11 תשובות
שואל השאלה:
כן אבל אנמ לא רוצה חהקריא תפילה כמו תוכי.אני רוצה לדבר לה' מהלב ולא משינון תפילות(אני לא מזלזלת בקדושתן אבל אני רוצה להביע את עצמי בתפילה לדבר להגיד ממש איך עבר עלי מה אני רוצה ומבקשת וזה..).
כן אבל אנמ לא רוצה חהקריא תפילה כמו תוכי.אני רוצה לדבר לה' מהלב ולא משינון תפילות(אני לא מזלזלת בקדושתן אבל אני רוצה להביע את עצמי בתפילה לדבר להגיד ממש איך עבר עלי מה אני רוצה ומבקשת וזה..).
אנונימית
אה. כנראה לא הבנתי את השאלה שלך מספיק ברור
כמובן שאת יכולה להתפלל במילים שלך
כמובן שאת יכולה להתפלל במילים שלך
אמרתי שאת יכולה, זה אפילו מבורך, אבל אל תוורתי על משהו שהוא חובה.
אם את מתפללת גם תפילות שחובה להתפלל, וגם כאלה שלא (בלשון שלך) - אין סיבה שהדרך שלך לא תהיה מקובלת ע"י מאמינים אחרים.
אם את מתפללת גם תפילות שחובה להתפלל, וגם כאלה שלא (בלשון שלך) - אין סיבה שהדרך שלך לא תהיה מקובלת ע"י מאמינים אחרים.
תיראי הרצאות ביוטיוב,
בקשר ללדבר איתו אז פשוט תגיד כל מה שאת רוצה או חושבת, מה שאת צריכה לשפר בעצמך כאילו הוא הבסטי שלך וכמובן להודות
בקשר ללדבר איתו אז פשוט תגיד כל מה שאת רוצה או חושבת, מה שאת צריכה לשפר בעצמך כאילו הוא הבסטי שלך וכמובן להודות
את יודעת שיש דבר שנקרא התבודדות. שאת יושבת במקום לבד מול השמיים רק עם בורא עולם ומדברת ומתפללת אומרת מה כואב לך .. ולא חייב לקרוא שם תהילים אלא לדבר
אני מאמינה באלוהים מאוד, אבל אני לא שומרת שבת ומתפללת (כמובן שאני שומרת כשרות, צמה, לא אוכל חמץ בפסח ועוד...), אבל אני כן לפעמים מדברת עם אלוהים ואני לא חושבת שאדם חרדי שומר מצוות מאמין יותר ממני, אני לא חושבת שאלוהים קובע אם אני מאמינה או לא על פי זה שאני מדליקה אור בשבת.
אבל כמובן שכל אחד יעשה מה שעושה לו טוב, ואם את מרגישה את הצורך לחזק את האמונה אז תעשי את זה
אבל כמובן שכל אחד יעשה מה שעושה לו טוב, ואם את מרגישה את הצורך לחזק את האמונה אז תעשי את זה
תפילה בעל פה גם נשמעת.
את בהחלט יכולה להתפלל תפילות הפרטיות שלך בלשון שלך, אבל הן לא יכולות להיות תחליף לתפילות שחובה להתפלל, אלא בנוסף אליהן.
לשמוע ולראות הרצאות של רבנים שמספרים על התפילה והכל
זה מביא עוד יותר מוטיבציה
זה מביא עוד יותר מוטיבציה
שואל השאלה:
אני אגיד לכם מה.
אני פשוט מתחברת יותר לתפילות במילים שלי,מהלב שלי,ולא מובנות מראש(הן קדושות באותה המידה ,שוב איני מזלזלת בתפילות הללו) ,אני מרגישה הרבה יותר חיבור עם אלוקים הקדוש ברוך הוא בתפילות בעל פה.
גם כשאני מדליקה נרות שבת(משתדלת לשמור מצוות ,אני עדיין לא מושלמת אבל בדרך) ,אני תמיד נוהגת לומר תפילה ביל פה ומספרת הכל לאלוקים ממש כמו יומן אישי.
אני מרגישה שאני רוצה שאלוקים ידע (והוא צריך וחייה לדעת) מה אני בדיוק מרגישה בלי לפספס.
אני רוצה לספר לו מה טוב היה..מה רע...על מה אני מודה..מה אני רוצה לשפר ושישתפר ..ומה אני מבקשת הלאה...
אני רוצה לשתף את ה' יתברך בכל מה שקורה לי בחיים ובכלל בכל מיני דברים.
אני ממש רוצה שהוא ידע את כל אשק שעל ליבי.
זה עושה לי רע לשמור רגשות ומחשבות לעצמי בבטן ולא לשתף את אלוקים בהם..
משום מה הדרך הזו אינה מקובלת על הדעת על ידי מאמינים שחלקם חרדים ודתיים שסיפרתי להם את זה.
מה דעתכם?
אני אגיד לכם מה.
אני פשוט מתחברת יותר לתפילות במילים שלי,מהלב שלי,ולא מובנות מראש(הן קדושות באותה המידה ,שוב איני מזלזלת בתפילות הללו) ,אני מרגישה הרבה יותר חיבור עם אלוקים הקדוש ברוך הוא בתפילות בעל פה.
גם כשאני מדליקה נרות שבת(משתדלת לשמור מצוות ,אני עדיין לא מושלמת אבל בדרך) ,אני תמיד נוהגת לומר תפילה ביל פה ומספרת הכל לאלוקים ממש כמו יומן אישי.
אני מרגישה שאני רוצה שאלוקים ידע (והוא צריך וחייה לדעת) מה אני בדיוק מרגישה בלי לפספס.
אני רוצה לספר לו מה טוב היה..מה רע...על מה אני מודה..מה אני רוצה לשפר ושישתפר ..ומה אני מבקשת הלאה...
אני רוצה לשתף את ה' יתברך בכל מה שקורה לי בחיים ובכלל בכל מיני דברים.
אני ממש רוצה שהוא ידע את כל אשק שעל ליבי.
זה עושה לי רע לשמור רגשות ומחשבות לעצמי בבטן ולא לשתף את אלוקים בהם..
משום מה הדרך הזו אינה מקובלת על הדעת על ידי מאמינים שחלקם חרדים ודתיים שסיפרתי להם את זה.
מה דעתכם?
אנונימית
^ או שהם לא הבינו אותך נכון (אם את כן מתפללת א תהתפילות שחובה להתפלל), או שהם באמת לא מבינים כמה שזה טוב לדבר עם אלוקים בשפה שלך. זה מזחק את הקשר.
באותו הנושא: