4 תשובות
עברתי חרדה חברתית גם בגיל 22.
הפתרון היחיד לזה, זה הפחתת המנעויות בצורה הדרגתית. כי כשנמנעים זה לא פותר את החרדה זה רק מגביר אותה.
לכן את צריכה לחשוף את עצמך לאט לאט ולעשות את מה שקשה לך.
ובסוף זה יהיה לך טבעי.
אני בנוסף גם הלכתי לפסיכולוגית, ממליץ על זה, בהתחלה זה קשה כי פותחים כל מיני פצעים כואבים, אבל ככל שמתקדמים בטיפול את תרגישי טוב יותר... אני מאחל לך שיום אחד יזרח האור על הפנים שלך, ותרגישי טוב יותר❤
הפתרון היחיד לזה, זה הפחתת המנעויות בצורה הדרגתית. כי כשנמנעים זה לא פותר את החרדה זה רק מגביר אותה.
לכן את צריכה לחשוף את עצמך לאט לאט ולעשות את מה שקשה לך.
ובסוף זה יהיה לך טבעי.
אני בנוסף גם הלכתי לפסיכולוגית, ממליץ על זה, בהתחלה זה קשה כי פותחים כל מיני פצעים כואבים, אבל ככל שמתקדמים בטיפול את תרגישי טוב יותר... אני מאחל לך שיום אחד יזרח האור על הפנים שלך, ותרגישי טוב יותר❤
קודם כל, ללכת לטיפול פסיכולוגי
לנסות דברים שקשה לך לעשות. אבל לא להתחיל ישר עם משהו יותר מידי מלחיץ, תבדילי מתי את מוכנה ועדיין לחוצה ומתי את באמת עדיין לא מוכנה.
את כנראה אף פעם לא תרצי להתחיל משהו כזה כי זה מלחיץ ויותר מזה. אבל חייב לנסות, זה המתכון להצלחה
וגם אם "תיכשלי" זה דווקא עוד ניצחון, כי רק ככה בונים הצלחה אמיתית
כשתחווי דברים כאלו, גם אם הם מלחיצים וכמובן שהם, תנסי לשאול את עצמך מה באמת גורם לך להרגיש ככה. אבל לא "חרדה חברתית", כי זה מובן לך כבר שהיא הגורם
תנסי להתמקד בחוויות האמיתיות שלך עם החרדה עצמה
נגיד "מסתכלים עליי, יחשבו עליי דברים, ישנאו אותי, יצחקו עליי - אלו הדברים שהחרדה גורמת לי לחוות ולהרגיש"
"אוקיי, עכשיו חושבים איך פותרים את זה"
וכשתעשי את זה תוכלי להתאמן ולמצוא דרכים להרגיע את עצמך ולהתמודד, וככה תנסי ותצליחי ואני בטוחה שההצלחה תגרום לך להרגיש טוב
נגיד במקום להגיד לעצמך "מסתכלים עליי" תגידי לעצמך "לאף אחד לא אכפת". והכי חשוב זה להמשיך עם זה הלאה ולא להיתקע במשפט כי אז פשוט תמצאי את עצמך עסוקה במחשבות שלך וזה רק ילחיץ אותך יותר להתעורר פתאום למציאות
עוד דוג': במקום להגיד "יצחקו עליי" - "אז שיצחקו". אבל את לא יכולה להגיד שלא אכפת לך שיצחקו אם כן אכפת לך. אני חושבת שלרובם באמת כן אכפת אםילו אם זה טיפה. אבל לא להגיע למצב שאת מבטלת הכל או את עצמך כי "יצחקו עלייך", חשוב להגיע לרצון הזה שגם אם יצחקו את תמשיכי הלאה ותשימי פס
אבל הדבר הראשון שמתחילים איתו אם אין לך זה ביטחון עצמי והערכה עצמית
זה אחד הנקודות החשובות בתהליך הזה, כי אם תרגישי שנכשלת את לא אמורה לוותר ולהאשים את עצמך, את תצטרכי להעריך את התהליך שלך ואת עצמך
זה יכול להיות קצת שינוי עצמי בצורה שתבטא אותך חיצונית ופנימית וכן גם טיפול פסיכולוגי
זה מאוד קשה להתחיל תהליכים כאלו בעצמך, בעיקר בגלל שלא פשוט להתחיל תהליכים כאלו כשאין לך רצון אמיתי וכשאת לא מוכנה להשקיע ולנסות
בגלל זה מומלץ ללכת לפסיכולוג/ית או איש/אשת מקצוע שתעזור/יעזור לך בכיוון
אבל הדבר הכי הכי חשוב זה שפשוט תתמודדי עם עוד סיטואציות ותמצאי את הדרך שמקלה עלייך, כי כל אדם שונה ולכל אחד יש דברים אחרים שיעזור לו
לנסות דברים שקשה לך לעשות. אבל לא להתחיל ישר עם משהו יותר מידי מלחיץ, תבדילי מתי את מוכנה ועדיין לחוצה ומתי את באמת עדיין לא מוכנה.
את כנראה אף פעם לא תרצי להתחיל משהו כזה כי זה מלחיץ ויותר מזה. אבל חייב לנסות, זה המתכון להצלחה
וגם אם "תיכשלי" זה דווקא עוד ניצחון, כי רק ככה בונים הצלחה אמיתית
כשתחווי דברים כאלו, גם אם הם מלחיצים וכמובן שהם, תנסי לשאול את עצמך מה באמת גורם לך להרגיש ככה. אבל לא "חרדה חברתית", כי זה מובן לך כבר שהיא הגורם
תנסי להתמקד בחוויות האמיתיות שלך עם החרדה עצמה
נגיד "מסתכלים עליי, יחשבו עליי דברים, ישנאו אותי, יצחקו עליי - אלו הדברים שהחרדה גורמת לי לחוות ולהרגיש"
"אוקיי, עכשיו חושבים איך פותרים את זה"
וכשתעשי את זה תוכלי להתאמן ולמצוא דרכים להרגיע את עצמך ולהתמודד, וככה תנסי ותצליחי ואני בטוחה שההצלחה תגרום לך להרגיש טוב
נגיד במקום להגיד לעצמך "מסתכלים עליי" תגידי לעצמך "לאף אחד לא אכפת". והכי חשוב זה להמשיך עם זה הלאה ולא להיתקע במשפט כי אז פשוט תמצאי את עצמך עסוקה במחשבות שלך וזה רק ילחיץ אותך יותר להתעורר פתאום למציאות
עוד דוג': במקום להגיד "יצחקו עליי" - "אז שיצחקו". אבל את לא יכולה להגיד שלא אכפת לך שיצחקו אם כן אכפת לך. אני חושבת שלרובם באמת כן אכפת אםילו אם זה טיפה. אבל לא להגיע למצב שאת מבטלת הכל או את עצמך כי "יצחקו עלייך", חשוב להגיע לרצון הזה שגם אם יצחקו את תמשיכי הלאה ותשימי פס
אבל הדבר הראשון שמתחילים איתו אם אין לך זה ביטחון עצמי והערכה עצמית
זה אחד הנקודות החשובות בתהליך הזה, כי אם תרגישי שנכשלת את לא אמורה לוותר ולהאשים את עצמך, את תצטרכי להעריך את התהליך שלך ואת עצמך
זה יכול להיות קצת שינוי עצמי בצורה שתבטא אותך חיצונית ופנימית וכן גם טיפול פסיכולוגי
זה מאוד קשה להתחיל תהליכים כאלו בעצמך, בעיקר בגלל שלא פשוט להתחיל תהליכים כאלו כשאין לך רצון אמיתי וכשאת לא מוכנה להשקיע ולנסות
בגלל זה מומלץ ללכת לפסיכולוג/ית או איש/אשת מקצוע שתעזור/יעזור לך בכיוון
אבל הדבר הכי הכי חשוב זה שפשוט תתמודדי עם עוד סיטואציות ותמצאי את הדרך שמקלה עלייך, כי כל אדם שונה ולכל אחד יש דברים אחרים שיעזור לו
פסיכולוגית זה עוזר גם המחיר יקר אבל שווה כול שקל זה מוציא מהבועה וזה עוזר
טיפול וכדורים אם יש צורך
באותו הנושא: