5 תשובות
שואל השאלה:
בוודאות לפני מעבר חצייה?
אני כל הזמן רואה רכבים שפונים ימינה ומחכים על מעבר החצייה כדי לפנות
בוודאות לפני מעבר חצייה?
אני כל הזמן רואה רכבים שפונים ימינה ומחכים על מעבר החצייה כדי לפנות
אחרי המעבר (ואחרי שנתת להולכי רגל, אם ישנם, לעבור במעבר, כמובן).
הרי גם בפניות "רגילות" (בצמתים לא מרומזרים) אתה עוצר/מאט בכתף הצומת, שהיא אחרי/על מעבר החצייה.
אגב, קוראים לזה "נתיב עוקף צומת".
ולאחר שאתה עוצר, אל תתקדם עוד קצת כדי "לשפר עמדה", כי הבוחן יחשוב שאתה מתכוון לפרוץ, ויבלום אותך.
הרי גם בפניות "רגילות" (בצמתים לא מרומזרים) אתה עוצר/מאט בכתף הצומת, שהיא אחרי/על מעבר החצייה.
אגב, קוראים לזה "נתיב עוקף צומת".
ולאחר שאתה עוצר, אל תתקדם עוד קצת כדי "לשפר עמדה", כי הבוחן יחשוב שאתה מתכוון לפרוץ, ויבלום אותך.
שואל השאלה:
^ אבל אז אני ממתין על מעבר חצייה, אם יש עומס תנועה אני בעצם מונע מהולכי רגל לחצות את הכביש
^ אבל אז אני ממתין על מעבר חצייה, אם יש עומס תנועה אני בעצם מונע מהולכי רגל לחצות את הכביש
לפני המעבר חצייה
(הערה: עדיין אין לי רישיון.)
הטיעון שלך תקף גם לגבי פנייה רגילה ומעגל תנועה.
בכל המקרים בשיעורים שלי, ב"עוקף צומת", המתנתי על/אחרי מעבר החצייה. הרי אתה צריך שדה ראייה. ואני מאמין שבכל המקרים נשאר קצת חלק פנוי ממעבר החצייה מאחורי אז הולכי הרגל לא קופחו לגמרי.
עניין אחר: אם כבר יש לפניך מכונית ממתינה בנתיב הזה, אז תמתין לפני מעבר החצייה, או לפחות אל תעלה עליו לגמרי, ואחרי שהמכונית תחלוף - תתקדם. זה נכון גם לגבי כניסה למעגל תנועה. אני לא חושב שבמציאות אנשים עושים זאת (אלא אם כן באמת יש בקרבה אנשים שרוצים לחצות), אבל בטסט כדאי לעשות זאת.
עוד עניין: יש "עוקפי צומת" שבהמשכם יש "נתיב אחסון". במקרה כזה המורה אומר לי שאני לא עוצר אלא נכנס לנתיב האחסון, ושם ממתין להשתלבות.
הטיעון שלך תקף גם לגבי פנייה רגילה ומעגל תנועה.
בכל המקרים בשיעורים שלי, ב"עוקף צומת", המתנתי על/אחרי מעבר החצייה. הרי אתה צריך שדה ראייה. ואני מאמין שבכל המקרים נשאר קצת חלק פנוי ממעבר החצייה מאחורי אז הולכי הרגל לא קופחו לגמרי.
עניין אחר: אם כבר יש לפניך מכונית ממתינה בנתיב הזה, אז תמתין לפני מעבר החצייה, או לפחות אל תעלה עליו לגמרי, ואחרי שהמכונית תחלוף - תתקדם. זה נכון גם לגבי כניסה למעגל תנועה. אני לא חושב שבמציאות אנשים עושים זאת (אלא אם כן באמת יש בקרבה אנשים שרוצים לחצות), אבל בטסט כדאי לעשות זאת.
עוד עניין: יש "עוקפי צומת" שבהמשכם יש "נתיב אחסון". במקרה כזה המורה אומר לי שאני לא עוצר אלא נכנס לנתיב האחסון, ושם ממתין להשתלבות.