130 תשובות
שואל השאלה:
כל מי שטוען "אין הוכחות", אתם כנראה לא מוכנים לשמוע לצד השני , וזה לא משפיע על המציאות.
אשמח לקבל תשובות לוגיות ..
כי יש הוכחות. יש ערוץ בשם oren eveon שמוכיח באמצעות לוגיקה ומתמטיקה שיש בורא.
כל מי שטוען "אין הוכחות", אתם כנראה לא מוכנים לשמוע לצד השני , וזה לא משפיע על המציאות.
אשמח לקבל תשובות לוגיות ..
כי יש הוכחות. יש ערוץ בשם oren eveon שמוכיח באמצעות לוגיקה ומתמטיקה שיש בורא.
אנונימי
כי זה דיי לא הגיוני שיש מישהו לא אמיתי ששומר עלינו, גם התנך לא הכי אמין
כי ליטרלי אין הוכחות
שואל השאלה:
שם משתמש7 יש הוכחות.
ועוד איך שיש הוכחות.
שם משתמש7 יש הוכחות.
ועוד איך שיש הוכחות.
אנונימי
למה אכפת לך? תן לאנשים להאמין במה שהם רוצים להאמין.
ובקשר להוכחות ביוטיוב, מאוד קשה להאמין לדברים האלה בימינו, אפשר לזייף הכל. באותה מידה שיש הוכחות ביוטיוב שאלוהים קיים, יש הוכחה לכך שבנות ים, פיות וערפדים קיימים. אתה היית מאמין לזה?
ובקשר להוכחות ביוטיוב, מאוד קשה להאמין לדברים האלה בימינו, אפשר לזייף הכל. באותה מידה שיש הוכחות ביוטיוב שאלוהים קיים, יש הוכחה לכך שבנות ים, פיות וערפדים קיימים. אתה היית מאמין לזה?
איפה ההוכחות?
כי יש כאלו שלא חושבים שזה הגיוני
אבל יש כאלו שעברו דברים וקיווי ועשו טוב והתפללו ושום טוב לא הגיע להם אם הם לא היו עושים משהו אז הם איבדו אמונה
אבל יש כאלו שעברו דברים וקיווי ועשו טוב והתפללו ושום טוב לא הגיע להם אם הם לא היו עושים משהו אז הם איבדו אמונה
כי זה מחייב אותם
אנונימי
מהסיבה הפשוטה משהו לא יכול להעיד על עצמו שהוא אמין
זה שרשום בתורה שהתורה נכונה לא אומר לי כלום
כמו שיש הרבה הוכחות בעד יש גם נגד (מוזמן לחפש)
זה שרשום בתורה שהתורה נכונה לא אומר לי כלום
כמו שיש הרבה הוכחות בעד יש גם נגד (מוזמן לחפש)
שואל השאלה:
הנה הוכחות:
חפשו את הערוץ oren evron ביוטיוב.
יש גם הוכחות מהתורה.
במידה ולא תעשו כן, זה מעיד שאתם מתכחשים לאמת.
הנה הוכחות:
חפשו את הערוץ oren evron ביוטיוב.
יש גם הוכחות מהתורה.
במידה ולא תעשו כן, זה מעיד שאתם מתכחשים לאמת.
אנונימי
שואל השאלה:
מרסל פוארו אין שום הוכחות נגד הבורא.
ואם יש, את כולן אפשר להפריך.
מרסל פוארו אין שום הוכחות נגד הבורא.
ואם יש, את כולן אפשר להפריך.
אנונימי
ממש לא כי קשה
ואין הוכחה ממשית לקיומו, ברגע שיהיה אני אאמין
ואין הוכחה ממשית לקיומו, ברגע שיהיה אני אאמין
אנונימית
אז למה להאמין דווקא ביהדות ולא באיסלם?
שואל השאלה:
הלוגיקה הכי פשוטה:
כולנו ברואים( נבראנו על ידי מישהו)
בהכרח שלזה שברא אותנו, אין בורא. אחרת הוא גם היה נברא, והוא לא היה נצחי וכו וכו, וכך השרשרת הייתה ממשיכה עד אינסוף( לא אפשרי, כי האנושות התחילה לפני 5783 שנה).
הלוגיקה הכי פשוטה:
כולנו ברואים( נבראנו על ידי מישהו)
בהכרח שלזה שברא אותנו, אין בורא. אחרת הוא גם היה נברא, והוא לא היה נצחי וכו וכו, וכך השרשרת הייתה ממשיכה עד אינסוף( לא אפשרי, כי האנושות התחילה לפני 5783 שנה).
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימית
אתם נורא אוהבים להתחמק מההוכחות. מפחדים?
יש הוכחות.. כמו שאמרתי, חפשי oren evron ביוטיוב. הוא מוכיח בצורה מתמטית ולוגית שיש בורא.
אנונימית
אתם נורא אוהבים להתחמק מההוכחות. מפחדים?
יש הוכחות.. כמו שאמרתי, חפשי oren evron ביוטיוב. הוא מוכיח בצורה מתמטית ולוגית שיש בורא.
אנונימי
תקשיב שואל השאלה
זה טוב שאתה מאמין נכון וזה מצויין אבל אי אפשר להמשיך לנסות להראות לאלו לשא מאמינים ש ה' אכן קיים.
אנחנו בוחרים את הדרך הזאת כי טוב לנו בא כי עברנו דברים כי אנחנו סקרניים לדעת
זה טוב שאתה מאמין נכון וזה מצויין אבל אי אפשר להמשיך לנסות להראות לאלו לשא מאמינים ש ה' אכן קיים.
אנחנו בוחרים את הדרך הזאת כי טוב לנו בא כי עברנו דברים כי אנחנו סקרניים לדעת
ככה.
שואל השאלה:
המינוסים לא מחזקים כלום.
העובדה שאתם מתחמקים מלשמוע לאמת/צד השני, זה מוכיח שאתם מפחדים לגלות את האמת ולהבין שאתם טועים.
המינוסים לא מחזקים כלום.
העובדה שאתם מתחמקים מלשמוע לאמת/צד השני, זה מוכיח שאתם מפחדים לגלות את האמת ולהבין שאתם טועים.
אנונימי
שואל השאלה:
טעות.
אני כבר שמעתי את הצד השני אינספור פעמים, שמעתי את שני הצדדים למעשה.
ולפי שיקולי דעת בחרתי שכן להאמין באלוקים, מסיבות פשוטות מאוד:
- יש מלא הוכחות שהוא קיים.
- אני לא כפוי טובה למי שברא אותי.
טעות.
אני כבר שמעתי את הצד השני אינספור פעמים, שמעתי את שני הצדדים למעשה.
ולפי שיקולי דעת בחרתי שכן להאמין באלוקים, מסיבות פשוטות מאוד:
- יש מלא הוכחות שהוא קיים.
- אני לא כפוי טובה למי שברא אותי.
אנונימי
^^^העובדה שאתה לא מסכים לקבל דעה של אחרים כבר משהו אחר.
אם אנחנו לא מאמינים יש לנו סיבה תאמין לנו.
יש כאלו שעוברים מלא רע וגלום טוב לא הגיע עד שלו עשוה טוב לעצמם
אם אנחנו לא מאמינים יש לנו סיבה תאמין לנו.
יש כאלו שעוברים מלא רע וגלום טוב לא הגיע עד שלו עשוה טוב לעצמם
גם הם יש אלוהים מי אמר דווקא היהדות זה הדת הנכונה
ומי אמר שהוא נגלה למישהו בכלל
ומי אמר שהוא נגלה למישהו בכלל
שואל השאלה:
מרסל פוארו יש שם של הוכחות שהיהדות היא האמת.
אחת מהן היא:
כל מה שכתוב בתנ"ך התקיים ועתיד להתקיים גם כן.( הרבה גם התקיימו בתקופה שלנו).
בנוסף, עם ישראל שרד כל כך הרבה למרות שמבחינה טבעית ושכלית היה אמור להכחד בגלל הפוגרומים והשואות שעבר.
מרסל פוארו יש שם של הוכחות שהיהדות היא האמת.
אחת מהן היא:
כל מה שכתוב בתנ"ך התקיים ועתיד להתקיים גם כן.( הרבה גם התקיימו בתקופה שלנו).
בנוסף, עם ישראל שרד כל כך הרבה למרות שמבחינה טבעית ושכלית היה אמור להכחד בגלל הפוגרומים והשואות שעבר.
אנונימי
מרסל פוארו, כי יהדות היא המקור שניתנן במעמד שבו כל עם ישראל שמע את אלוקים. אסלאם - זה משהו שבא אחר כך, זה עיוות וסילוף של זה.
