8 תשובות
שואל השאלה:
אם הוא שלילי הוא מינימום?
אם המקדם של הx חיובי זאת נקודת מינימום
אם המקדם של הx שלילי זאת נקודת מקסימום
המקדם של האיקס מסתבר
אם המקדם של x^2 שלילי או חיובי
תציבי בנגזרת מספר שקטן מהאיקס של הנקודה ומספר שגדול מהנקודה. אם יוצא לך שהקטן מספר שלילי והגדול חיובי זאת נקודת מינימום. אם יוצא לך שהקטן חיובי והגדול שלילי זה מקסימום
נראלי
לפי המקדם של x בריבוע (a)
אם המקדם שלילי אז תחשבי שהפרבולה נראית כמו הר, הקצה שלה נמצא למעלה. כלומר נק הקודקוד היא מקסימום.
ואם המקדם חיובי, הפרבולה נראית כמו חיוך, הקצה שלה למטה. כלומר נק הקודקוד היא מינימום.