13 תשובות
זה אפשרי השאלה אם זה מגוחך, לי לא נראה כך. זה נורמלי
בטח
גם אני לא מאמימה שהכל זה אלוהים
גם אני לא מאמימה שהכל זה אלוהים
לא
האמונה בהשם מחייבת להאמין שהוא שולט על הכל ואין עוד מלבדו
האמונה בהשם מחייבת להאמין שהוא שולט על הכל ואין עוד מלבדו
למה מחייבת^
תביא פסוק
תביא פסוק
יוצר אור ובורא חשך עשה שלום ובורא רע אני ה עשה כל אלה
משמע שהוא אחראי גם על הדברים נראים כגון שמישהו יפול וישבור את האף
משמע שהוא אחראי גם על הדברים נראים כגון שמישהו יפול וישבור את האף
אפשר את הפסוק מילה במילה ואיפה זה כתוב?
לא משנה מצאתי
לי אישית יש מסקנה אחרת בנושר הזה אבל לא חושבת שזה רלוונטי כי הוא בטח שאל בקשר לאמונה שהיא לא זהה לשלי אז אני לא אשתף
לי אישית יש מסקנה אחרת בנושר הזה אבל לא חושבת שזה רלוונטי כי הוא בטח שאל בקשר לאמונה שהיא לא זהה לשלי אז אני לא אשתף
יוצר אור ובורא חשך עשה שלום ובורא רע אני יהוה עשה כל אלה
"אין אדם נוקף אצבעו מלמטה, אלא א"כ מכריזין עליו מלמעלה" (חולין ז ע"ב).
זה אומר שאם הוא מאמין בגמרא בשאר הספרים הקדושים הוא צריך להאמין גם במה שכתוב בשאלה
בוודאי.
זו אמונה... שקצת שסותרת את העניין של אמונה
כי אם את מאמינה בה' שהוא ברא את העולם והכל והוא מחליט על מה יקרה
אז מה זה בשבילו לגרום למשהו קטן לקרות?
כי אם את מאמינה בה' שהוא ברא את העולם והכל והוא מחליט על מה יקרה
אז מה זה בשבילו לגרום למשהו קטן לקרות?
וודאי וזה נכון לחלוטין
באותו הנושא: