5 תשובות
מצטרף לשאלה
אני עדיין בשיעורים ולא בשלב של הטסט, אבל ממה שאני יודעת חשוב מאוד להסתכל במראות על כל פנייה/סטייה ובעת בלימה- במראה המרכזית. פניות שצריכות להיות צמודות לשטח הפרדה- אז כמובן להיצמד לשטח הפרדה ולא לעשות פניות רחבות מדי ולא יןדעת מה עוד כי כמו שאמרתי אני עדיין לא בשלב של הטסט
אבל מה שהכי חשוב: לא לשדר לחץ, לתת לטסטר לסמוך עליך ולהרגיש בטוח לידך.
בעז"ה תצליח!!
בהצלחהה
אבל מה שהכי חשוב: לא לשדר לחץ, לתת לטסטר לסמוך עליך ולהרגיש בטוח לידך.
בעז"ה תצליח!!
בהצלחהה
אני מיד אצרף לכם כמה טיפים שתכתבי על מנת לעזור לאחרים
טיפים לטסט
טיפים מעשיים להתנהגות בטסט
ריכזתי מס עצות להתנהגות בזמן מבחן מעשי:
רוב הלחץ בו תהיו במהלך המבחן יעבור לאחר מספר דקות, רצוי לתרגל את סדר הפעולות של תחילת המבחן המעשי (טסט) עד למצב בו תנהגו כמו בשיעור (כניסה נכונה לרכב והכנות).
אם אתם מתכוונים לבלום, לא לשכוח לבדוק קודם במראה המרכזית, זו פעולה חשובה מאוד, הרגלי הסתכלות באופן כללי..אך במיוחד לפני בלימה, הרעיון הוא לוודא שאין מאחור רכב (כבד או רגיל) שמגיע במהירות ולא מוכן לבלום עדיין..
ברגע שמקבלים הנחיה מהבוחן (טסטר) להתייחס מיידית, אם פונים, מיד מאותתים, לא לחכות, אחרת אפשר לשכוח ואם מצב זה קורה מס פעמים, התוצאה יכולה להיות חלק מסך השיקולים של הבוחן לא לתת לכם רישיון..
אם תוכלו לראות דרך הרכב שנמצא מלפניכם את אורות הבלם, תוכלו לזהות פעולת האטה שתהיה וכבר להתכונן מבלי להיות מופתעים (מהירות סבירה).
טסטר לא בודק כמה מהר אתם מבצעים אלא את איכות הביצוע, חניה לדוגמא לא מבצעים מהר כי אם לאט (נסיעה לאחור..) וחשוב להקפיד על הרגלי הסתכלות וריבוי מבטים מעבר לכתף (ימין ושמאל).
להקפיד על משמעת נתיבים, אם קיימים שני נתיבים לפניה שמאלה, נבחר בימני (לאחר הפניה אנחנו כבר בימין הדרך), השמאלי רק אם התבקשנו לפרסה או פניה שמאלה ואח"כ שוב שמאלה.
בהתקרבות לצומת מאטים, חשוב לעבד את כל הנתונים לאט (רמזורים, תמרורים, הולכי רגל ומיקום נכון בנציב), התקרבות מהירה אסורה ומסבכת אותנו.
חשוב לשמור על ריכוז לאורך כל הטסט, איבוד ריכוז עלול לעלות ביוקר.., לזכור באיזה כביש אנחנו נוסעים ולאיזה פונים (בפניות שמאלה משמעותי ביותר).
חפשו את התמרורים: עצור, תן זכות קדימה ומעגל תנועה ופעלו ע"פ החוק.
לשים לב לתמרורים במיוחד בפניות על מנת שנדע להגיב אם הבוחן לא מנחה אותנו (הוא בודק אם אנחנו יודעים לקרוא לבד את הדרך, לדוגמא אין פניה ימינה, ממול דרך ללא מוצא, הפניה רק שמאלה אלא אם הנחה אחרת).
לחפש את הולכי הרגל, פעולות האטה לפני מעברי חציה ובסביבת בי"ס ואזורי מגורים, אם מזהים רכב שעומד בימין הכביש (ע"י הסתכלות רחוקה), לבדוק מיד אפשרות עקיפה, בדיקת שטחים מתים ועקיפה ע"פ מודל העקיפה ובמהירות סבירה (נהיגה נכונה).
ריבוי מבטים והסתכלויות כל הזמן, נהג שמרבה במבטים, לא מפספס תמרורים.., אם הכביש צר לא עוברים אם יש רכב ממול, נותנים לו זכות קדימה, לא נדחפים ושומרים על תרבות נסיעה, אנחנו לא רוצים טסטר דרוך.
בשלוליות יש לנסוע לאט ולא להשפריץ מים.
אסור לעקוף לפני צמתים לפני מעברי חציה וכיכרות.
יש לשמור רווח מאחור מלפנים ומהצדדים.
לחשוב צעד אחד קדימה
ולסתכל רחוק ולנסוע בקו ישר מבלי לזגזג
טיפים מעשיים להתנהגות בטסט
ריכזתי מס עצות להתנהגות בזמן מבחן מעשי:
רוב הלחץ בו תהיו במהלך המבחן יעבור לאחר מספר דקות, רצוי לתרגל את סדר הפעולות של תחילת המבחן המעשי (טסט) עד למצב בו תנהגו כמו בשיעור (כניסה נכונה לרכב והכנות).
אם אתם מתכוונים לבלום, לא לשכוח לבדוק קודם במראה המרכזית, זו פעולה חשובה מאוד, הרגלי הסתכלות באופן כללי..אך במיוחד לפני בלימה, הרעיון הוא לוודא שאין מאחור רכב (כבד או רגיל) שמגיע במהירות ולא מוכן לבלום עדיין..
ברגע שמקבלים הנחיה מהבוחן (טסטר) להתייחס מיידית, אם פונים, מיד מאותתים, לא לחכות, אחרת אפשר לשכוח ואם מצב זה קורה מס פעמים, התוצאה יכולה להיות חלק מסך השיקולים של הבוחן לא לתת לכם רישיון..
אם תוכלו לראות דרך הרכב שנמצא מלפניכם את אורות הבלם, תוכלו לזהות פעולת האטה שתהיה וכבר להתכונן מבלי להיות מופתעים (מהירות סבירה).
טסטר לא בודק כמה מהר אתם מבצעים אלא את איכות הביצוע, חניה לדוגמא לא מבצעים מהר כי אם לאט (נסיעה לאחור..) וחשוב להקפיד על הרגלי הסתכלות וריבוי מבטים מעבר לכתף (ימין ושמאל).
להקפיד על משמעת נתיבים, אם קיימים שני נתיבים לפניה שמאלה, נבחר בימני (לאחר הפניה אנחנו כבר בימין הדרך), השמאלי רק אם התבקשנו לפרסה או פניה שמאלה ואח"כ שוב שמאלה.
בהתקרבות לצומת מאטים, חשוב לעבד את כל הנתונים לאט (רמזורים, תמרורים, הולכי רגל ומיקום נכון בנציב), התקרבות מהירה אסורה ומסבכת אותנו.
חשוב לשמור על ריכוז לאורך כל הטסט, איבוד ריכוז עלול לעלות ביוקר.., לזכור באיזה כביש אנחנו נוסעים ולאיזה פונים (בפניות שמאלה משמעותי ביותר).
חפשו את התמרורים: עצור, תן זכות קדימה ומעגל תנועה ופעלו ע"פ החוק.
לשים לב לתמרורים במיוחד בפניות על מנת שנדע להגיב אם הבוחן לא מנחה אותנו (הוא בודק אם אנחנו יודעים לקרוא לבד את הדרך, לדוגמא אין פניה ימינה, ממול דרך ללא מוצא, הפניה רק שמאלה אלא אם הנחה אחרת).
לחפש את הולכי הרגל, פעולות האטה לפני מעברי חציה ובסביבת בי"ס ואזורי מגורים, אם מזהים רכב שעומד בימין הכביש (ע"י הסתכלות רחוקה), לבדוק מיד אפשרות עקיפה, בדיקת שטחים מתים ועקיפה ע"פ מודל העקיפה ובמהירות סבירה (נהיגה נכונה).
ריבוי מבטים והסתכלויות כל הזמן, נהג שמרבה במבטים, לא מפספס תמרורים.., אם הכביש צר לא עוברים אם יש רכב ממול, נותנים לו זכות קדימה, לא נדחפים ושומרים על תרבות נסיעה, אנחנו לא רוצים טסטר דרוך.
בשלוליות יש לנסוע לאט ולא להשפריץ מים.
אסור לעקוף לפני צמתים לפני מעברי חציה וכיכרות.
יש לשמור רווח מאחור מלפנים ומהצדדים.
לחשוב צעד אחד קדימה
ולסתכל רחוק ולנסוע בקו ישר מבלי לזגזג
שואל השאלה:
תודה רבה לך בזכותך עברתי טסט ראשון
תודה רבה לך בזכותך עברתי טסט ראשון
באותו הנושא: