11 תשובות
זה כמו שאני אגיד למה נוצרים מאמינים בישו..עובדה שהוא לא קיים אבל הם מאמינים .איש איש ואמונתו יחיה
שואל השאלה:
אבל זה לא אמונה
יש לזה הוכחות ממשיות
אנונימית
אין לי מושג..יש כאלה שבכוח לא מסכימים
שואל השאלה:
my heart-
התכוונתי לדברים שכן נכונים ומוכחים
אנונימית
אה אני די מאמין בשניהם (עזוב אל תשאל)
המדע מתבסס על אמונה בהנחות יסוד שלא בהכרח נכונות (אי התחשבות בשינוי החומר במשך הזמן ועוד גורמים).

זה לא אומר שאני מכחיש מדע, אני פשוט לוקח אותו בעירבון מוגבל, כי בניגוד שניתנה לנו בשעה שכל עם ישראל שמע קולו של אלוקים, מה שהמדע אומר - לא חייב להיות אמת 100%.
אנונימי
לתאוריית המפץ הגדול ולאבולוציה אין הוכחות חד משמעיות רק אומר
להאמין למדע? אין אמונה בזה, דברים שהם עובדות זה לא קשור לאמונה.
אבל לא כל דבר מדעי הוא מוכח, וחייבים לבדוק אם המדע מוטה או משקר.

*** אמונה ביהדות זה לא סתם, בלי הוכחות! ***
אמונה מלשון "אמין". כמו שאני אומר על רכב שהוא אמין או שחבר שלי הוא אדם אמין, זה לא דבר שמוטל בספק או תלוי בדעה סובייקטיבית. הוא משהו שניתן לסמוך עליו בוודאות.

יש לדעת את אלוקים "אַתָּה הָרְאֵתָ לָדַעַת כִּי ה' הוּא הָאֱלֹהִים אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד', לה'). "וְיָדַעְתָּ הַיּוֹם וַהֲשֵׁבֹתָ אֶל לְבָבֶךָ כִּי ה' הוּא הָאֱלֹהִים בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל וְעַל הָאָרֶץ מִתָּחַת אֵין עוֹד" (דברים ד', לט'). "דְּעוּ כִּי ה' הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ ולא [וְלוֹ] אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ" (תהילים ק', ג')...

ויש להאמין, כמו שאני מאמין בביאת המשיח, בהשגחה הפרטית וכדו'. אני מאמין שניתן לסמוך על אלוקים בהשגחה הפרטית והכללית, שהכל לטובה. אין פיקפוק באף אחד משני אלה.
אלוקים קיים זו עובדה, ואנחנו יודעים שהוא דבר שניתן לסמוך עליו, מאמינים בו.
אני מאמין במדע, כל עוד הוא לא סותר את ההיסטוריה/כל דבר אחר שאני מאמין בו
מאותה סיבה, אני לא מאמין בה' בגלל שמצאו איזה ממצא ארכיולוגי
אם אנשים היו מאמינים במדע, העולם היה נראה אחרת.
(בקטע טוב)
כי הם פשוט לא רוצים.