8 תשובות
לא יודעת רק רציתי לרשום חודש טוב ושיהיה לנו חודש מלא בבשורות טובות
לא דתייה אבל מצאת הכוכבים זה נראלי צאת שבת פשוט אותו הדבר
התחיל היום, תעשי את זה
לא מהיום בבוקר, אלא בערבית של לילה קודם. וזה נמשך עד מנחה של שבת וסעודה שלישית, מערבית של מוצאי שבת זה כבר לא ראש חודש.
צריך לזכור שביהדות היום מתחיל מהלילה: "ויהי ערב ויהי בקר; יום אחד".
צריך לזכור שביהדות היום מתחיל מהלילה: "ויהי ערב ויהי בקר; יום אחד".
עד צאת שבת (זה צאת הכוכבים)
בערבית של מוצאי שבת כבר לא אומרים יעלה ויבוא.
ההשלכה העיקרית תהיה לגבי ברכת המזון בסעודה שלישית, שמי שמברך ברכת המזון אחרי צאת הכוכבים, למרות שזה כבר לא שבת ולא ראש חודש, עדיין יאמר רצה והחליצנו ויעלה ויבוא.
אבל בתפילת ערבית לא יאמר
ההשלכה העיקרית תהיה לגבי ברכת המזון בסעודה שלישית, שמי שמברך ברכת המזון אחרי צאת הכוכבים, למרות שזה כבר לא שבת ולא ראש חודש, עדיין יאמר רצה והחליצנו ויעלה ויבוא.
אבל בתפילת ערבית לא יאמר
חודש טוב
כמו שכתבת בשאלה. נכון. עד צאת השבת.
התוספות הם יעלה ויבוא. וכן בברכת המזון.
אני בן תורה שעוזר לכולם. מוזנים ולפנות ולהיעזר.
התוספות הם יעלה ויבוא. וכן בברכת המזון.
אני בן תורה שעוזר לכולם. מוזנים ולפנות ולהיעזר.
באותו הנושא: