23 תשובות
מה זה
מה אני אמורה לחשוב על זה?
לפעמים לא מובן בכלל על ידי מאמינים, מכל הדתות
שואל השאלה:
^^^תפיסת עולם שלפיה אלוהים או אלים אינם קיימים
^^^תפיסת עולם שלפיה אלוהים או אלים אינם קיימים
אנונימי
בעיקרון עדיין לא ראיתי טיעון שבאמת איכשהו מוכיח אתאיזם לפחות לדעתי
אני מאמינה , מכבדת את כולם.
איש איש באמונתו יחיה.
מגניב
התבלבלת בשאלה יקירה
שואל השאלה:
אופס סליחה, טעות בשאלה. למה לעזאזל רשום שאני אנונימית?
אופס סליחה, טעות בשאלה. למה לעזאזל רשום שאני אנונימית?
אנונימי
חח לא היא פשוט הגיבה לי "שון מנדס" אז כתבתי מגניב
תשנה בהגדרות
הגבתי לו לא לך חחח
מי שכתבה איש איש באמונתו יחיה , אין משפט כזה זה צדיק באמונתו יחיה
ומה כבר אני יכולה לחשוב עליהם הם פשוט לא מאמינים
ומה כבר אני יכולה לחשוב עליהם הם פשוט לא מאמינים
שכל אחד מאמין במי ובמה שהוא רוצה זה לא ענייני
"בעיקרון עדיין לא ראיתי טיעון שבאמת איכשהו מוכיח אתאיזם"
יש לך טיעונים שמוכיחים את היהדות/נצרות/איסלם?
יש לך טיעונים שמוכיחים את היהדות/נצרות/איסלם?
שכל אחד לדעתו ואמונתו
אווטאר רוקו
מה זאת אומרת ואיך זה קשור לשאלה?
דיברנו על אתאיזם. כך שאם יש לך איזה טענות תכתוב אותן פה, זאת לא חכמה להחליף נושא ולשאול אותי.
ודרך אגב גם אם אין(יש לי מספיק אבל שוב, זה לא הנושא) לי "הוכחות" לאמונה שלי, איך זה אמור להוכיח אתאיזם???
מה זאת אומרת ואיך זה קשור לשאלה?
דיברנו על אתאיזם. כך שאם יש לך איזה טענות תכתוב אותן פה, זאת לא חכמה להחליף נושא ולשאול אותי.
ודרך אגב גם אם אין(יש לי מספיק אבל שוב, זה לא הנושא) לי "הוכחות" לאמונה שלי, איך זה אמור להוכיח אתאיזם???
זה לא להחליף נושא
את אמרת שלא ראית טיעון שבאמת מוכיח שאין יישות אלוהית
אז אני שואל אם ראית טיעון שבאמת מוכיח שיש יישות אלוהית
את אמרת שלא ראית טיעון שבאמת מוכיח שאין יישות אלוהית
אז אני שואל אם ראית טיעון שבאמת מוכיח שיש יישות אלוהית
כן ראיתי
עכשיו בחזרה אליך
אתה ראית? ואיזה?
עכשיו בחזרה אליך
אתה ראית? ואיזה?
כן אני ראיתי
תכנון לקוי: הטיעון מניח שאלוהים שהוא כל-יכול וכל-יודע אמור היה ליצור יצורים בעלי תכנון אופטימלי. ישנם יצורים, שאילו נבראו באופן ישיר על ידי מתכנן-על, הרי שהתכנון שלהם היה מושלם באופן שאינו משתמע לשני פנים. לעומת זאת, יש מי שטוען שאיברים ומצבים פיוזולוגיים מסוימים בגוף, הם מיותרים ומהווים עדות לפגמים גלובליים בגנום האנושי, אשר מערערים את הטענה התאיסטית לפיה המין האנושי נברא ישירות על ידי מתכנן כזה: תוספתן, שקדים, "עור הברווז", שיני בינה עקומות אצל אחוזים ניכרים באוכלוסייה, ליקוי במבנה העין הגורם כתם עיוור בשדה הראיה, קנה קרוב מדי לוושט הגורם לחנק, עצם זנב (שריד אבולוציוני), שרירי אוזניים, שיער מיותר, אי התאמה מושלמת להליכה על שתיים נטען שכל אלה הם פגמים בתכנון שיכולים להיווצר רק על ידי תהליך "עיוור" והוא תהליך האבולוציה, ולא מאפיינים שהיינו מצפים לקבל מידיו של מתכנן-על מסוים. יש המיישמים טיעון זה גם לבעלי חיים.
איזה טיעון את ראית?
תכנון לקוי: הטיעון מניח שאלוהים שהוא כל-יכול וכל-יודע אמור היה ליצור יצורים בעלי תכנון אופטימלי. ישנם יצורים, שאילו נבראו באופן ישיר על ידי מתכנן-על, הרי שהתכנון שלהם היה מושלם באופן שאינו משתמע לשני פנים. לעומת זאת, יש מי שטוען שאיברים ומצבים פיוזולוגיים מסוימים בגוף, הם מיותרים ומהווים עדות לפגמים גלובליים בגנום האנושי, אשר מערערים את הטענה התאיסטית לפיה המין האנושי נברא ישירות על ידי מתכנן כזה: תוספתן, שקדים, "עור הברווז", שיני בינה עקומות אצל אחוזים ניכרים באוכלוסייה, ליקוי במבנה העין הגורם כתם עיוור בשדה הראיה, קנה קרוב מדי לוושט הגורם לחנק, עצם זנב (שריד אבולוציוני), שרירי אוזניים, שיער מיותר, אי התאמה מושלמת להליכה על שתיים נטען שכל אלה הם פגמים בתכנון שיכולים להיווצר רק על ידי תהליך "עיוור" והוא תהליך האבולוציה, ולא מאפיינים שהיינו מצפים לקבל מידיו של מתכנן-על מסוים. יש המיישמים טיעון זה גם לבעלי חיים.
איזה טיעון את ראית?
דרך אגב הנה גם מאמר שלהם ממש בקשר לטיעון שלך
הטיעון הזה יפה אבל *בכל זאת* לא מוכיח לי שום דבר.
והסיבות שלי הן ארוכות מדי כך שהנה פשוט מאמר(באתר יש עוד מלא כאלה)
והסיבות שלי הן ארוכות מדי כך שהנה פשוט מאמר(באתר יש עוד מלא כאלה)
קישורים מצורפים:
באותו הנושא: