10 תשובות
לחזק את האמונה, אבל להתחיל לעזור לעצמך ולא לחכות שעזרה תיפול מהשמיים
אנונימית
שואל השאלה:
איך לעזור לעצמי מה לעשות ?
איך לעזור לעצמי מה לעשות ?
אנונימית
שואל השאלה:
^ אני בת
^ אני בת
אנונימית
היי
זה נסיון קיומי וזה בסדר כולנו עוברים אותו :)
אם היצר הרע בא אלינו אומרים
משכהו לבית המדרש
תנסי ללכת לשם ולהתפלל או לקרוא ספרי קודש שיחזקו אותך קצת
זה נסיון קיומי וזה בסדר כולנו עוברים אותו :)
אם היצר הרע בא אלינו אומרים
משכהו לבית המדרש
תנסי ללכת לשם ולהתפלל או לקרוא ספרי קודש שיחזקו אותך קצת
אנונימי
שואל השאלה:
אני מתפללת בבית כנסת בשבת אבל אתם אומרים לי בעצם שה' נהנה לראות אותי סובלת ?
אני מתפללת בבית כנסת בשבת אבל אתם אומרים לי בעצם שה' נהנה לראות אותי סובלת ?
אנונימית
הי:)
את עוברת תקופה קשה ובדיוק בזמנים קשים ה' בוחן את האמונה שלנו, זה ניסיון ואת תעברי אותו בעזרת ה'.
אני מבינה את הקושי שלך תאמיני לי אבל אסור לנו לתלות את האמונה שלנו במחשבה שאם אנחנו עושים את רצון ה' - אוטומטית הצרות שלנו יעלמו ויהיו לנו חיים טובים.
אנחנו צריכים להאמין שאין רע יורד מלמעלה וכל מה שה' עושה - לטובה הוא עושה, זאת אומרת שגם אם נראה לך שאת משתדלת ככ ומקבלת רק רע בחזרה, תדעי שזה לא נכון...
נכון את משתדלת, אבל את לא מקבלת רע, כל מה שקורה לך זה מה שהכי טוב בשבילך.
כמו שילד לא מבין למה ההורה מציב לו גבולות, הוא חושב שההורה בא נגדו, לעשות לו רע אבל הוא לא יודע מה שההורה יודע, שזה מה שהכי טוב בשבילו, ככה תסמכי על אבא שבשמיים שיודע מה הכי טוב בשבילך, הוא תמיד איתך בכל הרגעים הקשים, מחכה שתעשי את הבחירה הנכונה כדי שתקבלי עליה שכר בעולם הבא.
הוא אוהב אותך וגאה בך.
תיהי חזקה3>
את עוברת תקופה קשה ובדיוק בזמנים קשים ה' בוחן את האמונה שלנו, זה ניסיון ואת תעברי אותו בעזרת ה'.
אני מבינה את הקושי שלך תאמיני לי אבל אסור לנו לתלות את האמונה שלנו במחשבה שאם אנחנו עושים את רצון ה' - אוטומטית הצרות שלנו יעלמו ויהיו לנו חיים טובים.
אנחנו צריכים להאמין שאין רע יורד מלמעלה וכל מה שה' עושה - לטובה הוא עושה, זאת אומרת שגם אם נראה לך שאת משתדלת ככ ומקבלת רק רע בחזרה, תדעי שזה לא נכון...
נכון את משתדלת, אבל את לא מקבלת רע, כל מה שקורה לך זה מה שהכי טוב בשבילך.
כמו שילד לא מבין למה ההורה מציב לו גבולות, הוא חושב שההורה בא נגדו, לעשות לו רע אבל הוא לא יודע מה שההורה יודע, שזה מה שהכי טוב בשבילו, ככה תסמכי על אבא שבשמיים שיודע מה הכי טוב בשבילך, הוא תמיד איתך בכל הרגעים הקשים, מחכה שתעשי את הבחירה הנכונה כדי שתקבלי עליה שכר בעולם הבא.
הוא אוהב אותך וגאה בך.
תיהי חזקה3>
לא אמרתי את זה
ה' רוצה שנלחם
גם אם לא תמיד ננצח ונעמוד איתנים מול היצר כי לא תמיד האופציה אפשרית
אבל הוא רוצה שנלחם
וזה מה שאנחנו נעשה!
זה ממש יחזק אותך אם תלכי לא רק בשבת למרות שאין חיוב
זה יעשה לך טוב!
ותמנעי מהאתר או אתרים מהסוג הזה
זה מדרדר אותנו ברוחניות המון
ה' רוצה שנלחם
גם אם לא תמיד ננצח ונעמוד איתנים מול היצר כי לא תמיד האופציה אפשרית
אבל הוא רוצה שנלחם
וזה מה שאנחנו נעשה!
זה ממש יחזק אותך אם תלכי לא רק בשבת למרות שאין חיוב
זה יעשה לך טוב!
ותמנעי מהאתר או אתרים מהסוג הזה
זה מדרדר אותנו ברוחניות המון
אנונימי
אמונה לוקחת זמן הוא עושהנסיון לבדוק אותך
דבר ראשון אשרייך כי במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד
דבר שני -
זה שקשה לך זה נסיון מהשם, וכל התפילות שלך נשמרות ולא נעלמות
תזכרי שלא משנה מה השם תמיד איתך, וכל מה שקורה בעולם הוא עושה שהרי ש'אין עוד מלבדו וכן 'הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים' וזכרי גם ש'אפילו בהסתרה שבתוך ההסתרה בוודאי גם שם נמצא השם יתברך' ולכן הוא תמיד איתך אלא שיש לך נסיון שזה הגיוני ואנחנו יודעים שכל מה שהשם עושה זה לטובתינו.
דבר שני -
זה שקשה לך זה נסיון מהשם, וכל התפילות שלך נשמרות ולא נעלמות
תזכרי שלא משנה מה השם תמיד איתך, וכל מה שקורה בעולם הוא עושה שהרי ש'אין עוד מלבדו וכן 'הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים' וזכרי גם ש'אפילו בהסתרה שבתוך ההסתרה בוודאי גם שם נמצא השם יתברך' ולכן הוא תמיד איתך אלא שיש לך נסיון שזה הגיוני ואנחנו יודעים שכל מה שהשם עושה זה לטובתינו.
חבר יקר,
ראשית, אני רוצה להכיר בכך שנדרש הרבה אומץ כדי להודות שאתה לא מרגיש טוב נפשית. חשוב לדאוג לבריאות הנפשית שלנו בדיוק כפי שאנו דואגים לבריאות הפיזית שלנו. ציינת שהתפללת לאלוהים לעזרה, ולמרות שזה מנגנון התמודדות תקף עבור רבים, חשוב לפנות גם לעזרה מקצועית.
אני ממליץ בחום לפנות לאיש מקצוע בתחום בריאות הנפש, כמו מטפל או פסיכיאטר. הם יכולים לעבוד איתך כדי לזהות את שורש המאבקים שלך ולספק לך את הכלים והאסטרטגיות הדרושים לניהול הסימפטומים שלך.
חשוב גם לזכור שהריפוי אינו תהליך ליניארי. זה בסדר שיש עליות ומורדות, ומכשולים הם חלק טבעי מהמסע. עם זאת, חשוב להמשיך לדחוף קדימה ולחפש עזרה בעת הצורך.
בנוסף לפנייה לעזרה מקצועית, יש גם שיטות טיפול עצמי שיכולות לעזור לשפר את הבריאות הנפשית שלך. אלה יכולים לכלול פעילות גופנית, מדיטציה, בילוי בטבע ועיסוק בתחביבים או פעילויות שמביאות לך שמחה.
זכרו, אתם לא לבד בזה. ישנם משאבים רבים זמינים כדי לעזור לך במסע שלך לקראת בריאות נפשית טובה יותר. אל תאבדו תקווה, והמשיכו לעשות צעדים קטנים לקראת ריפוי והחלמה.
מאחל לך את כל הטוב.
ראשית, אני רוצה להכיר בכך שנדרש הרבה אומץ כדי להודות שאתה לא מרגיש טוב נפשית. חשוב לדאוג לבריאות הנפשית שלנו בדיוק כפי שאנו דואגים לבריאות הפיזית שלנו. ציינת שהתפללת לאלוהים לעזרה, ולמרות שזה מנגנון התמודדות תקף עבור רבים, חשוב לפנות גם לעזרה מקצועית.
אני ממליץ בחום לפנות לאיש מקצוע בתחום בריאות הנפש, כמו מטפל או פסיכיאטר. הם יכולים לעבוד איתך כדי לזהות את שורש המאבקים שלך ולספק לך את הכלים והאסטרטגיות הדרושים לניהול הסימפטומים שלך.
חשוב גם לזכור שהריפוי אינו תהליך ליניארי. זה בסדר שיש עליות ומורדות, ומכשולים הם חלק טבעי מהמסע. עם זאת, חשוב להמשיך לדחוף קדימה ולחפש עזרה בעת הצורך.
בנוסף לפנייה לעזרה מקצועית, יש גם שיטות טיפול עצמי שיכולות לעזור לשפר את הבריאות הנפשית שלך. אלה יכולים לכלול פעילות גופנית, מדיטציה, בילוי בטבע ועיסוק בתחביבים או פעילויות שמביאות לך שמחה.
זכרו, אתם לא לבד בזה. ישנם משאבים רבים זמינים כדי לעזור לך במסע שלך לקראת בריאות נפשית טובה יותר. אל תאבדו תקווה, והמשיכו לעשות צעדים קטנים לקראת ריפוי והחלמה.
מאחל לך את כל הטוב.
באותו הנושא: