11 תשובות
אני כזאת ואני ממש סבבה עם זה, לדעתי לא צריל להיות שוויון כי אנחנו לא שווים לגברים, ותקראו קצת מחקרים וכאלה תראו שמוכח שאנחנו לא שווים אז למה לרצות לשנות את זה בכוח
אני חושבת שהן לא מבינות את המשמעות, יש כאלו ששומעות פמיניזם והן חושבות שזה להיות נגד בנים או לשרוף חזיות וכאלו זה לא ככה פמיניזם זה לרצות שיוויון והן כנראה לא ניסו אפילו להבין
אממ שקצת עצוב שהן מורידות מהערך שלהן, אולי חיות בעבר עוד.
אבל סה"כ כל עוד זה לא פוגע באף אחד, שיעשו מה שהן רוצות.
אבל סה"כ כל עוד זה לא פוגע באף אחד, שיעשו מה שהן רוצות.
מה הקשר חמודה את יודעת שיש בנות שעובדות עם בנים באותה עבודה אבל הבנים מקבלים יותר כסף? שיש מדינות שהגברים שם נחשבים העליונים והבנות לא יכולות לעשות כלום וחותכים להן חלקים מאיבר מין וילדות צעירות מתות מזה? שבנים עושים גלח בצבא אבל בנות לא? . זה בא לידי ביטוי בהרבה דברים תיקראי קצת יא מביכונת
בנות אתן נגד עצמכן והבחור הבא שאתן תהיו איתו בזוגיות יהיה ערס שירצה שתהיו במטבח כל היום
אין היגיון בזה סתם מביכות
מביכות ברמות
בעיקר מבדר אותי
מה הקשר אף אחת לא דיברה על הבדלים בגוף פמיניזם זה לא להגיד שאין הבדלים בגוף יש הבדלים . זה רק מראה כמה את עוד יותר מביכה שכשמדברים על פמיניזם מה שבא לך בראש זה שיש לנו הבדלים בגוף, וחוץ מזה עדיין יש בנות שיותר חזקות מבנים, וכמובן יותר בנים שחזקים מבנות.
גם אני מודעת לזה שהם יותר חזקים. זה אומר שאת לא רוצה שיהיה זכויות לבנות...
ת ק ר א י. ק צ ת.
גם אני מודעת לזה שהם יותר חזקים. זה אומר שאת לא רוצה שיהיה זכויות לבנות...
ת ק ר א י. ק צ ת.
זה תלוי עד כמה אותן השוביניסטיות קיצוניות או פוגעניות. לצורך העניין, יש הבדל בין: "לפי דעתי נשים לא צריכות להתגייס לתפקידים קרביים", לבין: "לדעתי מקומן של הנשים הוא במטבח".
מה ההבדל? כשמישהו אומר שהמקום של הנשים הוא במטבח, הוא לא סתם עוד איזה מישהו שמביע את דעתו. הוא בן אדם שפוגע, מאוד אפילו. הוא מוריד מהערך של הנשים, בכך שהוא אומר שנשים לא מספיק טובות, חזקות או חכמות כדי ללמוד ולהתקדם למקומות שבהם יש גברים. וממתי בדיוק זה בסדר לחשוב שאתה יותר טוב, נעלה או חכם מאנשים אחרים בגלל מה שיש לך בין הרגליים? צר לי לבשר לך, אבל עצם העובדה שאתה גבר ממש לא הופכת אותך ליותר טוב, נעלה או חכם מנשים. זה פשוט לא עובד ככה. אייקיו לא נקבע על פי איבר המין שלך.
לצורך העניין, אם מישהו יגיד לכם שהוא תומך בעבדות של אנשים שחורים, הייתם מקבלים את הדעה שלו ואומרים שהיא לגיטימית? אני בספק. ומה בדיוק ההבדל בין שתי הדעות האלו? בשני המקרים מדובר על בן אדם שחושב שהוא יותר טוב, נעלה או חכם מאחרים בגלל מאפיין חיצוני. ולכן, נדמה לו שזה אומר שהאנשים האלו חייבים לשרת אותו. אם תשאלו אותי, זה שיגעון גדלות באיזשהו מקום. אני לא חושב שיש מקום לדעות כאלו, כי אני לא נותן מקום לדעות פוגעניות. לפי דעתי, אין לו אפילו זכות להביע את הדעה הזו.
לעומת זאת, לחשוב שלא צריך לאפשר לנשים להתגייס לתפקידים קרביים, זה בסדר לדעתי. אומנם אני לא מסכים עם הדעה הזו, אבל אני עדיין מקבל אותה. זה בסה"כ להכיר בעובדה שנשים בממוצע פחות חזקות מגברים. זה לא פוגעני, לכן אני לא רואה בזה שום דבר פסול.
מה ההבדל? כשמישהו אומר שהמקום של הנשים הוא במטבח, הוא לא סתם עוד איזה מישהו שמביע את דעתו. הוא בן אדם שפוגע, מאוד אפילו. הוא מוריד מהערך של הנשים, בכך שהוא אומר שנשים לא מספיק טובות, חזקות או חכמות כדי ללמוד ולהתקדם למקומות שבהם יש גברים. וממתי בדיוק זה בסדר לחשוב שאתה יותר טוב, נעלה או חכם מאנשים אחרים בגלל מה שיש לך בין הרגליים? צר לי לבשר לך, אבל עצם העובדה שאתה גבר ממש לא הופכת אותך ליותר טוב, נעלה או חכם מנשים. זה פשוט לא עובד ככה. אייקיו לא נקבע על פי איבר המין שלך.
לצורך העניין, אם מישהו יגיד לכם שהוא תומך בעבדות של אנשים שחורים, הייתם מקבלים את הדעה שלו ואומרים שהיא לגיטימית? אני בספק. ומה בדיוק ההבדל בין שתי הדעות האלו? בשני המקרים מדובר על בן אדם שחושב שהוא יותר טוב, נעלה או חכם מאחרים בגלל מאפיין חיצוני. ולכן, נדמה לו שזה אומר שהאנשים האלו חייבים לשרת אותו. אם תשאלו אותי, זה שיגעון גדלות באיזשהו מקום. אני לא חושב שיש מקום לדעות כאלו, כי אני לא נותן מקום לדעות פוגעניות. לפי דעתי, אין לו אפילו זכות להביע את הדעה הזו.
לעומת זאת, לחשוב שלא צריך לאפשר לנשים להתגייס לתפקידים קרביים, זה בסדר לדעתי. אומנם אני לא מסכים עם הדעה הזו, אבל אני עדיין מקבל אותה. זה בסה"כ להכיר בעובדה שנשים בממוצע פחות חזקות מגברים. זה לא פוגעני, לכן אני לא רואה בזה שום דבר פסול.
אני חושב שמה שדעתן היא לא נכונה ופוגעת אך ככה אני מרגיש גם לפמיניזם, בנוסף יש לי את הביאס שהן לא םוגעות בזכויות שלי אז אני לא נוטר להן טינה או משהו...
באותו הנושא: