20 תשובות
תלוי עם אתה מניח במנין או ביחיד תשלח לי הודעה בפרטי אסביר לך המפורט
במפורט
יש סדר כללי אבל תלוי כמו שאמרתי יחיד או במנין
אני יכול לעזור לך בפרטי
כל כבוד לך
שואל השאלה:
אני בת^^^^
אני בת^^^^
אנונימית
שואל השאלה:
ותודה רבה שעונים!!
ותודה רבה שעונים!!
אנונימית
מעליב שדילגת עליי אבל סבבה (:
שואל השאלה:
לאלאא סליחה
פשוט התייחסת לבן ואני בת
זה עדיין רלוונטי?
בכל מקרה תודה ממש על הנכונות לעזור, לא הייתה לי כוונה להעליב חלילה
לאלאא סליחה
פשוט התייחסת לבן ואני בת
זה עדיין רלוונטי?
בכל מקרה תודה ממש על הנכונות לעזור, לא הייתה לי כוונה להעליב חלילה
אנונימית
תפילות-
שחרית- מודה אני, ברכות השחר, ברכות התורה, הודו וכל מה שאחריו ( ברוך שאמר עד ישתבח) ואז כל סדר של קריאת שמע, תפילת 18, תחנון (תלוי בתאריך), אשרי יושבי ביתך, שיר של יום, קוה אל ה', עלינו לשבח.
מנחה- אשרי, 18, תחנון (תלוי במיום), למנצח (תלוי נוסח), עלינו לשבח.
ערבית- המעריב ערבים, אהבת עולם, קריאת שמע וכל הסדר, אמת ואמונה, 18, שיר למעלות, עלינו לשבח.
ואוכל-
אם יש לחם- המוציא
אם יש קמח באוכל אבל זה לא לחם (כמו עוגיות)- מזונות
פירות מעץ- בורא פרי העץ
פירות מהאדמה- בורא פרי האדמה (אם לא בטוחים בנוגע לפרי מה לברח, עדיף לברך אדמה כי העץ יצא מהאדמה)
יין- בורא פרי הגפן.
כל השאר- שהכל נהיה בדברו
שחרית- מודה אני, ברכות השחר, ברכות התורה, הודו וכל מה שאחריו ( ברוך שאמר עד ישתבח) ואז כל סדר של קריאת שמע, תפילת 18, תחנון (תלוי בתאריך), אשרי יושבי ביתך, שיר של יום, קוה אל ה', עלינו לשבח.
מנחה- אשרי, 18, תחנון (תלוי במיום), למנצח (תלוי נוסח), עלינו לשבח.
ערבית- המעריב ערבים, אהבת עולם, קריאת שמע וכל הסדר, אמת ואמונה, 18, שיר למעלות, עלינו לשבח.
ואוכל-
אם יש לחם- המוציא
אם יש קמח באוכל אבל זה לא לחם (כמו עוגיות)- מזונות
פירות מעץ- בורא פרי העץ
פירות מהאדמה- בורא פרי האדמה (אם לא בטוחים בנוגע לפרי מה לברח, עדיף לברך אדמה כי העץ יצא מהאדמה)
יין- בורא פרי הגפן.
כל השאר- שהכל נהיה בדברו
צחקתי אשת חיל מי ימצא שימחת את השם יתברל עם השאלות כמו שאמרתי אשמח לעזור לך בפרטי כי זה ארוך
צדיק נשים לא מחויבות במנחה וערבית
שואל השאלה:
היי תודה!! לגבי האוכל אני יודעת, אבל הבנתי שיש אחרי שאוכלים ברכות המזון שתלוי מה אוכלים, וזו תפילה יותר ארוכה. שם טיפה מבולבלת ^
היי תודה!! לגבי האוכל אני יודעת, אבל הבנתי שיש אחרי שאוכלים ברכות המזון שתלוי מה אוכלים, וזו תפילה יותר ארוכה. שם טיפה מבולבלת ^
אנונימית
זה תלוי כמה את כבר עושה, עדיף שלא להכביד יותר מדי על ההתחלה.
אבל בכל מקרה, בקצרה:
אשכנזיות נוהגות להתפלל שחרית ומנחה, וספרדיות אחת מהן בעדיפות לשחרית (תלוי גם אם היא רווקה או לא וכו').
