7 תשובות
לצערי אתה מגזים.
בארץ יש רק 12% חרדים.
בארץ יש רק 12% חרדים.
זה משנה אם יש תחבצ בשבת. בדיוק חשבתי על זה אתמול.
פעם ראשונה שממש חיללתי שבת בציבור (אני דתיה לשעבר), הלכתי לי ברחוב והיו מלא דברים פתוחים - מכולות וקולנוע, ברים ומסעדות, נכון לא כמו יום חול אבל היו דברים פתוחים. רק לא היה תחבצ, וזה הדבר היחיד שגרם ליום הזה להרגיש שונה, זה שמדינה מכירה בזה שלא הכל יפעל כרגיל. ואם כולנו נפתח הכל כרגיל ורק דתיים ישארו בבתים שלהם וישמרו את החג ואת המסורת אז מה יקרה ליהודים? העם פשוט ימחק? המדינה כבר לא תהיה מדינה יהודית אלא מדינה שמאפשרת דת (אגב, המדינה היא לא מדינה דתית, רק מדינה יהודית).
וזה קריטי שתהיה לנו מדינה יהודית.
אז עם כמה שזה נשמע מפתה תחבצ בשבת אני מבינה שזה יותר חשוב שלא יהיה.
פעם ראשונה שממש חיללתי שבת בציבור (אני דתיה לשעבר), הלכתי לי ברחוב והיו מלא דברים פתוחים - מכולות וקולנוע, ברים ומסעדות, נכון לא כמו יום חול אבל היו דברים פתוחים. רק לא היה תחבצ, וזה הדבר היחיד שגרם ליום הזה להרגיש שונה, זה שמדינה מכירה בזה שלא הכל יפעל כרגיל. ואם כולנו נפתח הכל כרגיל ורק דתיים ישארו בבתים שלהם וישמרו את החג ואת המסורת אז מה יקרה ליהודים? העם פשוט ימחק? המדינה כבר לא תהיה מדינה יהודית אלא מדינה שמאפשרת דת (אגב, המדינה היא לא מדינה דתית, רק מדינה יהודית).
וזה קריטי שתהיה לנו מדינה יהודית.
אז עם כמה שזה נשמע מפתה תחבצ בשבת אני מבינה שזה יותר חשוב שלא יהיה.
שואל השאלה:
כן אבל למה זה חייב לדפוק את האנשים שלא מאמינים ורוצים להנייד בשבת? שבתות הם שביעית משנה זה חלק די גדול מהחיים שלנו
כן אבל למה זה חייב לדפוק את האנשים שלא מאמינים ורוצים להנייד בשבת? שבתות הם שביעית משנה זה חלק די גדול מהחיים שלנו
אנונימי
^^ מה יקרה אם לא ישמרו מסורת? המסורת תעלם, מה רע? הנורדים נהגו לכרות ראש של חיות, לשים אותו על הראש ולרקוד סביב המדורה, עם הזמן הם הפסיקו, ונחשי מה? לא קרה כלום.
המסורת הזאת של היהודים עוד יותר גרועה כי היא פוגעת באנשים, מסורות צריכות להעלם לפעמים.
המסורת הזאת של היהודים עוד יותר גרועה כי היא פוגעת באנשים, מסורות צריכות להעלם לפעמים.
אנונימי
^יהודים זה לאום, לא רק דת.
^אם עובדות מצחיקות אותך כנראה שהמצב טוב.
אין פה פה רוב ומיעוט נגד הקב"ה.
מה שהקc"ה יחליט - זה מה שיהיה, גם אם זה יהיה נגד כל העולם.
מה שהקc"ה יחליט - זה מה שיהיה, גם אם זה יהיה נגד כל העולם.
אנונימי
באותו הנושא: