28 תשובות
^ ריל
אנונימי
כי לא היה צבא אז.
היה לימוד תורה.
והיו מעריכים את התורה כל יהודי ויהודי וכל עם ישראל.
כיום רוצים להשמיד את ההיסטוריה הזאת שלנו ואת הזהות 3000 שנים
מי? יהודים, אחים שלי, שרק מאמינים בכוחי ועוצם ידי וצבא.
חרדים הם נקודת האור ששומר על זה.
''נמות ולא נתגייס''
מתייחס לכך שבסוף שאנחנו מתים יש משפט בשמיים, וישאלו אותנו אם החזקנו באמונה, ולמה הלכנו נגיד לצבא סתם להיות פקידים או עובדי רסר מאשר ללמוד תורה בישיבה.
מה נענה?
הצבא עצמו מדרדר אמונה וסביבה חילונית ולבוש שונה והמון דברים שקשה לנהל אורח חיים חרדי ושל תורה. זה שיש חרדים שם והכל זה לא אומר שכל אחד יכול וכל החברה החרדית עצמה.

והאמונה חשובה מהחיים, כי עדיף למות צדיק וחרדי ושומר תורה ומצוות מאשר מישהו שהדרדרה לו האמונה בתורה ובה' ומזלזל וכו'.

זה למה למות ולא להתגייס. ובכוונה גם להקצין, להראות כמה עולם התורה זה כל העולם והכי חשוב.
מי אמר לך שלא אמרו?
קנטוניסטים לדוגמא
שואל השאלה:
^^^^לא אמרת את זה עכשיו.
ליטרלי גייסו את הסטייפלר לצבא האדום.
בצבא האדום לא היה בנות אחי^
שואל השאלה:
^^^א. יש עוד הרבה לומדי תורה חוץ מבחורי הישיבות.
ב. יש מסלולים מיוחדים לחרדים
ג. בסופו של דבר,לא מתעקשים על גיוס חרדים בגלל ש"אני מתגייס אז הוא צריך להתגייס". חייבים עוד חיילים בצה"ל,אי אפשר להתנהל ככה יותר.
ד. עובדתית הרבה תלמידי ישיבות,תורתם היא לא אומנותם ולאף אחד לא אכפת.
שואל השאלה:
^^אתה יודע מי זה היה הסטייפלר?
אז לא מימנו להם את ההשתמטות
שואל השאלה:
^^הוא היה בן...
רבי יעקב ישראל קנייבסקי
אני חושבת שאלה שאומרים ''נמות ולא נתגייס" זה בגלל שהם חושבים (ואולי גם צודקים) שהצבא לא באמת צריך אותם כי חסרים לו חיילים אלא כי באים ורוצים להעביר אותם בכור ההיתוך הצבאי כדי לחלן אותם, ובמקרה כזה זה סוג של שעת השמד שאז צריך למסור את הנפש על כל דבר ולא רק על שלוש המצוות של יהרג ואל יעבור..
בעבר בארצות אירופה כן היו מגייסים גם בחורים יהודים לצבא, ולרובם לא היתה ברירה והם באמת הלכו. נראה לי שהשוני הוא ששם לא ניסו בכוח להמיר להם את הדת אלא כי זה היה סוג של חובה לכולם..
מה ששונה היה בגזירת הקנטוניסטים שאז לא שלחו להם צווי גיוס אלא חטפו אותם בכוח מההורים שלהם, והמטרה היתה להמיר לכולם את הדת ולחנך אותם מחדש, רובם באמת מתו או מתשישות מהאימונים או כי לא הסכימו לאכול טרף, או שהתאבדו(!) כשניסו להטביל אותם בכוח לנצרות.. וחלקם אבדו לעם היהודי לתמיד כי לא הצליחו לעמוד בלחצים
ואגב צבא יהודי חילוני יותר גרוע לדעתי לרוחניות של המתגייס החרדי, מאשר צבא לא יהודי, מכל מיני בחינות
שואל השאלה
מה לא ברור הסטייפלר היה בצבא
א כי הוא היה מוכרח
ב לא היה שם בנות
שואל השאלה:
^אבל יש יחידה מיוחדת לחרדים בהפרדה.
חרטה ברטה^
הם מבטיחים הרבה ולא מקיימים
(הם גם לא יכולים לקיים, כי זה נגד עקרונות השירות המשותף)
וזה הסיבה שהם כל הזמן פותחים חטיבות חרדיות, כאילו הפעם ישתנה משהו
שואל השאלה:
^^אבל יש יחידות שהן בהפרדה גם לא חרדיות.
ביחידות החרדיות יש את המענה,אני לא מבין למה אתה כל כך משוכנע שלא.
כי בד"כ לא גייסו אותם ואם כן זה היה לצבא הצאר ששם איימו עליהם במוות ופלא! רובם לא בחרו למות!!
אנונימי
שואל השאלה:
^אבל הם ליטרלי אומרים שגם הם יצטרכו למות הם לא יתגייסו.
מה אחי? לא היה צבא בגלות
שואל השאלה:
^צבא של המדינה שהיו בה...
^לא גייסו אותם, זה לא המדינה שלהם
שואל השאלה:
^הסטייפלר נגיד
שואל השאלה:
^רבי יעקב ישראל קנייבסקי
אתה מתעלם אה?
שואל השאלה:
^אתה לא יודע את זה בוודאות,חוץ מזה גם ברחוב אתה רואה נשים.
אתה לא יכול לברוח מזה.
^אני יודע את זה ב1000 אחוז שבצבא רוסיה נשים לא שירתו בקרבי במיוחד לא בתקופה ההיא
מה זה משנה מה אתה רואה ברחוב?
זה הטענה שלהם לגבי שירות בצהל
כי באמת צה''ל והמשטרה זה בית בושת אחד גדול ואין מה להכחיש
תמיד יש משק"ית או מדריכה או משהו^^^