9 תשובות
אין קשר
הכל טוב כל אחד מאמין בדרך שלו
אנשים בורים, זה מה שיש לי להגיד. שוכחים שאלוהים לא שייך רק ליהדות.
אין קשר, זה אנשים חסרי כל השכלה חושבים ככה
כי אדם שבאמת מאמין בה' צריך לכבד את ציוויו ולקיים את תורתו, כנראה שאת לא מאמינה מספיק אם את לא הולכת לפי דרכיו- כשאמונתך תהיה שלמה גם מעשייך יהיו בהתאם
אם את מאמינה בקב"ה את גם צריכה לקיים את המצוות וההלכות...
אני לא חושבת שזה אומר שאת לא מאמינה, אבל את כן לא מקיימת חלק הכרחי של המהות של להיות מאמין.
אין קשר את מאמינה בדרך שלך!
אל תקשיבי להם!
תעשי מה שטוב לך ומה שאת מאמינה בו!
כי מי שאוכל לא כש,ר מראה לקב"ה שהוא לא שייך לו כביכול, אלא הוא כמו גוי, כמו שאמרו בספרא על הפסוק, ורש"י הביא את זה בפירושו על הפסוק: "וִהְיִיתֶם לִי קְדֹשִׁים, כִּי קָדוֹשׁ אֲנִי ה', וָאַבְדִּל אֶתְכֶם מִן הָעַמִּים לִהְיוֹת לִי" (ויקרא כ, כו). אומר שם רש"י (בשמו של הקב"ה, כי מי שמדבר בפסוק הזה - זה הקב"ה, לכן רש"י אומר לנו את כוונתו) על הפסוק: "ואבדל אתכם מן העמים להיות לי" - אם אתם מובדלים מהם - הרי אתם שלי, ואם לאו - הרי אתם של נבוכדנצר וחביריו.
זה לא קשור . אם את לא שומרת כשרות את אולי מאמינה שהוא קיים אבל בו זמנית את מראה שלא כל כך אכפת לך מההוראות שלו .
מי שאוכל לא כשר נהיה אטום ריגשית בכל מה שקשור להרגשת השם
"אַל תְּשַׁקְּצוּ אֶת נַפְשֹׁתֵיכֶם בְּכָל הַשֶּׁרֶץ הַשֹּׁרֵץ וְלֹא תִטַּמְּאוּ בָּהֶם וְנִטְמֵתֶם בָּם"
ונטמתם זה מלשון אטימות הלב המרגיש .
באותו הנושא: