5 תשובות
הלוואי שזה היה עובד ככה
אנונימית
הלוואי(:
אם כל התלמידים היו מסכימים לשבות למשך תקופת זמן ארוכה אז כן, מערכת החינוך הייתה משתנה.
הבעיה מרוכזת בשני אזורים עיקריים:
1: ילדים קטנים לא ישבתו, הם עושים מה שההורים שלהם אומרים להם, ולהורים אכפת יותר שהם לא יצטרכו לשבות בעצמם מאשר שלילדים שלהם בעוד עשור או שניים יהיה מערכת חינוך מעט שונה.
2: תלמידים שיעדיפו שיהיה להם בגרות ולא יסמכו על האפשרות שמשרד החינוך יהיה חייב לתת להם תעודה ויעדיפו לעשות לעצמם תעודה.
הבעיה מרוכזת בשני אזורים עיקריים:
1: ילדים קטנים לא ישבתו, הם עושים מה שההורים שלהם אומרים להם, ולהורים אכפת יותר שהם לא יצטרכו לשבות בעצמם מאשר שלילדים שלהם בעוד עשור או שניים יהיה מערכת חינוך מעט שונה.
2: תלמידים שיעדיפו שיהיה להם בגרות ולא יסמכו על האפשרות שמשרד החינוך יהיה חייב לתת להם תעודה ויעדיפו לעשות לעצמם תעודה.
שואל השאלה:
אשמח אם תענו ותפיצו
אשמח אם תענו ותפיצו
קישורים מצורפים:
אנונימי
אם כל תלמיד בישראל יחליט לשבות במשך תקופה מסוימת אז כן, ככל הנראה שמשרד החינוך והממשלה יצטרכו לשנות את המערכת. אבל עם כל הכבוד, רוב הסיכויים שדבר כזה לעולם לא יקרה.
כפי שאנוכי=אני אמר, יש לא מעט תלמידים ביסודי-חטיבה שלא יוכלו לשבות גם אם הם היו רוצים. רובם יקשיבו להורים שלהם ויפחדו מהאיומים של בתי הספר או משרד החינוך. כמו כן, לפחות 1/3 מהתלמידים אשר ניגשים לבחינות הבגרות לא ישבות. בשביל שאף אחד לא יגיע לבגרויות צריכה להיות הסכמה בין כל תלמידי התיכון שהם לא יגיעו וידיעה שהמעשה לא יפגע בהם בעתיד. התנאי הראשון, כמובן, לא יכול להתממש בגלל שאי-אשפר לשאול ולוודא באופן אישי שכל אחד ואחד מהתלמידים ישאר בבית. והתנאי השני, חוץ מזה שהוא מסוכן, לא אפשרי בשביל תלמידי י"ב. השמיניסטים מתגייסים אחרי בית הספר, ככה שהם לא יכולים לדלג על בגרויות בתקווה שיאשפרו להם לגשת במועד מאוחר יותר או לדחות את מועד הגיוס.
ובכלל, אף אחד לא משנה את מערכת החינוך במכה אחת. גם מערכת החינוך במדינות סקנדינביה שכל כך אוהבים להזכיר לא שונתה ביום אחד. אם אני זוכר נכון, כל התהליך לקח להם כ-60 שנה. אתה לא יכול לשנות את המערכת מבלי לשנות את הבסיס, והבסיס מורכב ממה שהמורים לומדים באוניברסיטה, ארכיטקטורה, הנוער, ועוד. אם בכל זאת תשנה אותה, היא פשוט תתמוטט מסיבה כזאת או אחרת. בינתיים אין לישראל את השנים ואת הכסף בשביל פרויקטים כאלו, אבל הממשלה ומשרד החינוך כן מנסים לפחות להפנות את המדינה לעתיד טוב יותר, גם אם לא מספיק או בצורה הכי טובה.
כפי שאנוכי=אני אמר, יש לא מעט תלמידים ביסודי-חטיבה שלא יוכלו לשבות גם אם הם היו רוצים. רובם יקשיבו להורים שלהם ויפחדו מהאיומים של בתי הספר או משרד החינוך. כמו כן, לפחות 1/3 מהתלמידים אשר ניגשים לבחינות הבגרות לא ישבות. בשביל שאף אחד לא יגיע לבגרויות צריכה להיות הסכמה בין כל תלמידי התיכון שהם לא יגיעו וידיעה שהמעשה לא יפגע בהם בעתיד. התנאי הראשון, כמובן, לא יכול להתממש בגלל שאי-אשפר לשאול ולוודא באופן אישי שכל אחד ואחד מהתלמידים ישאר בבית. והתנאי השני, חוץ מזה שהוא מסוכן, לא אפשרי בשביל תלמידי י"ב. השמיניסטים מתגייסים אחרי בית הספר, ככה שהם לא יכולים לדלג על בגרויות בתקווה שיאשפרו להם לגשת במועד מאוחר יותר או לדחות את מועד הגיוס.
ובכלל, אף אחד לא משנה את מערכת החינוך במכה אחת. גם מערכת החינוך במדינות סקנדינביה שכל כך אוהבים להזכיר לא שונתה ביום אחד. אם אני זוכר נכון, כל התהליך לקח להם כ-60 שנה. אתה לא יכול לשנות את המערכת מבלי לשנות את הבסיס, והבסיס מורכב ממה שהמורים לומדים באוניברסיטה, ארכיטקטורה, הנוער, ועוד. אם בכל זאת תשנה אותה, היא פשוט תתמוטט מסיבה כזאת או אחרת. בינתיים אין לישראל את השנים ואת הכסף בשביל פרויקטים כאלו, אבל הממשלה ומשרד החינוך כן מנסים לפחות להפנות את המדינה לעתיד טוב יותר, גם אם לא מספיק או בצורה הכי טובה.
באותו הנושא: