תשובה אחת
הלב מתפקד השריר עצמאי בעל קוצב אוטונומי, כך שהוא יכול לבצע את תפקידו מבלי שנחשוב עליו, מבנה אוטונומי זה מסייע בפעילות רציפה ותקינה של הלב, משום שהלב לא תלוי בעוררות או ריכוז של אדם. בלב יש 4 חללים, 2 עליות ו2 חדרים, אשר ביניהם מחיצה ומסתמים. מסתם יכול לאפשר תנועה אך ורק מצד אחד ובכל מונע התערבבות של דם שהגיע עתה מהריאות עם דם שחזר מהגוף (רווי חמצן, לעומת רווי פחמן). העורקים בלב נמצאים בחלקו העליון ומתחברים לעליות בזמן שהורידים מתחברים לחדרים ומזרימים אליהם את הדם. בזמן הזרקת דם אל העורקים מתכווצות העליות ומתפתחים החדרים, כך שדם עוזב את הלב אל הריאה או אל הגוף (תלוי עליה ממנה יצא) ודם חדש נכנס אל החדרים מהריאות או מסוף המסלול בגוף, בזמן הזה המסתמכים בין העליות לחדרים סגורים ומחכים לעיוות חדרים בשביל להזרים דם לעליות חלפנות מקום לדם בחדרים.