כשאני אומר להתפלל אני מדבר על תפילת עמידה. לפניה (בשחרית) צריך נטילת ידיים, ברכות התורה, ברכות השחר.
כדאי גם לומר את שני הפסוקים "שמע ישראל" ו- "ברוך שם כבוד מלכותו" כדי לקבל עול מלכות שמיים.
לגבי ברכות זה קצת יותר מסובך, ממליץ לך מאוד ללמוד הלכות ברכות, חשוב מאוד.
יישר כוח!!
אבל בכל מקרה, בקצרה:
אשכנזיות נוהגות להתפלל שחרית ומנחה, וספרדיות אחת מהן בעדיפות לשחרית (תלוי גם אם היא רווקה או לא וכו').
כשאני אומר להתפלל אני מדבר על תפילת עמידה. לפניה (בשחרית) צריך נטילת ידיים, ברכות התורה, ברכות השחר.
כדאי גם לומר את שני הפסוקים "שמע ישראל" ו- "ברוך שם כבוד מלכותו" כדי לקבל עול מלכות שמיים.
לגבי ברכות זה קצת יותר מסובך, ממליץ לך מאוד ללמוד הלכות ברכות, חשוב מאוד.
יישר כוח!!
אשרייך עברי אנכי ^^ בדיוק מה שהוא אמר תלמדי מהם יש פה תלמידי חכמים
שואל השאלה:
תודה רבה:)!! נגמרו לי הפרחים אבל אנסה בע"ה
תודה רבה:)!! נגמרו לי הפרחים אבל אנסה בע"ה
אנונימית
לאט לאט
תלמדי קודם כל איך מתפללים 18 יש סרטונים ביוטיוב
ותקני סידור (בעדיפות לסידור לבת ישראל) אם אין לך
ולשאלתך, בנוגע לברכות שאחר האוכל:
1. ברכת המזון ללחם.
2. "מעין שלוש" למזונות, יין ופירות משבעת המינים.
3."בורא נפשות" לבשר, דגים, משקאות שאינם יין, ירקות ופירות וכיוצא בהם.
אם את אוכלת לחם, הברכות היחידות שאת צריכה הן המוציא בהתחלה וברכת המזון בסוף. משום שהלחם חשוב ועל כן הברכה עליו פוטרת את שאר המאכלים (רובם אבל לא ניכנס לזה כרגע).
ממליץ ללמוד את הספר "הסעודה בהלכה ובאגדה" יש גם גרסה אינטרנטית שלו.
תלמדי קודם כל איך מתפללים 18 יש סרטונים ביוטיוב
ותקני סידור (בעדיפות לסידור לבת ישראל) אם אין לך
ולשאלתך, בנוגע לברכות שאחר האוכל:
1. ברכת המזון ללחם.
2. "מעין שלוש" למזונות, יין ופירות משבעת המינים.
3."בורא נפשות" לבשר, דגים, משקאות שאינם יין, ירקות ופירות וכיוצא בהם.
אם את אוכלת לחם, הברכות היחידות שאת צריכה הן המוציא בהתחלה וברכת המזון בסוף. משום שהלחם חשוב ועל כן הברכה עליו פוטרת את שאר המאכלים (רובם אבל לא ניכנס לזה כרגע).
ממליץ ללמוד את הספר "הסעודה בהלכה ובאגדה" יש גם גרסה אינטרנטית שלו.
שואל השאלה:
תודה תודה תודהה!!
ב"ה יש לי סידור ואני הולכת לשיעורים, אבל התבלבלתי עם זה
תודה תודה תודהה!!
ב"ה יש לי סידור ואני הולכת לשיעורים, אבל התבלבלתי עם זה
אנונימית
מעולה איזה יופי!
הכול בסדר, לומדים (:
הכול בסדר, לומדים (:
אני רואה שכבר עזרו לך... אם תצטרכי עוד משהו אני כאן(:
ואת לא מבינה כמה משמח לראות שאלות כאלה!
אשרייךך❤
ואת לא מבינה כמה משמח לראות שאלות כאלה!
אשרייךך❤
באותו הנושא: