24 תשובות
זה דיי ככה בכל מלחמה.. נכון זה נוראי אבל אלה תוצאות של מלחמה
חיילים שנכנסים לעזה לא עושים את זה כי מכריחים אותם אלא מרצון להגן על המדינה..
וואללה לא נכנס לפוליטיקה על הז*ן שלי הממשלה וכל זה אבל וואללה אני הולך לאחת היחידות הכי קרביות בצהל כי אני בחרתי ורוב החיילים בקרבי מורעלים רצח ועושים את זה בשביל להגן על המדינה בן דוד שלי בגולני ואמר לי שראיתי אותו אחרי חודשיים כמעט הוא אמר לי לא הרגשתי שתרמתי את החלק שלי למרות הכל זה לא שהמדינה שולחת כי מי שלא מצאים לקרבי או לא רוצה יהיה איזה גובניק לא קשה לברוח מהצבא או להוציא פטורים רוב החיילים רוצים להלחם עד המוות בשביל להגן על האזרחים
ככה זה במלחמה והחיילים שלנו יודעים למה הם נכנסים כשהם נכנסים לעזה, הם מעדיפים לשחרר את החטופים שלנו ולשמור על המדינה ועל המשפחה שלהם בסיכון החיים שלהם
אז מה את רוצה שיעשו שלא ילחמו?
אנונימית
שואל השאלה:
יש דרכים אחרות. אבל למה להכניס את החיילים שלנו לסכנה?
מי הרשה למדינה לחרוץ גורלות לחיילים?
אנונימית
כי זה הקטע של חייל...
חייל נמצא בסכנה כדי שאזרחים לא יהיו בסכנה...
^^^ מה שאפשר לעשות זה להפגיז את האויבים שלנו במטוסי קרב גם אם הם נמצאים בגני ילדים במקום להרוג את הילדים שלנו שמשרתים בצבא
^^^^^^ברור שהם עושים את זה כי מכריחים אותם, נכון, לא כולם, יש כאלו צהובים ומורעלים ואני מאוד מעריכה כל אחד מהם, אבל יש המון שהתגייסו כי זה חובה והם קרבי כי הם גברים והם 97 ולא הייתה להם ברירה אחרת...
בטח שיש ברירה לא קשה להתחמק מצהל וחוץ מזה בטירונות עושים אימוני כודר והכל לא כדי לאמן אותך אלא כדי לבדוק אם אתה מתאים מי שלא עומד באימונים האלה וזה לא שמיל אותו קרבי אף פעם לא תראי בגולני אחזה מישהו מטר 40 300 קילו לא כזה קשה לצאת מצהל על פאופיל 21 לזייף דברים שלא עושים שום דבר לעתיד שלך אני יכול לעשות את זה ולא להתגייס בכלל אבל אני רוצה והלכתי על ההכי מסוכל שיש
שואל השאלה:
רגע רגע.. אז אם אפשר להגיע למצב של למנוע גם מחיילים וגם מאזרחים מלהכנס לסכנה, אתם אומרים שחיים של אזרחים שווים יותר?

60+ חיילים נפלו לנו בעזה. מה דעתכם?
אנונימית
אני יסביר חייל הוא חלק מצבא הצבא נועד כדי להגן על מדינה על האזרחים וכל זה זה המטרה של הצבא הצבא נכנס לסכנות בשביל להגן גם שוטרים נכנסים לסכנות בשביל להגן עצוב לי לשמוע על חיילים ואני מכיר לא מעט שנפלו במלחמה הזאצ וגם יש לי קרובים שחטופים ושרפו את המשפחה שלי בשדרות בממד גואב לי גם מכל המצב והחיילים והכל אבל זה המטרה של החיילים ואין מה לעשות לא כל חייל מת בסוםו של דבר הם יכולים להגן על עצמם יש יחידות שעוזרות לעומת אזרח שלא
^^חיים של אף אחד לא שווים יותר
פשוט יש הבדל את החיילים מכשירים לזה הם מתגייסים למען זה למען להגן על המדינה ועל האזרחים תאמין לי שמי שלא רוצה לא הולך להיות קרבי
אנונימית
וואללה קיצרת טת מה שאמרתי חחח
אם הייתה אפשרות טובה יותר תאמיני לי שהם היו בוחרים בה. בתור חיילים הם נשבעים להגן על המדינה גם במחיר חייהם, ככה שכל אדם שמגיע לקרבי מודע לסכנות הכרוכות בזה. יש הודעה שכתבה לך פה ש"אפשר להפגיז את האויבים במטוסי קרב גם אם הם נמצאים בגני ילדים", קודם כל זה ממש לא פיתרון אידיאלי, ניסו אותו בתחילת המלחמה ומאז צוק איתן זו הייתה ההתנהלות בכל שאר המבצעים, יש לנו חטופים שם ככה שהפצצה מהאוויר מסכנת אותם. חוץ מזה חיים של אף אחד לא שווים יותר, אבל חיילים נכנסים לזה ביודעין, אזרחים לא.
L4Y
חד משמעית צודקת^
זו מדינה וככה זה מלחמה
מה שפמחיד אותי זה שמפקדי צהל עדיין שבויים בקונספציה דואגים לאזרחי עזה יותר מאשר על חיילינו
שמע אתה לא חכם במיוחד בכל מלחמה יש אבדות תפסיק להתבכיין אין מה לעשות אני יודע שזה כואב אבל זה החיים
בשביל שלא תמות אחי, אני יכולה לפרט יותר אבל עם לא הבנת את הדבר הבסיסי הזה שהם שולחים את החיילים בשביל שאזרחים בישראל לא ימותו אתה כנראה לא תבין יותר מסובך מזה
אני חושב שאת/ה חי בתוך איזה סוג של בועה..
העולם בצורה שבה הוא עובד היום, מחייב אלימות לשמירה עם ביטחון. צבא זה משהו הכרחי.
התורה גם מכירה בזה, יש פרשות שלימות שמדברות בעניין מלחמת חובה ומלחמת רשות(אנחנו נמצאים במלחמת חובה כרגע, היינו מלחמה שהיא לשמירה והגנה על העם והארץ נגד אויב שרוצה להשמיד את העם היהודי). לא שייך להגיד כאן "דיני נפשות", כאילו אין הלכה ברורה בנושא.
ההלכה היא ברורה- כשיש אויב שקם עליך עם צבא, צריך צבא נגד. וודאי שהמפקדים וכו' צריכים להיות חכמים בצורה שבה הם נלחמים כי החלטות שמסכנות חיילים בלי סיבה הם על ראשם, אבל שצבא יילחם באויב, בסיכון של מוות, הוא חלק מהצורה שבה העולם עובד היום.
יגיע יום ובו תתקיים הנבואה, "לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה וכיתתו חרבותיהם לאתים וחניתותיהם למזמרות."

ובקצרה, כמו שאמר פה מישהו למעלה- תתעורר למציאות.
כי אם לא אנחנו לא נשמיד את חמאס
תבינ/י כל מי שמתגייס לקרבי יודע שבמידה מסוימת הוא יכול להיות מקריב את עצמו(גם בנפש וגם בגוף)למען כל האזרחים שחיים במדינה הזאת
כי פשוט אין לנו ארץ אחרת.
הם נהרגים על קידוש ה'
בעזרת ה' ננצח במלחמה עם החיות אדם האלה
כי חיים של חייל לא שווים לה כמו חיי מחפה על טרור עזתי

זה בדיוק מה שמושחת במדינה שלנו והיא את ההתקפה הבאה
אנונימי
אז מה נעשה? יטבחו בנו כל פעם? הצבא נועד כדי להגן על המדינה ולפעמים אנשים נהרגים כי ככה זה מלחמה. עדיף שייהרגו כמה חיילים וינצחו את האויב מאשר שהאויב לא יפחד מאיתנו וכל פעם שבא לו יהרוג לנו פי 7 מהחיילים שנהרגו