6 תשובות
כשזה - אז כאילו היא מתהפכת, אני יכולה להמליץ לך לבדוק גם באינטרנט (אני מצרפת משהו שיכול לעזור, יש שם סרטונים קצרים שעוזרים)
קישורים מצורפים:
שואל השאלה:
לא, מה שאני לא מבינה זה למה כשהמקדם שלילי היא מהפכת
לא, מה שאני לא מבינה זה למה כשהמקדם שלילי היא מהפכת
אנונימית
אני לא הכי טובה בלהסביר דברים אבל מינוס זה ההפך, גם במספרים והכל אז כשאת שמה
-ax^2 (מינוס) זה יתהפך
-ax^2 (מינוס) זה יתהפך
הa אחרי לכמה "מהר/לאט" הפרבולה עולה ויורדת
אז כמו שמהירות -5ק"מ זה לזוז אחורה ב 5ק"מ
אז -a זה לרדת במהירות של...
(לא המשכתי את המשפט כי זה לא "מהירות" קבוע.)
אז כמו שמהירות -5ק"מ זה לזוז אחורה ב 5ק"מ
אז -a זה לרדת במהירות של...
(לא המשכתי את המשפט כי זה לא "מהירות" קבוע.)
שואל השאלה:
^אבל הa קבוע ואין לפרבולה שיפוע קבוע אז איך זה עובד פה?
^אבל הa קבוע ואין לפרבולה שיפוע קבוע אז איך זה עובד פה?
אנונימית
יש פונקציה y=ax^2
אני מציב סתם מספר אקראי y=4x^2
אז כדי לדעת את הy לוקחים את הx עושים אותו בריבוע ואז מכפיליפ פי ארבע.
עד עכשיו זה רגיל
תמיד אם תיקח מספר ותעשה אותו בריבוע זה יהיה חיובי 2^2 שווה ל4 וגם
מינוס 2 בחזקת 2 שווה לארבע
כי מינוס כפול מינוס זה מיספר חיובי.
אם לכפול מספר חיובי במספר שלילי התוצאה תהיה שלילית *תמיד*
עכשיו נגיד שהa חיובי אז כל מה שקורה זה שמכפילים את המספר שלנו פיa.
ואם הa שלילי אז התוצאה שלילית.
אז במקום לעלות זה ירד
אני מציב סתם מספר אקראי y=4x^2
אז כדי לדעת את הy לוקחים את הx עושים אותו בריבוע ואז מכפיליפ פי ארבע.
עד עכשיו זה רגיל
תמיד אם תיקח מספר ותעשה אותו בריבוע זה יהיה חיובי 2^2 שווה ל4 וגם
מינוס 2 בחזקת 2 שווה לארבע
כי מינוס כפול מינוס זה מיספר חיובי.
אם לכפול מספר חיובי במספר שלילי התוצאה תהיה שלילית *תמיד*
עכשיו נגיד שהa חיובי אז כל מה שקורה זה שמכפילים את המספר שלנו פיa.
ואם הa שלילי אז התוצאה שלילית.
אז במקום לעלות זה ירד
באותו הנושא: