13 תשובות
לדעתי לא כדאי לעשות ניתוח זה לקחת סיכון שזה יגמר רע וגם לי יש עקמת תן כיף (:
או שכן יש ניתוח אבל עם הרבה סיכון כמו מי שמעליי אמר

זה היה יחסית מזמן אז אני לא ככ זוכר מה היא אמרה לגבי ניתוח אבל אני כן זוכר שהיא אמרה לי לא לעשות ניתוח לזה
אנונימי
יש עוד אופציה חוץ מפיסוטרפיה וניתוח, שזה מחוך , מן חגורה כזאת מותאמת לגוף שלך ואתה צריך ללכת עם זה לתקופה מסוימת
אנונימית
^מחוך מתאים גם לי? עם עמוד שדרה ישר?
אנונימי
האמת שאני לא יודעת, יש סיכוי שכן
בן או בת?
אנונימית
^בן
אנונימי
עוד לא ראיתי בנים עם זה
אבל מניחה שכן
תבדוק על זה
אנונימית
טוב תודה
אנונימי
ניתוח לא יתנו לך רק במקרים קיצוניים ודחופים.
כל מי שסובל מגיל 11-12 בעת תחילת ההתפתחות הגופנית שלו
כדאי לו מאוד ללכת לקופת החולים שלו, לרופא משפחה שלו (אתם יודעים לדבר עם ההורים ואז ללכת ביחד) ולטפל בזה.
כנראה בהתחלה תקבלו הפנייה לאורתופד ואז לפיזיותרפיה, יש מכונים רבים
ופיזיותרפיסטים שעובדים על תיקון בעיות יציבה כולל עקמת בבני נוער.
במבוגרים זה כבר יותר קשה כי העצמות "מתקבעות".
אם כמו שאמרת העקמת שלך קלה אז ניתוח לא יקרה (לא אם זה לא יחמיר מאוד מאוד)

וגם ניתוח ממש לא שווה את זה סיכון, יש עוד דרכים.

יש פיזיותרפיה זה עוזר אבל לא הכי אבל אם העקמת קלה זה כנראה מה שיגידו לה לעשות בהתחלה

ויש מחוך שזה סוג של חגורה שמותאמת לגוף שלך ואתה פשוט אמור להיות איתה תקופה מסויימת אבל בדרך כלל לא מתחילים עם זה ישר (תלוי בעקמת)

אצלי לדוגמה עשיתי שנה וחצי כזה פיזיותרפיה ואז זה לא הכי עזר אז הייתי עם מחוך, עד עכשיו, 7 שנים ועוד שנה מסיימת וחוץ מניתוח המחוך זה הכי טוב לפי דעתי
,אצלי זה ככ השתפר (אומנם 7 שנים זה נצח אבל זה כנראה כי הייתי עם זה קצת שעות ביום ואמורים כמעט כל היום. כי לא הסכמתי לצאת עם זה מהבית, אבל עכשיו אני יודעת שכנראה הייתי צריכה... יש לי שתי בנות בכיתה עם זה, שבאות עם זה כל הזמן וזה נראה לכולם נורמלי לגמרי) ובהתחלה היה לי את מה שאמרת על ההבדלי גובה אבל עכשיו אין לי בכלל.

וגם יש כאלה שעם זה רק שנתיים, זה ממש לא לכולם כמו שלי היה. וגם זה תלוי בן כמה אתה? כי אחרי גיל מסויים המחוך כבר לא ככ יכול לעזור (אחרי גיל התבגרות כשמסיימים לגבוהה כזה, אני התחלתי עם המחוך בגיל 7 נראה לי, כיתה ב. בגלל זה הייתי עם זה ככ הרבה זמן, אבל זה לא אומר כלום)

קיצר חפרתי, אתה יכול לשאול מה שבא לך, אני כאן
אנונימית
שואל השאלה:
כן.. המחוך לא ממש יעזור לי אני בן 20 ורק לפני כמה חודשים שמתי לב לזה בצילום רנטגן שעשיתי עקב בעיות גב אולי באנת פיזיוטרפיה תעזור לי אני באמת מקווה שזה ישתפר אחרת זה לא משנה מה אני אעהור את הניתוח זה פשוט לוקח את הביטחון העצמי שלי ושולח אותו בסנוקרת לריצפה
אנונימי
הטיפול היחיד שיש לזה זה לעשות תרגילים כל הזמן
אין תרופה או משהו...
אנונימי
לי יש את המקרה ההפוך, עמוד השדרה שלי ישר
וזה גם גורם לכאבים לפעמים

אבל אמרו לי שאין לזה שום טיפול או ניתוח. חיים עם זה...
הייתי בפיזיותרפיה אבל זה עדיין לא עוזר ב-100% וההשפעה היא זמנית

קניתי לי כרית לגב + כרית ישיבה אורטופדיות וזה עוזר ומוריד את הכאב בישיבה ממושכת, אבל עדיין צריך מדי פעם לקום ולמתוח את הגב אחורה עם הידיים על האגן מאחורה
אנונימי