מה יותר אמין: מקור שכל העם היה עד שזה מאלוקים, או סילוף של אדם יחיד?
מה יותר אמין: מקור שכל העם היה עד שזה מאלוקים, או סילוף של אדם יחיד?
אנונימי
כי זה אמונה(גם אני מאמינה)
והתנ"ך לא נכתב על ידי האנשים שהיו שם וחוו את הסיפורים האלו הם הועברו מפה לאוזן כך שהסיפור יכל להשתנות.
תחשוב שהיום זה לא אפשרי להיכנס להריון בגיל 90+ ובתנ"ך אומרים לך ששרה כן הצליחה בזכות ברכה של אלוהים זה קצת לא נשמע אמין
או הסיפור שהם הלכו 40 שנה במדבר. יש כאלו אומרים 40 שנה ויש כאלו שאומרים כמה שבועות.אין לזה הוכחה חד משמעית כי אף אחד משם לא פה כדי לספר את זה
*מוסיפה קישור על ה40 שנה כי זה ארוך ואין לי כוח לכתוב במילים שלי
והתנ"ך לא נכתב על ידי האנשים שהיו שם וחוו את הסיפורים האלו הם הועברו מפה לאוזן כך שהסיפור יכל להשתנות.
תחשוב שהיום זה לא אפשרי להיכנס להריון בגיל 90+ ובתנ"ך אומרים לך ששרה כן הצליחה בזכות ברכה של אלוהים זה קצת לא נשמע אמין
או הסיפור שהם הלכו 40 שנה במדבר. יש כאלו אומרים 40 שנה ויש כאלו שאומרים כמה שבועות.אין לזה הוכחה חד משמעית כי אף אחד משם לא פה כדי לספר את זה
*מוסיפה קישור על ה40 שנה כי זה ארוך ואין לי כוח לכתוב במילים שלי
קישורים מצורפים:
שואל השאלה:
נעלי זמש
*צדיק באמונתו יחיה.
רואים? אתם גם מעוותים פסוקים.
נעלי זמש
*צדיק באמונתו יחיה.
רואים? אתם גם מעוותים פסוקים.
אנונימי
ראיתי וצפיתי בכל כך הרבה סרטונים של הוכחות, כביכול. אף אחת מההוכחות לא משכנעת.
ההוכחה היחידה שתגרום לי להאמין, זה אם אלוהים כלשהו יופיע בפניי ויגיד "אני קיים". וגם אז - זה לא מחייב שאני אשעבד את עצמי לדת שלו.. במקרה והוא קיים - שיהיה לו לבריאות.
ההוכחה היחידה שתגרום לי להאמין, זה אם אלוהים כלשהו יופיע בפניי ויגיד "אני קיים". וגם אז - זה לא מחייב שאני אשעבד את עצמי לדת שלו.. במקרה והוא קיים - שיהיה לו לבריאות.
אנונימית
שואל השאלה:
אנונימית רואים שלא צפית. ואם צפית כנראה שלא הבנת כלום.
כי עובדה שברוך השם יש הרבה מאמינים.
וגם, המדע עצמו מוכיח שהתנ"ך נכון.
אנונימית רואים שלא צפית. ואם צפית כנראה שלא הבנת כלום.
כי עובדה שברוך השם יש הרבה מאמינים.
וגם, המדע עצמו מוכיח שהתנ"ך נכון.
אנונימי
^^ תחשוב מה שאתה רוצה, עניתי לך על השאלה.
אנונימית
שואל שאלה לשנות את הדעה שלנו כנראה לא יקרה
ואז אנשים אומרים שאין כפייה דתית בסטיפס...
שואל השאלה, אתה צריך להפסיק לנסות לשכנע אנשים להאמין באלוהים מהסיבה הפשוטה שזה שנראה סרטון ביוטיוב לא יגרום לנו להתחיל להאמין. זה שאנחנו לא מוכנים לבזבז את הזמן שלנו על הסרטון הזה לא אומר שאנחנו ''מתכחשים לאמת''. לך יש את האמונה שלך, ולנו יש את האמונה שלנו וזה בסדר גמור.
בקשר לשאלה ''אם אין לכם אלוהים מי שומר עליכם?''
זה לא עובד ככה. יש אנשים שלא מאמינים וחיים חיים ארוכים וטובים ויש אנשים שמאמינים ומתו בגיל צעיר. זה קורה. אני לא צריכה שמישהו ישמור אם אני שומרת על עצמי.
שואל השאלה, אתה צריך להפסיק לנסות לשכנע אנשים להאמין באלוהים מהסיבה הפשוטה שזה שנראה סרטון ביוטיוב לא יגרום לנו להתחיל להאמין. זה שאנחנו לא מוכנים לבזבז את הזמן שלנו על הסרטון הזה לא אומר שאנחנו ''מתכחשים לאמת''. לך יש את האמונה שלך, ולנו יש את האמונה שלנו וזה בסדר גמור.
בקשר לשאלה ''אם אין לכם אלוהים מי שומר עליכם?''
זה לא עובד ככה. יש אנשים שלא מאמינים וחיים חיים ארוכים וטובים ויש אנשים שמאמינים ומתו בגיל צעיר. זה קורה. אני לא צריכה שמישהו ישמור אם אני שומרת על עצמי.
שואל השאלה:
לא מנסה לשנות שום דעה.
מה שכן, אני מנסה להבין - אתאיסטים טוענים שאין בורא, אבל מפחדים לשמוע להוכחות שמוכיחות שהוא קיים.
לא מנסה לשנות שום דעה.
מה שכן, אני מנסה להבין - אתאיסטים טוענים שאין בורא, אבל מפחדים לשמוע להוכחות שמוכיחות שהוא קיים.
אנונימי
מי אמר מפחדים?
לא מפחדים לדעת כלום פשוט לא מעוניינים
לא מפחדים לדעת כלום פשוט לא מעוניינים
שואל השאלה:
"טוב פסדר"
אם אלוקים לא היה שומר על עם ישראל במהלך ההיסטוריה, מזמן היינו נכחדים כבר. ראיה? כל השואות והפוגרומים השמידו מליונים מהעם שלנו..
ושוב, איני מנסה לשנות דעות. נטו להציב עובדות ולנסות להבין למה אתאיסטים לא מסוגלים לשמוע לצד השני.
"טוב פסדר"
אם אלוקים לא היה שומר על עם ישראל במהלך ההיסטוריה, מזמן היינו נכחדים כבר. ראיה? כל השואות והפוגרומים השמידו מליונים מהעם שלנו..
ושוב, איני מנסה לשנות דעות. נטו להציב עובדות ולנסות להבין למה אתאיסטים לא מסוגלים לשמוע לצד השני.
אנונימי
^^^אני לא מפחדת מאמי זה פשוט לא מעניין אותי
אנונימי
שואל השאלה:
נעלי זמש
יש הוכחות.
בתנ"ך ובגמרא יש.
הערוץ oren evron גם מוכיח בעזרת מתמטיקה. יום טוב!
נעלי זמש
יש הוכחות.
בתנ"ך ובגמרא יש.
הערוץ oren evron גם מוכיח בעזרת מתמטיקה. יום טוב!
אנונימי
שמע, לא כזה מעניין אותי אם יש הוכחות או לא
לא נברתי בזה לעומק ב"הוכחות" למיניהן, כי גם אם במידה והוא קיים - זה לא יגרום לי להתחיל להתאדק ולהתחזק בדת. אז אין טעם מבחינתי. קיים, לא קיים, שכל אחד יחיה איך שנוח לו. (אני אגנוסטית)
לא נברתי בזה לעומק ב"הוכחות" למיניהן, כי גם אם במידה והוא קיים - זה לא יגרום לי להתחיל להתאדק ולהתחזק בדת. אז אין טעם מבחינתי. קיים, לא קיים, שכל אחד יחיה איך שנוח לו. (אני אגנוסטית)
אנונימית
אני מסוגלת לשמוע עובדה אני משתתפת יפה מאוד בשיעור תנך ולוקחת חלק גדול בשיעור
פשוט כשאתה גדל על אמונה מסויימת אתה מאמין בה
אבל כשאתה מאבד את האמונה שלך ודעה כמעט ולא תשתנה בחזרה
פשוט כשאתה גדל על אמונה מסויימת אתה מאמין בה
אבל כשאתה מאבד את האמונה שלך ודעה כמעט ולא תשתנה בחזרה
אמרת שיש תחזיות מהתורה שקרו בדור שלנו
מה היה? (חוץ מדברים כלליים כמו יהיה יותר אנשים או המחירים יעלו)
מה היה? (חוץ מדברים כלליים כמו יהיה יותר אנשים או המחירים יעלו)
תנך וגאמה זה לא הוכחה שהוא קיים לעזעזל
זה פשוט כתוב לך מול העיניים זה לא מקום הוכחה. זה כמו ווקיפדיה זה לא מקור הוכחה אלה אתרים אחרים שמוכחים שזה נכון
זה פשוט כתוב לך מול העיניים זה לא מקום הוכחה. זה כמו ווקיפדיה זה לא מקור הוכחה אלה אתרים אחרים שמוכחים שזה נכון
שואל השאלה:
מרסל פוארו אז ככה:
- הנבואות על ממלכת בבל( הצלחתה וחורבנה) התקיימו אחת לאחת.
-הנבואות על חורבן ירושלים וגלויות ישראל התקיימו אחת לאחת.
-החורבן על השואות והפוגרומים התקיימו אחת לאחת.
יש גם נבואות נחמה שהתקיימו:
-קיבוץ גלויות והחזרה לארץ.
-שיקום ערי והרי ישראל.
-עם ישראל לא יושמד לעולם.
-ועוד.
אני פשוט מנסה להבין מה הטענה של אתאיסטים ל-למה הם לא מאמינים.
מרסל פוארו אז ככה:
- הנבואות על ממלכת בבל( הצלחתה וחורבנה) התקיימו אחת לאחת.
-הנבואות על חורבן ירושלים וגלויות ישראל התקיימו אחת לאחת.
-החורבן על השואות והפוגרומים התקיימו אחת לאחת.
יש גם נבואות נחמה שהתקיימו:
-קיבוץ גלויות והחזרה לארץ.
-שיקום ערי והרי ישראל.
-עם ישראל לא יושמד לעולם.
-ועוד.
אני פשוט מנסה להבין מה הטענה של אתאיסטים ל-למה הם לא מאמינים.
אנונימי
כמו שאמרו לך כולם פה ^ הסיבה היא שההוכחות לא משכנעות. אבל התשובות האלו לא מספקות אותך, זו כבר בעיה שלך.
אנונימית
אתה לא קורה את הסיבות שכתבו לך כאילו?
וחוץ מזה לכל אחד יש סיבה שונה...
וחוץ מזה לכל אחד יש סיבה שונה...
שואל השאלה:
^^ יש הבדל בין "לא משכנעות" לבין "אני מזלזל בהן ולא באמת אכפת לי".
יש הוכחות לבורא.
^^ יש הבדל בין "לא משכנעות" לבין "אני מזלזל בהן ולא באמת אכפת לי".
יש הוכחות לבורא.
אנונימי
כל הדברים האלה דברים שברור יקרו עם הזמן או תמיד שיש יהודי אז היהודים שורדים
זה מאוד כללי
זה מאוד כללי
זה שההוכחות לא משכנעות לא אומר שמזלזלים בהן או בדת ^^
זה פשוט לא משכנע.
זה פשוט לא משכנע.
אנונימית
שואל השאלה אתה נולדת למשפחה דתית או חזרת בתשובה?
שואל השאלה:
^^ עובדה שזה משכנע ושיכנע מליונים.
^^ עובדה שזה משכנע ושיכנע מליונים.
אנונימי
ליאור(עדיין ליאור), ממש לא פה לאוזן עד זה נכתב, אלא בדיוק הפוך: כתיבה באותו דור שהאירועים קרו, משהו שכל העם עבר והספר ניתן לעם שראה בעצמו את מה שכתוב שם. זאת הסיבה שהתורה מדברת למקבלי התורה בלשון נוכח: "אַתֶּם רְאִיתֶם כִּי מִן הַשָּׁמַיִם דִּבַּרְתִּי עִמָּכֶם" (שמות כ, יח), "אשר ראו עינך", "וִידַעְתֶּם הַיּוֹם כִּי לֹא אֶת בְּנֵיכֶם, אֲשֶׁר לֹא יָדְעוּ וַאֲשֶׁר לֹא רָאוּ אֶת מוּסַר ה' אֱלֹהֵיכֶם אֶת גָּדְלוֹ אֶת יָדוֹ הַחֲזָקָה וּזְרֹעוֹ הַנְּטוּיָה. וְאֶת אֹתֹתָיו וְאֶת מַעֲשָׂיו, אֲשֶׁר עָשָׂה בְּתוֹךְ מִצְרָיִם לְפַרְעֹה מֶלֶךְ מִצְרַיִם וּלְכָל אַרְצוֹ. וַאֲשֶׁר עָשָׂה לְחֵיל מִצְרַיִם לְסוּסָיו וּלְרִכְבּוֹ, אֲשֶׁר הֵצִיף אֶת מֵי יַם סוּף עַל פְּנֵיהֶם בְּרָדְפָם אַחֲרֵיכֶם, וַיְאַבְּדֵם ה' עַד הַיּוֹם הַזֶּה. וַאֲשֶׁר עָשָׂה לָכֶם בַּמִּדְבָּר עַד בֹּאֲכֶם עַד הַמָּקוֹם הַזֶּה. וַאֲשֶׁר עָשָׂה לְדָתָן וְלַאֲבִירָם בְּנֵי אֱלִיאָב בֶּן רְאוּבֵן, אֲשֶׁר פָּצְתָה הָאָרֶץ אֶת פִּיהָ, וַתִּבְלָעֵם וְאֶת בָּתֵּיהֶם וְאֶת אָהֳלֵיהֶם, וְאֵת כָּל הַיְקוּם, אֲשֶׁר בְּרַגְלֵיהֶם, בְּקֶרֶב כָּל יִשְׂרָאֵל. "כִּי עֵינֵיכֶם הָרֹאֹת אֶת כָּל מַעֲשֵׂה ה' גָּדֹל אֲשֶׁר עָשָׂה" (דברים יא, ב-ז).
אם מה שכתוב כאן לא היה אמת - מקבלי התורה לא היה מסכימים לקבל ספר שכתובים בו דברים שהם ראו והם לא באמת ראו.
אם מה שכתוב כאן לא היה אמת - מקבלי התורה לא היה מסכימים לקבל ספר שכתובים בו דברים שהם ראו והם לא באמת ראו.
אנונימי
בעולם יש 8 מיליארד אנשים
אם כמה מיליונים השתכנעו אז שיהנו להם
אחרים לא השתכנעו
אם כמה מיליונים השתכנעו אז שיהנו להם
אחרים לא השתכנעו
אנונימית
שואל השאלה:
אם אין אלוקים, הכיצד אתאיסטים מסבירים את הדברים הבאים:
-עם ישראל שרד מעל ל2000 שנה למרות כל הרדיפות והשנאה כלפיו( מבחינה טבעית היינו אמורים להכחד כבר..) וזה מעיד שמישהו שומר על עם ישראל.
-כל מה שכתוב בתנ"ך התקיים אחד לאחד ומה שלא - עתיד להתקיים.
אם אין אלוקים, הכיצד אתאיסטים מסבירים את הדברים הבאים:
-עם ישראל שרד מעל ל2000 שנה למרות כל הרדיפות והשנאה כלפיו( מבחינה טבעית היינו אמורים להכחד כבר..) וזה מעיד שמישהו שומר על עם ישראל.
-כל מה שכתוב בתנ"ך התקיים אחד לאחד ומה שלא - עתיד להתקיים.
אנונימי
מה התורה ניבאה והתקיים בצורה ממש מדויקת? למשל שואה:
http://www.yahadoot.net/item.asp?id=583&cid=12
http://yahadoot.net/item.asp?id=582&cid=12
http://www.yahadoot.net/item.asp?id=397&cid=13
http://www.yahadoot.net/item.asp?id=583&cid=12
http://yahadoot.net/item.asp?id=582&cid=12
http://www.yahadoot.net/item.asp?id=397&cid=13
אנונימי
אוקי אולי כי יש לנו צבא חזק
אולי כי אנחנו לא מוותרים
אולי כי אנחנו לא מוותרים
שואל השאלה:
^ האם היה לנו צבא לפני 2000 שנה?
ועובדה שלגוים היו את כל כלי הנשק שבעולם.
^ האם היה לנו צבא לפני 2000 שנה?
ועובדה שלגוים היו את כל כלי הנשק שבעולם.
אנונימי
זה לא שכמה מיליונים השתכנעו, זה פשוט עם שלם ששמע בעצמו את אלוקים במעמד של עם שלם.
אנונימי
1. אני מסבירה את זה כך שהדת היהודית גרמה ליהודים להתאגד בקהילות וגם המצווה שאומרת להם לא להתבולל והעובדה שהם הקפידו לשמור על זה כמה שאפשר, זה מה שגרם להם לשרוד.
2. לא.
2. לא.
אנונימית
והמדע לא מוכיח שהוא קיים
כי אלוהים זה ,משהו רוחני שנמצא מעבר לחומר
ומדע זה מוכח פיזית
כרגע לא הוכיחו שיש מציאות רוחנית מעבר לחומר
רוצה להוכיח שיש אלוהים?
תמציא מכונת זמן,תחזור לשיח הבוער,תצלם סרטון, תחזור וככה תוכיח שיש אלוהים (אם זה בכלל קרה)
כי אלוהים זה ,משהו רוחני שנמצא מעבר לחומר
ומדע זה מוכח פיזית
כרגע לא הוכיחו שיש מציאות רוחנית מעבר לחומר
רוצה להוכיח שיש אלוהים?
תמציא מכונת זמן,תחזור לשיח הבוער,תצלם סרטון, תחזור וככה תוכיח שיש אלוהים (אם זה בכלל קרה)
אנונימית
ל ה' אין שום קשר לשואה זה היה כי מדינות אחרות באו והתערבו ועזרו
שואל השאלה:
אנונימית
לגבי 2. מה הכוונה "לא"?
אנונימית
לגבי 2. מה הכוונה "לא"?
אנונימי
מסכים
הכוונה ב"לא" זה שלא כל דבר שנכתב בתורה התקיים, פשוט המאמינים מסלפים את סיפורי התנך בצורה כזו שתחול ותתפוס לגבי אירועים שחווינו בהיסטוריה האחרונה.
אנונימית
שואל השאלה:
^ שקר. עובדה שהתקיים.
כל הנבואות גם התקיימו.
יש גם ממצאים ארכיאולוגים שמוכיחים.
ולא רק זה, גם ספרי היסטוריה.
^ שקר. עובדה שהתקיים.
כל הנבואות גם התקיימו.
יש גם ממצאים ארכיאולוגים שמוכיחים.
ולא רק זה, גם ספרי היסטוריה.
אנונימי
לא הבנתי לסמן לי מינוס יעזור לך?
רצית לשמוע דעה של מי שלא מאמין
(לא מאשימה אותך כי אין לי מושג אם זה באמת אתה)
רצית לשמוע דעה של מי שלא מאמין
(לא מאשימה אותך כי אין לי מושג אם זה באמת אתה)
שקר ^^ שום דבר לא התקיים, זה רק האמונה שלך שמתעתעת בך.
אנונימית
עדיין חושבת על שם, הדברים לא מתנהלים לבד במקרה, הכל נעשה כאן בהשגחה...
זה לא שהיטלר ימ"ש עלה לשלטון במקרה ושום דבר אחר לא קרה במקרה.
זה לא שהיטלר ימ"ש עלה לשלטון במקרה ושום דבר אחר לא קרה במקרה.
אנונימי
אני מפחדת כי שמעתי שאומרים שחייזרים המציאו את כל הדתות כדי לשלוט בנו
אנונימית
שואל השאלה:
אנונימית התורה > דעה שלך.
ארכיאולוגים > דעה שלך.
יש הוכחות, אי אפשר להכחיש.
אנונימית התורה > דעה שלך.
ארכיאולוגים > דעה שלך.
יש הוכחות, אי אפשר להכחיש.
אנונימי
האמונה והדת שלך < העובדות הקונקרטיות והלא מסולפות.
האלוהים שלך < המציאות.
אלוהים זו המצאה של האדם
האלוהים שלך < המציאות.
אלוהים זו המצאה של האדם
אנונימית
שואל השאלה:
חחח "המצאה של בני אדם" , כמה מרמור בחיי.
יש אלפי עדויות שיש אלוקים ושהתורה אמת.
את בטח מאלו "רק אני צודקת!!!"
חחח "המצאה של בני אדם" , כמה מרמור בחיי.
יש אלפי עדויות שיש אלוקים ושהתורה אמת.
את בטח מאלו "רק אני צודקת!!!"
אנונימי
למה עשיתם לי מינוס באמת קראתי על זה
וגם אומרים שהרבה דברים זאת השפעה של אסטרולוגיה ודברים כאלה
וגם אומרים שהרבה דברים זאת השפעה של אסטרולוגיה ודברים כאלה
אנונימית
אלוהים זה המצאה של קפיטליסטים כדי שהלונה פארק יהיה פנוי בסופי שבוע
אלוקים - הוא אבי המציאות כי בלי מקור אין סיבה שתהיה בכלל מציאות.
אנונימי
יש אלפי עדויות לכך שסיפורי התנך הם שקר וכזב
אלוהים זה המצאה שנועדה לתת ביטחון ותקווה לאנשים שלא מצליחים למצוא את הביטחון הזה בעצמם
אין בכך בושה כל אחד ומה שמחזיק אותו!
אלוהים זה המצאה שנועדה לתת ביטחון ותקווה לאנשים שלא מצליחים למצוא את הביטחון הזה בעצמם
אין בכך בושה כל אחד ומה שמחזיק אותו!
אנונימית
שואל השאלה:
חברים,עובדות בשטח:
יותר ויותר יהודים חוזרים בתשובה ברוך השם.
יותר ויותר אנשים( גם גוים) מאמינים שיש בורא ונחשפים לקיומו.
עכשיו, אין דבר כזה "סתם" בעולם.
מי שבוחר שלא להאמין - זכותו, אבל חבל.
ובינתיים, אף אתאיסט לא הביא לי טענה לוגית ל-למה הוא לא מאמין.
חברים,עובדות בשטח:
יותר ויותר יהודים חוזרים בתשובה ברוך השם.
יותר ויותר אנשים( גם גוים) מאמינים שיש בורא ונחשפים לקיומו.
עכשיו, אין דבר כזה "סתם" בעולם.
מי שבוחר שלא להאמין - זכותו, אבל חבל.
ובינתיים, אף אתאיסט לא הביא לי טענה לוגית ל-למה הוא לא מאמין.
אנונימי
רוצה לדעת במה אני מאמינה שואל השאלה?
אתה דרך אגב מוזמן לסמן מינוס אם לא בא לך בטוב התשובה לי.
אני מאמינה שאם רוצים משהו לא מתפללים לטוב אלה קמים ומקדמים את עצמך
כי אם אין אני לי מי לי? נכון?
כי נגיד נפשית נפלתי אני אחכה שיבואו ויעזרו לי? לא אני אקום ואמצא את הדרך חזרה. אני מאמינה שבשביל להגיע למקומות צריך לעשות את העבודה הקשה ולא לחכות לנס מ ה'
עכשיו יכול להיות שהוא באמת קיים אבל אני לא מאמינה
אתה דרך אגב מוזמן לסמן מינוס אם לא בא לך בטוב התשובה לי.
אני מאמינה שאם רוצים משהו לא מתפללים לטוב אלה קמים ומקדמים את עצמך
כי אם אין אני לי מי לי? נכון?
כי נגיד נפשית נפלתי אני אחכה שיבואו ויעזרו לי? לא אני אקום ואמצא את הדרך חזרה. אני מאמינה שבשביל להגיע למקומות צריך לעשות את העבודה הקשה ולא לחכות לנס מ ה'
עכשיו יכול להיות שהוא באמת קיים אבל אני לא מאמינה
חבר, עובדות בשטח - העולם נהיה יותר ויותר חילוני, ועם הזמן גם יותר אתאיסטי.
יותר ויותר אנשים מבינים שדת זו נחלת העבר והעתיד טמון במדע ובהיגיון, לא בסיפורים לפני השינה.
ובינתיים, לא אתה ולא אף מאמין אחר כאן שאלה הביא הוכחה משכנעת לקיומו של אלוהים
יותר ויותר אנשים מבינים שדת זו נחלת העבר והעתיד טמון במדע ובהיגיון, לא בסיפורים לפני השינה.
ובינתיים, לא אתה ולא אף מאמין אחר כאן שאלה הביא הוכחה משכנעת לקיומו של אלוהים
אנונימית
ליטרלי זה כתוב בשאלה "למה אנשים לא מאמינים באלוהים?"
בידיוק זה אמונה! אין לזה הוכחות חד משמעיות!
יש אמונה ויש ידיעה. ידיעה זה דבר מוצק שלא ניתן לעוררין ולכן מדע זה מלשון ידיעה. אמונה היא לא דבר בטוח. אמונה מתייחסת רק לעניינים שאינם טריוויאליים, ועשויה להיות מחלוקת לגבי הוכחתם.
אתה סתם מתווכח זה שאנשים חוזרים בתשובה לא מוכיח שיש אלוהים הם בוחרים להאמין בזה
אם באמת קשה לך תחפש בגוגל את ההגדרה של "אמונה"
בידיוק זה אמונה! אין לזה הוכחות חד משמעיות!
יש אמונה ויש ידיעה. ידיעה זה דבר מוצק שלא ניתן לעוררין ולכן מדע זה מלשון ידיעה. אמונה היא לא דבר בטוח. אמונה מתייחסת רק לעניינים שאינם טריוויאליים, ועשויה להיות מחלוקת לגבי הוכחתם.
אתה סתם מתווכח זה שאנשים חוזרים בתשובה לא מוכיח שיש אלוהים הם בוחרים להאמין בזה
אם באמת קשה לך תחפש בגוגל את ההגדרה של "אמונה"
שואל השאלה:
רבותיי,
איזה כיף זה להיות מאמין? מסכימים?
לדעת שיש משמעות לחיים שלך ,ולהבין שלא באנו לעולם סתם.
ולשאלה:
אני מנסה להבין את הצביעות של האתאיסטים. הם טוב מאוד יודעים לפנות אליו כשהם במצוקה.
רבותיי,
איזה כיף זה להיות מאמין? מסכימים?
לדעת שיש משמעות לחיים שלך ,ולהבין שלא באנו לעולם סתם.
ולשאלה:
אני מנסה להבין את הצביעות של האתאיסטים. הם טוב מאוד יודעים לפנות אליו כשהם במצוקה.
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימית יקרה!!
אני סיימתי את הדיון איתך, יום מעולה!
את אדם אטום. שמזלזל ביהדות ובעם ישראל.
ואגב, עוד לא הבאת שום טיעון לוגי שמפריך את קיומו של אלוקים.
אנונימית יקרה!!
אני סיימתי את הדיון איתך, יום מעולה!
את אדם אטום. שמזלזל ביהדות ובעם ישראל.
ואגב, עוד לא הבאת שום טיעון לוגי שמפריך את קיומו של אלוקים.
אנונימי
שואל השאלה
איזה תשובה מצד האתאיסטים ירצה אותך?
כי על כל תשובה אתה מתרץ
איזה תשובה מצד האתאיסטים ירצה אותך?
כי על כל תשובה אתה מתרץ
צביעות? צוחק נכון
אתה מנסה להוכיח לנו דברים שאחנו לא נאמין בהם.
ואלוי אנחנו מנסים לחיות בעולם האמיתי שאנשים מתים ונפגעים איפה ה' כאן בשביל לעזור אה?!
בדיוק אין כלום מי מציל חיים הרופאים מי נלחם למדינה הצבא שלנו
תבין שלשנות את הדעה שלנו לא יקרה בקרוב
אתה מנסה להוכיח לנו דברים שאחנו לא נאמין בהם.
ואלוי אנחנו מנסים לחיות בעולם האמיתי שאנשים מתים ונפגעים איפה ה' כאן בשביל לעזור אה?!
בדיוק אין כלום מי מציל חיים הרופאים מי נלחם למדינה הצבא שלנו
תבין שלשנות את הדעה שלנו לא יקרה בקרוב
סיימת את הדיון איתי כי אין לך הוכחות להביא, אני ממשיכה לומר לך שה"הוכחות" שלך לא רלוונטיות ואתה בוחר לייחס את זה לחוסר הבנה מאשר למשהו אחר
אומרים לך פה מלא אנשים שלא מאמינים כי אין הוכחה
ואתה מדבר לכולם כאילו הם כסילים
זה בסדר, תפרוש מהדיון (: בכל זאת התנך מספק רק מספר מוגבל של תשובות.
אומרים לך פה מלא אנשים שלא מאמינים כי אין הוכחה
ואתה מדבר לכולם כאילו הם כסילים
זה בסדר, תפרוש מהדיון (: בכל זאת התנך מספק רק מספר מוגבל של תשובות.
אנונימית
שואל השאלה:
אני לא מנסה לכפות, אל תתמסכנו.
אני נטו מנסה להבין ולקבל תגובות לוגיות ולא שטויות כמו "הוא לא קיים כי לא ראיתי אותו".
אני לא מנסה לכפות, אל תתמסכנו.
אני נטו מנסה להבין ולקבל תגובות לוגיות ולא שטויות כמו "הוא לא קיים כי לא ראיתי אותו".
אנונימי
עדיין חושבת על שם, " כי אם אין אני לי מי לי"
- זה הולך על התורה ועל המצוות, לא על הדברים הגשמית. ואפילו שם יש המשך: "ושאני לעצמי - מה אני?"
אף אחד לא אמר לך לא להשתדל, אבל אין לך סיבה לחשוב שאת מצליחה רק בזכות עצמך ולא צריכה לעזרה מן השמים.
הכל היה יכול להיות אחרת, אם ה' היה רוצה אחרת...
- זה הולך על התורה ועל המצוות, לא על הדברים הגשמית. ואפילו שם יש המשך: "ושאני לעצמי - מה אני?"
אף אחד לא אמר לך לא להשתדל, אבל אין לך סיבה לחשוב שאת מצליחה רק בזכות עצמך ולא צריכה לעזרה מן השמים.
הכל היה יכול להיות אחרת, אם ה' היה רוצה אחרת...
אנונימי
תקשיב אתה רצית לדעת למה אנשים כתבו לך סיבות במקום לסיים את השאלה ניסית להרצות לנו למה הוא קיים
שואל השאלה:
לא ניתן לאתאיסטים לקחת את האמונה שלנו בבורא.
עדיין לא הוכחתם שאין אלוקים.
עדין לא הבאתם טיעון לוגי שסותר את התורה/"מוכיח" שהיא שקר.
לא ניתן לאתאיסטים לקחת את האמונה שלנו בבורא.
עדיין לא הוכחתם שאין אלוקים.
עדין לא הבאתם טיעון לוגי שסותר את התורה/"מוכיח" שהיא שקר.
אנונימי
לא ניתן למסורתיים לשפוט רצונות ועדות או דרכי חיים של בני אנוש
התשובה היחידה שמספקת אותו זה לשמוע אך ורק שהאתאיסטים לא רוצים להתחייב לדת, הוא רוצה לשמוע שאתאיסטים הם אנשים חלשי אופי שמעדיפים לחיות בסוג של הכחשה כדי שהוא ירגיש שהוא יותר טוב מהם, יותר נאור מהם, יותר חזק מהם.
מן הסתם שהדיון איתו חסר תועלת, הוא לא מוכן לשמוע תשובה שסותרת את התורה היקרה שלו.
ממליצה גם לכם לא להמשיך בדיון איתו כי זה בזבוז זמן, זה כמו לדבר לקיר.
מן הסתם שהדיון איתו חסר תועלת, הוא לא מוכן לשמוע תשובה שסותרת את התורה היקרה שלו.
ממליצה גם לכם לא להמשיך בדיון איתו כי זה בזבוז זמן, זה כמו לדבר לקיר.
אנונימית
אי אפשר לתת 100% הוכחה שהוא קיים
אי אפשר לתת 100% הוכחה שהוא לא קיים
הדיון הזה ימשיך לנצח
אי אפשר לתת 100% הוכחה שהוא לא קיים
הדיון הזה ימשיך לנצח
שואל השאלה:
הנאורות הביאה את ההרס והחורבן לעולם. הנאורות הביאה את ההתבוללות שבסוף הביאה את השואה.
אני מחכה עדיין שתוכיחו שהתורה היא שקר, בהצלחה.
הנאורות הביאה את ההרס והחורבן לעולם. הנאורות הביאה את ההתבוללות שבסוף הביאה את השואה.
אני מחכה עדיין שתוכיחו שהתורה היא שקר, בהצלחה.
אנונימי
אז עכשיו הוא צריך לדעת אתאיסטים הם לא חלשי אופי אנחנו חזקים הרבה יותר ממה שאתה חושב. למה? כי אנחנו עוברים כל כך הרבה אנשים לא מקבלים אותנו מתי שאנחנו מנסים למצוא מקום טוב.אנחנו נופתים כל כך חזק ומנסים הכי טוב שאנחנו יכולים אנחנו מקבלים את העובדה שיש דת והכל פשוט לא מאמינים בא כי איבדנו את הדרך אמונה ב ה' אז בנינו מסולו חדש שעושה לנו טוב.
למה לאחרים קשה להבין את זה?
ודרך אגב מה הקטע עם השפיטה כאן הדרך שאתה שיפוטי כאן ומזלזל האדם כאן לא נראת לי דרך ארץ ממש כי לפחות אנחנו מנסים לשבת עם תחת בכיתה ותתמוד תנך כי זה עדיין חשוב קמקצוע ועושים מאמצים ולפחות אנחנו מתייחסים לאחרים בגובה העיניים ולא כאילו מרחפים פה
למה לאחרים קשה להבין את זה?
ודרך אגב מה הקטע עם השפיטה כאן הדרך שאתה שיפוטי כאן ומזלזל האדם כאן לא נראת לי דרך ארץ ממש כי לפחות אנחנו מנסים לשבת עם תחת בכיתה ותתמוד תנך כי זה עדיין חשוב קמקצוע ועושים מאמצים ולפחות אנחנו מתייחסים לאחרים בגובה העיניים ולא כאילו מרחפים פה
^^^^^^^^^ ואתה לא הבאת טיעון שהוא אמת,מוכח פיזית!
אנונימית
שואל השאלה:
אוקי, אתם רוצים הוכחות, תקבלו הוכחות שמרסקות כל טענה אתאיסטית לרסיסים:
https://youtu.be/lqzl7fyxyj0
https://youtu.be/nrbdj77tufs
https://youtu.be/gei0bkhouci
https://youtube.com/@2701
אוקי, אתם רוצים הוכחות, תקבלו הוכחות שמרסקות כל טענה אתאיסטית לרסיסים:
https://youtu.be/lqzl7fyxyj0
https://youtu.be/nrbdj77tufs
https://youtu.be/gei0bkhouci
https://youtube.com/@2701
אנונימי
ומה אם אני לא רןצה להוכיח לך היא לא אמיתית זה משהו שאנחנו מתעלמים ממנו כי אנחנו לא מאמינים בזה מתי תבין את זה
וכולם שהעובדה שאנחנו שונים לא מעידה על האנשים שאנחנו
וכולם שהעובדה שאנחנו שונים לא מעידה על האנשים שאנחנו
שואל השאלה:
הבאתי למעלה הוכחות שמוכיחות שיש בורא.
מי שלא צופה בזה = מתכחש לאמת ומפחד לשמוע לצד השני.
אני עדיין מנסה להבין מדוע אתאיסטים מזלזלים בדתיים ובמיוחד בחרדים ובדת.
הבאתי למעלה הוכחות שמוכיחות שיש בורא.
מי שלא צופה בזה = מתכחש לאמת ומפחד לשמוע לצד השני.
אני עדיין מנסה להבין מדוע אתאיסטים מזלזלים בדתיים ובמיוחד בחרדים ובדת.
אנונימי
ריקנות
אין הוכחה שאין אלוהים כמו שאין הוכחה שיש אלוהים
^^אתה לא תצליח לרסק אמונה. כי זה משהו שנחנו מאמינים בו.
שיהיה קיים בסדר עדיין לא אאמים כי אני לא מאמינה
שיהיה קיים בסדר עדיין לא אאמים כי אני לא מאמינה
שואל השאלה:
ליאור פה אתה טועה. יש הוכחות, צפה במה ששלחתי למעלה.
ליאור פה אתה טועה. יש הוכחות, צפה במה ששלחתי למעלה.
אנונימי
אני ממש לא מזלזלת במסורתיים אם כבר מזלזלים בי. הכרתי מישהי ואתה לא מבין איך היא הגיבה ושפטה אותי כי לא האמנתי וכי אני שונה ממנה
קבל את האחר.
וחוץ מזה נסה לשים את עצמך במקום שאתה לא מאמיו ואחרים פשוט שופטים אותך בלי אפילו להכיר אותך
קבל את האחר.
וחוץ מזה נסה לשים את עצמך במקום שאתה לא מאמיו ואחרים פשוט שופטים אותך בלי אפילו להכיר אותך
ליאור(עדיין ליאור), לא זאת המשמעות של "אמונה" באלוקים על פי יהדות. להאמין באלוקים - זה לא להאמין שהוא קיים, שאת זה יש לדעת, כמו שנאמר "וִידַעְתֶּם, כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיכֶם, הַמּוֹצִיא אֶתְכֶם, מִתַּחַת סִבְלוֹת מִצְרָיִם" (שמות ו, ז), ונאמר "וִידַעְתֶּם, כִּי אֲנִי ה'" (שמות י, ב), ונאמר "וִידַעְתֶּם, כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיכֶם" (שמות טז, יב)", ונאמר "וְיָדַעְתָּ הַיּוֹם וַהֲשֵׁבֹתָ אֶל לְבָבֶךָ, כִּי ה' הוּא הָאֱלֹהִים בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל וְעַל הָאָרֶץ מִתָּחַת; אֵין עוֹד" (דברים ד, לט). וכן פסוקים רבים אחרים בתנ"ך שאומרים שיש לדעת את קיומו של אלוקים, ולא רק להאמין בזה.
אמונה באלוקים - זה לא להאמין שהוא קיים (שאת זה יש לדעת, כמו שהבאתי מקודם), אלא להאמין שהוא טוב, שדבריו - הם אמת, שהוא יקיים את מה שהוא הבטיח, שהוא רואה את הכל, שהוא שופט בצדק, וכיוצא בזה, כמו שנאמר על אברהם אבינו (עליו השלום!) "וְהֶאֱמִן בַּה'; וַיַּחְשְׁבֶהָ לּוֹ, צְדָקָה" (בראשית טו, ו). על איזה אמונה בה' מספר לנו הפסוק הזה? על אמונתו שך אברהם אבינו בקיומו של ה'? זה לא הגיוני, כי אברהם אבינו (עליו השלום!) ידע על קיומו עד לפני כן, ובדיוק בזה הרגע ה' ממש דיבר איתו. אלא וודאי שכוונת הפסוק היא שאברהם אבינו (עליו השלום!) האמין במה שהקב"ה אמר לו בפסוק הקודם (הבטחה שיהיה לו זרע).
אמונה באלוקים - זה לא להאמין שהוא קיים (שאת זה יש לדעת, כמו שהבאתי מקודם), אלא להאמין שהוא טוב, שדבריו - הם אמת, שהוא יקיים את מה שהוא הבטיח, שהוא רואה את הכל, שהוא שופט בצדק, וכיוצא בזה, כמו שנאמר על אברהם אבינו (עליו השלום!) "וְהֶאֱמִן בַּה'; וַיַּחְשְׁבֶהָ לּוֹ, צְדָקָה" (בראשית טו, ו). על איזה אמונה בה' מספר לנו הפסוק הזה? על אמונתו שך אברהם אבינו בקיומו של ה'? זה לא הגיוני, כי אברהם אבינו (עליו השלום!) ידע על קיומו עד לפני כן, ובדיוק בזה הרגע ה' ממש דיבר איתו. אלא וודאי שכוונת הפסוק היא שאברהם אבינו (עליו השלום!) האמין במה שהקב"ה אמר לו בפסוק הקודם (הבטחה שיהיה לו זרע).
אנונימי
שואל השאלה:
שוב,
אסור לרכוש כבוד למי שמזלזל ביהדות/נלחם בחרדים ובאלוקים, כיוון שאנשים כאלו נקראים שונאי השם ואסור לתת כבוד לכאלו.
לגבי אתאיסטים מתונים, אני לא יודע.
אבל בכל מקרה, השאלה נועדה להבין איך אפשר להתכחש לקיומו של הבורא אם קיומו כבר הוכח?
שוב,
אסור לרכוש כבוד למי שמזלזל ביהדות/נלחם בחרדים ובאלוקים, כיוון שאנשים כאלו נקראים שונאי השם ואסור לתת כבוד לכאלו.
לגבי אתאיסטים מתונים, אני לא יודע.
אבל בכל מקרה, השאלה נועדה להבין איך אפשר להתכחש לקיומו של הבורא אם קיומו כבר הוכח?
אנונימי
כשאתה מאבד את עצמך מכל סיבה כלשהי דיכאון,חרדות ועוד מלא אתה מאבד את עצמך איבדת את הדרך את האמונה שמשהו טוב יקרה כבר.
איך יוצאים ממקום כזה מוציאים את עצמך משם אחרים לא יעשו משהו אם לא תעשה קודם
איך יוצאים ממקום כזה מוציאים את עצמך משם אחרים לא יעשו משהו אם לא תעשה קודם
הסרטון הראשון זה על אם יש עולם הבא או לא
ושוב!
זה לא מוכח!
לא מוכח שאין ולא מוכח שיש
זה אמונה!
מישהו חזר מהעולם הבא? לא
הביאו הוכחות לכל שיש עולם הבא? לא
מה שהרב אומר זה שאין הוכחות כך שאתה יכול להגיד שיש עולם הבא ומישהו אחר יכול להגיד שאין למה? כי אין הוכחות אז זה נתון לוויכוח
אמונה!
ושוב!
זה לא מוכח!
לא מוכח שאין ולא מוכח שיש
זה אמונה!
מישהו חזר מהעולם הבא? לא
הביאו הוכחות לכל שיש עולם הבא? לא
מה שהרב אומר זה שאין הוכחות כך שאתה יכול להגיד שיש עולם הבא ומישהו אחר יכול להגיד שאין למה? כי אין הוכחות אז זה נתון לוויכוח
אמונה!
שואל השאלה:
ליאור חווית מוות קליני?
כי מי שחווה מוות קליני מעיד שיש חיים אחרי המוות.
ליאור חווית מוות קליני?
כי מי שחווה מוות קליני מעיד שיש חיים אחרי המוות.
אנונימי
מרסל פוארו, לא, זה לא ימשך לנצח, כי בסופו של דבר משיח צריך להגיע כל רגע, ואז כל העולם ידע ויכיר במציאות ה' יתברך, כמו שנאמר "כִּ מָלְאָה הָאָרֶץ דֵּעָה אֶת ה' כַּמַּיִם לַיָּם מְכַסִּים" (ישעיה יא, ט), ונאמר "וְלֹא יְלַמְּדוּ עוֹד אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ, וְאִישׁ אֶת אָחִיו לֵאמֹר "דְּעוּ אֶת ה'", כִּי כוּלָּם יֵדְעוּ אוֹתִי - לְמִקְּטַנָּם וְעַד גְּדוֹלָם", - נְאֻם ה'" (ירמיה לא, לג).
מה שכן, מי שלא יזכה לחזור בתשובה עד אז - הפסיד לנצח....
מה שכן, מי שלא יזכה לחזור בתשובה עד אז - הפסיד לנצח....
אנונימי
מוות קליני הוא מצב זמני שבו מפסיק הלב לפעום ולספק דם וחמצן למוח, תאי רקמת המוח עדיין חיים, אך לא נרשמת כל פעילות גלי מוח במכשירי המדידה. מוות קליני מתרחש בדום לב, כאשר הלב מפסיק לפעום בקצב סדיר באופן עצמאי. אדם החווה מוות קליני יאבד את ההכרה בתוך שניות ספורות, ומוות קליני שלא יטופל יוביל תוך דקות ספורות לנזק מוחי או למוות.
לפני המצאת דרכים לטיפול בדום לב (כגון החייאה, דפיברילציה וזריקת אדרנלין) מצב זה נחשב לבלתי הפיך, והיה להגדרה הרשמית של מצב מוות. לאחר הופעתן של שיטות טיפול בדום לב הוא כונה 'מוות קליני' במקום מוות, מאחר שהוא איננו מצב סופי, וניתן לחזור ממנו לתפקוד מלא.
לפני המצאת דרכים לטיפול בדום לב (כגון החייאה, דפיברילציה וזריקת אדרנלין) מצב זה נחשב לבלתי הפיך, והיה להגדרה הרשמית של מצב מוות. לאחר הופעתן של שיטות טיפול בדום לב הוא כונה 'מוות קליני' במקום מוות, מאחר שהוא איננו מצב סופי, וניתן לחזור ממנו לתפקוד מלא.
הם אומרים שהפ ראו אור או משהו כזה לא עולם הבא
ליאור,
"מישהו חזר מהעולם הבא? לא"
- כן, מלא אנשים חזרו מן העולם האמת בדרך כזאת או אחרת: בין אם זה ע"י אוב, כמו ששאול המלך העלה את שמואל הנביא: "וַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל אֶל שָׁאוּל: "לָמָּה הִרְגַּזְתַּנִי לְהַעֲלוֹת אֹתִי?" (שמואל א כח, טו), בין אם זה רוחות שבאות לבית הקברות ומספרות אחת עם השניה כמתואר בגמרא בברכות יח ע"ב אם זה ע"י גלגול נשמות (יש אנשים שמתארים את הגלגול הקודם שלהם עד פרטי פרטים), אם שה אנשים שפשוט באים אפילו בצורת אדם חי ואפילו חותמים על הציק (הסיפור מתועד ע"י הרב זונפלד), וכן המוות אלו שחזרו המוות קליני (כגון יוסי שריד שר"י שהיה כופר גמור, ובגל זאת הוא סיפר שהוא ראה את עצמו למעלה מהגוף שלו, רק הוא לא מאמין בזה, כי זה נוגד את השקפתו. בקיצור, הוא מכיר באמת, אך מתכחש לה). כמובן, שיש עוד מקרים, שלא ציינתי.
"מישהו חזר מהעולם הבא? לא"
- כן, מלא אנשים חזרו מן העולם האמת בדרך כזאת או אחרת: בין אם זה ע"י אוב, כמו ששאול המלך העלה את שמואל הנביא: "וַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל אֶל שָׁאוּל: "לָמָּה הִרְגַּזְתַּנִי לְהַעֲלוֹת אֹתִי?" (שמואל א כח, טו), בין אם זה רוחות שבאות לבית הקברות ומספרות אחת עם השניה כמתואר בגמרא בברכות יח ע"ב אם זה ע"י גלגול נשמות (יש אנשים שמתארים את הגלגול הקודם שלהם עד פרטי פרטים), אם שה אנשים שפשוט באים אפילו בצורת אדם חי ואפילו חותמים על הציק (הסיפור מתועד ע"י הרב זונפלד), וכן המוות אלו שחזרו המוות קליני (כגון יוסי שריד שר"י שהיה כופר גמור, ובגל זאת הוא סיפר שהוא ראה את עצמו למעלה מהגוף שלו, רק הוא לא מאמין בזה, כי זה נוגד את השקפתו. בקיצור, הוא מכיר באמת, אך מתכחש לה). כמובן, שיש עוד מקרים, שלא ציינתי.
אנונימי
^^^^^ מי? ומאיפה הם יודעים שזה עולם הבא?
מה תגיד הם ראו שלט שרשום עליו "ברוכים הבאים לעולם שאחרי המוות"
מה תגיד הם ראו שלט שרשום עליו "ברוכים הבאים לעולם שאחרי המוות"
שוב להביא ציטוטים מהתנ"ך לא נחשב כי זה לא מוכח והסיפורים עברו מפה לאוזן
גם רבנים הם מאמינים באלוהים מה שאומר שהם מאמינים!
בעולם הבא וכל זה
כל עוד הם לא חקרו לעומק(מבחינה מדעית)את זה והוכיחו זה אמונה
כל אחד יכול לספר סיפורים אבל אף אחד לא הוכיח את זה(עסק בתחום ועשה מחקר)
גם רבנים הם מאמינים באלוהים מה שאומר שהם מאמינים!
בעולם הבא וכל זה
כל עוד הם לא חקרו לעומק(מבחינה מדעית)את זה והוכיחו זה אמונה
כל אחד יכול לספר סיפורים אבל אף אחד לא הוכיח את זה(עסק בתחום ועשה מחקר)
^^ שוב, תפסיקי עם "מפה לאוזן" שלך לגבי התנ"ך, לא מבין מי המציא את השטות הזאת, כי זה וודאי נכתב מתי שזה קרה (גם הסברתי למה וודאי זה ככה).
ואותם רבנים שמעידים לא סתם מאמינים, אם הם היו עדים לכך שמישהו שמת, חזר לפה כדי לתת למישהי צ'יק וחתם עליו, כדי לתת להכיר לה טובה על כך שהוא עלה בזכות הקדישים שהיו אומרים לעילוי נשמתו בזכות התרומות שלה לאותם אנשים שהיו אומרים קדיש. מנהל הבנק כיבד את הצ'יק הזה בזכות אותה עדות, אחרת לא היה ברור לו למה להפקיד את הצי'ק שנחתם ע"י מישהו שכבר מת (אז לכאורה הצ'ייק ההי אמור להיות מזוייף, לא?). וזה בנוסף לכך, שבעל הצ'יק בא בחלום למנהל הבנק (הוא היה אבא שלו) ואמר לו שיקבל את אותה אישה שתבוא אליו לבנק עם הצ'יק שלו.
ואותם רבנים שמעידים לא סתם מאמינים, אם הם היו עדים לכך שמישהו שמת, חזר לפה כדי לתת למישהי צ'יק וחתם עליו, כדי לתת להכיר לה טובה על כך שהוא עלה בזכות הקדישים שהיו אומרים לעילוי נשמתו בזכות התרומות שלה לאותם אנשים שהיו אומרים קדיש. מנהל הבנק כיבד את הצ'יק הזה בזכות אותה עדות, אחרת לא היה ברור לו למה להפקיד את הצי'ק שנחתם ע"י מישהו שכבר מת (אז לכאורה הצ'ייק ההי אמור להיות מזוייף, לא?). וזה בנוסף לכך, שבעל הצ'יק בא בחלום למנהל הבנק (הוא היה אבא שלו) ואמר לו שיקבל את אותה אישה שתבוא אליו לבנק עם הצ'יק שלו.
אנונימי
^^ אלוקים הוא לא דבר, הוא מקור *להכל*, מה שאומר שהוא עצמו אין לו מקור, כי אם היה משהו לפניו - זה אומר שהוא לא מקור להכל.
אנונימי
אם ההוכחות העיקריות שלך הן סרטונים ביוטיוב אני מודאג.
הגמרא והתנ"ך אינם מוכיחים את קיומו של האל ובהחלט לא מצאתי ראיות טובות לקיומו.
הגמרא והתנ"ך אינם מוכיחים את קיומו של האל ובהחלט לא מצאתי ראיות טובות לקיומו.
שואל השאלה:
פינג
מי אמר שההוכחות הראשיות הן יוטיוב? הבעיה היא שאתה לא מוכן לפתוח גמרא /תניא/תנ"ך ולקבל משם הוכחות.
פינג
מי אמר שההוכחות הראשיות הן יוטיוב? הבעיה היא שאתה לא מוכן לפתוח גמרא /תניא/תנ"ך ולקבל משם הוכחות.
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימי
אלוקים תמיד היה.
ולהגיד "כל דבר חייב שיהיה לו התחלה" זו טעות.
אם מישהו ברא את השם, גם השם אז היה ח"ו נברא ואז הייתה שרשרת ארוכה של נבראים ללא בורא.
אלוקים הוא מעל הזמן, מעל הטבע, מעל הכל.
אנונימי
אלוקים תמיד היה.
ולהגיד "כל דבר חייב שיהיה לו התחלה" זו טעות.
אם מישהו ברא את השם, גם השם אז היה ח"ו נברא ואז הייתה שרשרת ארוכה של נבראים ללא בורא.
אלוקים הוא מעל הזמן, מעל הטבע, מעל הכל.
אנונימי
^^ הוא גוי, אז זה לא בשבילו. אבל הוא עדיין אמור לראות את הבורא מתוך היופי והחכמה שיש בבריאה, זה משהו שמצופה גם מגויים.
הם חייבים בשבע מצוות בני נח, ואם יעברו על זה - לא יחשוב לשוגגים, אלא יאמרו לו "כי היה לו ללמוד ולא למד" (מכות ט ע"ב, בבא קמא צב ע"א). ומדוע ככה? מאיפה גוי שמעולם לא שמע על היהדות אמור לדעת בכלל שיש דבר כזה שבי מצוות בני נח? מאיפה הוא אמור לדעת שיש בכלל אלוקים? הרי "אין הקב"ה בא בטרוניא עם בריותיו" (עבודה זרה ג ע"א). מסביר הרב אלחנן וסרמן הי"ד שגם לגוי אמור להיות ברור שהעולם לא היה נוצר ללא בורא והסדר מראה על המתכנן, לכן לא יוכל להדציק את עצמו בטענה "לא ידעתי שיש בורא לעולם. מה אתם רוצים ממני"?
הם חייבים בשבע מצוות בני נח, ואם יעברו על זה - לא יחשוב לשוגגים, אלא יאמרו לו "כי היה לו ללמוד ולא למד" (מכות ט ע"ב, בבא קמא צב ע"א). ומדוע ככה? מאיפה גוי שמעולם לא שמע על היהדות אמור לדעת בכלל שיש דבר כזה שבי מצוות בני נח? מאיפה הוא אמור לדעת שיש בכלל אלוקים? הרי "אין הקב"ה בא בטרוניא עם בריותיו" (עבודה זרה ג ע"א). מסביר הרב אלחנן וסרמן הי"ד שגם לגוי אמור להיות ברור שהעולם לא היה נוצר ללא בורא והסדר מראה על המתכנן, לכן לא יוכל להדציק את עצמו בטענה "לא ידעתי שיש בורא לעולם. מה אתם רוצים ממני"?
אנונימי
כאתאיסטית, אני לא מאמינה כי גדלתי בבית שלא מאמין וזה גם לא נשמע לי הגיוני.
למה דווקא אנחנו צודקים? יש מלא דתות בעולם. מי אמר שדווקא אנחנו צודקים? מי אמר שאנחנו מדייקים?
למה דווקא אנחנו צודקים? יש מלא דתות בעולם. מי אמר שדווקא אנחנו צודקים? מי אמר שאנחנו מדייקים?
^ ואת רוצה לשמוע תשובות לשאלות שלך? כי יש לי....
אנונימי
נראלי שזה כי הם פשוט לא בטוחין שזה נכון שהוא קיים. כאילו אין הוכחות פיזיות שהוא קיים. גם אם בן אדם יעזר בו ברגעים קשים, ביום יום האמונה הזאת לא תנחה אותו. זה גם כמראה עניין של חינוך. ושל חשיפה למידע. ואולי אולי אולי אבל לא נראלי, יש לנו גם בחירה בהאם להאמין בדברים מסוימים או לא.
אנונימית
אני גם חושבת שכל אחד מאמין באלוהים משלו פשוט. כאילו זה די לא אפשרי להאמין שיש משהו גדול מאיתנו כי ליטרלי יש. הטבע עצמו והיקום גדולים מאיתנו. כל אחד מגדיר אלוהים בצורה שונה אבל כולם מאמינים באלוהים. זה כמו לשאול למה אנשים לא מאמינים במים. אין במה או למה להאמין- זה פשוט קיים. אבל כשזה מושג לא מוחשי אז כל אחד מגדיר אותו לעצמו בראש קצת שונה.
אנונימית
*לא אפשרי לא להאמין
אנונימית
פשוט מאוד- לא מאמינה כי לא נשמע לי הגיוני לא הסיפורים בתנ"ך ולא ה"ההוכחות" שמביאים. וגם אם אלוהים היה קיים אני לא מעוניינת בדת בשום צורה.
אף פעם לא סימן טוב כשההוכחה שלך זה "תחפשו ביוטיוב" וספר מלפני 2000 שנה
אנשים הולכים לפי ההיגיון, שמח בשבילך שאתה מצליח להאמין במשהו אבל ואלה קצת קשה לי לקחת ברצינות רוח שאי אפשר לראות או לשמוע שההוכחות זה ספר ישן וחינוך כשיש עוד כל כך הרבה דתות שכל אחד מהם בטוח ומרגיש שהאל שלו זה שקיים כשיש הסברים מדעיים להכל ובלתי אפשרי להוכיח שמשהו לא קיים, לך תוכיח לי שאין חייזרים
אנשים הולכים לפי ההיגיון, שמח בשבילך שאתה מצליח להאמין במשהו אבל ואלה קצת קשה לי לקחת ברצינות רוח שאי אפשר לראות או לשמוע שההוכחות זה ספר ישן וחינוך כשיש עוד כל כך הרבה דתות שכל אחד מהם בטוח ומרגיש שהאל שלו זה שקיים כשיש הסברים מדעיים להכל ובלתי אפשרי להוכיח שמשהו לא קיים, לך תוכיח לי שאין חייזרים
אין הוכחות לאמונה כל הקטע של אמונה שצריך להאמין אם ה' רצה לספק הוכחות הוא פשוט היה מדבר לכולם כל הקטע של אמונה שלמרות הכל אתה תאמין....
איש בלתי נראה ששופט מלמעלה- לא כזה אכפת לי אם הוא קיים. מה שמשנה לי, זה החגים שנוצרו עקב זה שהוא "קיים", זה מאחד את המשפחה, אין יותר טוב מזה, על זה אני שמח, לא אם יש אלוהים או לא, יש חגים שאפשר לאחד את כל המשפחה ביחד באווירה משפחתית וכיף.
אנונימי
מסכים^
^9
אנונימי בוא לפרטי
אנונימי בוא לפרטי
^^^^ הוא אכן עשה את זה: דיבר לכל עם ישראל בשעה שהוא נתן לנו את התורה שיהיה ברור לכולם שהוא זה שנתן לנו את התורה. אז מה הלוז?
אנונימי
^^^^ אבל זה לא סתם חגים שחוגגים לכיף: הם כוללים המון מצוות, מגבלות ואיסורים לא נוחים. אז זה אם לא באמת ציווים של אלוקים - אין שום סיבה שכל העם יסכים לקבל על עצמו את הכל האיסורים האלה בצורה כל כך קפדנית ואפילו ימסרו את נפשם עבור זה. אין שום סיבה שהם יחנכו את בניהם על סמך דברים שהם המציאו ויגרמו להם לחשוב שזאת *היסטוריה אמיתית* של העם שלהם ויחנכו אותם בשעת הצורך אפילו למות על קידוש השם.
אנונימי
באותו הנושא: