2 תשובות
כן, יש הבדל.
אמנם ב- 2 המקרים נדרש להיות במאזן קלורי שלילי ועדיף קל בכדי שנוכל לשמר את התהליך לטווח ארוך, בירידה במשקל באופן כללי לא נקפיד על צריכת חלבונים, פחמימות ושומנים מסויימת, אלא פשוט נסתכל על סך הקלוריות במוצר.
בחיטוב לעומת זאת, בנוסף לגירעון הקלורי, נדאג לבצע אימוני כוח על מנת שישמרו לנו על מסת השריר ואף יחזקו אותה ונשים לב לצריכת הפחמימות והשומנים ובמיוחד החלבונים. נדאג לצרוך כמות חלבון נאותה שתוכל גם כן לשמור על מסת השריר. בד"כ מומלץ למתאמנים לצרוך בין 1-2 גרם חלבון לכל ק"ג גוף.
למשל אדם ששוקל 50 קילו- מינימום צריכת החלבון תהיה 50 גרם ומקסימום יהיה סביבות 100 גרם (אבל זה לא באמת מקסימום).
דוגמאות למוצרים עשירים בחלבון: קוטג', חזה עוף, יוגורט פרו, טופו, עדשים, קינואה, חלב סויה.
ירידה במשקל זה כמו שזה נשמע, מסת הגוף שלך תרד. בתוך מסת הגוף נכלל גם השומן, מסת שריר ונוזלים וכאלה דברים. חיטוב הכוונה הורדת אחוזי שומן ולהעלות את מסת השריר שלך. הכוונה שמישהי במשקל 60 עם אחוזי שומן סבירים תראה הרבה פחות טוב ממישהי עם אחוזי שומן נמוכים ומסת שריר גבוהה. ושתיהן באותו המשקל ככה שמשקל לא אמור להיות מטרה :)