6 תשובות
שואל השאלה:
נכון גוי זאת לא קללה אבל הרבה אנשים משתמשים בזה כקללה
אנונימית
היהודים לא סתם חושבים שהם ההעם הנבחר. זה מה שה' גילה לנו בעצמו: הוא בחר בנו. וכן, מי שלא מאמין באחד מי"ג עקיר האמנוה שכל יהודי אמור להאמין בהם - אז הוא לא בכלל "ישראל" לעניין המצוות שבין אדם לחברו, אז אורמים לו שיש לו דין של גוי לעניין הרבה הלכות. לא שזה רע להיות גוי, אבל אין לו מעלה של ישראל, והמצוות שבין אדם לחברו אינם חלים כלפי אחד כזה.


ולא, אם נאמר שעם ישראל בגויים לא יתשחב - זה אומר שאנחנו ממש לא שווים - אנחנו במדרגה אחרת בכלל. כמו שבני אדם ובעלי חיים - זה לא אותו דבר, כך גם עם ישרלא ועמים אחרים - זה לא אותו דבר.

מי שכופר - מותר לקלל אחד כזה (בבא מציעא סב ע"א), כי הוא לא בכלל "עמך". זה לא אורמ שצריך לקלל כל מי שלא יהודי.

לסיכום: אין לנו בעיה אם הגויים, כל עוד הם לא כופרים, ולא מפריעים לנו לקיים את מה שצוה עלינו בוראנו.
אנונימי
בתור אחד שחי בקהילה דתית, לא שמעתי אף אחד מקלל מישהו שלא מאמין שהוא לא יהודי. לגבי לחשוב שהם העם הנבחר, ככה זה כל דת, כל דת חושבת שהיא הנבחרת ומעל השאר. יש התנשאות מסויימת כלפי גויים (לא תמיד אגב) אבל זה טבע הדת.
פשוט תסתמי את הפה שלך אני לא מאמינה שבכלל אמרת את זה
כל ההיסטוריה שלנו היינו עם נירדף את בכלל משווה בין יהודים שמזלזלים בנוצרים לאשכרה 6 מיליון הרוגים
אני ממש מתביישת בשבילך
אנונימית
וואו אתם כלכך צבועים.
לשאלה-
זה בדרך כלל בני נוער קטנים שחשים את עצמם והדבר היחיד שחשוב להם זה "מקובלות" גם אם זה דרך פגיעה כזו או אחרת.. על מבוגרים שאומרים את זה לא כל כך נתקלתי (אולי דתיים רק והם זה מובן)