8 תשובות
ללכת לאבחון
ללכת לאבחון, רק ככה תדעי בוודאות.
את בעצמך לא. פסיכיאטר יכול
אני ממךיצה לך לעקןב באינסטגרם אחרי מישהו שקוראים לו אליאסף עזרא
הוא העלה פוסט שכתוב בו איך מרגישים כשיש דיכאון
תחושה של עצבות , או שאת חושבת מחשבות שליליות , לחצים וחרדות ,חושך
יש גם מבחנים כאלה באינטרנט אבל הם לא ממש מדוייקים
אנונימי
לדבר עם פסיכולוג וגם אבחון זו אופציה.
אבל לפני זה תשאלי את עצמך אם את מרגישה בדיכאון וכמה זמן זה נמשך. אם זה למשך זמן ארוך והתשובה היא כן אז פסיכולוג או אבחון זה מה שאת צריכה
לידיעתכם, אבחון הוא דבר לא מדוייק כלל וכלל, גם בדיקת fmri לא מוכיחה דיכאון או לא, מכיוון שאין תרשים של האדם לפני.

הדרך היחידה לדעת היא הגדרה ובחינה עצמית: דיכאון הוא דכדוך הנמשך למעלה מחודשיים.

האם את מרגישה פחות פעילה? בעלת יצרים מוחלשים? מצב רוח ירוד? ייאוש? אי רצון לעשות דברים? הפסקת לאהוב דברים שאהבת עד לא מזמן?

בדיוק כמו כאב, לא נוכל להגיד לאדם שהוא לא בדיכאון או שהוא לא עצוב.
אם הוא אומר שכואב או עצוב לו - כך זה.