16 תשובות
לא כתוב בפרוש.
אבל סתם כדי לדעת.. לדעתך ספר התורה הגיע מהבורא ? אם כן, לדעתך הוא הגיע ללא פרוש בכלל ? אם כן, לדעתך הבורא היה מצווה ציווים ללא פרוש ואחרי זה היה גם מעניש את כל מי שלא יקיים את מה שהוא מצווה עד הפרט האחרון ובדיוק כמו שהוא רוצה ?
על הטלפון לא כתוב כלום בתורה כי הוא לא הומצא כשכתבו את התורה
שואל השאלה:
למה ללא פרוש
התורה עצמה מפורשת
רשום גם שאלוהים אומר שהתורה קלה להבנה
מה שלא הבנתי
איפה רשום את זה
אנונימי
לא כתוב פלאפון. כתוב לא תבערו אש והחשמל עושה ניצוץ נראה לי אז זה כאילו להדליק אש. ויש עוד איזה סיבה נראה לי משהו עם "המכה בפטיש" לא סגור על זה
שואל השאלה:
אבל טלפון לא מבעיר אש^^
כדי להצית אש צריך חיכוך בין גופים זה בסיס
אנונימי
התורה עצמה ממש לא מפורשת, אני יכול להאריך אבל אני אקצר כי אין לי כוח לכתוב הרבה, אביא דוגמא אחת, כתוב "וקשרתם לאות על ידיך והיו לטוטפות בין עיניך" אני אתן לך מה שאתה רוצה אם אתה מבין מהפסוק הזה מה אלוקים רוצה.
אם באמת מעניין אותך הקטע של ההסבר לאיסור תשאל את תוצאה אני מניח שהוא יודע ;)
שואל השאלה:
מיליון עברית מקראית אומר שטוטפות זה זיכרונות
וגם התנך שים לב
בספר שמות רשום אותו דבר רק שכאן אתה יכול לגלות את הפירוש
"וְהָיָה לְךָ לְאוֹת עַל יָדְךָ וּלְזִכָּרוֹן* בֵּין עֵינֶיךָ לְמַעַן תִּהְיֶה תּוֹרַת יְהוָה בְּפִיךָ כִּי בְּיָד חֲזָקָה הוֹצִאֲךָ יְהֹוָה מִמִּצְרָיִם. "
איך הסיקו מזה שזה קופסא שחורה ועור של חיה מתה, אין לי מושג האמת שיש לי, הגויים העתיקים היו קושרים קופסא שחורה ועורות לפני הטקסים
אנונימי
עדיין לא הסברת לי מה הפסוק אומר ובדיוק.. נו תביא פירוש, מה בדיוק אני אמור לקשור על היד.. זיכרון לא אומר לי הרבה, אה ואני גם צריך לדעת שלמה שאתה מתכוון התכוון גם מי שנתן את התורה, אחרת הפירוש שלך לא שווה הרבה.
הראשון לא כתוב בפירוש כי לא היה טלפון בזמנו
השני כתוב בחומש ויקרא שמי שנוגע בחיה מתה טמא בטומאת מת
שואל השאלה:
אתה לא צריך לקשור כלום
שאלוהים יהיה בזיכרון שלך ובמחשבות שלך
ועכשיו תורך
תוכיח לי שזה מה שאתה חושב
אנונימי
מה זה לא צריך לקשור ? כתוב בפרוש "וקשרתם לאות על ידיך" מה אני צריך לקשור על היד, תענה.
שואל השאלה:
רשום גם באותו פרק "למען תיהיה תורת יהוה בפיך" סימן שצריך לאכול את הספר תורה?
ולפי דעתי זה קשירה במובן שכל דבר שקשור לאלוהים יהיה בידך
עכשיו תענה לי אתה?
אנונימי
רגע רגע מה זה תענה לי אתה ? אני לא באתי לפרש, אני באתי לשאול אותך מה הפירוש.. אני לא דיברתי על למען תהיה תורת ה' בפיך, אני דיברתי רק על הקטע הזה "והיו הדברים האלה על לבבך, ושיננתם לבנך, ודיברת בם בשביתך בביתך, ובלכתך בדרך, ובשכבך ובקומך, וקשרתם לאות על ידך, והיו לטוטפות בין עיניך" אתה מסביר שהקשירה פה היא לא פיזית אלא שהתורה צריכה להיות כאילו ביד שלך ? יש בעיה עם הפירוש הזה, כתוב "על ידך" ולא "בתוך ידך" ומי אמר שהוא התכוון לקשירה לא פיזית ? אולי זו כן קשירה פיזית, ושם כשכתוב "בפיך" זה הכוונה שתגיד אותה בפה ולא תאכל את הספר תורה ? אין הכרח לכאן או לכאן נכון ? אז בוא נודה קודם שחייב לבוא פירוש אחד, חד וברור ממי שנתן את התורה, השאלה מה הפירוש הזה, ואיך בדיוק מי שנתן התורה תיכנן שנשיג אותו..
שואל השאלה:
אלוהים ברא אותך ואת כל בני האדם עם מחשבה יצירתית
אתה לא דיברת על זה אבל אני נתתי דוגמה
ואתה שאלת אותי ואני עניתי ואתה מתחמק
ואני עדיין מחכה לתשובה שלך
אנונימי
למה מתחמק ? אני לא באתי לתת לך פירוש, אני רק מנסה להגיע איתך לנקודה בלתי נמנעת שהיא.. אין סיכוי שמי שנתן את התורה נתן אותה ללא ההסבר שלו, ולמה ? כי אפשר להבין כלום ממה שהוא מצווה שם, חייב להיות פירוש, ופירוש שלו, כי כל אחד יכול לפרש מה שבא לו וככה אין תורה בכלל, אין פה ציווי אחד, יש פה אלף ואחד ציווים. חייב שיהיה הסבר אחד שבא ממנו, בזה אתה חייב להסכים.