16 תשובות
על העדר.
שואל השאלה:
אם הבנתי נכון, אז אתה אומר שזה מעיד על העדר? אם כך (בין אם אתה מאמין באלהים או לא, תצא מנקודת הנחה שהוא קיים), הבורא עצמו ברא את הנבראים על מנת להיטיב להם, כי הוא רוצה להשפיע להם, אחרת אל מי הוא ישפיע? אזס הוא ברא כלי קבלה בשביל להיטיב לו. אז זה אומר שלבורא היה חסר משהו אז הוא ברא אותנו? אבל הבורא הוא השלם והמושלם. זה נראה אם הולכים לפי כך שהבורא זקוק לנו כדי למלא את הרצון שלו, אבל האיך אם הבורא מושלם, הוא לא צריך להזדקק לאף אחד. אבל אם לא היינו נבראים לא היה לו למי להשפיע, כי היה רק עצמותו. אבל זה אומר שהבורא זקוק לנו כדי למלא את הרצון להשפיע שלו? אבל הוא השלם שלא זקוק לאף אחד. זה נראה שרצון בין אם להשפיע או לקבל- מעיד על העדר. אבל לבורא לא חסר כלום, הוא השלם.
אתה מבין? קשה להסביר קצת.
קיצר, זה אומר שהבורא הוא לא באמת שלם ןהוא זקוק לנו? (ברור לי שהוא השלם, אבל אני רק רוצה להבין איך זה מסתדר עם זה.... יש לי תשובה שלי לגבי זה אבל אני לא בטוח אם היא נכונה. אני רוצה קודם כל לשמוע את דעתך)
אם הבנתי נכון, אז אתה אומר שזה מעיד על העדר? אם כך (בין אם אתה מאמין באלהים או לא, תצא מנקודת הנחה שהוא קיים), הבורא עצמו ברא את הנבראים על מנת להיטיב להם, כי הוא רוצה להשפיע להם, אחרת אל מי הוא ישפיע? אזס הוא ברא כלי קבלה בשביל להיטיב לו. אז זה אומר שלבורא היה חסר משהו אז הוא ברא אותנו? אבל הבורא הוא השלם והמושלם. זה נראה אם הולכים לפי כך שהבורא זקוק לנו כדי למלא את הרצון שלו, אבל האיך אם הבורא מושלם, הוא לא צריך להזדקק לאף אחד. אבל אם לא היינו נבראים לא היה לו למי להשפיע, כי היה רק עצמותו. אבל זה אומר שהבורא זקוק לנו כדי למלא את הרצון להשפיע שלו? אבל הוא השלם שלא זקוק לאף אחד. זה נראה שרצון בין אם להשפיע או לקבל- מעיד על העדר. אבל לבורא לא חסר כלום, הוא השלם.
אתה מבין? קשה להסביר קצת.
קיצר, זה אומר שהבורא הוא לא באמת שלם ןהוא זקוק לנו? (ברור לי שהוא השלם, אבל אני רק רוצה להבין איך זה מסתדר עם זה.... יש לי תשובה שלי לגבי זה אבל אני לא בטוח אם היא נכונה. אני רוצה קודם כל לשמוע את דעתך)
שואל השאלה:
גם תמיד אומרים שלעשות מצוות וללמוד תורה לשמה. ולשמה הכוונה כדי להשפיע נחת רוח לבורא. אבל הבורא הוא שלם! מה הוא זקוק לנו?
גם תמיד אומרים שלעשות מצוות וללמוד תורה לשמה. ולשמה הכוונה כדי להשפיע נחת רוח לבורא. אבל הבורא הוא שלם! מה הוא זקוק לנו?
^^הבריאה היא בהאצלה, לא מכלום. האל השכיל את עצמו, וזו השלמות, האינסוף. והבריאה נמצאת בו עצמו.
שואל השאלה:
תוכל להסביר יותר בפשטות ובהרחבה? לא הבנתי.
תוכל להסביר יותר בפשטות ובהרחבה? לא הבנתי.
היי, שאלתי שאלה דומה על אלוהים, האם זה מה שאתה מתכוון אליו ?
אנונימי
שואל השאלה:
מעדיף שלא להיכנס לקישורים. פשוט תגיד מה השם של השאלה ואחפש כנראה. בכל מקרה קיבלתי כבר תשובה על השאלה שלי ועכשיו מובן לי.
מעדיף שלא להיכנס לקישורים. פשוט תגיד מה השם של השאלה ואחפש כנראה. בכל מקרה קיבלתי כבר תשובה על השאלה שלי ועכשיו מובן לי.
שם השאלה "האם ההנחה שאלוהים בכל זאת לא מושלם (ולכן הוא ברא את העולם) יותר הגיונית מההנחה שאלוהים מושלם ונקודה?"
אנונימי
שואל השאלה:
קצת דומה באיזושהו מקום. בכל מקרה אם אתה רוצה אז תצא מאנונימי או שתשלח לי פשוט הודעה פרטית, ואשלח לך את התשובה שקיבלתי על זה (מעדיף שלא כאן)
קצת דומה באיזושהו מקום. בכל מקרה אם אתה רוצה אז תצא מאנונימי או שתשלח לי פשוט הודעה פרטית, ואשלח לך את התשובה שקיבלתי על זה (מעדיף שלא כאן)
שואל השאלה:
כלומר גם קיבלתי את התשובה של תפוחי זהב שאתה יכול לראות כאן אבל פשוט קשה לי לשכלי הקטן להבין את זה. מחכה שהוא יפרט.
כלומר גם קיבלתי את התשובה של תפוחי זהב שאתה יכול לראות כאן אבל פשוט קשה לי לשכלי הקטן להבין את זה. מחכה שהוא יפרט.
אני מציע לך לעיין ב"לקוטי עצות/רצון וכסופין" אולי זה יעזור לך
https://he.wikisource.org/wiki/%d7%9c%d7%a7%d7%95%d7%98%d7%99_%d7%a2%d7%a6%d7%95%d7%aa/%d7%a8%d7%a6%d7%95%d7%9f_%d7%95%d7%9b%d7%a1%d7%95%d7%a4%d7%99%d7%9f
https://he.wikisource.org/wiki/%d7%9c%d7%a7%d7%95%d7%98%d7%99_%d7%a2%d7%a6%d7%95%d7%aa/%d7%a8%d7%a6%d7%95%d7%9f_%d7%95%d7%9b%d7%a1%d7%95%d7%a4%d7%99%d7%9f
שואל השאלה:
קבלתי כבר תשובה והבנתי את הטעות חשיבה שלי. תודה אבל :)
קבלתי כבר תשובה והבנתי את הטעות חשיבה שלי. תודה אבל :)
"הבריאה היא בהאצלה, לא מכלום. האל השכיל את עצמו, וזו השלמות, האינסוף. והבריאה נמצאת בו עצמו."
כלומר, הבריאה היא חלק מאלוהים?
כלומר, הבריאה היא חלק מאלוהים?
אנונימית
שואל השאלה:
הבריאה לא חלק מהבורא מהיותה נבראה. גוף נפש רוח נפרדים מהבורא, אבל הנשמה היא חלק אלוקה ממעל - לא נבראה. "הבריאה נמצאת בו עצמו" אבל לבורא אין גוף וגם אין דמות הגוף, שום דבר לא יכול להיות נמצא בו. אלא כל מקום, כל מאורע, כל זמן - זכה לכבודו, לידיעתו. אבל אני לא משכיל במיוחד אז לא יודע אם הבנתי נכון...
הבריאה לא חלק מהבורא מהיותה נבראה. גוף נפש רוח נפרדים מהבורא, אבל הנשמה היא חלק אלוקה ממעל - לא נבראה. "הבריאה נמצאת בו עצמו" אבל לבורא אין גוף וגם אין דמות הגוף, שום דבר לא יכול להיות נמצא בו. אלא כל מקום, כל מאורע, כל זמן - זכה לכבודו, לידיעתו. אבל אני לא משכיל במיוחד אז לא יודע אם הבנתי נכון...
עזוב את החרא בליקוטי עצות, (מצטער על הניסוח, אבל ר נחמן הספיק לכתוב המון שטויות), השאלה חזקה מאוד, זוהי טענת הפילוסופים הקדומים, התשובה היא שאין משמעות ללמה אלוקים ציווה, כי אנחנו לא יכולים לתפוס אותו מעובדת היותו אלוקים, אלא רק לשאלה האם הוא ציווה, ומה הוא ציווה.
זה לא רצון זה בחירה
רצון זה הטיה שלך לדבר מסוים ולכן אתה תרצה אותו
השם בחר לברוא את העולם ולא היה חסר לו כלום
בתוך המציאות של העולם יש את העילוי שמתווסף לו בדרגה מסוימת
בדרגה של עצמותו באמת לא ישתנה שום דבר
רצון זה הטיה שלך לדבר מסוים ולכן אתה תרצה אותו
השם בחר לברוא את העולם ולא היה חסר לו כלום
בתוך המציאות של העולם יש את העילוי שמתווסף לו בדרגה מסוימת
בדרגה של עצמותו באמת לא ישתנה שום דבר
באותו הנושא: