10 תשובות
זה לא יעזור לך בחיים כמו עוד הרבה דברים שמלמדים בבית ספר...
גם מה יעזור משוואות אם את לא רוצה לעסוק בזה?
שואל השאלה:
בסדר אבל למה טריגונומטריה? משוואות זה עוד בסדר אבל הטריגונומטריה הזה פשוט סיוט מתמשך
בסדר אבל למה טריגונומטריה? משוואות זה עוד בסדר אבל הטריגונומטריה הזה פשוט סיוט מתמשך
אנונימית
זה מהווה סינתזה של מרחב וזמן, כלומר מחבר ומשלים את הגיאומטריה עם אלגברה.
זה תורם לשלמות של התבוננות החושית ומעלה אותך לדרגה גבוה יותר בתובנת המציאות. זה לא חשוב לדעתך?
זה תורם לשלמות של התבוננות החושית ומעלה אותך לדרגה גבוה יותר בתובנת המציאות. זה לא חשוב לדעתך?
איש, בכל מערכת החינוך, לא חושב.
כל כך רציתי לסיים את זה פה, אבל לא, איש במערכת החינוך לא חושב שטריגונומטריה או מלחמת העולם השנייה, יעזרו לכם בעבודתכם בתור חשפנית, מתכנת, שופט, או מורה.
אז למה כן לומדים את זה?
כמה סיבות , קודם כל, היכולת הטכנית, כשאתם לומדים המון חומר, לקראת הבגרות, אתם לומדים לסכם ולזכור דברים, בצורה של הבנה, ואכפתיות כלפיהם, אתם מתחילים לפתח דעות כלפי נושאים שרחוקים מכם, ולא רק על הנושאים השטחיים כאן.
כאשר אתם לומדים ועוסקים במתמטיקה, בהוכחות לדוגמא, החשיבה הלוגית שלכם משתפרת, בשאלות מתמטיות שונות, היצירתיות שלכם משתפרות, והלימוד המוגזם של מתמטיקה מאפשר לכם לדעת להתמודד עם רעיונות מתמטיים, גם כאלו שלא כוללים מספרים, בשאר החיים שלהם, וזה דבר נורא חשוב, כי החלק הלוגי - מספרי במוח שלכם, הוא קריטי וחיוני לכל החיים שלכם.
הסיבה השנייה, היא חינוך לייאוש, כלומר, מעוניינים שתקבלו הוראות בשקט, ובצורה בוגרת, ותנהלו משא ומתן, בלי צעקות, ובלי התנגדות אלימה וכועסת, זה חינוך של כבוד, וצביעות, המון צביעות, לזה הם מתכוננים, כך שאתם לומדים חומר חסר היגיון, במטרה ללמד אתכם, שאתם צריכים לקבל הוראות מאנשים מעליכם, ולכבד את זה, עם דמעות וצביעות, אבל זה העולם, בשלבים מסוימים תהיו חייבים לבכות ולהיות צבועים, כדי לחיות טוב יותר.
הסיבה השלישית, והיא החשובה ביותר, היא העניין של פוטנציאל, למדינה, ולמערכת החינוך בכלליות, יש אינטרס, שכל אדם יעבוד, בדברים בהם הוא הטוב ביותר, וירוויח הכי הרבה, כך שהכלכלה תעבוד בצורה הטובה ביותר, ולכן מגיל אפס יש המון לימודים, מאומנות עד לאנגלית והיסטוריה, כדי שכל אחד מכם ימצא נושא שהוא אוהב, רק שהמדינה מעוניינת בכמה שיותר משכילים שיודעים מתמטיקה ואנגלית, שכך שהיא מלמדת כמה שיותר מאלו, כדי שבתקווה, כל אחד מכם שיכול לעבוד בעבודות שדורשות מתמטיקה וחשיבה מתמטית (כמו תכנות, או ניהול עסקים.) יוכל למצוא בשלב מסוים, משהו שהוא אוהב במתמטיקה, ולהתקרב לנושאים כאלו בעתידו.
ואנגלית? היא פשוט בסיסית, בשביל שלא תהיו אזרח ישראלי שכל הידע שלו, בא מעברית.
המדינה גם מאפשרת אומנות או היסטוריה, כי חלקכם באמת לא תאהבו או תרצו במתמטיקה.
ואלו הסיבות החיוביות שאני מוכן לקבל, הסיבה העיקרית היא שאנשים מפחדים לגעת במערכת החינוך, כלומר, שרי החינוך, לא מעוניינים לבטל נושאים מסוימים ממתמטיקה או ממערכת החינוך הקלאסית, בגלל היצוג הפוליטי הרע מאוד שזה יצור להם, תסתכלו על הגאווה של ההורים שלכם כאשר אתם מקבלים 100 במתמטיקה, אל מול 100 באומנות, יש לזה משמעות פוליטית, ולכן התלמידים סובלים עם זה, זה טיפשי, ולא יעיל, אבל זו המציאות.
כל כך רציתי לסיים את זה פה, אבל לא, איש במערכת החינוך לא חושב שטריגונומטריה או מלחמת העולם השנייה, יעזרו לכם בעבודתכם בתור חשפנית, מתכנת, שופט, או מורה.
אז למה כן לומדים את זה?
כמה סיבות , קודם כל, היכולת הטכנית, כשאתם לומדים המון חומר, לקראת הבגרות, אתם לומדים לסכם ולזכור דברים, בצורה של הבנה, ואכפתיות כלפיהם, אתם מתחילים לפתח דעות כלפי נושאים שרחוקים מכם, ולא רק על הנושאים השטחיים כאן.
כאשר אתם לומדים ועוסקים במתמטיקה, בהוכחות לדוגמא, החשיבה הלוגית שלכם משתפרת, בשאלות מתמטיות שונות, היצירתיות שלכם משתפרות, והלימוד המוגזם של מתמטיקה מאפשר לכם לדעת להתמודד עם רעיונות מתמטיים, גם כאלו שלא כוללים מספרים, בשאר החיים שלהם, וזה דבר נורא חשוב, כי החלק הלוגי - מספרי במוח שלכם, הוא קריטי וחיוני לכל החיים שלכם.
הסיבה השנייה, היא חינוך לייאוש, כלומר, מעוניינים שתקבלו הוראות בשקט, ובצורה בוגרת, ותנהלו משא ומתן, בלי צעקות, ובלי התנגדות אלימה וכועסת, זה חינוך של כבוד, וצביעות, המון צביעות, לזה הם מתכוננים, כך שאתם לומדים חומר חסר היגיון, במטרה ללמד אתכם, שאתם צריכים לקבל הוראות מאנשים מעליכם, ולכבד את זה, עם דמעות וצביעות, אבל זה העולם, בשלבים מסוימים תהיו חייבים לבכות ולהיות צבועים, כדי לחיות טוב יותר.
הסיבה השלישית, והיא החשובה ביותר, היא העניין של פוטנציאל, למדינה, ולמערכת החינוך בכלליות, יש אינטרס, שכל אדם יעבוד, בדברים בהם הוא הטוב ביותר, וירוויח הכי הרבה, כך שהכלכלה תעבוד בצורה הטובה ביותר, ולכן מגיל אפס יש המון לימודים, מאומנות עד לאנגלית והיסטוריה, כדי שכל אחד מכם ימצא נושא שהוא אוהב, רק שהמדינה מעוניינת בכמה שיותר משכילים שיודעים מתמטיקה ואנגלית, שכך שהיא מלמדת כמה שיותר מאלו, כדי שבתקווה, כל אחד מכם שיכול לעבוד בעבודות שדורשות מתמטיקה וחשיבה מתמטית (כמו תכנות, או ניהול עסקים.) יוכל למצוא בשלב מסוים, משהו שהוא אוהב במתמטיקה, ולהתקרב לנושאים כאלו בעתידו.
ואנגלית? היא פשוט בסיסית, בשביל שלא תהיו אזרח ישראלי שכל הידע שלו, בא מעברית.
המדינה גם מאפשרת אומנות או היסטוריה, כי חלקכם באמת לא תאהבו או תרצו במתמטיקה.
ואלו הסיבות החיוביות שאני מוכן לקבל, הסיבה העיקרית היא שאנשים מפחדים לגעת במערכת החינוך, כלומר, שרי החינוך, לא מעוניינים לבטל נושאים מסוימים ממתמטיקה או ממערכת החינוך הקלאסית, בגלל היצוג הפוליטי הרע מאוד שזה יצור להם, תסתכלו על הגאווה של ההורים שלכם כאשר אתם מקבלים 100 במתמטיקה, אל מול 100 באומנות, יש לזה משמעות פוליטית, ולכן התלמידים סובלים עם זה, זה טיפשי, ולא יעיל, אבל זו המציאות.
אני עוד לא התחלתי טריגו, אבל מתמטקיה באופן כללי לא יעזור לך בחיים בשום צורה שהיא. מה שכן, מתמטיקה זה מפתח את המוח, אז אפשר לראות את זה כצד חיובי
אנונימית
זה לא, אלא אם כן כשאתה זורק משהו לאוויר אתה רוצה לחשב את הזווית שנוצרת בין מסלול הזריקה לבין הרצפה
כמעט כל תואר שתרצה לעשות מצריך טריגונומטריה, ככה שאין ברירה...
טריגונומטריה זה כיף עד שזה מגיע להוכחות
אם תרצי לחשב את הזווית שבה השחקן בעט בכדור כשהוא הבקיע גול
חוץ מזה בכלום
חוץ מזה בכלום
אנונימי
באותו הנושא: