8 תשובות
כי הרושם הראשוני שאם אתה מודה לה' על משהו שאתה לא - אז זה כאילו לא טוב להיות מישהו כזה. כי אחרת למה אתה מודה לה' על זה שאתה לא אשה?
כמובן, שכל זה - אם לא מעמיקים במשמעות שנמצאת בתוך כל זה.
כמובן, שכל זה - אם לא מעמיקים במשמעות שנמצאת בתוך כל זה.
אנונימי
כי העובדות הם שההלכה נכתבה בתקופה שלא היה מעמד לנשים.
כיום במקום לשנות את זה לנוסח עדכני, הרבנים מפרשים את זה (פירושים מפוברקים) כדי שאיכשהו יצא שזה בעצם מחמאה.
(אני יודע שיהיה פה הרבה מינוסים כי זה מה שקורה שמחנכים ילד מגיל 0 שההלכה תמיד צודקת, אני מבין את זה ואוהב אתכם בכל מקרה:)
כיום במקום לשנות את זה לנוסח עדכני, הרבנים מפרשים את זה (פירושים מפוברקים) כדי שאיכשהו יצא שזה בעצם מחמאה.
(אני יודע שיהיה פה הרבה מינוסים כי זה מה שקורה שמחנכים ילד מגיל 0 שההלכה תמיד צודקת, אני מבין את זה ואוהב אתכם בכל מקרה:)
^ מה לשנות? אין לנו רשות לשנות מטבע שקבעו חכמים ולא לסלף דברים.
אנונימי
^בבגלל זה הם מפרשים את זה ככה שיסתדר להם
^ הם לא חייבים לאף אחד כלום מלבד אלוקים, שאותו הם עובדים. אם אלוקים אמר משהו - אנחנו צריכים לשנות את דבריו בשביל שהם ימצאו חן בעיני הציבור (כאילו שאלוקים זקוק לזה, ולא ידע להביא לנו בצורה כזאת שימצא חן, אם זה מה שהוא היה מחפש)? אם נעשה את זה תוך כדי שנסלף את דבריו - האם בזה נעשה את שליחתו?
אנונימי
מניחה שלא הסבירו להן כראוי את המשמעות האמיתית, פרשו את המשפט כמו שהמוח שלהן הוביל אותן. המון דברים בתנ"ך ובהיהדות לצערי מפורשים לא נכון בתודעה, וכאשר חוקרים לעומק מבינים כמה התורה מכבדת את כולם וחשובה לעולם.
אתם יכולים לפרש את זה איך שאתם רוצים אבל מחמאה זה לא
מחפשים תירוצים להילחם באמת
באותו הנושא: