18 תשובות
לא אומרים פעמיים...
שואל השאלה:
אז מה הבעיה להגיד כל איש באומנות יחיה?
אנונימי
כי אם אומרים איש באמנותו יחיה
אז אפשר להבין את זה כמשפט שמתייחס למישהו ספציפי וכשאומרים 2 אנשים אז זה רבים זה כבר משפט כללי (דיי חוזרת על עצמי)

כמו שאומרים נגיד "נסדר דבר דבר" אפשר להבין גם במשפט הזה שמתייחסים להרבה דברים זה משפט כללי, רחב
כדי שידעו שכל איש יחיה איך שאמונתו זתומרת איש איש(זה כאילו הוא והוא)
הצורה הנכונה של המשפט היא 'איש באמונתו יחיה' לפי המקור.
שואל השאלה:
a ha
תשובה יפה אהבתי
זכית בפרח
אנונימי
^^ מסתבר שהמקור של המשפט הוא צדיק באמנותו יחיה (חבקוק, בפרק ב פסוק ד)
זה צדיק באמונתו יחיה. השאלה שגויה בתחלית.
אנונימי
כמה דברים יש בגמרא והעולם מעוות הכי מצחיק אלה שאומרים משפטים כאלה ובכלל נגד החרדים והדת הם יוצאים אדיוטים
השאלה לא שגויה זה התאמה מודרנית לביטוי וגם להתאמה הזאת יש הסבר
השאלה אולי לא שגויה אבל המשפט כן
המשפט נכון זה באמת ביטוי שאומרים היום זה שהמקור שלו זה צדיק באמנותו יחיה אין על זה ויכוח אבל המשמעות נשראת אותה משמעות רק יש התאמה לדיבור של היום, לחברה של היום וגם לשינוי הזה יש סיבה במקום להחליך את המילה צדיק באיש כדי שתתאים להיום החליפו ב"איש איש..." כדי שהמשפט יהיה יותר ברור, המשמעות שלו תהיה יותר ברורה ולמה זה יותר ברור כבר כתבתי
שואל השאלה:
חוגגת היום
אנונימי
חח שמחה שעזרתי
כן אומרים פעמיים זה כמו להגיד כל איש באמנותו יהיה אז מביאים "דוגמא" איש ואיש שזה רבים אפשר להבין שזה משפט כללי שמתייחס לכולם ולא למישהו ספציפי
כאילו נראה לי כל אחד
למען האמת זה ,צדיק באמונתו יחיה.
^ למען איזו אמת?! מישהו דיבר על ציטוט הפסוק שאת מתכוונת אליו? מישהו אמר שאלוהים טוען כך, או נביא? משפט שונה, משמעות שונה, שחררו.