4 תשובות
להיפך, כל הילדים ואלו במיוחד, צריכים שקט יחסי בסביבה, רוגע תזונתי, רגשי, סביבתי וכו' ככל האפשר. המוזיקה מסיחה את הדעת ממה שרוצים לעשות או ללמוד והמחשב גם במכשיר המרצד עצמו וגם בתכנים הקופצניים בדרך כלל מטבעם מנוגדים לצרכים של כל ילד ובפרט ילד עם קשיי קשב ו/או ריכוז
מוסיקה, בעיקר באוזניות, ורצוי ללא מילים, או לפחות ללא מילים שהמקשיב מבין, יכולה להיות טובה בזמן למידה והכנת שיעורים. המוסיקה יכולה להיות רעש רקע שימנע מרעשים אחרים בסביבה להסיח את הדעת מהלימודים.
מחשב מזיק גם מהסיבות שכתב המשיב הקודם וגם בשל היותו גורם שמושך את הילד /מבוגר יותר מהלימודים, הוא ממכר וקשה לעזוב אותו. לכן, מאד חשוב שלא יהיה מחשב באותו חדר בו לומדים ולקבוע זמנים מתי מותר לשחק במחשב וכמה זמן כל פעם. אפשרי להחליט שלאחר חצי שעה של לימודים, מותר 10 דקות במחשב, אך צריך מאד להקפיד ורצוי שיהיה מישהו שיעזור לשמור ולהזכיר.
בהצלחה
המשפט שלך לא כתוב בצורה ברורה.
את כותבת: "עוזר".
למה את מתכוונת במילה זו?
כל בני האדם, כולל אלה עם קשיי קשב וריכוז, נהנים כשהם מקשיבים למוזיקה שהם או-ה-בים!
כאשר בני אדם שומעים מוזיקה שהם אוהבים, הם מתחברים למוזיקה ומרוכזים באותו רגע בתחושה הטובה.
אותו דבר לגבי מחשב: התנאי הוא שהם עושים משהו מעניין במחשב.
אם זה לא מעניין, זה לא עוזר לריכוז ונוצר אי שקט.
אבל כשזה מעניין הם יכולים להיות מרוכזים.
כמובן, רצוי לא להגזים בישיבה מול מחשב.
למיטב ידיעתי ילדים עם קשב וריכוז, מתרכזים יותר שהם עסוקים בעוד משהו, למשל עושים משהו עם הידיים כל הזמן או שומעים מוזיקה וזה בהחלט פתרון ואני מכיר אנשים עם בעיות קשב שזה עזר להם.
באותו הנושא: