23 תשובות
לא
הציונות התחילה אחרי השואה
לא היטלר הרג את כל מי שהיה שונה בן אדם עם בעיות בן אדם עם צבע עור שונה
בן אדם לא חכם
כל מי שהיה לא כמו כולם היה מת מצידו
לא. מה?
לא קשור
המפלגה הנאצית היא הסיבה לשואה, היא והדעות הגזעניות שלה
לא
אנטישמיות
לא.
הסיבה היא היטלר ימ"ש האנטישמי, ואנשים שקשה לכנות אנשים.
לא ממש כאילו בפועל זה גזענות אבל בתורה זה אחרת

מתוך פרשת כי תבוא כח
להלן שלושה סיבות לקיום השואה:
1) בני ישראל לא עבדו את ה' בשמחה ובטוב לבב
2)בני ישראל עבדו אלוקים אחרים עץ ואבן מעשה ידי אדם
3)בני ישראל לא שמרו ועשו את מצוותיו וחוקותיו של מלך העולם
--------------
אז הנה כבר אנחנו רואים שהבעיה הייתה אצל היהודים ולא אצל הקדוש ברוך הוא
למה? כי בתחלית הפרשה הקדוש ברוך הוא אמר שאם נקיים ונעבוד אותו בשמחה הוא יתן לנו הכל ואני מתכוון הכל
הנה אפילו תראי
א וְהָיָה, אִם-שָׁמוֹעַ תִּשְׁמַע בְּקוֹל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, לִשְׁמֹר לַעֲשׂוֹת אֶת-כָּל-מִצְוֺתָיו, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם--וּנְתָנְךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, עֶלְיוֹן, עַל, כָּל-גּוֹיֵי הָאָרֶץ. ב וּבָאוּ עָלֶיךָ כָּל-הַבְּרָכוֹת הָאֵלֶּה, וְהִשִּׂיגֻךָ: כִּי תִשְׁמַע, בְּקוֹל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ. ג בָּרוּךְ אַתָּה, בָּעִיר; וּבָרוּךְ אַתָּה, בַּשָּׂדֶה. ד בָּרוּךְ פְּרִי-בִטְנְךָ וּפְרִי אַדְמָתְךָ, וּפְרִי בְהֶמְתֶּךָ--שְׁגַר אֲלָפֶיךָ, וְעַשְׁתְּרוֹת צֹאנֶךָ. ה בָּרוּךְ טַנְאֲךָ, וּמִשְׁאַרְתֶּךָ. ו בָּרוּךְ אַתָּה, בְּבֹאֶךָ; וּבָרוּךְ אַתָּה, בְּצֵאתֶךָ. ז יִתֵּן יְהוָה אֶת-אֹיְבֶיךָ הַקָּמִים עָלֶיךָ, נִגָּפִים לְפָנֶיךָ: בְּדֶרֶךְ אֶחָד יֵצְאוּ אֵלֶיךָ, וּבְשִׁבְעָה דְרָכִים יָנוּסוּ לְפָנֶיךָ. ח יְצַו יְהוָה אִתְּךָ, אֶת-הַבְּרָכָה, בַּאֲסָמֶיךָ, וּבְכֹל מִשְׁלַח יָדֶךָ; וּבֵרַכְךָ--בָּאָרֶץ, אֲשֶׁר-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ. ט יְקִימְךָ יְהוָה לוֹ לְעַם קָדוֹשׁ, כַּאֲשֶׁר נִשְׁבַּע-לָךְ: כִּי תִשְׁמֹר, אֶת-מִצְוֺת יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, וְהָלַכְתָּ, בִּדְרָכָיו. י וְרָאוּ כָּל-עַמֵּי הָאָרֶץ, כִּי שֵׁם יְהוָה נִקְרָא עָלֶיךָ; וְיָרְאוּ, מִמֶּךָּ. יא וְהוֹתִרְךָ יְהוָה לְטוֹבָה, בִּפְרִי בִטְנְךָ וּבִפְרִי בְהֶמְתְּךָ וּבִפְרִי אַדְמָתֶךָ--עַל, הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר נִשְׁבַּע יְהוָה לַאֲבֹתֶיךָ, לָתֶת לָךְ. יב יִפְתַּח יְהוָה לְךָ אֶת-אוֹצָרוֹ הַטּוֹב אֶת-הַשָּׁמַיִם, לָתֵת מְטַר-אַרְצְךָ בְּעִתּוֹ, וּלְבָרֵךְ, אֵת כָּל-מַעֲשֵׂה יָדֶךָ; וְהִלְוִיתָ גּוֹיִם רַבִּים, וְאַתָּה לֹא תִלְוֶה. יג וּנְתָנְךָ יְהוָה לְרֹאשׁ, וְלֹא לְזָנָב, וְהָיִיתָ רַק לְמַעְלָה, וְלֹא תִהְיֶה לְמָטָּה: כִּי-תִשְׁמַע אֶל-מִצְוֺת יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם--לִשְׁמֹר וְלַעֲשׂוֹת. יד וְלֹא תָסוּר, מִכָּל-הַדְּבָרִים אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם הַיּוֹם--יָמִין וּשְׂמֹאול: לָלֶכֶת, אַחֲרֵי אֱלֹהִים אֲחֵרִים--לְעָבְדָם. {פ}
-------------------------------
אוקי אז סגרנו את הפינה הזאת שבני ישראל הם אלו שאשמים בזה ולא הקדוש ברוך הוא
מכאן נעבור לעניין איך אני יודע שזה השואה ואיפה הקדוש ברוך הוא היה בשואה
נתחיל האיך לדעת שזה השואה אצטט כמה פסוקים שמוכיחים קלות את זה

לב בָּנֶיךָ וּבְנֹתֶיךָ נְתֻנִים לְעַם אַחֵר, וְעֵינֶיךָ רֹאוֹת, וְכָלוֹת אֲלֵיהֶם, כָּל-הַיּוֹם; וְאֵין לְאֵל, יָדֶךָ.
לו יוֹלֵךְ יְהוָה אֹתְךָ, וְאֶת-מַלְכְּךָ אֲשֶׁר תָּקִים עָלֶיךָ, אֶל-גּוֹי, אֲשֶׁר לֹא-יָדַעְתָּ אַתָּה וַאֲבֹתֶיךָ;
הכוונה ב"מלכך" הוא להיטלר ימח שמו כיוון שמלך שולט בהכל ואין מחליף לו כך גם עובד דיקטטורה והגויים זה הגרמנים
מא בָּנִים וּבָנוֹת, תּוֹלִיד; וְלֹא-יִהְיוּ לָךְ, כִּי יֵלְכוּ בַּשֶּׁבִי.
----
מח וְעָבַדְתָּ אֶת-אֹיְבֶיךָ, אֲשֶׁר יְשַׁלְּחֶנּוּ יְהוָה בָּךְ, בְּרָעָב וּבְצָמָא וּבְעֵירֹם, וּבְחֹסֶר כֹּל; וְנָתַן עֹל בַּרְזֶל, עַל-צַוָּארֶךָ, עַד הִשְׁמִידוֹ, אֹתָךְ.
------
נ גּוֹי, עַז פָּנִים, אֲשֶׁר לֹא-יִשָּׂא פָנִים לְזָקֵן, וְנַעַר לֹא יָחֹן
---
וזה הפסוק שאני קורא אותו ואני פשוט רועד מצטמרר מכך שלא הקשבנו מהעניין שעשינו דווקא למלך הקשינו עורף!!!! ומול מי?! מול המלך!- נח אִם-לֹא תִשְׁמֹר לַעֲשׂוֹת, אֶת-כָּל-דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת, הַכְּתֻבִים, בַּסֵּפֶר הַזֶּה: לְיִרְאָה אֶת-הַשֵּׁם הַנִּכְבָּד וְהַנּוֹרָא, הַזֶּה--אֵת, יְהוָה אֱלֹהֶיךָ
סח וֶהֱשִׁיבְךָ יְהוָה מִצְרַיִם, בָּאֳנִיּוֹת,- יש חידוש באסתר פתיחתא ג שאומר שם רבי יהודה אוניות הכוונה עניות שהיו עניים ממעשים טובים

אז הנה הוכחנו בעזרת הפרשה הקדושה מתוך התורה הקדושה של ה' יתברך שזה באשמתנו ואנחנו אחראים לזה וזה כתוב ולא הקשבנו בכל זאת

אבל היי! איפה ה' היה בשואה?
נענה על זה עכשיו בהמשך ספר דברים כתוב דבר כזה
(דברים לא יח)- ואנכי הסתר אסתיר פני ביום ההוא על כל הרעה אשר עשה כי פנה אל אלהים אחרים

אז הנה הוכחתי לך לפרטי פרטים הכל ואם את רוצה תעברי על פרשת כי תבוא כח ואני אשמח ללמד אותך את זה טוב טוב

חשוב להבהיר שאני מזועזע מהדברים שהנאצים ימח שמם עשו ואני לא תומך אבל אי אפשר לשלוח אצבע מאשימה מבלי לפשפש בדברים שאנחנו עשינו
זה העתק הדבק מתשובה של שאלה אחרת לכן רשמתי ככה והכל
להט של הרגע תקחו את העיקר
katz44you

6 מיליון (יהודים) מסכנים שלא עשו כלום נרצחו ואתה אומר שהם אשמים? תתבייש בעצמך. התנהגות גועלית.
או שלא קראת בכלל או שהסקת על דעת עצמך גבר..

בוא תקרא *הכל*
"להלן שלוש סיבות לקיום השואה"...
ומה כתוב שורה מעל?
שורה מעל רשום הפרשה שממנה לקחת את המשפט, אתה קורא את ההודעות שלך? ואני מבין שהתכוונת ל " לא כאילו" אבל אתה ביטלת את זה אוטומט כשרשמת "להלן הנה שלוש סיבות לקיום השואה" אם היית רושם "סיבות אפשריות" עדיין היית נשמע נורא אבל פחות.
גבר זה מתוך הפרשה מה אתה רוצה
מה אני רוצה? שלא תאדים 6 מיליון יהודים בזה שהם לא קיימו מצוות, פרשה או לא. כבוד בסיסי
אני חושב שלקחת את זה כאי הבנה
כנראה שכן! תוכל להסביר את עצמך שוב בכוונה של התגובה? (:
אני הסברתי את מה שכתוב בפרשה
וכבר ציינתי התגובה מעל שהתגובה הזו נועדה לשאלה קודמת בסטיפס של "איפה ה' היה בשואה"
שמרתי את התשובה הזאת כי השקעתי בכתיבה ובניסוח שלה

עם זאת.
הניסוח של התשובה לא מתאימה לשאלה הזאת מהסיבה הפשוטה שציינתי כבר שזה העתק הדבק משאלה אחרת

להאשים אני לא מאשים חס וחלילה
אבל התורה יודעת מה היא אומרת
הבנתי אותך. טעות שלי, ואישית אני לא מאמין בשואה אבל פשוט לא חושב שכדאי להגיד דבר כזה על רצח עם
מזתומרת לא מאמין בשואה?
בתנך** טעות כתיב אמאלה
סליחה אחת בבוקר ואני לא רואה כבר מה אני רושם פאק