10 תשובות
שעה לפני שאת הולכת לישון האטי את הקצב ותירגעי
או שתתקלחי לפני ותשימי קצת בושם על הכרית או שמן לבנדר לי זה תמיד עוזר
אל תאכלי ארוחות גדולות לפני השינה
אים עזרתי אשמח לפרח (:
אני אישית מציע לך לשמוע שירים לפעוטות זה מרגיע וכך תוכלי לישון מקווה שעזרתי.
אנונימי
שלושה מרכיבים - גוף רגוע, נשימה רגועה, מוח רגוע.

מה גורם להירדם - הרצון של המח הראשי לכבות את עצמו.
אמיר לירן, עורך דין מומחית סטיפס
בעיקרון לא לישון ביום ולא לשתות קופאין אז עייפים וישנים טוב. כול טוב.
תקשיבי:) אני נרדמת בעזרת שאני ישנה בצד שאני הכי אווהבת לישון!
תקראי ספר:-)
זה מרדים..
המשך לתשובתי הקודמת.

כפי שציינתי המרכיבים להירדמות - גוף רגוע, נשימה רגועה ומח רגוע.

יישום של 3 המרכיבים הנ"ל יבטיח הירדמות מהירה.

לשם כך רצוי לפעול באופן הבא -
1. לבישת בגדים נוחים.
2. שכיבה על מזרון נוח
3. חדר חשוך עם מינימום רעשים
4. טמפ' חדר נעימה.

יישום של אלה הם בסיס להפעלת המרכיבים שציינתי.

לאחר מכן שוכבים על המיטה כאשר הרגליים פתוחות, וידיים פתוחות, לרבות אצבעות - המטרה להוריד מתחים מן הגוף, ולשחרר שרירים, כך מבטיחים גוף רגוע.

בשלב הבא, מתרכזים בנשימה רגועה ואיטית, כלומר לוקחים אוויר לאט, עוצרים, מוציאים אוויר לאט ושוב..

כעת משיש בידינו שני מרכיבים (גוף רגוע, נשימה רגועה) עוברים לשלב שבו אנו מסייעים למוח להירגע.

אחד הדברים שקורים כאשר הגוף רגוע, הוא שכל מחשבות היום צצים, כי כעת המח מתפנה לחשוב עליהם.

כעת יש לעזור למח שלנו להיות רגוע, כלומר ללא מחשבות מציקות או מלחיצות שגורמות עירות ו/או מתח.

זהו השלב שבו אני נוקט בגישת "הדמיון המודרך" - בגישה זו בדרך כלל בוחרים להעלות בעיני רוחנו מקום אהוב עלינו, מקום שבו כיף לנו להיות, צופים במקום הזו, מוסיפים לו שמיים כחולים, שמש חמימה ונעימה, ומתחילים לבצע דברים (בדמיון) הקשורים לאותו מקום שעושה לנו כיף.

כך אנו מביאים את עצמנו (המח המרכזי) להתמקד במשהו שהוא כיפי, נעים ורגוע, (וללא המחשבות של אירועי היום) ואז מבלי שנשים לב, נעבור לעולם החלומות.

כל מה שתיארתי כמובן מחייב תרגול - ככל שמתרגלים יותר, כך נכנסים למוד שינה מהר יותר.

אני מתרגל גישה זו כבר שנים ארוכות, ולכן יכול בדרך כלל להירדם תוך 15 עד 30 שניות.

בהצלחה!
אמיר לירן, עורך דין מומחית סטיפס
תחשבי על כל הדברים שעשית במשך היום, מהבוקר עד נערב. ממש, כל דבר קטן.
למשל: קמתי, צחצחתי שיניים, ישבתי מול הטלוויזיה ואכלתי מעדן חלב.. וכולי... ועוד וכולי...
שינה מתוקה!
להירגע ולהימנע מלחשוב על דברים שמטרידים אותך.
עוד בתגית "שינה"
ד״ר ענת פלדמן מומחית סטיפס