2 תשובות
לאטלס
מצרכים:
גרם חמאה קרה, חתוכה לקוביות
100 גרם סוכר לבן (חצי כוס)
200 גרם סוכר חום כהה ודביק (כוס פחות 2 כפות)
2 ביצים
1 כפית
תמצית וניל איכותית או מחית וניל
340 גרם
קמח
1 כפיות
סודה לשתייה
500 גרם
שוקולד צ'יפס מאיזה סוג שאוהבים (המלצה: ת זה 200 גרם חלב, 200 גרם מריר ו-100 גרם לבן)
100 גרם
אגוזי מלך קצוצים גס (לא חובה)
מעט
מלח לפי הטעם ולהדגשת טעמים (רשות)
אופן הכנה:
1.מפעילים תנור ל-180 מעלות.
2.בקערת מיקסר עם וו גיטרה מערבלים חמאה קרה ואת שני סוגי הסוכר במהירות בינונית עד לקבלת תערובת אחידה.
3.מוסיפים את הביצים והווניל ומערבלים עד שנטמעו היטב בתערובת.
4.מוסיפים קמח, סודה לשתייה אגוזים, מלח (אם רוצים) ושוקולד ומערבבים רק עד לקבלת תערובת אחידה (הימנעו מערבוב יתר שיניב תודה דחוסה).
5.מחלקים את התערובת לכדורים בגודל 100 גרם עבור 15-16 עוגיות גדולות (או 50-70 גרם עבור 20-25 עוגיות יותר קטנות). מניחים בתבנית מרופדת נייר אפייה במרווחים זה מזה (לא מועכים ולא משטחים).
6.אופים כ- 10-12 דקות עד השחמת העוגיות (רצוי להימנע מאפיית יתר. זה בסדר אם הן רכות הן יתמצקו כשיתקררו).
טיפים:
. עוגיה טובה זו עוגיה שלא עיבדו אותה יותר מדי. מרגע הוספת הקמח לעיסה השתדלו לא לערבב אותה יתר על המידה, דבר שיגרום לעוגיה להיות דחוסה ופחות אוורירית ונימוחה.
2. כמות השוקולד ביחס לשאר המרכיבים גדולה - זה חלק מהסוד. אל תתקמצנו.
3. השתדלו לערבב מגוון שוקולדים, זה יוצר עניין וטעם (למשל 200 גרם שוקולד מריר, 200 גרם שוקולד חלב ו-100 גרם שוקולד לבן). נסו להימנע משימוש בשוקולד צ'יפס מוכן - פשוט תקצצו טבלאות שוקולד כך שיווצרו חתיכות בגדלים שונים.
4. הקפידו להוציא את העוגיות לפני שהן אפויות לחלוטין (מה שנקרא מידת עשייה מדיום), העוגיות ממשיכות להאפות גם אחרי שהן יוצאות מהתנור ובכדי לקבל עוגיות נימוחות שמחזיקות מעמד יותר זמן המנעו מאפיית יתר.
5. לאמיצים מביניכם - הוסיפו כפית מלח, למתכון הנוכחי. המלח מדגיש את הטעמים של העוגיה ובעיקר את הטעמים של השוקולד (טעים). מי שמפחד יכול להתחיל עם רבע או חצי כפית
בתאבון! ❤
גרם חמאה קרה, חתוכה לקוביות
100 גרם סוכר לבן (חצי כוס)
200 גרם סוכר חום כהה ודביק (כוס פחות 2 כפות)
2 ביצים
1 כפית
תמצית וניל איכותית או מחית וניל
340 גרם
קמח
1 כפיות
סודה לשתייה
500 גרם
שוקולד צ'יפס מאיזה סוג שאוהבים (המלצה: ת זה 200 גרם חלב, 200 גרם מריר ו-100 גרם לבן)
100 גרם
אגוזי מלך קצוצים גס (לא חובה)
מעט
מלח לפי הטעם ולהדגשת טעמים (רשות)
אופן הכנה:
1.מפעילים תנור ל-180 מעלות.
2.בקערת מיקסר עם וו גיטרה מערבלים חמאה קרה ואת שני סוגי הסוכר במהירות בינונית עד לקבלת תערובת אחידה.
3.מוסיפים את הביצים והווניל ומערבלים עד שנטמעו היטב בתערובת.
4.מוסיפים קמח, סודה לשתייה אגוזים, מלח (אם רוצים) ושוקולד ומערבבים רק עד לקבלת תערובת אחידה (הימנעו מערבוב יתר שיניב תודה דחוסה).
5.מחלקים את התערובת לכדורים בגודל 100 גרם עבור 15-16 עוגיות גדולות (או 50-70 גרם עבור 20-25 עוגיות יותר קטנות). מניחים בתבנית מרופדת נייר אפייה במרווחים זה מזה (לא מועכים ולא משטחים).
6.אופים כ- 10-12 דקות עד השחמת העוגיות (רצוי להימנע מאפיית יתר. זה בסדר אם הן רכות הן יתמצקו כשיתקררו).
טיפים:
. עוגיה טובה זו עוגיה שלא עיבדו אותה יותר מדי. מרגע הוספת הקמח לעיסה השתדלו לא לערבב אותה יתר על המידה, דבר שיגרום לעוגיה להיות דחוסה ופחות אוורירית ונימוחה.
2. כמות השוקולד ביחס לשאר המרכיבים גדולה - זה חלק מהסוד. אל תתקמצנו.
3. השתדלו לערבב מגוון שוקולדים, זה יוצר עניין וטעם (למשל 200 גרם שוקולד מריר, 200 גרם שוקולד חלב ו-100 גרם שוקולד לבן). נסו להימנע משימוש בשוקולד צ'יפס מוכן - פשוט תקצצו טבלאות שוקולד כך שיווצרו חתיכות בגדלים שונים.
4. הקפידו להוציא את העוגיות לפני שהן אפויות לחלוטין (מה שנקרא מידת עשייה מדיום), העוגיות ממשיכות להאפות גם אחרי שהן יוצאות מהתנור ובכדי לקבל עוגיות נימוחות שמחזיקות מעמד יותר זמן המנעו מאפיית יתר.
5. לאמיצים מביניכם - הוסיפו כפית מלח, למתכון הנוכחי. המלח מדגיש את הטעמים של העוגיה ובעיקר את הטעמים של השוקולד (טעים). מי שמפחד יכול להתחיל עם רבע או חצי כפית
בתאבון! ❤
באותו הנושא: