6 תשובות
הכל הגיוני
sounds about right
אנונימי
אם אתה כותב משפט - אתה המשפט? ה' ברא את העולם אני לא רואה איך זה הופך אותו לעולם עצמו
אם ההגדרה שלך לאלוהים זה כוחות הטבע והטבע עצמו אז סבבה רק עד כמה שידוע לי אין איזו דת שהרעיון האלוהי המרכזי שלה שאלוהים הוא הטבע.
אם זכור לי נכון גם אינשטיין טען טענה כזו (משהו בסגנון של זה, אני לא בטוח), הוא האמין בטבע עצמו כאלוהים.
אני אישית לא רואה סיבה להוסיף לטבע מעמד אלוהי כלשהו כי אלו דברים שפשוט קורים, לא רואה איך הוספת תכונות/מעמד אלוהיות תורמות ל"משוואה"
אם זכור לי נכון גם אינשטיין טען טענה כזו (משהו בסגנון של זה, אני לא בטוח), הוא האמין בטבע עצמו כאלוהים.
אני אישית לא רואה סיבה להוסיף לטבע מעמד אלוהי כלשהו כי אלו דברים שפשוט קורים, לא רואה איך הוספת תכונות/מעמד אלוהיות תורמות ל"משוואה"
שואל השאלה:
יש לזה הגדרה, פנתאיזם.
יש לזה הגדרה, פנתאיזם.
אנונימי
איזה סוג של פנתאיזם אתה מאמין בו?
כשאתה אומר אלוהים, אתה מתכוון פשוט לטבע? ואם כן, אז למה לקרוא לטבע אלוהים? לפי רוב האנשים, אלוהים הוא "מעל הטבע", אלוהים פועל בדרכים "על טבעיות" ו"מסתוריות".. לא כאלו שניתן להבין..
אז מה גורם לך להגיע למסקנה שהדרך להגדיר את אלוהים היא פשוט לשים עליו את תווית הטבע? למה לא פשוט לקרוא לזה טבע?
אולי אתה מאמין בסוג מסוים של פנתאיזם שנוטה להאמין שיש לטבע תבוניות? שיש למכניקות בו - "חשיבה לא עיוורת" ?
כשמדברים על אלוהים, "טבע" - זה לא הדבר שבדרכ אנשים מתכוונים אליו.. ולפי דעתי זה לא ישר לעשות את זה, כי לא רק שזה מבלבל, זה גם מאוד מטעה.
אבל אם זה בסדר? כן. אפשר גם להגדיר את סטיפס כאלוהים.. וזה יהיה בסדר, פשוט הבעיה שיש לי עם זה, היא מתוך ההבנה שזה לא מה שאנשים בדרכ מתכוונים אליו כשהם אומרים אלוהים, ככה שזה יכול להשלות; למילה הזו יש רקע די מסורבל.
כשאתה אומר אלוהים, אתה מתכוון פשוט לטבע? ואם כן, אז למה לקרוא לטבע אלוהים? לפי רוב האנשים, אלוהים הוא "מעל הטבע", אלוהים פועל בדרכים "על טבעיות" ו"מסתוריות".. לא כאלו שניתן להבין..
אז מה גורם לך להגיע למסקנה שהדרך להגדיר את אלוהים היא פשוט לשים עליו את תווית הטבע? למה לא פשוט לקרוא לזה טבע?
אולי אתה מאמין בסוג מסוים של פנתאיזם שנוטה להאמין שיש לטבע תבוניות? שיש למכניקות בו - "חשיבה לא עיוורת" ?
כשמדברים על אלוהים, "טבע" - זה לא הדבר שבדרכ אנשים מתכוונים אליו.. ולפי דעתי זה לא ישר לעשות את זה, כי לא רק שזה מבלבל, זה גם מאוד מטעה.
אבל אם זה בסדר? כן. אפשר גם להגדיר את סטיפס כאלוהים.. וזה יהיה בסדר, פשוט הבעיה שיש לי עם זה, היא מתוך ההבנה שזה לא מה שאנשים בדרכ מתכוונים אליו כשהם אומרים אלוהים, ככה שזה יכול להשלות; למילה הזו יש רקע די מסורבל.
באותו הנושא: