5 תשובות
חג של המרוקאים
חג של המרוקאים
חג שאוכלים בו מלא מתוקים , הוא חג של המרוקאים.
החג הזה הגיע מיהודים יוצאי מדינות ערב.
זו מסורת. בעבר בארצות ערב, הערבים לא הבינו מדוע היהודים לא קונים מהם חמץ בתקופת פסח.
כדי שלא ייעלבו נהגו היהודים בסוף הפסח לקנות מהערבים את כל החמץ ולהזמין את כולם לחגיגה. משם מגיעה המימונה.
זה לא חג
זה מסורת , כשיוצא חג הפסח ומותר לאכול חמץ
עושים שולחן גדול עם מלא מתוקים , שמים לבוש בשם "קופטנים" ותרבושים
מוזיקה מרוקאית ואוכלים קוסקוס ומופלטות ומלא מתוקים