109 תשובות
לא דתייה מסורתית
ואני חושבת שהמדינה צריכה להשאר כמו שהיא
אולי תחבצ בשבת אבל לא יוצר מזה
מדינת ישראל היא מדינה יהודית ואין חנו ארץ אחרת
ואם נפריד את המדינה מדת אנחנו נהיה בדיוק אותו דבר כמו מדינות אחרות
אם זו הייתה השאלה? חא נראלי הבנתי נכון תתקנו אותי בבקשה
ואני חושבת שהמדינה צריכה להשאר כמו שהיא
אולי תחבצ בשבת אבל לא יוצר מזה
מדינת ישראל היא מדינה יהודית ואין חנו ארץ אחרת
ואם נפריד את המדינה מדת אנחנו נהיה בדיוק אותו דבר כמו מדינות אחרות
אם זו הייתה השאלה? חא נראלי הבנתי נכון תתקנו אותי בבקשה
לא.
חלק ממדינה זו הדת,מדינה בלי דת זו מדינה בלי חוקים .
חלק ממדינה זו הדת,מדינה בלי דת זו מדינה בלי חוקים .
כן, לא דתי - דתל"ש
אני לא בעד זה (דתי )
אנחנו מדינה יהודית זה כל הקטע של המדינה
שיהיה חיבור בין היהדות למדינה
אנחנו מדינה יהודית זה כל הקטע של המדינה
שיהיה חיבור בין היהדות למדינה
לא
השגנו את המדינה בזכות התורה שלנו
לא בזכות החילולים של הקודש והמצעדי גאווה שלכם.
השגנו את המדינה בזכות התורה שלנו
לא בזכות החילולים של הקודש והמצעדי גאווה שלכם.
אנונימי
לא דתי ובעד הפרדה.
אין סיבה שלא תיהיה פה תחבצ בשבת ועוד המון דברים.
שכל אחד יהיה דתי בביתו שלו, כמו בחול
אין סיבה שלא תיהיה פה תחבצ בשבת ועוד המון דברים.
שכל אחד יהיה דתי בביתו שלו, כמו בחול
אנונימי
בעד הפרדה
לא דתייה מן הסתם
כי וואלה באלי לעשות שיגועים בשבת ואבא שלי לא מרשה לי לקחת את האוטו
לא דתייה מן הסתם
כי וואלה באלי לעשות שיגועים בשבת ואבא שלי לא מרשה לי לקחת את האוטו
אני דתיה ונגד הפרדה
אם נפריד מדינה מדת אז מה המדינה "היהודית" שלנו שונה מכל מדינה אחרת?
אם נפריד מדינה מדת אז מה המדינה "היהודית" שלנו שונה מכל מדינה אחרת?
כן. ברור. למה צריך לכפות את הדת על אנשים שלא מעוניינים בכך?
אני אנטי דת.
אני אנטי דת.
לא. אני חושבת שכל אדם עושה את השיקולים שלו לא נהרוג כל אדם שלא שומר מצוות כי זה חייו הפרטיים אבל ככלל אנחנו מדינה יהודית
^הרוב בזכות הבריטים
אנונימי
כמובן שלא! אני יהודיה גאה ואוהבת את הדת שלי ואת כך שהמדינה יהודית. שמחה שיש כאן חופשים בשבתות ובחגים ובצומות שמחה שאין כאן תחבורה ציבורית בשבת שמחה שאסור גידול חזירים כאן ושרוב הסופרים והמסעדות דואגות לכשרות, שמחה שמותר רק ליהודים לעלות לכאן או מי שאביו או סבו יהודי שמחה שיש כאן בית הדין הרבני ושמחה שכל מה שקשור לרפורמיות לא עובר כאן אלה רק מה שאורטודוקסי ממש כמו שההלכה מותירה, חשוב לשמור על המסורת של העם היהודי ועל ההכלכה ועל התורה כי אם לא אנחנו אז מי ישמור? אם לא ישמרו דור שתיים ואין יהודים בעולם, כולם היו חילונים עם איזה קשר דמי יהודי שכמובן זה אובאבויי ולכן טוב שהמדינה יהודית. ואני מסורתית :)
אני נגד ואני דתי
בלי שיש את הדברים הבסיסיים של הדת המדינה לא יכולה להקרא מדינה יהודית
בלי שיש את הדברים הבסיסיים של הדת המדינה לא יכולה להקרא מדינה יהודית
^^^^^^^^^כל מי שעלה לפה כולל הורי וכולל הורייך ידעו לאן הם עולים, זאת מדינה יהודית, יהדות זה לא דם בעורקים וזהו.. זה הלכה! לא מחייבים כאן לחבוש כיפה אם אתה לא חובש אתה הולך לכלא, אבל כן חופשים בחגים וכל מה שצינייתי זה יהודי ונחוץ, מי שקשה לו עם כך תמיד יכול לעשות אן דן דינו ולעבור לאחת מהמיליון המדינות ללא הדת שכבר קיימות שנים רבות בעולם, ליהודי אמיתי אין איפה להיות אם לא כאן, אין לו עוד אופציות, ובכללי לשנות מדינה לא נשמע כמו משהו הגיוני ונורמטיבי ומוסרי, ולכן לא לנסות לגעת באיך שהמדינה קמה, למי שקשה תמיד יש לאיפה ללכת, זה לא משהו חדש שהמדינה יהודית, לא מאתמול היא החלה להיות יהודית ולכן תכבדו.
לא אני לא נגד הדמוקרטיה אני בעד מדינה יהודית שדרך אגב היא גם דמוקרטית (כמו עכשיו)
לא
יש הבדל בין איראן לבין מה שאנחנו רוצים
יש הבדל בין איראן לבין מה שאנחנו רוצים
^^^^^^^^ממש לא תומכת במדיניות כמו באיראן, לא הכל שחור או לבן בחיים, יש גם אפור חום אדום ועוד מיליארד צבעים! אפשר ללכת לפי דת מבלי שזה היה כפייה, שוב לא מצמידים כאן אקדחים לרקות, מי שלא רוצה שיוכל חזיר בשבת של פסח! אבל אתם אל תגעו באיך שהמדינה קמה, היא קמה יהודית ולא בטעות, ושוב יהודים זה לא רק דם, זה גם הלכה! כל כך הרבה יהודים מאמינים שהולכים בדרך הדת למה לא לכבד אותם ולתת להם לפחות מדינה אחד יהודית? בלי דת קיימות בטונות, ואחת יהודית לא מגיע שהיה?
ובגלל זה אנחנו מדינה יהודית דמוקרטית ולא מדינה יהודית
בכל חוק במדינה יש מישהו שמוגבל בדרך כלשהי אז בוא נעשה שלא יהיו חוקים?
"חופש מדת היא אחת החירויות הניתנות לאזרח במסגרת הזכות לחירות כנספח לחופש דת, בשיטת המשטר דמוקרטיה ליברלית. חירות זו מאפשרת לכל אזרח לבחור שלא להשתייך לדת כלשהי או לעדה דתית כלשהי, שלא לקיים פולחן, מנהגים, חוקים או ציוויים הנובעים מהשתייכות זו, וליהנות מכל זכויות האזרח המקובלות במדינתו ללא קשר לדת."
מקור: ויקיפדיה
אז יש לך חופש מדת כי הרי לא מחייבים להשתייך לדת כלשהי לא מחייבים אותך לקיים פולחן או מנהגים או חוקים או ציווים הנובעים מה השתייכות הזאת ואתה נהנה מכל זכויות האזרח המקובלות במדינה הזאת בלי קשר לדת
מקור: ויקיפדיה
אז יש לך חופש מדת כי הרי לא מחייבים להשתייך לדת כלשהי לא מחייבים אותך לקיים פולחן או מנהגים או חוקים או ציווים הנובעים מה השתייכות הזאת ואתה נהנה מכל זכויות האזרח המקובלות במדינה הזאת בלי קשר לדת
לא.
בעזרת ה' שהמדינה תיהיה דתית והלכה.
בעזרת ה' שהמדינה תיהיה דתית והלכה.
זה לא יפריע לי זה יפריע לצביון של המדינה
אתה יכול לנסוע בשבת רק לא בתחבורה ציבורית
ואני רוצה שסתם לדוגמה יהיה לי נשק ביד
איך זה מפריע בדיוק???
למה אני צריכה לעבוד בשבת? או לא לקבל חופש בחגים וצומות? מה.. אבזבז ימי חופש או מחלה על חג יהודי? למה בכיפור אני צריכה לשבת בבית במקום לטייל עם הילדים בכבישים הריקיים? למה אני צריכה לחפש חנות שלא מוכרת חזיר או מסעדה כזאת? למה אני צריכה לחפש בית כנסת להיתפלל בו? למה אני צריכה שבשבת אוטובוס יעצור לי כדי שאעבור מעבר חציה?- יודע שזאת עבירה בשבילי בתור שומרת שבת? למה בפסח אני אמורה לראות חמץ מה שאסור לי ואף בטעות לקנות חמץ ולאכול אותו? למה אני יהודיה צריכה לסבול מכך שאני יהודיה, למה להכביד עליי מה כבר ביקשתי לחיות כמו יהודיה? מה אני עונש? מה אני קללה? לא מגיע לי מדינה שתעזור לי לשמור על יהדותי, שתעזור לי להיות מאמינה ומסורתית? למה להכביד על אורך החיים היומיומי שלי?
למה אני צריכה לעבוד בשבת? או לא לקבל חופש בחגים וצומות? מה.. אבזבז ימי חופש או מחלה על חג יהודי? למה בכיפור אני צריכה לשבת בבית במקום לטייל עם הילדים בכבישים הריקיים? למה אני צריכה לחפש חנות שלא מוכרת חזיר או מסעדה כזאת? למה אני צריכה לחפש בית כנסת להיתפלל בו? למה אני צריכה שבשבת אוטובוס יעצור לי כדי שאעבור מעבר חציה?- יודע שזאת עבירה בשבילי בתור שומרת שבת? למה בפסח אני אמורה לראות חמץ מה שאסור לי ואף בטעות לקנות חמץ ולאכול אותו? למה אני יהודיה צריכה לסבול מכך שאני יהודיה, למה להכביד עליי מה כבר ביקשתי לחיות כמו יהודיה? מה אני עונש? מה אני קללה? לא מגיע לי מדינה שתעזור לי לשמור על יהדותי, שתעזור לי להיות מאמינה ומסורתית? למה להכביד על אורך החיים היומיומי שלי?
שואל השאלה:
^^את בחרת לקיים את מצוות הדת. בעיה שלך, לא של המדינה כולה.
^^את בחרת לקיים את מצוות הדת. בעיה שלך, לא של המדינה כולה.
אנונימית
^^^^^בעיה שלי? חחח ברצינות? מה חילוני זה בסדר להיות ודתי או מסורתי לא? אולי הפוך? כי מי החליט שעליי לסבול כי אני יהודייה? מה אנחנו בגרמניה של פעם? איפה שלהיות יהודי אמור להיות סבל? שוב.. אם לא היה בעולם מדינות חופשיות מדת נשבעת בחיי שהייתי מבינה אותכם אבל יש לכם מיליארד! למה להרוס את האחת היהודית שעוזרת לי לחיות כמו בן אדם? איפה ההתחשבות? איפה המוסריות?
דתייה
אני בעד הפרדה בדברים מסויימים אבל
בדברים כמו חמץ בפסח שמירת שבת בחלק מהערים לא לנסוע בכיפור וכל מיני דברים שהם אווירה של מדינה יהודית אני נגד הפרדה
אני בעד הפרדה בדברים מסויימים אבל
בדברים כמו חמץ בפסח שמירת שבת בחלק מהערים לא לנסוע בכיפור וכל מיני דברים שהם אווירה של מדינה יהודית אני נגד הפרדה
לא לחלוטין (דתי)
אנחנו מדינה יהודית וכל מהותה של המדינה זה שתהיה מדינה יהודית.לא באנו להיות ארצות הברית 2 באנו להיות מדינה לעם היהודי ששומרת דת כאחד מחוקיה הבסיסים-אבל כאשר המציאות לא האידיאל צריך לתת גם מקום לחילונים ולאטאיסטים אבל זה לא אומר שצריך להיות מדינה ללא דת.
עם ישראל נרצח במהלך השנים בגלל עצם היותו יהודי אנטישמיות טהורה לגזענות טהורה ולא בגלל דברים אחרים ובדיוק בגלל זה קמה מדינת ישראל כדי שנוכל להיות יהודים בארצנו בחופשיות!
אנחנו מדינה יהודית וכל מהותה של המדינה זה שתהיה מדינה יהודית.לא באנו להיות ארצות הברית 2 באנו להיות מדינה לעם היהודי ששומרת דת כאחד מחוקיה הבסיסים-אבל כאשר המציאות לא האידיאל צריך לתת גם מקום לחילונים ולאטאיסטים אבל זה לא אומר שצריך להיות מדינה ללא דת.
עם ישראל נרצח במהלך השנים בגלל עצם היותו יהודי אנטישמיות טהורה לגזענות טהורה ולא בגלל דברים אחרים ובדיוק בגלל זה קמה מדינת ישראל כדי שנוכל להיות יהודים בארצנו בחופשיות!
אתה לא צריך לנסוע בתחבורה ציבורית וכן אתה צריך לסבול כי אתה בוחר שלא ללכת ברגל/באופניים/לבקש ממישהו שכן יכול להקפיץ אותך/כל דרך אחרת שהיא לא תחבורה ציבורית
ישראת בלי דת תהיה משעממת מדי וליברמן יתחיל לשנוא אתיופים אז תשקלו
לדעתי צריך להשאיר אותה כמו שהיא עכשיו
בכל זאת מדינה יהודית
בכל זאת מדינה יהודית
כבר כתבתי לך מקודם אז אני אעתיק לך כדי שתראה שוב ולא תתעלם
"חופש מדת היא אחת החירויות הניתנות לאזרח במסגרת הזכות לחירות כנספח לחופש דת, בשיטת המשטר דמוקרטיה ליברלית. חירות זו מאפשרת לכל אזרח לבחור שלא להשתייך לדת כלשהי או לעדה דתית כלשהי, שלא לקיים פולחן, מנהגים, חוקים או ציוויים הנובעים מהשתייכות זו, וליהנות מכל זכויות האזרח המקובלות במדינתו ללא קשר לדת."
מקור: ויקיפדיה
אז יש לך חופש מדת כי הרי לא מחייבים להשתייך לדת כלשהי לא מחייבים אותך לקיים פולחן או מנהגים או חוקים או ציווים הנובעים מה השתייכות הזאת ואתה נהנה מכל זכויות האזרח המקובלות במדינה הזאת בלי קשר לדת
"חופש מדת היא אחת החירויות הניתנות לאזרח במסגרת הזכות לחירות כנספח לחופש דת, בשיטת המשטר דמוקרטיה ליברלית. חירות זו מאפשרת לכל אזרח לבחור שלא להשתייך לדת כלשהי או לעדה דתית כלשהי, שלא לקיים פולחן, מנהגים, חוקים או ציוויים הנובעים מהשתייכות זו, וליהנות מכל זכויות האזרח המקובלות במדינתו ללא קשר לדת."
מקור: ויקיפדיה
אז יש לך חופש מדת כי הרי לא מחייבים להשתייך לדת כלשהי לא מחייבים אותך לקיים פולחן או מנהגים או חוקים או ציווים הנובעים מה השתייכות הזאת ואתה נהנה מכל זכויות האזרח המקובלות במדינה הזאת בלי קשר לדת
ממש לא
זו מדינה יהודית וחלק עיקרי מהיהדות זה הדת
*דתייה
זו מדינה יהודית וחלק עיקרי מהיהדות זה הדת
*דתייה
חס וחלילה להפריד
אני דתיה ונגד הפרדת הדת מהמדינה, ישראל מדינה של יהודים, במשך כל תקופת התנ"ך ועד היום אנחנו נלחמים עליה.
מה עם הניסים שעשה ה' לעם ישראל? העם היהודי שהארץ הזו שייכת לו.
בדיוק כמו שהיא שייכת לנו אנחנו שייכים לה.
יהודים במדינה יהודית!!!!
אני דתיה ונגד הפרדת הדת מהמדינה, ישראל מדינה של יהודים, במשך כל תקופת התנ"ך ועד היום אנחנו נלחמים עליה.
מה עם הניסים שעשה ה' לעם ישראל? העם היהודי שהארץ הזו שייכת לו.
בדיוק כמו שהיא שייכת לנו אנחנו שייכים לה.
יהודים במדינה יהודית!!!!
תרצו או לא, המדינה הזאת הייתה, עדיין, ותיהיה קודמת קודם כל יהודית, שזה אומר יהדות, תנ''ך. וזה קודם לכל דבר שרק תרצו. אנחנו בזכות אבות אבותינו וה' כאן. תאמינו או לא תאמינו, זאת עובדה וזה פשוט קורה.
ורבים מתחזקים, ולא תיהיה שום הפרדה. ונמשיך להקים מוסדות חינוכיים דתיים, נמשיך להקים ישיבות, בתי כנסיות (בית כנסת) , ללמד תנ''ך תורה וכל הדברים, תחבורה ציבורית לא תיהיה בשבת, מספיק חילול שבת יש. כמה שיותר לחזק את כולם. מי שלא טוב לו שלא יתערב :)
ורבים מתחזקים, ולא תיהיה שום הפרדה. ונמשיך להקים מוסדות חינוכיים דתיים, נמשיך להקים ישיבות, בתי כנסיות (בית כנסת) , ללמד תנ''ך תורה וכל הדברים, תחבורה ציבורית לא תיהיה בשבת, מספיק חילול שבת יש. כמה שיותר לחזק את כולם. מי שלא טוב לו שלא יתערב :)
כן. אמנם ישראל זו מדינה יהודית אבל:
1. הרוב המוחלט של היהודים בימינו הם חילונים, לא דתיים.
2. מטעם חוק השבות מותר גם ללא יהודים לעלות לארץ (הילדים, ההורים, סבא וסבתא, והנכדים של העולה יכולים לעלות איתו. אני כזאת, עליתי בזכות זה שיש לי סבא יהודי אחד.) ויש הרבה מאוד כאלה במדינה שמאוד סובלים מחוקים אלה. אסור להם להתחתן בארץ, אסור להם להקבר בבית קברות רגיל, וכו'.
3. אם החוקים שקשורים בדת יבוטלו, עדיין כל דתי יוכל לחיות כהלכה ולפי רצונו ולקיים מצוות וזה לא יפריע לו בכלל, ועם זאת מי שלא דתי לא יהיה צריך להיות כפוף לחוקים שמגבילים אותו ואף עלולים להיות מפלים (כמו האיסור להתחתן).
1. הרוב המוחלט של היהודים בימינו הם חילונים, לא דתיים.
2. מטעם חוק השבות מותר גם ללא יהודים לעלות לארץ (הילדים, ההורים, סבא וסבתא, והנכדים של העולה יכולים לעלות איתו. אני כזאת, עליתי בזכות זה שיש לי סבא יהודי אחד.) ויש הרבה מאוד כאלה במדינה שמאוד סובלים מחוקים אלה. אסור להם להתחתן בארץ, אסור להם להקבר בבית קברות רגיל, וכו'.
3. אם החוקים שקשורים בדת יבוטלו, עדיין כל דתי יוכל לחיות כהלכה ולפי רצונו ולקיים מצוות וזה לא יפריע לו בכלל, ועם זאת מי שלא דתי לא יהיה צריך להיות כפוף לחוקים שמגבילים אותו ואף עלולים להיות מפלים (כמו האיסור להתחתן).
אני חילונית ונגד הפרדה
אם נפריד, לא תהיה פואנטה לקיום המדינה
אם נפריד, לא תהיה פואנטה לקיום המדינה
ציביון יהודי צריך להישאר, השאלה מה הכוונה ב"הפרדת דת ומדינה"...
קאלי אנחנו ממש לא לוקחים דוגמא מאיראן טוב שלא השוות לקוריאה הצפונית
המדינה שלנו היא מדינה יהודית ןראוי שתהיה נוחה ליהודים ששומרים מצוות בין היתר, כי להיות יהודי בבית בשקט כל אחד יכול להיות בארהב
צריך שתהיה אווירה יהודית במדינה כמו זה שבשבת בערים יותר דתיות יש יותר שקט בכבישים וחופש לעובדים ולנהגים
שבפסח לא נצטרך להיות בלחץ לגבי החמץ כל הזמן כשיוצאחם מהבית
ולא לפחד כל הזמן שגם במדינה שהיא הבית שלך אנשים אומרים לך שאתה עושה כפייה דתית ועל מה
יהדות זה לא נטו גזע. זה אורח חיים, זו דת.
זה רק הגיוני שיהיו פה סממנים יהודיים
כמובן שלא כולם חייבים לשמור והכל אבל דברים בסיסיים כאלה לא צריך להפריד כל השאר שכל אחד יעשה כרצונו
המדינה שלנו היא מדינה יהודית ןראוי שתהיה נוחה ליהודים ששומרים מצוות בין היתר, כי להיות יהודי בבית בשקט כל אחד יכול להיות בארהב
צריך שתהיה אווירה יהודית במדינה כמו זה שבשבת בערים יותר דתיות יש יותר שקט בכבישים וחופש לעובדים ולנהגים
שבפסח לא נצטרך להיות בלחץ לגבי החמץ כל הזמן כשיוצאחם מהבית
ולא לפחד כל הזמן שגם במדינה שהיא הבית שלך אנשים אומרים לך שאתה עושה כפייה דתית ועל מה
יהדות זה לא נטו גזע. זה אורח חיים, זו דת.
זה רק הגיוני שיהיו פה סממנים יהודיים
כמובן שלא כולם חייבים לשמור והכל אבל דברים בסיסיים כאלה לא צריך להפריד כל השאר שכל אחד יעשה כרצונו
1. אבל המדינה היא עדיין יהודית והיא צריכה צביון יהודי
2. זאת בחירה שלהם לעלות לארץ כי זה כמו שאני אבוא לאיראן ואגיד להם "אני לא מוסלמי והחוקים שלך גורמים לי לסבול אז תבטלו אותם"
3. ואז זה פוגע בצביון היהודי מה שאומר ששום דבר לא הופך את המדינה הזאת למדינה יהודית
2. זאת בחירה שלהם לעלות לארץ כי זה כמו שאני אבוא לאיראן ואגיד להם "אני לא מוסלמי והחוקים שלך גורמים לי לסבול אז תבטלו אותם"
3. ואז זה פוגע בצביון היהודי מה שאומר ששום דבר לא הופך את המדינה הזאת למדינה יהודית
ממש לא
זאת מדינה יהודית. ואני דתייה-מסורתית
זאת מדינה יהודית. ואני דתייה-מסורתית
darkside
אתה טועה, ובגדול.
43.1% חילוניים
21.1% מסורתיים לא כל כך דתיים
12.3% מסורתיים-דתיים
11.3% דתיים
10.1% חרדים
54% מסורתיים +
על פי ויקיפדיה של גילאי 20+
ושתבין גם כמה מהחילונים גם עושים פסח וחגים ואולי קידוש וכן מאמינים ולא רוצים הפרדה. יש לא מעט והנה גם כאן בתשובות
המכון הישראלי לדמוקרטיה: 80% מהיהודים בישראל מאמינים באלוקים.
אתה טועה, ובגדול.
43.1% חילוניים
21.1% מסורתיים לא כל כך דתיים
12.3% מסורתיים-דתיים
11.3% דתיים
10.1% חרדים
54% מסורתיים +
על פי ויקיפדיה של גילאי 20+
ושתבין גם כמה מהחילונים גם עושים פסח וחגים ואולי קידוש וכן מאמינים ולא רוצים הפרדה. יש לא מעט והנה גם כאן בתשובות
המכון הישראלי לדמוקרטיה: 80% מהיהודים בישראל מאמינים באלוקים.
ועוד משהו, יותר חוזרים בתשובה מדי יום מאשר כאלו שעוזבים את הדת.
מדינה יהודית ודמוקרטית היא הגדרה לאופייה של מדינת ישראל.
לא אני אומר את זה אלא ויקיפדיה
לא אני אומר את זה אלא ויקיפדיה
מדינת היהודים, מה הגדרה של יהודי? יהודי זה בא מהיהדות, שזה מהתנ''ך. מהתורה.
אם עבורך יהודי זה הרגשת שייכות, אז אתה חי בשקר. זאת המצאה של בני אדם ואתה רק מגדיר את עצמך יהודי אבל בתכלס אתה כלום.
אבל אתה מאמין בה' ובתנ''ך והכל מגילת אסתר שבט יהודה וכו', אתה יהודי. ואתה לא סתם מוגדר אלא יש לך משמעות בחיים וגם בעולם הבא.
אם עבורך יהודי זה הרגשת שייכות, אז אתה חי בשקר. זאת המצאה של בני אדם ואתה רק מגדיר את עצמך יהודי אבל בתכלס אתה כלום.
אבל אתה מאמין בה' ובתנ''ך והכל מגילת אסתר שבט יהודה וכו', אתה יהודי. ואתה לא סתם מוגדר אלא יש לך משמעות בחיים וגם בעולם הבא.
אוקיי אז על כל דבר שרשום בויקיפדיה נגיד שמישהו ירשום וזהו.
משקיעים שם בויקיפדיה. כל טעות או דבר קטן שתשנה הם יערכו את זה חזרה למה שהיה. זה לא סתם ויקיפדיה תמיד. המספרים גם דיי הגיונים, אז תנסה קצת לא להיות אנטי כי אין לך מה להגיד חוץ מהתירוץ שזה ויקיפדיה.
משקיעים שם בויקיפדיה. כל טעות או דבר קטן שתשנה הם יערכו את זה חזרה למה שהיה. זה לא סתם ויקיפדיה תמיד. המספרים גם דיי הגיונים, אז תנסה קצת לא להיות אנטי כי אין לך מה להגיד חוץ מהתירוץ שזה ויקיפדיה.
תקשיבו פספסתם לגמרי את הפואנטה.... לא מדברים פה על להפסיק מסורות- כולם עדיין יחגגו את היהדות. הכוונה היא לביטול ה*חוקים* הקשורים בדת. אל תתבלבלו. קאלי לא מבקש ממכם להפסיק לחגוג כלום.
אני חושב שיש לשנות כמה דברים שהדת מטילה עליהם וטו כמו תחבורה ציבורית בשבת ונישואים אזרחיים ועוד כמה דברים וזהו.
הדת לא צריכה לשלוט, אבל שיהיו כמה סממנים שלה.
הדת לא צריכה לשלוט, אבל שיהיו כמה סממנים שלה.
חוקים כמו אילו חוקים? שום חוק לא יבוטל ורק יוספו עוד. נגמרו הימים שאתם אומרים לדתיים מה לעשות או איך לחיות רק בגלל שהם דתיים. וזה גם קורה היום.
אף אחד לא אומר לדתיים איך לחיות, להפך החוקים שנובעים מהדת מגבילים את הלא דתיים.
קאלי1
תמיד היה צד מרוצה וצד לא מרוצה, בהכל ובכל דבר בחיים האלה, אז מה שעושים הוא זה ללכת לפי הרוב, הרוב בישראל כן מאמינים וכן שמחים שהמדינה יהודית, אחרת היא לא הייתה קמה כזאת ושוב יש סקרים ומחקרים שמוכיחים שהרוב רוצים בזה, אז כן יוצא שאתם אלה שסובלים, אבל יש לכם מלא אלטרנטיבות, למה לא להישתמש בהם? אם היה מדינה יותר יהודית מזאת נשבעת שכבר ממזמן הייתי שם! לעבור מדינה זה לא בושה! אף אחד לא אמור לחיות בסבל.. ולכן תשקול לעבור מדינה יש ים מדינות שתואמות את האידיאולוגיה שלך לנו אין ולכן אנחנו צריכים להישאר כאן ולהילחם שהמדינה תמשיך להיות יהודית.
אי אפשר לעשות מהמדינה חופשית מדת ואז מה עם רוב המדינה? על הז' כי זה לא אתה? צריך לדגול בצדק ובדמוקרטיות ובכבוד ובהתחשבות. ואם רוב המדינה רוצה בכך תכבדו.. יש לכם ים אלטרנטיבות.
תמיד היה צד מרוצה וצד לא מרוצה, בהכל ובכל דבר בחיים האלה, אז מה שעושים הוא זה ללכת לפי הרוב, הרוב בישראל כן מאמינים וכן שמחים שהמדינה יהודית, אחרת היא לא הייתה קמה כזאת ושוב יש סקרים ומחקרים שמוכיחים שהרוב רוצים בזה, אז כן יוצא שאתם אלה שסובלים, אבל יש לכם מלא אלטרנטיבות, למה לא להישתמש בהם? אם היה מדינה יותר יהודית מזאת נשבעת שכבר ממזמן הייתי שם! לעבור מדינה זה לא בושה! אף אחד לא אמור לחיות בסבל.. ולכן תשקול לעבור מדינה יש ים מדינות שתואמות את האידיאולוגיה שלך לנו אין ולכן אנחנו צריכים להישאר כאן ולהילחם שהמדינה תמשיך להיות יהודית.
אי אפשר לעשות מהמדינה חופשית מדת ואז מה עם רוב המדינה? על הז' כי זה לא אתה? צריך לדגול בצדק ובדמוקרטיות ובכבוד ובהתחשבות. ואם רוב המדינה רוצה בכך תכבדו.. יש לכם ים אלטרנטיבות.
קאלי
הסיבה שאנחנו לא חיים עכשיו באוגנדה אלא בישראל היא רק בזכות התורה הקדושה
ואם אתה לא מאמין בתורה אז אתה צריך להחזיר את הבית שלך לפלסטינים כי אתה נחשב כובש
אני לא נחשב כובש כי אני יודע שאלוקים נתן לנו את המדינה
אתה מוזמן לעבור לאוגנדה
)ואגב אני מסורתי ואני עושה צבא)
הסיבה שאנחנו לא חיים עכשיו באוגנדה אלא בישראל היא רק בזכות התורה הקדושה
ואם אתה לא מאמין בתורה אז אתה צריך להחזיר את הבית שלך לפלסטינים כי אתה נחשב כובש
אני לא נחשב כובש כי אני יודע שאלוקים נתן לנו את המדינה
אתה מוזמן לעבור לאוגנדה
)ואגב אני מסורתי ואני עושה צבא)
אנונימי
אומרים ועוד איך אומרים
למה הם לא עושים צבאא
הדתיים האלו חראותת
התקשורת רק מוציאה אותם חרא
מקימים דברים יותר ויותר רק לחילונים או רפורמים כיום אבל ליהדות ודתיים לא מוסיפים למה לנו לא מגיע?
מנסים לשנות את הצורת חשיבה של היהודים כלפי הדת
אתם לא תכתיבו איך לחיות, לא תיהיה הפרדה כי המדינה הזאת קודם כל יהודית ולשם כך היא נועדה.
ויש עוד דברים שלא אזכיר כאן שפשוט נמאסו. איך זה הגיע למצב שדתיים או חרדים לא מרגישים בנוח לחיות במדינה שלהם כבר מרוב שיש לאנשים טענות
למה הם לא עושים צבאא
הדתיים האלו חראותת
התקשורת רק מוציאה אותם חרא
מקימים דברים יותר ויותר רק לחילונים או רפורמים כיום אבל ליהדות ודתיים לא מוסיפים למה לנו לא מגיע?
מנסים לשנות את הצורת חשיבה של היהודים כלפי הדת
אתם לא תכתיבו איך לחיות, לא תיהיה הפרדה כי המדינה הזאת קודם כל יהודית ולשם כך היא נועדה.
ויש עוד דברים שלא אזכיר כאן שפשוט נמאסו. איך זה הגיע למצב שדתיים או חרדים לא מרגישים בנוח לחיות במדינה שלהם כבר מרוב שיש לאנשים טענות
כן, אתאיסטית.
כשאין הפרדה - הקבוצה שמשתייכת לאותה דת זוכה לקיים את המצוות והטקסים הדתיים שלה, ללא הגבלות של המדינה. שאר הקבוצות מוגבלות על ידי חוקים של דת שהם לא משתייכים אליה.
כשיש הפרדה - כל הקבוצות זוכות לקיים או לא לקיים מצוות וטקסים בהתאם לדת שהן משתייכות אליה, אם הן משתייכות לדת כלשהי, ללא הגבלות מצד המדינה.
ממש קשה לבחור איזו אפשרות טובה יותר...
איזה שם לא מעניין,
מצטטת מההגדרה שלקחת מוויקיפדיה "...שלא לקיים פולחן, מנהגים, חוקים או ציוויים הנובעים מהשתייכות לזו..."
אכן, חופש מדת מאפשר לא להשתייך לדת, אבל גם מאפשר לא לקיים שום דבר שקשור לדת. כאשר לא ניתן לעשות דברים מסויימים בשבת, ספציפית כי שבת הוא היום הקדוש לדת היהודית, כופים לקיים מצווה כלשהי של הדת היהודית, גם אם לא בשלמותה. כאשר לא מאפשרים לגדל חזיר בארץ ומגבילים ייבוא של בשר חזיר, כופים לקיים את אחת המצוות של הדת היהודית. זה לא חופש מדת. זו כפייה דתית.
כשאין הפרדה - הקבוצה שמשתייכת לאותה דת זוכה לקיים את המצוות והטקסים הדתיים שלה, ללא הגבלות של המדינה. שאר הקבוצות מוגבלות על ידי חוקים של דת שהם לא משתייכים אליה.
כשיש הפרדה - כל הקבוצות זוכות לקיים או לא לקיים מצוות וטקסים בהתאם לדת שהן משתייכות אליה, אם הן משתייכות לדת כלשהי, ללא הגבלות מצד המדינה.
ממש קשה לבחור איזו אפשרות טובה יותר...
איזה שם לא מעניין,
מצטטת מההגדרה שלקחת מוויקיפדיה "...שלא לקיים פולחן, מנהגים, חוקים או ציוויים הנובעים מהשתייכות לזו..."
אכן, חופש מדת מאפשר לא להשתייך לדת, אבל גם מאפשר לא לקיים שום דבר שקשור לדת. כאשר לא ניתן לעשות דברים מסויימים בשבת, ספציפית כי שבת הוא היום הקדוש לדת היהודית, כופים לקיים מצווה כלשהי של הדת היהודית, גם אם לא בשלמותה. כאשר לא מאפשרים לגדל חזיר בארץ ומגבילים ייבוא של בשר חזיר, כופים לקיים את אחת המצוות של הדת היהודית. זה לא חופש מדת. זו כפייה דתית.
ציונות = הרצל = ימח שמו
אתם לא יודעים הרבה על הרצל כי מלמדים אתכם בבית ספר שהוא היה גיבור.
היה רשע שרצה להרוס את היהדות ולהידמות לגויים ולהתנצר.
גם בן גוריון וכל מה ששוטפים לכם את המוח מגיל קטן
https://www.youtube.com/watch?v=kn_wezfodcy
https://www.youtube.com/watch?v=lrazzrtqr_0&t=1906s
https://www.youtube.com/watch?v=l2ztf5uxpl0
אתם לא יודעים הרבה על הרצל כי מלמדים אתכם בבית ספר שהוא היה גיבור.
היה רשע שרצה להרוס את היהדות ולהידמות לגויים ולהתנצר.
גם בן גוריון וכל מה ששוטפים לכם את המוח מגיל קטן
https://www.youtube.com/watch?v=kn_wezfodcy
https://www.youtube.com/watch?v=lrazzrtqr_0&t=1906s
https://www.youtube.com/watch?v=l2ztf5uxpl0
לא כי אז מה המדינה הזאת תהיה שונה מה עשינו בזה
בעד
לא כופים עלייך לקיים מצווה כלשהי כי את הרי יכולה לנסוע באוטו נניח
מאשרים לגדל חזירים בארץ רק בכמה ישובים (ואת יכולה לנסוע אליהם ולקנות משם חזיר לאכילה)
לכל דבר יש לך אלטרנטיבה
מאשרים לגדל חזירים בארץ רק בכמה ישובים (ואת יכולה לנסוע אליהם ולקנות משם חזיר לאכילה)
לכל דבר יש לך אלטרנטיבה
וואלה, אולי שאלת את עצמך למה הם לא עושים צבא?
אתה בתור חרדי שולח את הילד שלך לצבא? אתה מודע לזה שיש סיכויים גבוהים שהוא יחזור שם בשאלה כן? לשון הרע, קללות, יחס שונה, אין זמן לאמונה וקיום מצוות, אוכל שכבר בקושי כשר, פקודות, המון חטאים, תרצה לשלוח את הילד שלך לצבא אם כך בתור חרדי? נכון שלא? זה עולם אחר לגמריי ממה שהם מכירים.
כמו שאולי לא תרצה שהילד שלך החילוני יחזור משם בתשובה פתאום נכון? אותו דבר.
שנשאל חילונים שמשתמטים או 2 חברים שלי חילונים שלא רצו להתגייס? או ארגונים חילוניים נגד צה''ל?
אז הם לומדים תורה כואב לך?
אז הם במקום אחר
לתת
חסדי נעמי
יד שרה
מאיר פנים
זיכרון מנחם
ועד הרבנים לענייני צדקה)
יד אליעזר
עזר מציון
קופת העיר בני ברק
מדא וכו'
וכן יש דתיים וחרדים שגם מתגייסים תתפלא.
מגבילים אותך כמו מה?
אתה בתור חרדי שולח את הילד שלך לצבא? אתה מודע לזה שיש סיכויים גבוהים שהוא יחזור שם בשאלה כן? לשון הרע, קללות, יחס שונה, אין זמן לאמונה וקיום מצוות, אוכל שכבר בקושי כשר, פקודות, המון חטאים, תרצה לשלוח את הילד שלך לצבא אם כך בתור חרדי? נכון שלא? זה עולם אחר לגמריי ממה שהם מכירים.
כמו שאולי לא תרצה שהילד שלך החילוני יחזור משם בתשובה פתאום נכון? אותו דבר.
שנשאל חילונים שמשתמטים או 2 חברים שלי חילונים שלא רצו להתגייס? או ארגונים חילוניים נגד צה''ל?
אז הם לומדים תורה כואב לך?
אז הם במקום אחר
לתת
חסדי נעמי
יד שרה
מאיר פנים
זיכרון מנחם
ועד הרבנים לענייני צדקה)
יד אליעזר
עזר מציון
קופת העיר בני ברק
מדא וכו'
וכן יש דתיים וחרדים שגם מתגייסים תתפלא.
מגבילים אותך כמו מה?
המדינה הזאת קיימת לא בזכות הרצל. היא קיימת בזכות הקדוש ברוך ה' וכתוב בתורה שהוא יפזר אותנו בכל העולם וגם אחרי נתאחד ביחד. והנה יש לנו מדינה. העם היהודי העם הנרדף בהיסטוריה שלפי כללי ההיסטוריה היה אמור להיות מושמד מזמן.
בזכות היהדות, בסוף המדינה כן הוקמה והמדינה הזאת של אבות אבותינו מתקופת התנ''ך ולא מתקופת הרצל וחבריו.
למה אתה חושב קוראים למדינה ''ישראל?'' רמז? יעקב.
בזכות היהדות, בסוף המדינה כן הוקמה והמדינה הזאת של אבות אבותינו מתקופת התנ''ך ולא מתקופת הרצל וחבריו.
למה אתה חושב קוראים למדינה ''ישראל?'' רמז? יעקב.
"סוגיית ההיתכנות של מדינה, שהיא גם יהודית וגם דמוקרטית"
משמע שגם המכון הישראלי לדמוקרטיה קורא למדינה מדינה יהודית דמוקרטית (אני מקווה שזה מקור אמין מספיק בשבילך)
משמע שגם המכון הישראלי לדמוקרטיה קורא למדינה מדינה יהודית דמוקרטית (אני מקווה שזה מקור אמין מספיק בשבילך)
קישורים מצורפים:
מארקי וו,
אתה קובע עובדה "יש אלוקים בשמיים", מבסס עליה את הטיעונים שלך, ואז טוען שאתה לא כופה על אף אחד את הדת, כי כל אחד יכול להאמין במה שהוא רוצה.
זה יכול לעבוד ביחד, אבל אל תצפה שנקשיב לטיעונים שמתבססים על ה"עובדה" שקבעת ושלא נתווכח על אמיתות ה"עובדה".
"כמו שבחו"ל חוגגים חגים..." נכון, גם בחו"ל יש אנשים שמשתייכים לדתות מסויימות וחוגגים את חגיהם בהתאם (לא תמיד זה גם משוייך לדת). אבל זה שלקראת חג הפסחא המאמינים נמנעים מאכילת אוכל מסויים, לא אומר שאין את האוכל הזה בחנויות. לאף אחד אין בעיה עם זה שאתה חוגג את החגים לפי הדת שלך. כל מה שרוצים שזה לא ישפיע עלינו, שזה לא יכפה עלינו כלום.
"אלה חוקים הוגנים ואי אפשר להתווכח עם זה" - בטח שאפשר, זו לא המהות של חופש הביטוי, חופש המחשבה, חופש המצפון? לדעתי, החוקים האלה לא הוגנים.
ופסח שמח גם לך.
אתה קובע עובדה "יש אלוקים בשמיים", מבסס עליה את הטיעונים שלך, ואז טוען שאתה לא כופה על אף אחד את הדת, כי כל אחד יכול להאמין במה שהוא רוצה.
זה יכול לעבוד ביחד, אבל אל תצפה שנקשיב לטיעונים שמתבססים על ה"עובדה" שקבעת ושלא נתווכח על אמיתות ה"עובדה".
"כמו שבחו"ל חוגגים חגים..." נכון, גם בחו"ל יש אנשים שמשתייכים לדתות מסויימות וחוגגים את חגיהם בהתאם (לא תמיד זה גם משוייך לדת). אבל זה שלקראת חג הפסחא המאמינים נמנעים מאכילת אוכל מסויים, לא אומר שאין את האוכל הזה בחנויות. לאף אחד אין בעיה עם זה שאתה חוגג את החגים לפי הדת שלך. כל מה שרוצים שזה לא ישפיע עלינו, שזה לא יכפה עלינו כלום.
"אלה חוקים הוגנים ואי אפשר להתווכח עם זה" - בטח שאפשר, זו לא המהות של חופש הביטוי, חופש המחשבה, חופש המצפון? לדעתי, החוקים האלה לא הוגנים.
ופסח שמח גם לך.
לא ניתן להפריד את הדת ממדינה ישראל.
כן אפשר להפריד את הרבנות.
ואלו 2 דברים שונים.
כן אפשר להפריד את הרבנות.
ואלו 2 דברים שונים.
לא אנחנו גרים במדינה יהודית אבות אבותינו היו כאן אני לא דתייה או משהו אני פשוט חושבת שדת וציונות זה חלק חשוב מהמדינה
ברור שלא צריך מדינה דתית זו כפייה לכל דבר
מהדת כן, אבל ממש לא מהתרבות,
ונגיד דברים כמו בחגים שביום כיפור אסור לנהוג בכבישים או שבפסח אסור למכור חמץ
חילוני
ונגיד דברים כמו בחגים שביום כיפור אסור לנהוג בכבישים או שבפסח אסור למכור חמץ
חילוני
אנונימי
כן.
זאת אמורה להיות מדינה דמןקרטית עם חופש הדת.
זאת אמורה להיות מדינה דמןקרטית עם חופש הדת.
מילקי עם חלב אתה יכול להרחיב?
אנונימי
אני חושבת שיש קשר ישיר בין היהדות לבין מדינת ישראל. מדינת ישראל הוקמה כמדינה יהודית ובזכות היהדות. לכן, אני חושבת שאין להפריד את המדינה מדת גם במידה שחלק (גדול) מן האזרחים בה אינם יהודים.
לא דתייה
לא דתייה
לא בדיוק
אני כן בעד שמירת כשרות במרחב הציבורי בערים שהרוב בהם דתי אבל בערים שהרוב חילוני אין טעם, כנל לתחבצ ופתיחת עסקים בשבת
אני כן בעד שמירת כשרות במרחב הציבורי בערים שהרוב בהם דתי אבל בערים שהרוב חילוני אין טעם, כנל לתחבצ ופתיחת עסקים בשבת
דתי וכן, אני בעד.
אף אדם לא יתקרב לזהותו היהודית אם יכפו עליו לקיים את היהדות.
יש לחזק את מעמד היהדות במערכת החינוך, ובאופן כללי בהוויה הישראלית, אבל לא לחוקק חוקים שכופים ומונעים מאנשים את החופש הפרטי שלהם.
אף אדם לא יתקרב לזהותו היהודית אם יכפו עליו לקיים את היהדות.
יש לחזק את מעמד היהדות במערכת החינוך, ובאופן כללי בהוויה הישראלית, אבל לא לחוקק חוקים שכופים ומונעים מאנשים את החופש הפרטי שלהם.
אנונימי
אני מת אביטל כתבה פה שהרוב הוא מאמין וכן רוצה מדינה יהודית ובגלל זה היא קמה כזאת. המדינה הזאת קמה עם ההגדרה של יהודית בגלל אדם עם בעיות סמים (עצרו אותו בגלל זה אז אל תגידו שזה שקר) ובן גוריון די היה חייב את החתימה שלו במגילת העצמאות אז....
אנונימית אתאיסטית^
למה חוסר ההפרדה הוא כפייה דתית? האם מענישים אדם שלא שומר ומקיים את הדת? האם אדם כזה זוכה ליחס משפיל ומזלזל כדי שיחליט לחזור בו ולקיים את הדת? האם מוצבים שוטרים שאוכפים חוקים בנוגע לשמירת האדם הפרטי את הדת?
בנוסף, את מדגישה את היות מדינת ישראל כמדינה יהודית ולא דתית. שזה חד משמעית נכון. אז אם היא יהודית ולא דתית, איך את טוענת שיש בה כפייה דתית?
שהרי אם הייתה כפייה דתית מדינת ישראל הייתה מורכבת בעיקרה וברובה הגורף מדתיים והייתה נחשבת כמדינה דתית.
אשמח להסבר התגובה שלך❤
למה חוסר ההפרדה הוא כפייה דתית? האם מענישים אדם שלא שומר ומקיים את הדת? האם אדם כזה זוכה ליחס משפיל ומזלזל כדי שיחליט לחזור בו ולקיים את הדת? האם מוצבים שוטרים שאוכפים חוקים בנוגע לשמירת האדם הפרטי את הדת?
בנוסף, את מדגישה את היות מדינת ישראל כמדינה יהודית ולא דתית. שזה חד משמעית נכון. אז אם היא יהודית ולא דתית, איך את טוענת שיש בה כפייה דתית?
שהרי אם הייתה כפייה דתית מדינת ישראל הייתה מורכבת בעיקרה וברובה הגורף מדתיים והייתה נחשבת כמדינה דתית.
אשמח להסבר התגובה שלך❤
המושג כפייה דתית הפך לשם דבר שבני אדם משתמשים בו ללא הרף וללא ריסון. מספיק להשתמש במושג הזה בכל פעם שאתם נתקלים באמונותיה/סיפוריה/מנהגיה של דת שאתם לא מאמינים בה. זה שהיא מוצגת מולכם, לא אומר היא כפויה עליכם. כי אם הייתה כפויה עליכם, הייתם דתיים שחל עליהם איסור להגיד את המושג הזה בכלל.
אתם יודעים שהחלק של היהודית במדינה יהודית דמוקרטית היה בגלל מישהו שאיך אני אגיד את זה בלי להישמע אנטישמי היה עם כמה "בעיות" של סמים? יש הבדל בין חופש דת לבין להכניס חיילים לכלא צבאי בגלל כריך לא כשר
כן. אנשים דתיים ימשיכו להיות דתיים, אבל אנשים חילוניים לא יצטרכו לסבול בגלל חוקי הדת.
אנונימי
וזה שזו מדינה יהודית לא קשור, זו מדינה לעם היהודי ולא לדת היהודית, מקימי המדינה היו חילונים ואולי גם אתאיסטים, לא נראה לי שהם היו מקימים מדינה שסובבת סביב דת
אנונימי
ממש לא זו מדינה יהודית
יש גם יותר משגיחי כשרות מאנשים שבודקים האם בניינים יציבים/בטוחים (יש לי בלאקאוט לשם של המקצוע) מתי בפעם האחרונה שמעתם על מישהו שקרס עליו בניין בגלל שבמטבח שהכינו פיצה בשבילו הייתה חתיכת קבנוס?
אתאיסטית
אם דתיים שומרים שבת מה אכפת להם מה אחרים עושים
בעד תחבורה ציבורית בשבת ולא רואה צורך בכפייה דתית
אם דתיים שומרים שבת מה אכפת להם מה אחרים עושים
בעד תחבורה ציבורית בשבת ולא רואה צורך בכפייה דתית
bungalow bill לדעתי עם עמדה נכונה לגמרי בנושא. זה אמור להיות חלק מהמסורת, לא חלק מהחוק.
כן
חליל , מה זה הפקרות פה
מדינת כל אזרחיה לא עלינו?
פה זאת מדינה יהודית!
כמו שבן גוריון אמר בהכרזת העצמאות
מדינת כל אזרחיה לא עלינו?
פה זאת מדינה יהודית!
כמו שבן גוריון אמר בהכרזת העצמאות
לא בעד ולא נגד!
אני לא דתייה אני לא חילונית אני לא אתאיסטית! אני שום דבר!
דיי עם השאלות הללו שיוצרות מלחמות וריבים! זה מטנף את סטיפס!
(סטיפס זה קשור לא למחוק אני עניתי על השאלה)
על מה המינוס? כואב לכם לשמוע את האמת? גם לי! אבל זה נכון
אני לא דתייה אני לא חילונית אני לא אתאיסטית! אני שום דבר!
דיי עם השאלות הללו שיוצרות מלחמות וריבים! זה מטנף את סטיפס!
(סטיפס זה קשור לא למחוק אני עניתי על השאלה)
על מה המינוס? כואב לכם לשמוע את האמת? גם לי! אבל זה נכון
חילוני. אני בעד הפרדה.
כן
ולא דתייה
ולא דתייה
מן הסתם
מדינה זה גוף שאמור להתנהל באופן מסודר ורציונלי נטו לפי החלטות פוליטיות. זה לא ישוב קהילתי, זה מדינה גדולה, ובגלל זה ההחלטות צריכות להיות לפי מחקרים ומוסר ועקרונות בין לאומיים, לא לפי דת או פרשנות של רבנים שהם לא אנשי מקצוע בשום תחום אחר או ווטאבר
חילוניה
מדינה זה גוף שאמור להתנהל באופן מסודר ורציונלי נטו לפי החלטות פוליטיות. זה לא ישוב קהילתי, זה מדינה גדולה, ובגלל זה ההחלטות צריכות להיות לפי מחקרים ומוסר ועקרונות בין לאומיים, לא לפי דת או פרשנות של רבנים שהם לא אנשי מקצוע בשום תחום אחר או ווטאבר
חילוניה
דתיה. בעד להוציא את חוק בתי הדין הרבניים מהחוק. הם שוביניסטים ויש להם הרבה כוח במדינה. גם בדברים שלא אמורם להיות להם. אני בעד לשיהיה אפשר להתחתן אזרחי ולא הלכתי.
אני נגד תחבצ בשבת כי זה עושה הרבה רעש וזה היום היחיד שנועד לחופש.
זו דעתי בנושא
מדינה יהודית, לא מדינת הלכה.
אני נגד תחבצ בשבת כי זה עושה הרבה רעש וזה היום היחיד שנועד לחופש.
זו דעתי בנושא
מדינה יהודית, לא מדינת הלכה.
אני בעד הפרדת דת מהמדינה מכיוון שהמדינה הזאת לא יותר יהודית מדמוקרטית. זה פוגע בחופש הבחירה. זוכותו של כל אדם להאמים בכל דת שיבחר או שבכלל לא להאמין. חילוניות לא פוגעת באף אחד ואחת. עם כפייה לא ילך שום דבר.
אני חילוני.
אני חילוני.
אני לא דתייה ואני חושבת שאנחנו צריכים ליהיות מדינה שכל אחד עושה בה מה שבאלו ולא כופים על אף אחד שום דבר
המדינה היא מדינה יהודית. אז לא. ואי אפשר להגיד שהיא יהודית אבל לא דתית. היהדות היא דת.
^וגם לאום...
כן. חילוני(לא אתאיסט).
שואל השאלה:
^^^היהדות היא דת, לאום ותרבות.
^^^היהדות היא דת, לאום ותרבות.
אנונימית
ביהדות יש זרמים רבים. מה שהיהדות היום זו לא היהדות של פעם. אני בתור דתיה, כפי שציינתי למעלה, לא מעוניינת בקיומו של בית הדין הרבני. מקום מושחת וההיפך מהיהדות.
אז אל תשגעו אותי
אז אל תשגעו אותי
לא דתייה ואני חושבת שצריך להפריד דת למדינה לא לכל האנשים במדינה מתאימה הדת וחיבור הדת למדינה מעורר כפייה דתית
כן
אי אפשר לכפות על מדינה שלמה ללכת לפי חוקים של המיעוט
(חילוני ואתאיסט)
אי אפשר לכפות על מדינה שלמה ללכת לפי חוקים של המיעוט
(חילוני ואתאיסט)
הפרדה באורח החיים כי דת זה באמת סרטן.
אני חילונית ונגד הפרדה
מה זאת אומרת לא הבנתי את השאלה
כאילו כל מי שיהודי וחי פה צריך להגיד תודה כל יום על זה שהוא זכה להיות פה ועל זה שהוא יהודי, ומי שרוצה להיות דתי שיהיה דתי :/
אני חושבת שכן צריך תחבורה ציבורית...
אגב לא השגנו את המדינה בזכות התורה שלנו השגנו את המדינה במלחמת העצמאות :/
כאילו כל מי שיהודי וחי פה צריך להגיד תודה כל יום על זה שהוא זכה להיות פה ועל זה שהוא יהודי, ומי שרוצה להיות דתי שיהיה דתי :/
אני חושבת שכן צריך תחבורה ציבורית...
אגב לא השגנו את המדינה בזכות התורה שלנו השגנו את המדינה במלחמת העצמאות :/
צריך להפריד, חילוני אתאיסט
הם לא בועטים בתורה. לפחות הם פחות שוביניסטים מביץ הדין המושחת מן היסוד הזה שמשתמש בתורה כתירוץ. גם בית המשפט מושחת, אבל בית הדין משתמש בתורה כתירוץ
^ למדי בשולחן ערוך, חושן משפט, סימן כו, לפני שאת מדברת. עצם זה שדנים דין לא של תורה, זה כבר חמור, או אפילו דין של תורה, אלא אצלך הגויים. בתי משפט חילוניים יותר גרועים מערכאות הגויים, כי הגויים לא מצווים על התורה, והיהודים כן (אז באיזה סמכות הם שופטים בנגידו לדין תורה?). מה קשור "שובינטי", "תירוץ"? את במינה בדינים?
"אסור לדון בפני דייני עכו"ם ובערכאות שלהם (פי' מושב קבוע לשרים לדון בו) אפי' בדין שדנים בדיני ישראל ואפי' נתרצו ב' בעלי דינים לדון בפניהם אסור וכל הבא לדון בפניהם הרי זה רשע וכאילו חירף וגידף והרים יד בתורת מרע"ה:, (שולחן ערוך, חושן משפט, סעיף כו, סעיף א).
"אסור לדון בפני דייני עכו"ם ובערכאות שלהם (פי' מושב קבוע לשרים לדון בו) אפי' בדין שדנים בדיני ישראל ואפי' נתרצו ב' בעלי דינים לדון בפניהם אסור וכל הבא לדון בפניהם הרי זה רשע וכאילו חירף וגידף והרים יד בתורת מרע"ה:, (שולחן ערוך, חושן משפט, סעיף כו, סעיף א).
אנונימי
מכבדת דתיים ושיעזו מה שהם רוצים אבל שילוב הדת בשלטון זה אבסורדי ושיחיו ויתנו לחיות אני רוצה לנסוע באוטובוס וללכת לסופר בשבת ואם אני ארצה אני רוצה להיכנס לסופר ולקנות בייקון בשבת
יאפ זו אני, איך אפשר בלי בית דין רבני?
אז מה את מעדיפה? בתי משפט של הכופרים שבועטים בתורה?
אז מה את מעדיפה? בתי משפט של הכופרים שבועטים בתורה?
אנונימי
נגד, כי הקב"ה נתן לנו את הארץ הזאת על מנת שנשמור חוקיו: "וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם, וַעֲמַל לְאֻמִּים - יִירָשׁוּ. בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו, וְתוֹרֹתָיו - יִנְצֹרוּ" (תהילים קה, מד-מה).
אני חרדי.
אני חרדי.
אנונימי
אני חזרתי בתשובה,
מאמינה שיש דברים שצריך להפריד בין דת למדינה.
וחברה תמיד יכולה להעסיק ערבים וגויים שינהגו באוטובוסים בשבת (אצלי בעיר יש)
אבל יש דברים שגם החילונים חייבים לכבד ובסופו של דבר בבית שלו כל אדם עושה מה שהוא בוחר.
אבל דברים כלליים שמשפיעים על כל המדינה חובה להתחשב בדת בכל זאת אנחנו מדינת היהודים.
ורובנו שגרים כאן יהודים לא משנה דתיים או לא,
לכולם יש סבים וסבתות ששמרו מסורת מסויימת לאורך שנים ויש סיבה לכבד את זה..
מאמינה שיש דברים שצריך להפריד בין דת למדינה.
וחברה תמיד יכולה להעסיק ערבים וגויים שינהגו באוטובוסים בשבת (אצלי בעיר יש)
אבל יש דברים שגם החילונים חייבים לכבד ובסופו של דבר בבית שלו כל אדם עושה מה שהוא בוחר.
אבל דברים כלליים שמשפיעים על כל המדינה חובה להתחשב בדת בכל זאת אנחנו מדינת היהודים.
ורובנו שגרים כאן יהודים לא משנה דתיים או לא,
לכולם יש סבים וסבתות ששמרו מסורת מסויימת לאורך שנים ויש סיבה לכבד את זה..
אנונימי יקר, אני דתיה, מבינה בדינים ומבינה גם באמא של השוביניזם של בית הדין. אתה בטח חרדי, שוביניסט וגבר, אבא שלך בטח נמצא שם, אז בוודאי שלא מתפלאת על אופן הדיבור שלך, הזלזול שלך, וחוסר אכפתיות.
האם אתה משווה בין הסנהדרין של פעם לבית הדין הרשע והמושחת של היום? אז אקרא לך רשע וכן, גם כסיל.
האם אתה משווה בין הסנהדרין של פעם לבית הדין הרשע והמושחת של היום? אז אקרא לך רשע וכן, גם כסיל.
באותו הנושא: