30 תשובות
התורה במונח של היום כן " שוביניסטית "
אין בזה שום דבר רע
התורה אמרה מה טוב ןמה רע וזה הדבר הנכון
יש אנשים שמנסים להתכחש למציאות ולשנות את העולם חבל.
אין בזה שום דבר רע
התורה אמרה מה טוב ןמה רע וזה הדבר הנכון
יש אנשים שמנסים להתכחש למציאות ולשנות את העולם חבל.
אנונימי
שואל השאלה:
אבל צריך לבדוק, התורה זה לא דבר שנוצר על ידי בני אנוש.
לאלוהים אין מגדר אז אין לו העדפה למין מסויים.
צריך לבדוק את זה, לא סתם.
יש הרבה שנראים שוביניסטים אבל צריך רק לבדוק ולהבין שיש הרבה בתורה שהוא גם פמיניסטי.
ה' אמר לאברהם להקשיב לשרה יותר מלעצמו בכל דבר!
זה לא פמיניסטי?
לאוהל שרה היו 3 ניסים קבועים,
ענן תמידי מעליו, ברכה בבצק ונר שבת שדולק במשך שבוע שלם
אחרי ששרה נפטרה הניסים נעלמו גם אם אברהם הכין בצק, והדליק נרות שבת.
רק כשרבקה באה חזרו הניסים לרבקה בלבד.
זה לא פמיניסטי?
אבל צריך לבדוק, התורה זה לא דבר שנוצר על ידי בני אנוש.
לאלוהים אין מגדר אז אין לו העדפה למין מסויים.
צריך לבדוק את זה, לא סתם.
יש הרבה שנראים שוביניסטים אבל צריך רק לבדוק ולהבין שיש הרבה בתורה שהוא גם פמיניסטי.
ה' אמר לאברהם להקשיב לשרה יותר מלעצמו בכל דבר!
זה לא פמיניסטי?
לאוהל שרה היו 3 ניסים קבועים,
ענן תמידי מעליו, ברכה בבצק ונר שבת שדולק במשך שבוע שלם
אחרי ששרה נפטרה הניסים נעלמו גם אם אברהם הכין בצק, והדליק נרות שבת.
רק כשרבקה באה חזרו הניסים לרבקה בלבד.
זה לא פמיניסטי?
התנ"ך? מאוד מאוד שוביניסט.
רק חבל שהוא לא התורה היהודית. ביהדות התנ"ך מורכב גם מצד של תורה שבע"פ שמראה מה מטרת הדברים ומפרשת אותם, אז אין שוביניזם.
רק חבל שהוא לא התורה היהודית. ביהדות התנ"ך מורכב גם מצד של תורה שבע"פ שמראה מה מטרת הדברים ומפרשת אותם, אז אין שוביניזם.
שואל השאלה:
זה נקודה למחשבה ^
זה נקודה למחשבה ^
שואל השאלה:
מוח אצה, אני צריך דוגמאות.
אנונימית, היא לא שוביניסטית, רק צריך לבחון את העומק
מוח אצה, אני צריך דוגמאות.
אנונימית, היא לא שוביניסטית, רק צריך לבחון את העומק
אני אישית לא אתאיסטית אבל לדעתי התורה הייתה שוביניסטית אבל אין בזה שום בעיה לדעתי כי ככה התנהלו בתקופה הזאת
אנונימית
*עיצבון*
אנונימי
מה הסמיילי הזה באמת אומר ?
אנונימי
: >
מה זה
מה זה
אנונימי
אע תודה :>
אנונימי
התורה שוביניסטית?
זו שקובעת שמי שאחראי על כל הפרנסה הוא הבעל, זו שאוסרת על גבר לראות מרפק של אישה (כן, העבירה היא שלו), זו שאוסרת על הגבר לשמוע אישה שרה, זו שלפיה הנשים הן בעלות אמונה הרבה יותר חזקה משל הגברים, אותה תורה שמחייבת גברים בהרבה יותר מצוות מהנשים...
זו שקובעת שמי שאחראי על כל הפרנסה הוא הבעל, זו שאוסרת על גבר לראות מרפק של אישה (כן, העבירה היא שלו), זו שאוסרת על הגבר לשמוע אישה שרה, זו שלפיה הנשים הן בעלות אמונה הרבה יותר חזקה משל הגברים, אותה תורה שמחייבת גברים בהרבה יותר מצוות מהנשים...
מי שחושב שהתורה שוביניסטית לא למד את התורה לעומק
אני חושבת שהתורה שוביניסטית כי אין שוויון זכויות וזו עובדה שאין אפשר להכחיש
(על אף שאני לא אתאיסטית אבל פסדר)
(על אף שאני לא אתאיסטית אבל פסדר)
שואל השאלה:
זה שהאישה נוצרה מצלע האדם לא אומר שהיא נחותה יותר.
להפך
היא נוצרה ממקור זך וטהור יותר, היא נוצרה מקדושה, האדם נוצר מהעפר.
נשק-
חוץ מזה, בעבר זה היה חרב כבדה, שיריון כבד, מגן כבד, ולהתרוצץ בשדה קרב, זה לא מכבד אותה.
תפקיד האישה-
תפקיד הגבר הוא לקרוע את עצמו מעבודה בחוץ, מה זה משנה
זה שהאישה נוצרה מצלע האדם לא אומר שהיא נחותה יותר.
להפך
היא נוצרה ממקור זך וטהור יותר, היא נוצרה מקדושה, האדם נוצר מהעפר.
נשק-
חוץ מזה, בעבר זה היה חרב כבדה, שיריון כבד, מגן כבד, ולהתרוצץ בשדה קרב, זה לא מכבד אותה.
תפקיד האישה-
תפקיד הגבר הוא לקרוע את עצמו מעבודה בחוץ, מה זה משנה
מה לא מכבד אותה?
הנה, אתה אומר שזה לא מכבד אותה. מה לא מכבד אותה? זה לא מכבד מה שעושים לה, אישה יכולה להתרוצץ בשדה קרב.
זה מאוד מכבד.
הנה, אתה אומר שזה לא מכבד אותה. מה לא מכבד אותה? זה לא מכבד מה שעושים לה, אישה יכולה להתרוצץ בשדה קרב.
זה מאוד מכבד.
שואל השאלה:
עם שיריון כבד חרב כבדה ומגן כבד?
פעם הן לא התאמנו את יודעת, אין קשר לדת, פעם לא היה בנות בשדה קרב אבל בשום שדה קרב
עם שיריון כבד חרב כבדה ומגן כבד?
פעם הן לא התאמנו את יודעת, אין קשר לדת, פעם לא היה בנות בשדה קרב אבל בשום שדה קרב
כן, לא היו, בגלל כל הדתות.
אבל זה לא אומר שלא יכולות.
עם שריון כבד, מאוד כבד.
חרב... הכי כבדה שיש.
אבל זה לא אומר שלא יכולות.
עם שריון כבד, מאוד כבד.
חרב... הכי כבדה שיש.
שואל השאלה:
בואי נסביר ככה.
אין כדורגל מעורב נכון?
כדורסל מעורב?
למה?
כי יש הבדל פיזי בין בנים לבנות בת שתתאמן תהיה חזקה מבן שלא מתאמן
אבל בת ובן שמתאמנים באותה צורה בדיוק לא יהיו באותה רמה ואת יודעת את זה.
פעם נשים לא היו בשדה הקרב כי הן לא התאמנו.
נראה אותך רצה עם 20 קילו מתכת על הגוף
בואי נסביר ככה.
אין כדורגל מעורב נכון?
כדורסל מעורב?
למה?
כי יש הבדל פיזי בין בנים לבנות בת שתתאמן תהיה חזקה מבן שלא מתאמן
אבל בת ובן שמתאמנים באותה צורה בדיוק לא יהיו באותה רמה ואת יודעת את זה.
פעם נשים לא היו בשדה הקרב כי הן לא התאמנו.
נראה אותך רצה עם 20 קילו מתכת על הגוף
20 קילו? נגביסטיות יש אתה יודע, עובדה, יכולות.
זה שיש הבדל פיזי זה נכון, אבל זה נכון לממוצע.
בת תצטרך להשקיע קצת יותר. מה הבעיה בלהשקיע?
זה שיש הבדל פיזי זה נכון, אבל זה נכון לממוצע.
בת תצטרך להשקיע קצת יותר. מה הבעיה בלהשקיע?
אתה רוצה שאני אסביר לך בצורה מפורטת יותר?
אני יכולה?
זה התחום שלי.
3 שנים שאני בתחום אז יש לי טיפת ידע. בניגוד אליך שבינתיים לא נראה שאתה יודע על מה אתה מדבר.
קח בחשבון, זו תהיה מגילה ארוכה...
אני יכולה?
זה התחום שלי.
3 שנים שאני בתחום אז יש לי טיפת ידע. בניגוד אליך שבינתיים לא נראה שאתה יודע על מה אתה מדבר.
קח בחשבון, זו תהיה מגילה ארוכה...
שואל השאלה:
אנחנו מדברים פה על העבר, אל תכניסי הווה.
נגביסטיות לא היו.
נשים נשארו בבית ועשו מלאכות טובות
גברים תקעו זה בזה חנית
אנחנו מדברים פה על העבר, אל תכניסי הווה.
נגביסטיות לא היו.
נשים נשארו בבית ועשו מלאכות טובות
גברים תקעו זה בזה חנית
ביקשת לראות *אותי* סוחבת 20 קילו של ברזל.
אני תודה לאל(כן כן, אתאיסטית שמשתמשת בזה.) לא בתקופת התנך.
(אני לא מאמינה בתנך אבל על פי המדע אכן היינו חיים באותה תקופה.)
אני תודה לאל(כן כן, אתאיסטית שמשתמשת בזה.) לא בתקופת התנך.
(אני לא מאמינה בתנך אבל על פי המדע אכן היינו חיים באותה תקופה.)
שואל השאלה:
פעם נשק היה כבד יותר מהיום.
חרב ביד אחת (10 קילו מינימום)
שיריון מלא (20 קילו)
מגן ( 15 קילו)
חנית (5 קילו ואורך 2 או 3 מטר)
אה כן, השיריון מכסה את כל הגוף כך שבקושי לראות אפשר, ואז מצפים שתסתער לקרב בצעקות, להלחם במינימום 20 אנשים בשביל לא למות.
היום נשק חם קל בהרבה מנשק קר
פעם נשק היה כבד יותר מהיום.
חרב ביד אחת (10 קילו מינימום)
שיריון מלא (20 קילו)
מגן ( 15 קילו)
חנית (5 קילו ואורך 2 או 3 מטר)
אה כן, השיריון מכסה את כל הגוף כך שבקושי לראות אפשר, ואז מצפים שתסתער לקרב בצעקות, להלחם במינימום 20 אנשים בשביל לא למות.
היום נשק חם קל בהרבה מנשק קר
כן אבל איפה הבעיה...
תן לי להרים את כל הציוד שציינת ולעשות איתו בראור, יהיה כיף.
תן לי להרים את כל הציוד שציינת ולעשות איתו בראור, יהיה כיף.
אתה רוצה הסבר, או לא..
כי בינתיים השיחה הזו חסרת משמעות
כי בינתיים השיחה הזו חסרת משמעות
קרבי זה הכי, אחותי.
כן, נשק, דם, קרב, זיעה, הרג, מארבים ועשיית צרכים במכנסיים (קורה) - לא מכבד אף אחד.
אז למה גבר כן ואשה לא?
אשה חלשה יותר פיזית (תתווכחי כמה שתרצי, זו עובדה), נפשית היא פחות מותאמת לזה (גם מוכח) ויש להן הרבה יתרונות אחרים.
מצד שני, אם היא הולכת לקרב היא צריכה תנאי בריאות שונים, הפרדה מוחלטת מגברים, סוג אימונים שונה, השקעה שונה מבחינת מיקום, טיפול בנושאים של היריון ומחזור ועוד...
וכל זה בשביל קצת הנשים שרוצות ויכולות להתאמץ יותר מהרגיל ולהיכנס לקרבי בצבא. זה בכלל לא יעיל.
יש עוד הרבה סיבות, נכתבו ספרים שלמים בנושא הזה.
כן, נשק, דם, קרב, זיעה, הרג, מארבים ועשיית צרכים במכנסיים (קורה) - לא מכבד אף אחד.
אז למה גבר כן ואשה לא?
אשה חלשה יותר פיזית (תתווכחי כמה שתרצי, זו עובדה), נפשית היא פחות מותאמת לזה (גם מוכח) ויש להן הרבה יתרונות אחרים.
מצד שני, אם היא הולכת לקרב היא צריכה תנאי בריאות שונים, הפרדה מוחלטת מגברים, סוג אימונים שונה, השקעה שונה מבחינת מיקום, טיפול בנושאים של היריון ומחזור ועוד...
וכל זה בשביל קצת הנשים שרוצות ויכולות להתאמץ יותר מהרגיל ולהיכנס לקרבי בצבא. זה בכלל לא יעיל.
יש עוד הרבה סיבות, נכתבו ספרים שלמים בנושא הזה.
אתה יודע כמה פעמים שמעתי את הטיעונים האלה, אלה בדיוק, והם פשוט כמו כלום בשבילי:)
למה? כי חברות שלי בשטח מוכיחות קצת אחרת..
דרך אגב, מילה ממה שכתבת לא נכונה.
למה? כי חברות שלי בשטח מוכיחות קצת אחרת..
דרך אגב, מילה ממה שכתבת לא נכונה.
קרבי זה הכי, אחותי.
באמת?
את מסכימה לשקר מול כולם שאשה לא חלשה מגבר?
שנפש נשית וגברית שונות לחלוטין אע"פ שיש מאות מבחני אייקיו, אינטליגנציה, יכולות, תפיסה מרחבית, יחסים חברתיים וכל נושא אחר שתבחרי, שמוכיחים הבדל חד משמעי בנושא?
שהגוף שלהן לא מצריך אימונים מסוג שונה, אע"פ שזה נגד כל מאמן וכל מפקד שיש להם טיפה שכל? נגד כל ביולוג בעולם?
שלאשה אין שום בעיה לעבור מחזור במארב בלי טמפון יומם, ואין לה שום דבר כזה שנקרא היריון שמאוד יכול להרוס לה את השירות הצבאי? וזה רק הבנות שהכאב והטיפול במחזור לא מגביל אותן בכלל.
ואם את מדברת על הלכה ששהיא בכל מקרה מוחלטת, אין שום בעיה שגבר ואישה יהיו לבד בטנק? שנשים יכולות להתאמן, להתלבש ולעשות צרכים ליד גברים ובני נוער שכרגע מחפשים פורקן נפשי ופיזי, בלי אשה משלהם, ושהיא חייבת להיות איתם במארבים ובבסיס?
את חושבת שזה יכבד מישהי כזאת? גם בלי לדבר על הפגיעות שיהיו (ויש לצערנו) בנושא...
ואם את רוצה לומר שהכל זה רק בגלל סקסיזם וצריך לחנך גברים ושטויות אחרות של פמיניסטיות, תלמדי חוק פשוט:
בכביש, אל תהיה צודק. תהיה חכם.
רוצה לשנות את המציאות? אל תדחפי בנות לתוך זה - את גם לא תשני ככה את המציאות, גם תפגעי ביותר נשים לטווח הקצר, וגם תעשי ההפך מחינוך בנושא כי הגברים רק יתרגלו לזה שהם רואים בנות במצבים הנפיצים האלו.
ואלו רק חלק מהבעיות.
באמת?
את מסכימה לשקר מול כולם שאשה לא חלשה מגבר?
שנפש נשית וגברית שונות לחלוטין אע"פ שיש מאות מבחני אייקיו, אינטליגנציה, יכולות, תפיסה מרחבית, יחסים חברתיים וכל נושא אחר שתבחרי, שמוכיחים הבדל חד משמעי בנושא?
שהגוף שלהן לא מצריך אימונים מסוג שונה, אע"פ שזה נגד כל מאמן וכל מפקד שיש להם טיפה שכל? נגד כל ביולוג בעולם?
שלאשה אין שום בעיה לעבור מחזור במארב בלי טמפון יומם, ואין לה שום דבר כזה שנקרא היריון שמאוד יכול להרוס לה את השירות הצבאי? וזה רק הבנות שהכאב והטיפול במחזור לא מגביל אותן בכלל.
ואם את מדברת על הלכה ששהיא בכל מקרה מוחלטת, אין שום בעיה שגבר ואישה יהיו לבד בטנק? שנשים יכולות להתאמן, להתלבש ולעשות צרכים ליד גברים ובני נוער שכרגע מחפשים פורקן נפשי ופיזי, בלי אשה משלהם, ושהיא חייבת להיות איתם במארבים ובבסיס?
את חושבת שזה יכבד מישהי כזאת? גם בלי לדבר על הפגיעות שיהיו (ויש לצערנו) בנושא...
ואם את רוצה לומר שהכל זה רק בגלל סקסיזם וצריך לחנך גברים ושטויות אחרות של פמיניסטיות, תלמדי חוק פשוט:
בכביש, אל תהיה צודק. תהיה חכם.
רוצה לשנות את המציאות? אל תדחפי בנות לתוך זה - את גם לא תשני ככה את המציאות, גם תפגעי ביותר נשים לטווח הקצר, וגם תעשי ההפך מחינוך בנושא כי הגברים רק יתרגלו לזה שהם רואים בנות במצבים הנפיצים האלו.
ואלו רק חלק מהבעיות.
התורה שוביניסטית.
דוגמה מהתורה- לאישה אסור לשאת כלי גבר(נשק.)
דוגמה מהתורה- תפקיד האישה הוא לגדל ילדים ולעבוד בבית.
עוד דוגמה שאני מפרשת בצורה מסוימת- האישה נוצרה מהצלע של הגבר, אני מפרשת את זה ככה, האישה לא מספיק טובה בשביל לבוא בפני עצמה(לפי התנך, אני לא מאמינה בזה בכלל.) אז מביאים אותה ממישהו שנחשב כאילו איזה משהו טוב ומוצלח.
השפעה היום: הדתיים לא רוצים שיהיו נשים לוחמות, הם אומרים שזה לא נכון לפי ההלכה וזה אסור.
למשל.
להמשיך?
דוגמה מהתורה- לאישה אסור לשאת כלי גבר(נשק.)
דוגמה מהתורה- תפקיד האישה הוא לגדל ילדים ולעבוד בבית.
עוד דוגמה שאני מפרשת בצורה מסוימת- האישה נוצרה מהצלע של הגבר, אני מפרשת את זה ככה, האישה לא מספיק טובה בשביל לבוא בפני עצמה(לפי התנך, אני לא מאמינה בזה בכלל.) אז מביאים אותה ממישהו שנחשב כאילו איזה משהו טוב ומוצלח.
השפעה היום: הדתיים לא רוצים שיהיו נשים לוחמות, הם אומרים שזה לא נכון לפי ההלכה וזה אסור.
למשל.
להמשיך?
אז הלכה, אותו הדבר