9 תשובות
אני אוכלת כשר אבל אני לא חושבת שזה נכון לצאת על בן אדם אחר רק לפי מה שהוא אוכל
יש אנשים גם שיוצאים על אנשים שאוכלים כשר רק שתדעי
כי הם לא מקבלים את השונה מהם
לא להכליל
כי הם לא אוהבים אנשים עם תפיסת עולם שונה משלהם
לא מקבלים את השונה מביכים רצח
אנשים נוטים לשנוא (גם אם הם לא מודים בכך, וגם אם הם התגברו לרוב על הרגש הזה) אנשים זרים או אנשים שהם שונים מהם.

לדעתי, שורש כל הוויכוחים, הרוע והשנאה, נובעים מחוסר הבנה, הדדית או חד-צדדית.

למשל, דתי יהודי שאוכל כשר גדל על כך שכל יהודי צריך לאכול כשר בשל עצם היותו יהודי. חלקם אף טוענים שיהודי שלא אוכל כשר הוא כמו תינוק שנשבה. העמדה הזאת רווחת אצל החרדים, הם טוענים: תינוק שנשבה לבין הגויים, זאת אומרת, שיהודים שאוכלים לא כשר נשבו בין הגויים, הפכו חלקם, לא יהודים.

אני חושב שאותו קונספט חל על (כמעט) כל שנאה ומחלוקת.
רובם בני חמש או פשוט מפגרים שכבר מבינים על הבנאדם
כי מי שעושה עבירה, צריך להגיד לו את זה, לא? כמו שרואים אחד שחוצה באדום או נוהג ללא חגורת בטיחות וכו'? למה מה נראה לכם? שחוקים של בורא עולם זה לא משהו שחייבים לשמור?
אנונימי
לא יוצאים עליו, פשוט מסבירים שהוא עושה עבירה.