15 תשובות
אני לומדת בבית ספר דתי ואנחנו לומדים לא רק תורה אלא גם מדעים, ואבולוציה. אלו לא דברים סותרים וכל אחד יאמין במה שהוא רוצה אבל צריך ללמד את כל האופציות וכל אחד יתמוך במה שהוא חושב לנכון
ואם את רוצה ללמוד על ישו את יכולה באוניברסיטה.
אין מה לעשות תשרדי עם זה או שתעברי למקום שלא לומדים בו
שואל השאלה:
ממתי בבית ספר דתי מלמדים על אבולוציה?
מדבר איתך על בתי ספר חרדים שלומדים שם תנ"ך ותורה
ממתי בבית ספר דתי מלמדים על אבולוציה?
מדבר איתך על בתי ספר חרדים שלומדים שם תנ"ך ותורה
אנונימי
שאלתי את השאלה הזו את המורה שלי לתנך פעם והסברתי לה שזו כפייה דתית ושאני לא מאמינה באלוהים. היא הסבירה לי שאלו סיפורים ואני צריכה להתייחס אליהם כאילו אני קוראת סיפור ושזה מקצוע חובה בגלל שיש בגרות בתנך
אני לא בבית ספר חרדי אלא בדתי לאומי. בתי ספר חרדיים זו לא דוגמה.. אם אתה רוצה תחפש בית ספר נוצרי מה אני אגיד לך. פה זו מדינה יהודית
שואל השאלה:
אבל אני לא רוצה ללמוד דברים שאני לא מאמין בהם ולא תומך בהם
אבל אני לא רוצה ללמוד דברים שאני לא מאמין בהם ולא תומך בהם
אנונימי
שהקימו את המדינה לא סתם הגדירו אותה גם כמדינה יהודית. ככה רוב העם רצה. תתמודד
זה בכלל לא קשור לבית ספר דתי או לא, בכל בתי ספר לומדים תנך ובתכלס מכריחים אותנו ללמוד את המקצוע הזה, יש המון ילדים אתאיסטים ובכל זאת מכריחים אותנו ללמוד את זה. ולמי שכותב שפה זו מדינה יהודית יש לי משהו להגיד לכם, אני לומדת היסטוריה ואזרחות כדי לדעת על המדינה שלי. סיפורים מהתנך שאפילו לא יודעים אם הם קיימים לא תורמים לי
אני לא יודעת איך לעזור לך אבל לדעתי אתה צודק כי ללמוד תנך זה כפייה דתית ואף אחד לא יכול להכריח אותך לעשות את זה כמו שהקיבוצניקית כתבה למה שלא ילמדו אז על ישו ועל הברית החדשה מה ההבדל
מה שמבדיל אותנו מעמים אחרים זו היהדות שלנו. היהדות שלנו מורכבת גם מהדת. קשה לך לקבל את זה אבל זה המצב. ההגדרה של מדינה יהודית היא לשים דגש על ההסטוריה והדת שלנו בתור יהודים
ואי אתם יהודים במדינה יהודית מה זה כל השנאה הזאת לדת שלכם?
אתם יודעים מה הסבים שלכם היו מוכנים לעשות בשביל קצת יהדות? סבתא שלי לא וויתרה על אף לילה להגיד שמע ישראל גם שהיה מסוכן בשביל קצת יהדות.. יהודים המשיכו להתפלל במסתור בכל מקום ולא ויצרו בחיים על התרבות שלהם
מה כואב לכם? מה קשה לכם? מה כופים עליכם פה בדיוק? שעתיים בשבוע תנך מי ישמע, גם מה אתם לומדים שם על בראשית, אברהם אבינו, אשת לוט, סולם יעקב
זהו בערך וגם ברמה של ילד ביסודי
אני באמת לא מבינה מאיפה מגיעה השנאה שלכם.
אנחנו במדינה יהודית בחייאת! מה אתם רוצים שנעשה? מתפלל לפסל? נלמד על בודה? כל החיים של היהודים מקורם בתנך בין אם מאמינים או לא
כל התרבות? מבוססת על התנך, אנחנו בארץ הזאת בגלל התנך!
באמת כואב לי על יהודים כמוכם, יש לכם אוצר בידיים ואתם ככה זורקים את זה לפח
אתם יודעים מה הסבים שלכם היו מוכנים לעשות בשביל קצת יהדות? סבתא שלי לא וויתרה על אף לילה להגיד שמע ישראל גם שהיה מסוכן בשביל קצת יהדות.. יהודים המשיכו להתפלל במסתור בכל מקום ולא ויצרו בחיים על התרבות שלהם
מה כואב לכם? מה קשה לכם? מה כופים עליכם פה בדיוק? שעתיים בשבוע תנך מי ישמע, גם מה אתם לומדים שם על בראשית, אברהם אבינו, אשת לוט, סולם יעקב
זהו בערך וגם ברמה של ילד ביסודי
אני באמת לא מבינה מאיפה מגיעה השנאה שלכם.
אנחנו במדינה יהודית בחייאת! מה אתם רוצים שנעשה? מתפלל לפסל? נלמד על בודה? כל החיים של היהודים מקורם בתנך בין אם מאמינים או לא
כל התרבות? מבוססת על התנך, אנחנו בארץ הזאת בגלל התנך!
באמת כואב לי על יהודים כמוכם, יש לכם אוצר בידיים ואתם ככה זורקים את זה לפח
אנונימית
וגם סבלנו 2000 שנה בגלות! סוף סוך יש לנו ארץ אחת קטנה ואנחנו רוצים לחיות בה כיהודים לא כגויים
אנונימית
נכון מאוד.
בזכות היהדות יש לנו מדינה.
לא מגיע לכם לחיות כאן עם השנאה הזאת. הסבים שלכם היו מתביישים בכם. הם עברו כל כך הרבה כדי להקים מדינה יהודית. בושה.
בזכות היהדות יש לנו מדינה.
לא מגיע לכם לחיות כאן עם השנאה הזאת. הסבים שלכם היו מתביישים בכם. הם עברו כל כך הרבה כדי להקים מדינה יהודית. בושה.
שואל השאלה:
"יש לכם בעיות לכו לגור במקום אחר,המדינה שלנו היא המדינה היחידה היהודית"
בכיף, אני הייתי יוצא מפה ממזמן אם ההורים שלי היו רוצים
למזלי אני עף מהארץ הזאת בדיוק בגיל 17 ללאס וגאס לחיות עם דודה שלי ולהתחיל לימודים אקדמיים.
"יש לכם בעיות לכו לגור במקום אחר,המדינה שלנו היא המדינה היחידה היהודית"
בכיף, אני הייתי יוצא מפה ממזמן אם ההורים שלי היו רוצים
למזלי אני עף מהארץ הזאת בדיוק בגיל 17 ללאס וגאס לחיות עם דודה שלי ולהתחיל לימודים אקדמיים.
אנונימי
באותו הנושא: