15 תשובות
אני מאמינה, אלוהים ישות *דעתי* לא צריך לראות אותו כי הוא כאן איתנו.
היה עדיף לך להשתמש בדוגמא למה מאמינים באוויר אם לא רואים או מרגישים אותו
אבל באלוהים לא
אבל באלוהים לא
שואל השאלה:
הוספתי בתיאור :)
כינוי חסר משמעות אתה מאמין?
הוספתי בתיאור :)
כינוי חסר משמעות אתה מאמין?
אנונימית
אני מסכים שזאת לא טענה מי יודע מה חזקה ללמה לא להאמין אך כאשר אתה אומר שמלכתחילה לא אמורים לראות או להרגיש אותו אתה נכנס לכשל לוגי.
אז איך בדיוק אתה *כן* מוכיח שהוא קיים?
מסתבר שערכת את התיאור, אוויר הוא תרכובת של גזים שונים והאמת שכן ניתן להרגיש אותו במידה ויש הפרשים של לחצים (מה שנקרא - רוח) ואטומים וחלקיקים אי אפשר אולי להרגיש כאינדבדואלים אך כאשר יש כמה מרוכזים בהחלט ניתן.
בנוסף לכך בעזרת מיקרוסקופ חזק מספיק ניתן לראות חלקיקים ואטומים (וראו).
אז איך בדיוק אתה *כן* מוכיח שהוא קיים?
מסתבר שערכת את התיאור, אוויר הוא תרכובת של גזים שונים והאמת שכן ניתן להרגיש אותו במידה ויש הפרשים של לחצים (מה שנקרא - רוח) ואטומים וחלקיקים אי אפשר אולי להרגיש כאינדבדואלים אך כאשר יש כמה מרוכזים בהחלט ניתן.
בנוסף לכך בעזרת מיקרוסקופ חזק מספיק ניתן לראות חלקיקים ואטומים (וראו).
שואל השאלה:
כי את אלוקים לא אמורים לראות הוא מעל כולם
אי אםשר להוכיח אותו עם חומרים או חושים או דברים כאלה שהם תקפים אלינו בני האדם ואל היקום
כי הוא מעל זה וזה לא תקף אליו
כי את אלוקים לא אמורים לראות הוא מעל כולם
אי אםשר להוכיח אותו עם חומרים או חושים או דברים כאלה שהם תקפים אלינו בני האדם ואל היקום
כי הוא מעל זה וזה לא תקף אליו
אנונימית
(ערכתי קצת את התשובה הקודמת שלי)
אז שוב, אם הוא מעל כולנו ואי אפשר להוכיח אותו עם מידע שיש לנו היום (השיטה המדעית) כי זה לא תקף אליו, מדוע מלכתחילה להניח שיש אחד כזה?
ואם אתה מניח שיש, על מה אתה מתבסס?
אז שוב, אם הוא מעל כולנו ואי אפשר להוכיח אותו עם מידע שיש לנו היום (השיטה המדעית) כי זה לא תקף אליו, מדוע מלכתחילה להניח שיש אחד כזה?
ואם אתה מניח שיש, על מה אתה מתבסס?
שואל השאלה:
טוב לא ניראלי זה יעזור לך
אבל אני ועוד מילוני יהודים ברחבי העולם
יודעים שהוא נגלה לאבותינו במהלך תקופת התנך והיו הבאים ובנוסף נגלה לכל עם ישראל בהר סיני
ועד היום התורה שלו עוברת אלינו
וגם המוסלמים והנוצרים למשל אומרים שהוא נגלה לנביאים שלהם אז ככה שבכל הדתות הם אומרות שהוא נגלה ולכן כולנו מאמינים לנביאים שלנו ולאבותינו ובנוסף עם ישראל מאמין לכל האנשים שהיו בהתגלות
וככה מאמינים ויודעים
טוב לא ניראלי זה יעזור לך
אבל אני ועוד מילוני יהודים ברחבי העולם
יודעים שהוא נגלה לאבותינו במהלך תקופת התנך והיו הבאים ובנוסף נגלה לכל עם ישראל בהר סיני
ועד היום התורה שלו עוברת אלינו
וגם המוסלמים והנוצרים למשל אומרים שהוא נגלה לנביאים שלהם אז ככה שבכל הדתות הם אומרות שהוא נגלה ולכן כולנו מאמינים לנביאים שלנו ולאבותינו ובנוסף עם ישראל מאמין לכל האנשים שהיו בהתגלות
וככה מאמינים ויודעים
אנונימית
אז כל האמונה שלך בקיומו של אלוקים נתמכת על...מסורת?
כי אוויר אפשר להוכיח שהוא קיים, אלוהים לא.
אתה צריך להאמין במשהו מבלי שהוא מתקשר איתך, נותן לך סימנים, אין שום הוכחה מדעית לקיומו אלה רק סיפורים, אז זה דיי קשה לאנשים להאמין במשהו שהם לא יודעים אם הוא אפילו קיים(אני כן מאמינה לרקורד)
אתה צריך להאמין במשהו מבלי שהוא מתקשר איתך, נותן לך סימנים, אין שום הוכחה מדעית לקיומו אלה רק סיפורים, אז זה דיי קשה לאנשים להאמין במשהו שהם לא יודעים אם הוא אפילו קיים(אני כן מאמינה לרקורד)
שואל השאלה:
אז זה נכון שהרבה אנשים פשוט קשה להם לקלוט את זה
זה צריך עבודה על זה וזה יכול להיות מבלבל וקשה לקלוט את זה
אבל זה הגיוני דווקא שאי אפשר להוכיח עם המדע את אלוקים כי הוא מעל המדע זה חא תקף אליו
דרך אגב אני אמחק את הקטע עם האוויר כי זה באמת לא קשור
אז זה נכון שהרבה אנשים פשוט קשה להם לקלוט את זה
זה צריך עבודה על זה וזה יכול להיות מבלבל וקשה לקלוט את זה
אבל זה הגיוני דווקא שאי אפשר להוכיח עם המדע את אלוקים כי הוא מעל המדע זה חא תקף אליו
דרך אגב אני אמחק את הקטע עם האוויר כי זה באמת לא קשור
אנונימית
הטענה שהוא נגלה לאבות אבותינו גם לא הכי משכנעת כי את אישית לא הכרת מישהו או הכרת מישהו שהכיר מישהו שאלוהים נגלה אליו.. וזה מתבסס על אמונה וסיפורים ששמעת שהוא נגלה לאנשים
ואני אומרת לך בתור לא מאמינה, ואין סיבה לזה שאני לא מאמינה אני פשוט לא מצליחה להאמין והייתי מאוד רוצה להאמין שהוא קיים
ואני אומרת לך בתור לא מאמינה, ואין סיבה לזה שאני לא מאמינה אני פשוט לא מצליחה להאמין והייתי מאוד רוצה להאמין שהוא קיים
אנונימית
שואל השאלה:
נכון אבל זה עבר כל השנים
כל המצוות והחוקים נשמרו
למה שהם יעבירו את זה סתם? וסתם יעשו את המצוות?
אנונימית- את רוצה להאמין שהוא קיים? כמו שאמרתי לפעמים זה דורש עבודה קצת, לחקור לבדוק ולגלות את האמת
blodydop
כן גם וגם יש כל מיני סיפורים של אנשים של אנשים שאי אפשר להתכחש לזה וגם הרבה רמזים ודברים שקורים לנו בעולם בכל מיני מקומות ובנוסף התחושה שיש כמעט לכל בן אדם שיש בורא לעולם (תחושה לא פיסית) וגם אחרי מחשבה רבה
נכון אבל זה עבר כל השנים
כל המצוות והחוקים נשמרו
למה שהם יעבירו את זה סתם? וסתם יעשו את המצוות?
אנונימית- את רוצה להאמין שהוא קיים? כמו שאמרתי לפעמים זה דורש עבודה קצת, לחקור לבדוק ולגלות את האמת
blodydop
כן גם וגם יש כל מיני סיפורים של אנשים של אנשים שאי אפשר להתכחש לזה וגם הרבה רמזים ודברים שקורים לנו בעולם בכל מיני מקומות ובנוסף התחושה שיש כמעט לכל בן אדם שיש בורא לעולם (תחושה לא פיסית) וגם אחרי מחשבה רבה
אנונימית
אין סיבה שיעבירו את זה סתם, אבל זה שאין סיבה לא גורם לי להאמין
איפה אני יכולה לחקור כדי לגלות את האמת? כי עד עכשיו לא הצלחתי להאמין
איפה אני יכולה לחקור כדי לגלות את האמת? כי עד עכשיו לא הצלחתי להאמין
אנונימית
שואל השאלה:
את יכולה פה לשאול שאלות ויש כל מיני אנשים שאפשר לדבר איתם על זה והם יכולים להסביר
לחפש ביוטיוב ובאינטרנט בכללי יש אלפי סרטונים
ללכת לרב או רבנית לדבר איתם
את יכולה פה לשאול שאלות ויש כל מיני אנשים שאפשר לדבר איתם על זה והם יכולים להסביר
לחפש ביוטיוב ובאינטרנט בכללי יש אלפי סרטונים
ללכת לרב או רבנית לדבר איתם
אנונימית
אני מסכים איתך.
לגבי הוכחות: אפשר להוכיח את קיומו של אלוקים באמצעות דברים שמצביעים עליו (חכמה בבריאה, מידע שהוא נתן לנו בתורה, השגחה פרטית וגם כללית על עם ישראל).
לגבי הוכחות: אפשר להוכיח את קיומו של אלוקים באמצעות דברים שמצביעים עליו (חכמה בבריאה, מידע שהוא נתן לנו בתורה, השגחה פרטית וגם כללית על עם ישראל).
באותו הנושא: