לזה שהטענה שלך "שום דבר לא יתקיים בלי התורה" היא לא יותר מקונספירציה שלא ניתנת לבדיקה, היא גם שטות מוחלטת מבחינה דתית.
העולם היה קיים לפי היהדות 1,000 שנה לכל הפחות לפני שניתנה התורה.
שלא לדבר על זה שיש אנשים שלא מאמינים בקונספירציה הזו, ואין לך שום זכות במדינה דמוקרטית לטעון דבר כזה אם לא כולם מאמינים בו. בקיצור, טיעון על הפנים.
כן, הוא סיים את התפקיד לא מזמן, אבל מה זה משנה? האמירה נאמרה כשהוא היה רב ראשי.
שניהם משתמטים באותה מידה בדיוק.
מעבר לזה שהטענה שלך "שום דבר לא יתקיים בלי התורה" היא לא יותר מקונספירציה שלא ניתנת לבדיקה, היא גם שטות מוחלטת מבחינה דתית.
העולם היה קיים לפי היהדות 1,000 שנה לכל הפחות לפני שניתנה התורה.
שלא לדבר על זה שיש אנשים שלא מאמינים בקונספירציה הזו, ואין לך שום זכות במדינה דמוקרטית לטעון דבר כזה אם לא כולם מאמינים בו. בקיצור, טיעון על הפנים.
כן, הוא סיים את התפקיד לא מזמן, אבל מה זה משנה? האמירה נאמרה כשהוא היה רב ראשי.
לא זה רק מיעוט קיצוני
הרוב מעדיפים ללמוד בגלל שהעולם חייב תורה
אבל הם מעריכים את הצבא חייבים גם צבא וגם תורה
הרוב מעדיפים ללמוד בגלל שהעולם חייב תורה
אבל הם מעריכים את הצבא חייבים גם צבא וגם תורה
מה שאתה חושב אם התורה מגנה עלינו ולא צהל אתה תסכים לאפשרות שהממשלה תסרב לתקצב שוטרים בבני ברק או ישובים חרדיים אחרים?
ממש לא!
יש הרבה יותר חרדים שרוצים להתגייס ולצערנו אין להם פלטפורמה בצבא שמתאימה להם.
ואותם אלו שצועקים נמות ולא נתגייס הם קבוצה מוחרמת בתוך הציבור החרדי
יש הרבה יותר חרדים שרוצים להתגייס ולצערנו אין להם פלטפורמה בצבא שמתאימה להם.
ואותם אלו שצועקים נמות ולא נתגייס הם קבוצה מוחרמת בתוך הציבור החרדי
לע הרוב לא מסכימים איתם
לא
התורה נותנת את הכח אבל חייבים צבא שהם עושים את ההשתדלות
ואת הדברים המעשיים ונלחמים אבל התורה היא זאת שמגנה עליהם ועוזרת להם
התורה נותנת את הכח אבל חייבים צבא שהם עושים את ההשתדלות
ואת הדברים המעשיים ונלחמים אבל התורה היא זאת שמגנה עליהם ועוזרת להם
מייצגים חלק ממנו.
לא אבל הצבא די גזעני כלפי חרדים
מה שמונע מהם להתגייס
מה שמונע מהם להתגייס
חחח אז אם אתה לא מאמין במה שכתוב בתורה
"תורה מגנה ומצלה"
אז אין כאן מה לדון כי אני מאמין בכוח התורה ואתה לא אז אתה תמיד תמשיך להגיד שאין לזה ערך או כוח ואני תמיד אגיד שיש לתורה כוח הרבה יותר חזק מכל דבר אחר
אז לכן באמת אין עיניין להמשיך לדון בזה
מכבד את הדעות שלך מקווה שאתה יודע גם לכבד את של האחרים
ואגב מי שמפגין זה אנשים קיצוניים בכללי במגזר החרדי לא רק כלפי צבא אלא כלפי כל דבר אחר אפילו להגיע לעשות דיחוי הם לא עושים מה שכל שאר המגזר החרדי כן עושה
הם ממש שונים בדעות שלהם מכל המגזר החרדי
ממליץ לך ללכת לבדוק מבפנים מה המחלוקת שיש ביניהם לפני שאתה מדבר בצורה של סיסמאות או בצורה כוללנית
"תורה מגנה ומצלה"
אז אין כאן מה לדון כי אני מאמין בכוח התורה ואתה לא אז אתה תמיד תמשיך להגיד שאין לזה ערך או כוח ואני תמיד אגיד שיש לתורה כוח הרבה יותר חזק מכל דבר אחר
אז לכן באמת אין עיניין להמשיך לדון בזה
מכבד את הדעות שלך מקווה שאתה יודע גם לכבד את של האחרים
ואגב מי שמפגין זה אנשים קיצוניים בכללי במגזר החרדי לא רק כלפי צבא אלא כלפי כל דבר אחר אפילו להגיע לעשות דיחוי הם לא עושים מה שכל שאר המגזר החרדי כן עושה
הם ממש שונים בדעות שלהם מכל המגזר החרדי
ממליץ לך ללכת לבדוק מבפנים מה המחלוקת שיש ביניהם לפני שאתה מדבר בצורה של סיסמאות או בצורה כוללנית
דיברת אלי?
^^^^
החטיבה החרדית לא קמה עדיין
וגם כשהיא תקום זה עדיין לא ימחק את החרפה שהצבא מנע מחרדים להתגייס ולזכות להגן על עם ישראל
החטיבה החרדית לא קמה עדיין
וגם כשהיא תקום זה עדיין לא ימחק את החרפה שהצבא מנע מחרדים להתגייס ולזכות להגן על עם ישראל
^^^^ מה זה משנה בסופו של דבר הם לא מתגייסים
אנונימי
מה גזעני בצבא נגד חרדים אחי
מה גזעני בצבא נגד חרדים נשמה
מה גזעני בצבא נגד חרדים אחי
חח האתר קרס לי
^10 בהתחלה אמרת שבלי התורה שום דבר לא יתקיים. לא שהיא מגנה ומצילה. זה כבר טיעון אחר שגם כן הופרך בשלל אסונות, באסון מירון למשל.
בכל אופן, מסכים, ברור שרוב החרדים לא הולכים להפגין וכנראה לא מייחלים למותם של חיילי צה"ל.
אבל מבחינה מעשית, כשהרב הראשי אומר שהם יעופו מהארץ ואחוזי הגיוס אפסיים, אין הבדל משמעותי וצריך לפתור את שתי הבעיות.
בכל אופן, מסכים, ברור שרוב החרדים לא הולכים להפגין וכנראה לא מייחלים למותם של חיילי צה"ל.
אבל מבחינה מעשית, כשהרב הראשי אומר שהם יעופו מהארץ ואחוזי הגיוס אפסיים, אין הבדל משמעותי וצריך לפתור את שתי הבעיות.
אנונימי הם לא מתגייסים
1 הצבא לא רוצה אותם באמת (אם כן היה מזמן הסדר לקבל אותם בצורה נכונה ולא בכפייה)
2 הם מאמינים שיש כוח לתורה
3 הם מאמנים שצבר חזק צריך תורה חזקה !
1 הצבא לא רוצה אותם באמת (אם כן היה מזמן הסדר לקבל אותם בצורה נכונה ולא בכפייה)
2 הם מאמינים שיש כוח לתורה
3 הם מאמנים שצבר חזק צריך תורה חזקה !
קיצר צריך את שתיהם כי התורה מגינה והצבא נלחם
יפה שהחלטת שצריך את שניהם מדעת עצמך ככה עובדת.דמוקרטיה
אבל ואוו איזה סערה
כל הבעיה שלך שאתה מאוד עובד לפי סיסמאות לא צריך רק תורה בשביל להתקיים ללא אסונות
בית המקדש נחרב למרות שהיה תורה
הוא נחרב בגלל שנאת חינם אז יכול להיות מצבים של אסונות אפילו שיש תורה
וכן לגבי המלחמה תורה מגנה ומצלה
ולגבי העולם כולו כתוב
"על שלושה דברים העולם מתקיים תורה עובדה וגמילות חסדים" בלעדי שלושת אלא העולם לא שווה קיום
בית המקדש נחרב למרות שהיה תורה
הוא נחרב בגלל שנאת חינם אז יכול להיות מצבים של אסונות אפילו שיש תורה
וכן לגבי המלחמה תורה מגנה ומצלה
ולגבי העולם כולו כתוב
"על שלושה דברים העולם מתקיים תורה עובדה וגמילות חסדים" בלעדי שלושת אלא העולם לא שווה קיום
מה זה מדעת עצמי?
אני חרדית אני מאמינה בתורה וגם בצבא
אני חרדית אני מאמינה בתורה וגם בצבא
בכלל לא
הם מיצגים את הציבור הקיצוני שאפילו חרדים לא סובלים
הם מיצגים את הציבור הקיצוני שאפילו חרדים לא סובלים
לא, גם מפגינים בצפון תל אביב אומרים את אותן מילים בדיוק.
אנונימי
מה שאתה חושב זה לא משנה את העובדה שאתה לא יכול להכריח יותר מחצי מדינה להגן עליך בזמן שאתה מתעסק במשהו שהם לא מאמינים שעוזר
^^^ אתה מסתכל בכלל מה שכתבתי?
לא זה הפלג הירושלמי הם אולי 6% מכלל הציבור החרדי
רוב הציבור החרדי הרבה יותר גמיש בעניין הזה גם ואפילו הדוסים ממש לא צועקים ולא מתנהגים כמו הפלג, אנשים חרדים ורבנים גדולים בציבור לא אוהבים בכלל את הפלג הירושלמי, אפילו בשידוכים אנשים מבררים היטב שאין למשודך קשר לדעות האלה.
הם עצמם כשהם מגיעים לגיל שידוכים מתחילם להתבייש בזה כי אנשים נרתעים מהם
רוב הציבור החרדי הרבה יותר גמיש בעניין הזה גם ואפילו הדוסים ממש לא צועקים ולא מתנהגים כמו הפלג, אנשים חרדים ורבנים גדולים בציבור לא אוהבים בכלל את הפלג הירושלמי, אפילו בשידוכים אנשים מבררים היטב שאין למשודך קשר לדעות האלה.
הם עצמם כשהם מגיעים לגיל שידוכים מתחילם להתבייש בזה כי אנשים נרתעים מהם
אנונימית
לא
זה החרדים הקיצוניים
זה החרדים הקיצוניים
אתיופים שאומרים שהם שונאים את המשטרה הם מייצגים את כל הקהילה האתיופית?
ערבי שאומר שהוא רוצה לרצוח יהודים הוא מייצג את כל הערבים?
ערבי שאומר שהוא רוצה לרצוח יהודים הוא מייצג את כל הערבים?
מייצגים את התחת שלהם
לא, ממש לא
יש הרבה חרדים שרוצים ומתגייסים.
יש קבוצות של חרדים שנגד להתגייס,
יש קבוצות של חרדים שמאוד רוצים להתגייס,
ויש קבוצות שלא מתגייסות אבל גם לא נגד לזה, הם פשוט הולכים ללמוד תורה במקום, משהו שלפי היהדות מאוד חשוב.
יש הרבה חרדים שרוצים ומתגייסים.
יש קבוצות של חרדים שנגד להתגייס,
יש קבוצות של חרדים שמאוד רוצים להתגייס,
ויש קבוצות שלא מתגייסות אבל גם לא נגד לזה, הם פשוט הולכים ללמוד תורה במקום, משהו שלפי היהדות מאוד חשוב.
קודם כל אין לכם זכות להתפרץ אל החרדים ככה והנה סיבה אחת... הקפלניסטים למה עליהם לא מסתכלים למה דווקא החרדים אלה שמוצגים כל היום ורק עליהם מדברים ? מה עם הקפלניסטים? לא רוצים להרוג את ביבי? והם אלה שגרנו לשביעי באוקטובר הקפלניסטים !!! והשמאל
הם קיצוניים רובם לא כךך
אזולאי הפרו אתה שטוף מוח קיצונית
ממש לא
כמו בכל מקום יש שפויים ולא שפויים
יש חרדים ממש נחמדים
כמו זה שעזר לי בטיול פעם
היה בלבוש דתי ממש
הציע לי סוכריה כל הזמן כשראה כמה רע לי כשהתייבשתי(:
ושתבינו,
סירבתי בכל פעם מחדש לסוכריה,
כי אני מאלו שאוהבים מים כשהם מתייבשים ולנוח, אבל לא היה לי כוח לדבר כדי להסביר את כל זה
בסוף אח שלי גם מותש אכשהו סחב אותי..
בסוף נתתי לאח שלי גלידה כפרס
לצערי הבחור הדתי הלך מהר למשפחה שלו שהתרחקה ממנו
כמו בכל מקום יש שפויים ולא שפויים
יש חרדים ממש נחמדים
כמו זה שעזר לי בטיול פעם
היה בלבוש דתי ממש
הציע לי סוכריה כל הזמן כשראה כמה רע לי כשהתייבשתי(:
ושתבינו,
סירבתי בכל פעם מחדש לסוכריה,
כי אני מאלו שאוהבים מים כשהם מתייבשים ולנוח, אבל לא היה לי כוח לדבר כדי להסביר את כל זה
בסוף אח שלי גם מותש אכשהו סחב אותי..
בסוף נתתי לאח שלי גלידה כפרס
לצערי הבחור הדתי הלך מהר למשפחה שלו שהתרחקה ממנו
כן
רוב הגדול של החרדים לא מיתגייס
...
רוב הגדול של החרדים לא מיתגייס
...
בגט האמת
לא מכריח אף אחד להאמין בזה
ויש יותר מחצי שמאמינים בזה!
וצבא לא יכול להכריח ציבור שלם לעשות ההפך ממה שהם דוגלים בו
אם הצבא באמת היה צריך את החרדים הוא היה מתאים להם גדודים לפי מה שמתאים להם באמת
ואגב אגב רק משהו קטן מהצד
מי שבאמת חושב שברגע שהחרדים התגייסו הכל הסתיים ולא יהיה הפגנות על הציבור החרדי והכל יהיה בסדר אז הוא חיי בסרט
לא יעזבו את החרדים האפילו אם הם יהיו בצבא
תמיד יהיה לאנשים מה להגיד
הכל פוליטי הכל אינטרסים
לא מכריח אף אחד להאמין בזה
ויש יותר מחצי שמאמינים בזה!
וצבא לא יכול להכריח ציבור שלם לעשות ההפך ממה שהם דוגלים בו
אם הצבא באמת היה צריך את החרדים הוא היה מתאים להם גדודים לפי מה שמתאים להם באמת
ואגב אגב רק משהו קטן מהצד
מי שבאמת חושב שברגע שהחרדים התגייסו הכל הסתיים ולא יהיה הפגנות על הציבור החרדי והכל יהיה בסדר אז הוא חיי בסרט
לא יעזבו את החרדים האפילו אם הם יהיו בצבא
תמיד יהיה לאנשים מה להגיד
הכל פוליטי הכל אינטרסים
אתם צריכים להבין, בגדול, הראייה של רוב החרדים היא באמת לימוד התורה הכי חשוב, אבל עדיין אנחנו מתנהגים כמו בני אדם ומכבדים את האחים שלנו במדינה
לעומת זאת הראייה של הפלג הירושלמי היא המדינה לא קיימת מבחינתם הם נגד הכל הם אפילו לא מצביעים בבחירות לממשלה, מבחינתם הם לא שייכים לפה אז להתגייס? הם מעדיפים למות כנראה
לעומת זאת הראייה של הפלג הירושלמי היא המדינה לא קיימת מבחינתם הם נגד הכל הם אפילו לא מצביעים בבחירות לממשלה, מבחינתם הם לא שייכים לפה אז להתגייס? הם מעדיפים למות כנראה
אנונימית
סוף סוף מישהי כותבת כאן משהו לעניין!!!^
רוב החרדים בישראל שונאים את המדינה ואת הציונות.
אנשים ( יותר נכון שמאלנים ) מתבלבלים בין נערי הגבעות האדוקים לבין החרדים הקיצוניים ( אפשר לומר שמבחינתם נערי הגבעות והחרדים אותו דבר ). החרדים לא תורמים שום דבר ויש להם שנאה בלתי מוסברת לכלבים.
אנשים ( יותר נכון שמאלנים ) מתבלבלים בין נערי הגבעות האדוקים לבין החרדים הקיצוניים ( אפשר לומר שמבחינתם נערי הגבעות והחרדים אותו דבר ). החרדים לא תורמים שום דבר ויש להם שנאה בלתי מוסברת לכלבים.
אנונימית
אני רוצה להגיד לך שלא
אבל כן
על מה המינוסים? זאת דעתי
לא אומרת כל אחד ואחד מהם אבל כן
אבל כן
על מה המינוסים? זאת דעתי
לא אומרת כל אחד ואחד מהם אבל כן
לא.
זה הפלג הירושלמי. אולי גם אנשים מה"עדה". מיעוט קטן אפילו לא 10 אחוז. יש להם דרך ורבנים ומוסדות והשקפה שונים וקנאים ואנטי ציונים יותר
זה הפלג הירושלמי. אולי גם אנשים מה"עדה". מיעוט קטן אפילו לא 10 אחוז. יש להם דרך ורבנים ומוסדות והשקפה שונים וקנאים ואנטי ציונים יותר
כן
אם החרדים היו מתגייסים ומביעים התנגדות ציבורית כלפי המשפט הזה או הקבוצה הזאת הם לא היו מייצגים אותם
אבל החרדים לא מתגייסים ולא אומרים בצורה ציבורית שהם לא מייצגים אותם רק פרטית
אם החרדים היו מתגייסים ומביעים התנגדות ציבורית כלפי המשפט הזה או הקבוצה הזאת הם לא היו מייצגים אותם
אבל החרדים לא מתגייסים ולא אומרים בצורה ציבורית שהם לא מייצגים אותם רק פרטית
אנונימי
מייצגים את הציבור הקיצוני בזרם החרדי, כן.
אנונימית
אנונימית אני חרדית ואני מאוהבת בכלבים
יש חילונים שגם לא אוהבים כלבים
דיי עם הסטראוטיפים הדפוקים האלה בחייאת איזה ילדותית
יש חילונים שגם לא אוהבים כלבים
דיי עם הסטראוטיפים הדפוקים האלה בחייאת איזה ילדותית
אנונימית
ממש לא! כל האנשים שאני מכירה בערך התגייסו ואלה שלא זה רק בגלל שהם באמת דואגים שהם לא יקפידו על מצוות כמו כיום והם ממש חרדים. כל האלה שאומרים נמות ולא נתגייס הם רק קבוצה קטנה של אנשים דוסים שחושבים שהם ימותו על קידוש ה או משו אבל הם אידיוטים בטירוף כאילו אפילו להוציא אתזה מהפה זה מזעזע בעיניי. הם סתם דפוקים אבל בגלל שמראים אותם בחדשות אנשים חושבים שכל החרדים ככה
זה כמו שתאמרו שמי שהפריע לתפילות יום כיפור בדיזנגוף הוא המייצג של המגזר החילוני, אולי קצת חילוני קיצוני.
יש מעל מיליון חרדים במדינה. ההפגנות האלה הן כלום ושום דבר באחוזים.
די לסטיגמות מטופשות.
זה שהם חרדים לא אומר שהם מייצגים אף אחד חוץ מהקהילה המאד ספציפית שלהם.
וזה שמראים רק אותם מחדשות זה כי תקשרות זה ביזנס לכל דבר ועניין, רק רוצים עוד רייטינג ואת זה הם ישיגו רק על ידי הפחדות והשמצות. לא אם הם יצלמו אלפי חרדים שמתנדבים ביד שרה איחוד הצלה ידידים ועוד
יש מעל מיליון חרדים במדינה. ההפגנות האלה הן כלום ושום דבר באחוזים.
די לסטיגמות מטופשות.
זה שהם חרדים לא אומר שהם מייצגים אף אחד חוץ מהקהילה המאד ספציפית שלהם.
וזה שמראים רק אותם מחדשות זה כי תקשרות זה ביזנס לכל דבר ועניין, רק רוצים עוד רייטינג ואת זה הם ישיגו רק על ידי הפחדות והשמצות. לא אם הם יצלמו אלפי חרדים שמתנדבים ביד שרה איחוד הצלה ידידים ועוד
את חלקם
מייצגים חלק קטן מאד מהחרדים - בדיוק כמו שמחאת קפלן האלימה מייצגת את החילונים. באותה מידה
לא את כולם
חלק גדול ממנו.
כל אלה כאן עם התשובות המהירות - כמה חרדים אתם מכירים אישית?
1. החרדים האלו משתייכים ל"פלג הירושלמי", שנמנה על 20% מהחרדים
לא מייצג
2. אבל - גם שאר 80% החרדים מתנגדים לסנקציות הכפייה, ומבהירים שאם החלופות הן גיוס בכפיה או מאסר - מצווה ללכת לכלא
3. ולמה? כי המשמעות של כפייה כזו - היא שבמקום שהצבא יתקן את הכשלים החמורים שבו - צה"ל ימשיך לחלן את החרדים שמתגייסים, וימשיך לפעול באופן מוצהר ולא מוסתר כלל - לחיסול החברה החרדית.
4. אבל - אותם 80% מסכימים, שבהעדר כפייה,
ובהינתן שיתבצע שינוי מהותי בהתנהלות צה"ל, ובמינוי אנשים אמינים לתפקידי הגיוס והפיקוד בגופים שאליהם חרדים מגוייסים - הם כן יתמכו בגיוס, בהיקפים הולכים וגוברים.
לגבי היכרות אישית, אני מכיר לא מעט
ש"סניקים, חסידי חב"ד, חסידי ברסלב, וחברים מחסידויות הונגריות
לא מייצג
2. אבל - גם שאר 80% החרדים מתנגדים לסנקציות הכפייה, ומבהירים שאם החלופות הן גיוס בכפיה או מאסר - מצווה ללכת לכלא
3. ולמה? כי המשמעות של כפייה כזו - היא שבמקום שהצבא יתקן את הכשלים החמורים שבו - צה"ל ימשיך לחלן את החרדים שמתגייסים, וימשיך לפעול באופן מוצהר ולא מוסתר כלל - לחיסול החברה החרדית.
4. אבל - אותם 80% מסכימים, שבהעדר כפייה,
ובהינתן שיתבצע שינוי מהותי בהתנהלות צה"ל, ובמינוי אנשים אמינים לתפקידי הגיוס והפיקוד בגופים שאליהם חרדים מגוייסים - הם כן יתמכו בגיוס, בהיקפים הולכים וגוברים.
לגבי היכרות אישית, אני מכיר לא מעט
ש"סניקים, חסידי חב"ד, חסידי ברסלב, וחברים מחסידויות הונגריות
חדמש לא
אוקיי אז עכשיו אני בדיוק חוזר מסמינריון בן יומיים שמטרתו להכיר את החברה החרדית מקרוב (אני דתי לאומי) שבמהלכו סיירנו בישיבות גדולות בבני ברק ובירושלים ודיברנו הרבה על נושא ההתגייסות מן הסתם
אז אלה כמה מהמסקנות שלי:
1 (עובדה): הציבור החרדי משתדל להפריד את עצמו מאוד משאר הארץ והעולם מחשש (מוצדק לדעתי) להתקלקל
2 (דעה אישית שלי) : התפקיד שהציבור החרדי ממלא במלחמה בלימוד התורה שלו שווה ערך לנהגים וטבחים בצבא- הכרחיים ללחימה אבל אין להם מעלה של לוחם קרבי (מן הסתם אתאיסטים ואנשים שלא מאמינים בלימוד תורה יתנגדו אבל זה דיון אחר כבר)
3(משולב): ראשי הציבור החרדי מורים לא להתגייס מפחד להתקלקל בצבא ומחשבה על הדורות הבאים ומכיון שהוא לא חושב במושגים של העולם הזה בלבד אלא גם העולם הבא הם מעדיפים להישאר בחממה המוגנת שלהם ולא לצאת לצבא ואולי אחר כך כבר יצאו בשאלה ויאבדו את העולם הבא שלהם
ולכן הם באמת מאמינים במשפט 'נמות ולא נתגייס'-מכיון שמבחינתם עדיף להם למות ולא לאבד את העולם הבא שלהם.
מקווה שעזרתי :)
אז אלה כמה מהמסקנות שלי:
1 (עובדה): הציבור החרדי משתדל להפריד את עצמו מאוד משאר הארץ והעולם מחשש (מוצדק לדעתי) להתקלקל
2 (דעה אישית שלי) : התפקיד שהציבור החרדי ממלא במלחמה בלימוד התורה שלו שווה ערך לנהגים וטבחים בצבא- הכרחיים ללחימה אבל אין להם מעלה של לוחם קרבי (מן הסתם אתאיסטים ואנשים שלא מאמינים בלימוד תורה יתנגדו אבל זה דיון אחר כבר)
3(משולב): ראשי הציבור החרדי מורים לא להתגייס מפחד להתקלקל בצבא ומחשבה על הדורות הבאים ומכיון שהוא לא חושב במושגים של העולם הזה בלבד אלא גם העולם הבא הם מעדיפים להישאר בחממה המוגנת שלהם ולא לצאת לצבא ואולי אחר כך כבר יצאו בשאלה ויאבדו את העולם הבא שלהם
ולכן הם באמת מאמינים במשפט 'נמות ולא נתגייס'-מכיון שמבחינתם עדיף להם למות ולא לאבד את העולם הבא שלהם.
מקווה שעזרתי :)
זה אפילו פחות מ20% מאיפה הבאת את האחוז הגבוה הזה
אנונימית
^^מי שלא מסכים או לא מבין משהו ממה שכתבתי מוזמן לפרטי אני אשמח להעמיק עוד בנושא
הסיבה שהם לא עוזבים הם חושבים שזאת ארץ הקודש ורוצים לגור בה אבל לא רוצים שהחילונים והדתיים לאומים "יפריעו" להם כמו שבחורות יסתובבו לא צנוע ברחוב ושיהיו סופרים או ספקי מזון לא כשרים אז הם חושבים שהמוסלמים דומים לנו בהרבה דברים כי יש דברים מסויימים שהם לא אוכלים יש להם צומות וצניעות מסויימת אז הם אהבלים שחושבים שערבים עדיפים על חילונים שדרך אגב לא ירצחו אותם על היותם יהודים אבל הם ממש לא מייצגים את הציבור החרדי יש המון חרדים שתורמים דם ומתפללים המון גם מתגייסים ועובדים באיחוד הצלה וכדומה ותורמים אוכל
עוד הבדל חשוב - יש מי שאולי חושב שעדיף עולם הבא מלהפוך לחילוני בצבא. מסכים.
אבל בין זה ובין המפגינים, שרוצים לומר שבשום אופן לא נכיר במדינה וגם אם יהיו תנאים חרדיים בצבא "נמות ולא נתגייס" זה שמים וארץ
אבל בין זה ובין המפגינים, שרוצים לומר שבשום אופן לא נכיר במדינה וגם אם יהיו תנאים חרדיים בצבא "נמות ולא נתגייס" זה שמים וארץ
^^^^לאנונימית:
סכמי את הפלג הירושלמי (עצניקים),
את החסידויות ההונגריות (סטמר, סיגט, שומרי אמונים), וספיחיהם (הם לא מפגינים, אבל דעותיהם דומות)
ותגיעי ל20%
סכמי את הפלג הירושלמי (עצניקים),
את החסידויות ההונגריות (סטמר, סיגט, שומרי אמונים), וספיחיהם (הם לא מפגינים, אבל דעותיהם דומות)
ותגיעי ל20%
all eyes on me עניתי לך בהודעה הקודמת שאתה מתבלבל ומשמע ממך שאתה משווה. השאלה כאן הייתה על עמדת המפגינים
העדה והפלג לא מגיעים ל20 אחוז מהציבור החרדי בארץ. ואין פה הרבה סאטמר. סיגט בכלל חחח
^^לועלי תשוקתו
לא יודע - משום מה אני פגשתי חסידי סיגעט ושומרי אמונים
כנראה זה תלוי אם אתה מנסה לחפש או לא
לא יודע - משום מה אני פגשתי חסידי סיגעט ושומרי אמונים
כנראה זה תלוי אם אתה מנסה לחפש או לא
ממש אבל ממש לא!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
כאילו כלכך לא. כמה שאני שונאת את החשיבה הזו!
יש מלא חרדים שמתגייסים די כבר תתעוררו ותראו את מי שכן לא את מי שלא!
אלה שאומרים את זה קיצוניים בחברה, למה להסתכל רק עליהם?!
כאילו כלכך לא. כמה שאני שונאת את החשיבה הזו!
יש מלא חרדים שמתגייסים די כבר תתעוררו ותראו את מי שכן לא את מי שלא!
אלה שאומרים את זה קיצוניים בחברה, למה להסתכל רק עליהם?!
lyrics
אולי יש לחרדים גן סיבות לא להתגייס?
הייתם שולחים ילד לצבא חרדי?
הצבא מאד חילוני ובניגוד לדתיים רציניים שמתגייסים ובולעים את כל הצפרדעים ומוותרים על כמה עקרונות שלהם, כי הם ילדי כאפות ונשים מוכות במדינה הזאת נותנים את טובי בניהם ומקבלים אוסלו גירוש גוש קטיף ועכשיו כנראה נסיגה מעזה ולבנון במקום התיישבות ואף אחד לא רואה את כל ההקרבה הלאומית שלהם בהתיישבות ביו"ש - חרדים פחות פרייארים.
עכשיו שמקימים חטיבה חרדית מתוך כבוד אמיתי לערכים החרדיים, ולא כמו מה שהיה בנצח יהודה ושאר המסלולים העלאק "חרדיים" שהפרו שם מיליון הבטחות וכל מי שהתקדם לקצונה היה חייב לחתום על מסמך וויתור על המסלול החרדי - הרבה רבנים ואנשי ציבור בוחנים את הצבא האם הוא ישמור על ההבטחות שלו לכבד אורח חיים דתי אמיתי.
חובת ההוכחה על הצבא.
אם זה ילך טוב - הגיוס רק יגדל
אולי יש לחרדים גן סיבות לא להתגייס?
הייתם שולחים ילד לצבא חרדי?
הצבא מאד חילוני ובניגוד לדתיים רציניים שמתגייסים ובולעים את כל הצפרדעים ומוותרים על כמה עקרונות שלהם, כי הם ילדי כאפות ונשים מוכות במדינה הזאת נותנים את טובי בניהם ומקבלים אוסלו גירוש גוש קטיף ועכשיו כנראה נסיגה מעזה ולבנון במקום התיישבות ואף אחד לא רואה את כל ההקרבה הלאומית שלהם בהתיישבות ביו"ש - חרדים פחות פרייארים.
עכשיו שמקימים חטיבה חרדית מתוך כבוד אמיתי לערכים החרדיים, ולא כמו מה שהיה בנצח יהודה ושאר המסלולים העלאק "חרדיים" שהפרו שם מיליון הבטחות וכל מי שהתקדם לקצונה היה חייב לחתום על מסמך וויתור על המסלול החרדי - הרבה רבנים ואנשי ציבור בוחנים את הצבא האם הוא ישמור על ההבטחות שלו לכבד אורח חיים דתי אמיתי.
חובת ההוכחה על הצבא.
אם זה ילך טוב - הגיוס רק יגדל
לא את כולו, אבל מספיק מהם כדי שזו תהיה בעיה.
רוב החרדים יש להם מיינדסט דומה, לא להתגייס בכל מחיר.
הם לא מנסחים את זה בשפה פרובוקטיבית tho, הם משתמשים בניסוחים מעורפלים כדי להסתיר את זה.
רוב החרדים יש להם מיינדסט דומה, לא להתגייס בכל מחיר.
הם לא מנסחים את זה בשפה פרובוקטיבית tho, הם משתמשים בניסוחים מעורפלים כדי להסתיר את זה.
^^הצבא לא חילוני. איזה שטויות. חיילים עולים למשפט על זה שהם לא שומרים שבת. עלאק להתאים את הצבא לחרדים. איזו פרופגנדה. מה עם להתאים את הצבא לחילונים?
בינתיים חילונים מתגייסים, למרות שהצבא לא מותאם אליהם בכלל ושהמפקדים כופים עליהם את הדת. היה מפקד שצרח על החיילים בפלוגה שלו ועשה הרצאה שלמה על אלוהים.
בינתיים החילונים שמים את זה בצד, כי צריך להילחם בשביל המדינה. למה החרדים כל כך אנטיציונים שאפילו לצו ראשון הם לא מוכנים להגיע? מעניין....
בושה וחרפה. הצדקת ותירוץ השתמטות.
בינתיים חילונים מתגייסים, למרות שהצבא לא מותאם אליהם בכלל ושהמפקדים כופים עליהם את הדת. היה מפקד שצרח על החיילים בפלוגה שלו ועשה הרצאה שלמה על אלוהים.
בינתיים החילונים שמים את זה בצד, כי צריך להילחם בשביל המדינה. למה החרדים כל כך אנטיציונים שאפילו לצו ראשון הם לא מוכנים להגיע? מעניין....
בושה וחרפה. הצדקת ותירוץ השתמטות.
"מלא חרדים מתגייסים"
הצחקתם. מתוך ציבור של מיליון מאה אלף - אפילו 1000 בשנה לא מתגייסים, אלא בסביבות ה800. זה כלום. גם מתוך ה800 האלו, צה"ל זייף נתונים. צה"ל אפילו הודה בזה. הוא החשיב חוזרים בשאלה. אלה חרדים לשעבר, הם חילונים, לא חרדים. אלו נערים שיצאו בשאלה בגיל 16 ועל הדרך הלכו לצבא.
חרדים. לא. מתגייסים.
החרדי שצעק "נמות ולא נתגייס" מייצג את הרוב בציבור החרדי. הם בעד השתמטות ונגד להתגייס בכל מחיר. נגד להילחם למען המולדת ונגד לתרום למדינה. ההבדל זה שהוא אומר את זה בפרצוף והם משתמשים בתירוצים להתחמק מאחריות. ההבדל זה שהניסוח שלו פרובוקטיבי. בתכלס? רוב מוחלט של הציבור החרדי בעד השתמטות והם אומרים בדיוק אותם דברים, רק בניסוח שונה.
די כבר עם זה. הפכתם את זה למלחמת דת. אחים שלכם נרצחים בשבי החמאס ואתם פרזיטים. זה לא קשור לדת. אפילו דתיים לאומים בעד שתתגייסו, גם מסורתיים, ועובדה שהם באמת מתגייסים. זה בכלל לא קשור לדת, זה קשור ללהגן על המדינה. זה עניין של חיים ומוות - וכרגע אתם לא בצד של החיים.
אנחנו בעיצומה של מלחמת גרילה שלא הייתה מאין כמוה. שימו את האג'נדה שלכם בצד. אם אני מסוגל להתעלם מעצם העובדה שצה"ל עושה כפייה דתית קיצונית ומעלה חיילים למשפט על שהם משתמשים בחשמל בשבת, או שאם אני קונה אוכל מבחוץ והוא כשר על פי הרבנות (ואתם אפילו לא אוכלים את זה. זה הולך לבטן שלי), או אפילו מפקדים שצורחים על החיילים שלהם אלוהים קיים (ומעניין מה היה קורה אם אני הייתי מפקד שצורח על חרדים שאלוהים לא קיים והוא שקר. כמה חרדים היו מתגייסים? בינתיים מפקדים צורחים על חיילים ההפך - ובכל זאת אנחנו מתגייסים. עושים כפייה דתית קיצונית בצבא - ובכל זאת אנחנו מתגייסים. עלאק הצבא לא מותאם לכם. ואתם עוד רוצים [ברוב חוצפתכם] פריווילגיות, פטור מזקן ומכל דבר בעצם, ש"יתחשבו בכם" ולא ישאירו אתכם שבתות [כן... כאילו לא התחשבו בכם מספיק עד עכשיו]. לא נראה לי שהבנתם לאן הגעתם. אתם לא בחופשה בקריבים עושים בטן גב. אתם בצבא. ועוד צריך לפנק אתכם שתתגייסו. בצבא משלמים לחרדים יותר כסף מאשר לחילונים).
ואם אני מסוגל לשים את כל זה בצד ולהתגייס, כי זאת המדינה שלי והמולדת שלי, וכרגע אחים שלנו בשבי נרצחים ואנחנו בעיצומה של מלחמת גרילה, אז גם אתם יכולים כמו גדולים.
אתם יכולים - אתם פשוט לא רוצים.
החילונים הקימו את המדינה הזאת. אצל החילונים הציונות בערה אצלם בלב. את החרדים? היה צריך לשחד אותם כדי שהם יעלו לארץ.
משתמטים. עצלנים. מפונקים. מלטפים אתכם ואז גורמים לכם לחשוב שהצבא זה תוכנית לבקשתכם. זה להיות חיים בסרט.
אפילו בתנ"ך כשעם ישראל רצה לכבוש את כנען אלוהים אמר שהוא לא יעשה את העבודה עבורם, אלא הם יצטרכו להילחם. ואם נדמה להם שהוא ירד מהשמיים אז הם חיים בסרט
הצחקתם. מתוך ציבור של מיליון מאה אלף - אפילו 1000 בשנה לא מתגייסים, אלא בסביבות ה800. זה כלום. גם מתוך ה800 האלו, צה"ל זייף נתונים. צה"ל אפילו הודה בזה. הוא החשיב חוזרים בשאלה. אלה חרדים לשעבר, הם חילונים, לא חרדים. אלו נערים שיצאו בשאלה בגיל 16 ועל הדרך הלכו לצבא.
חרדים. לא. מתגייסים.
החרדי שצעק "נמות ולא נתגייס" מייצג את הרוב בציבור החרדי. הם בעד השתמטות ונגד להתגייס בכל מחיר. נגד להילחם למען המולדת ונגד לתרום למדינה. ההבדל זה שהוא אומר את זה בפרצוף והם משתמשים בתירוצים להתחמק מאחריות. ההבדל זה שהניסוח שלו פרובוקטיבי. בתכלס? רוב מוחלט של הציבור החרדי בעד השתמטות והם אומרים בדיוק אותם דברים, רק בניסוח שונה.
די כבר עם זה. הפכתם את זה למלחמת דת. אחים שלכם נרצחים בשבי החמאס ואתם פרזיטים. זה לא קשור לדת. אפילו דתיים לאומים בעד שתתגייסו, גם מסורתיים, ועובדה שהם באמת מתגייסים. זה בכלל לא קשור לדת, זה קשור ללהגן על המדינה. זה עניין של חיים ומוות - וכרגע אתם לא בצד של החיים.
אנחנו בעיצומה של מלחמת גרילה שלא הייתה מאין כמוה. שימו את האג'נדה שלכם בצד. אם אני מסוגל להתעלם מעצם העובדה שצה"ל עושה כפייה דתית קיצונית ומעלה חיילים למשפט על שהם משתמשים בחשמל בשבת, או שאם אני קונה אוכל מבחוץ והוא כשר על פי הרבנות (ואתם אפילו לא אוכלים את זה. זה הולך לבטן שלי), או אפילו מפקדים שצורחים על החיילים שלהם אלוהים קיים (ומעניין מה היה קורה אם אני הייתי מפקד שצורח על חרדים שאלוהים לא קיים והוא שקר. כמה חרדים היו מתגייסים? בינתיים מפקדים צורחים על חיילים ההפך - ובכל זאת אנחנו מתגייסים. עושים כפייה דתית קיצונית בצבא - ובכל זאת אנחנו מתגייסים. עלאק הצבא לא מותאם לכם. ואתם עוד רוצים [ברוב חוצפתכם] פריווילגיות, פטור מזקן ומכל דבר בעצם, ש"יתחשבו בכם" ולא ישאירו אתכם שבתות [כן... כאילו לא התחשבו בכם מספיק עד עכשיו]. לא נראה לי שהבנתם לאן הגעתם. אתם לא בחופשה בקריבים עושים בטן גב. אתם בצבא. ועוד צריך לפנק אתכם שתתגייסו. בצבא משלמים לחרדים יותר כסף מאשר לחילונים).
ואם אני מסוגל לשים את כל זה בצד ולהתגייס, כי זאת המדינה שלי והמולדת שלי, וכרגע אחים שלנו בשבי נרצחים ואנחנו בעיצומה של מלחמת גרילה, אז גם אתם יכולים כמו גדולים.
אתם יכולים - אתם פשוט לא רוצים.
החילונים הקימו את המדינה הזאת. אצל החילונים הציונות בערה אצלם בלב. את החרדים? היה צריך לשחד אותם כדי שהם יעלו לארץ.
משתמטים. עצלנים. מפונקים. מלטפים אתכם ואז גורמים לכם לחשוב שהצבא זה תוכנית לבקשתכם. זה להיות חיים בסרט.
אפילו בתנ"ך כשעם ישראל רצה לכבוש את כנען אלוהים אמר שהוא לא יעשה את העבודה עבורם, אלא הם יצטרכו להילחם. ואם נדמה להם שהוא ירד מהשמיים אז הם חיים בסרט
כן, חד משמעית מייצגים.
אנשים לא יצליחו לעולם להפנים ולהבין את זה.
התורה, האמונה, חשובה לנו, ולחרדים, יותר מהכל.
התורה = הקדוש ברוך הוא.
ברגע שאתה שם חרדי בצבא, זה בדיוק כמו שתשים:
''מוסלמי בבית כנסת''
או
''אתאיסט בישיבה''
כמעט ואין הבדל. גם אם יש חרדים פה ושם או דתיים בצבא, רובם הגדול לא כזה.
חרדים גדלים לעולם שכולו ישיבה, תורה, צניעות, לבוש אחיד, תפילות, מצוות.
אתה שם אותם בצבא? אתה לוקח להם חצי מזה, וזה אסור, והם יעדיפו את האמונה והתורה.
אתה שם אותם בצבא? אתה עלול לדרדר להם את האמונה או חלילה שיחזרו בשאלה.
ביהדות יש משפט אחר המוות, ישאלו את היהודי, למה הלכת לצבא כשידעת שזה עלול לדרדר אותך ולא למדת בישיבה או בתורה וכו'?
מה הוא יענה? כן אבל הדרדרתי למסיבות והפסקתי לשמור שבת וכו' וכו'... ?
לכן, ''נמות, ולא נתגייס'', לפחות למות צדיקים, מאשר להדרדר ולמות כחוטאים או כחוזרים בשאלה ללא אמונה.
וזה גם החזון איש תמך ואמר כך שיש על מי לסמוך, הצבא של היום זה סביבה חילונית, לא חרדית, גם אם יש יחידות, לא כולם מתאימים אליהם.
התורה, האמונה, חשובה לנו, ולחרדים, יותר מהכל.
התורה = הקדוש ברוך הוא.
ברגע שאתה שם חרדי בצבא, זה בדיוק כמו שתשים:
''מוסלמי בבית כנסת''
או
''אתאיסט בישיבה''
כמעט ואין הבדל. גם אם יש חרדים פה ושם או דתיים בצבא, רובם הגדול לא כזה.
חרדים גדלים לעולם שכולו ישיבה, תורה, צניעות, לבוש אחיד, תפילות, מצוות.
אתה שם אותם בצבא? אתה לוקח להם חצי מזה, וזה אסור, והם יעדיפו את האמונה והתורה.
אתה שם אותם בצבא? אתה עלול לדרדר להם את האמונה או חלילה שיחזרו בשאלה.
ביהדות יש משפט אחר המוות, ישאלו את היהודי, למה הלכת לצבא כשידעת שזה עלול לדרדר אותך ולא למדת בישיבה או בתורה וכו'?
מה הוא יענה? כן אבל הדרדרתי למסיבות והפסקתי לשמור שבת וכו' וכו'... ?
לכן, ''נמות, ולא נתגייס'', לפחות למות צדיקים, מאשר להדרדר ולמות כחוטאים או כחוזרים בשאלה ללא אמונה.
וזה גם החזון איש תמך ואמר כך שיש על מי לסמוך, הצבא של היום זה סביבה חילונית, לא חרדית, גם אם יש יחידות, לא כולם מתאימים אליהם.
אי אפשר באמת להגיד משהו על אוכלוסייה מסוימת כי כל חרדי הוא בן אדם אחר
מה שכן, יש הרבה חרדים אנטי ציוניים וחלק גדול מהחרדים לא רואים את היהדות כלאום אלא כדת בלבד ולא תומכים בצבא חילוני
מה שכן, יש הרבה חרדים אנטי ציוניים וחלק גדול מהחרדים לא רואים את היהדות כלאום אלא כדת בלבד ולא תומכים בצבא חילוני
אני חשבתי שכן אבל יש לי חברה שבאה מבית חרדי והכל וכשראינו מדבקות כאלה היא פשוט הורידה אותם
מה פתאום
זה שיש קבוצת חרדים שאומרת את זה, זה ממש לא מעיד על כל החרדים שהם כאלו
זה כמו שחרדים יגידו שכל החילונים קפלניסטים שמאלנין
ובאמת שיש המון חרדים שמתגייסים
זה שיש קבוצת חרדים שאומרת את זה, זה ממש לא מעיד על כל החרדים שהם כאלו
זה כמו שחרדים יגידו שכל החילונים קפלניסטים שמאלנין
ובאמת שיש המון חרדים שמתגייסים
ben
אנשים כמוך הם הסיבה שה7 באוקטובר קרה. חמאס אפילו הודו בזה בראיונות. הסתה מפלגת ומשיחית. אתה מסתכל על חילונים כ"מדורדרים", נחותים. ממש תורת גזע. עושה אפליה בין דם ודם. ועוד לחשוב שאני מממן את זה שאתה מוציא את הטינופת הזו מהפה שלך, אני משלם לך משכורת על דברי הנאצה האלו. המשכורת שאתה מקבל באה מהמיסים *שאנחנו* משלמים. אוי ואבוי.
אני אשכרה משלם לך כל חודש (יותר מאשר לחייל, אגב) כדי שאתה תקבל את הכסף ממני ותסית נגדי. באיזה עולם אנחנו חיים.
אנשים כמוך הם הסיבה שה7 באוקטובר קרה. חמאס אפילו הודו בזה בראיונות. הסתה מפלגת ומשיחית. אתה מסתכל על חילונים כ"מדורדרים", נחותים. ממש תורת גזע. עושה אפליה בין דם ודם. ועוד לחשוב שאני מממן את זה שאתה מוציא את הטינופת הזו מהפה שלך, אני משלם לך משכורת על דברי הנאצה האלו. המשכורת שאתה מקבל באה מהמיסים *שאנחנו* משלמים. אוי ואבוי.
אני אשכרה משלם לך כל חודש (יותר מאשר לחייל, אגב) כדי שאתה תקבל את הכסף ממני ותסית נגדי. באיזה עולם אנחנו חיים.
באותו הנושא: