20 תשובות
הרעיון הוא מצוין
ההתבטאות פחות.
ההתבטאות פחות.
בעד חלקית
בעד שיעשו מחאה, אבל לא בצורה הזאת כמו שהם עשו לפני חודש
אני איתם
בעד שיעשו את הפגנות אבל שזה לא יגיע לרמות כמו שהיה
אני קצת לא אובייקטיבית.
המחאה שהייתה התבטאה בצורה כזאת מתוך יאוש וחוסר אונים, העדה הרגישה כאילו אף אחד לא איתה ברגע שסגרו את התיק ככ במהירות כאשר דם יהודי נשפך.
היו מקרי אלימות, אבל יותר ממקרי האלימות היו הרבה ערבי זיכרון, היו הפגנות שהם היו יותר מרוסנות והרבה דברים שהתקשורת לצערי בחרה שלא להראות לציבור.
אני מבינה את חוסר ההבנה והבלבול שחל בקרב בציבור, אבל חוששני שהציבור לא יכול להבין איך זה להיות נבדל, בעם שלך, איך זה לחוות גזענות יומית מאחים שלך.
והקטע האבסורד זה, שכשהיינו בגלות מסביב לעולם, הגויים שבארצות התייחסו ליהודים בצורה משפילה בגלל היותם יהודים, הרי למה קמה מדינה *ליהודים*? כדי להגן על היהודים מפני גויים אחרים, אנטישמים.
ואתיופים שמגיעים ארצה, ועזבו כל מה שהיה להם בחול, והיה הרבה, מגיעים לארץ שהם חלמו עליה ומקבלים יחס שלילי וגזעני.
אני לא מכלילה את כל הציבור, כי אני מכירה הרבה שהם נגד גזענות ופועלים להפחתת הגזענות.
המחאה שהייתה התבטאה בצורה כזאת מתוך יאוש וחוסר אונים, העדה הרגישה כאילו אף אחד לא איתה ברגע שסגרו את התיק ככ במהירות כאשר דם יהודי נשפך.
היו מקרי אלימות, אבל יותר ממקרי האלימות היו הרבה ערבי זיכרון, היו הפגנות שהם היו יותר מרוסנות והרבה דברים שהתקשורת לצערי בחרה שלא להראות לציבור.
אני מבינה את חוסר ההבנה והבלבול שחל בקרב בציבור, אבל חוששני שהציבור לא יכול להבין איך זה להיות נבדל, בעם שלך, איך זה לחוות גזענות יומית מאחים שלך.
והקטע האבסורד זה, שכשהיינו בגלות מסביב לעולם, הגויים שבארצות התייחסו ליהודים בצורה משפילה בגלל היותם יהודים, הרי למה קמה מדינה *ליהודים*? כדי להגן על היהודים מפני גויים אחרים, אנטישמים.
ואתיופים שמגיעים ארצה, ועזבו כל מה שהיה להם בחול, והיה הרבה, מגיעים לארץ שהם חלמו עליה ומקבלים יחס שלילי וגזעני.
אני לא מכלילה את כל הציבור, כי אני מכירה הרבה שהם נגד גזענות ופועלים להפחתת הגזענות.
ההתבטאות במחאה עברה את הגבולות,כיערה את שמם עוד יותר ועשתה יותר נזק גם להם וגם לסביבה
גם העדות האחרות התבטאו בצורה כזאת
יש את אירועי ואדי סאליב.
ואת תחשבו שהרגשות נחיתות שלהם לא נמשכו הרבה זמן, והגזענות כלפי האתיופים נמשכת כבר קרוב ל40 שנה!! אפשר בכלל לקלוט את זה?
40 שנה האתיופים סובלים מגזענות, מהרגע שהם עלו לארץ עד הרגע שנרצחים הבנים שלהם(שנולדו בארץ ואפשר לומר שהם צברים אמיתיים)
אם מישהו מהמשפחות של כל אחת מכם היה נרצח, ע"י המשטרה(שכביכול צריכה להגן על האזרחים) והתיק נסגר בקלות, תנסו להבין איזה תחושה נגרמת? מעט מאוד אזרחים שבאמת יוצאים לעזור ולנסות לשנות דברים (הרבה אזרחים מסכימים עם האתיופים אבל בשתיקה, זה אומר שעדיין לא הזדהתם לגמרי עם התחושה שבן משפחה נרצח לחינם בארץ שלו ע"י איש ביטחון)
אז המפגינים הרגישו אובדי עצות, הם הרגישו שמחר, הם יכולים למות. ותחושה כזאת כנראה לא תרגישו בחיים(בלי לזלזל)
אתם לא תרגישו את התחושה שלראות משטרה עוברת וממש לפחד על החיים שלך, לא תבינו איך זה, אני לא מצפה שתתמכו באלימות, כי גם אני לא תומכת, אבל מאוד חשוב לי לציין שבזמן ש50 אתיופים מתפרעים באלימות(סתם זרקתי מספר) 10,000 אתיופים מתאבלים על המוות של הנרצח ונשארו אובדי עצות לחלוטין.
יש את אירועי ואדי סאליב.
ואת תחשבו שהרגשות נחיתות שלהם לא נמשכו הרבה זמן, והגזענות כלפי האתיופים נמשכת כבר קרוב ל40 שנה!! אפשר בכלל לקלוט את זה?
40 שנה האתיופים סובלים מגזענות, מהרגע שהם עלו לארץ עד הרגע שנרצחים הבנים שלהם(שנולדו בארץ ואפשר לומר שהם צברים אמיתיים)
אם מישהו מהמשפחות של כל אחת מכם היה נרצח, ע"י המשטרה(שכביכול צריכה להגן על האזרחים) והתיק נסגר בקלות, תנסו להבין איזה תחושה נגרמת? מעט מאוד אזרחים שבאמת יוצאים לעזור ולנסות לשנות דברים (הרבה אזרחים מסכימים עם האתיופים אבל בשתיקה, זה אומר שעדיין לא הזדהתם לגמרי עם התחושה שבן משפחה נרצח לחינם בארץ שלו ע"י איש ביטחון)
אז המפגינים הרגישו אובדי עצות, הם הרגישו שמחר, הם יכולים למות. ותחושה כזאת כנראה לא תרגישו בחיים(בלי לזלזל)
אתם לא תרגישו את התחושה שלראות משטרה עוברת וממש לפחד על החיים שלך, לא תבינו איך זה, אני לא מצפה שתתמכו באלימות, כי גם אני לא תומכת, אבל מאוד חשוב לי לציין שבזמן ש50 אתיופים מתפרעים באלימות(סתם זרקתי מספר) 10,000 אתיופים מתאבלים על המוות של הנרצח ונשארו אובדי עצות לחלוטין.
מה יעזור אבל לשבור מכוניות ולתקוף עוברי אורח? מה יעזור לתקוף שוטרים כאילו הם אלו שעשו לכם את זה? מה יעזור להעמיד חולים,נשים בהריון,תינוקות,זקנים בפקקים של כמה שעות טובות?
זה סתם עוד יותר מלכלך את שמם ונותן עוד סלידה מהעם כלפי העדה האתיופית
זה סתם עוד יותר מלכלך את שמם ונותן עוד סלידה מהעם כלפי העדה האתיופית
יש כאלה שיחשבו כמוך.
ויש כאלה שרואים תמונה יותר גדולה של הסיפור.
ויש כאלה שרואים תמונה יותר גדולה של הסיפור.
מה התמונה היותר גדולה? הפתרון בטוח שלא יגיע במקרה הזה מחסימת כבישים תקיפת עוברי אורח והשחטה והרס גדול
בעד
אנונימי
דוד שלי סיפר באיזה וויכוח על בן ששכן שמת משוטרים ואחיו שהתאבד אחרי כמה שנים אז כן
אנונימי
הכינוי שלי-
כל הכבוד לך באמת כתבת את זה בצורה הטובה ביותר
כל הכבוד לך באמת כתבת את זה בצורה הטובה ביותר
סלמון טקה לא נרצח בכוונה וההפגנות האלה זה סתם מעשה טיפשי..
שיגידו תודה העלו אותם לארץ ובמקום להתבכיין שישתקו..
סלמון טקה היה בן אדם עם 3 תיקים והוא זרק אבנים על שוטר, אז מן הסתם שהוא יקבל את העונש שלו
ההפגנות האלה חסרי טעם וגם ככה הם הפגינו יומיים וכבר כולם שכחו מזה.
שיגידו תודה העלו אותם לארץ ובמקום להתבכיין שישתקו..
סלמון טקה היה בן אדם עם 3 תיקים והוא זרק אבנים על שוטר, אז מן הסתם שהוא יקבל את העונש שלו
ההפגנות האלה חסרי טעם וגם ככה הם הפגינו יומיים וכבר כולם שכחו מזה.
אנונימי
בעד,הייתה אלימות אבל זאת תוצאה של אפליה וגזענות של שנים אז זה התפוצץ בבום.
אנונימי תחשוב מה שבאלך עייפתי מלנסות להסביר כל פעם מחדש ואם גם אחרי שזאתי הסבירה לך ואתה עדיין אטום סימן שיש לך בעיה
אנונימי נניח והיה לו תיקים וזרק אבנים(מה שאני לא חושב שקרה אבל נזרום)זאת סיבה להרוג בן אדם?קודם כל הוא היה צריך לירות יריה לאוויר ואז לרגליים בשביל לנטרל,בן אדם יבוא יזרוק עליי אבנים אני אשלוף עליו אקדח?לא.
ולא אף אחד לא שכח מזה תאמין לי
ולא אף אחד לא שכח מזה תאמין לי
אני איתם.
אנונימי-
אני כל פעם מחדש נדהמת מדיבור שכזה.
אנחנו במדינת ישראל, מדינה דמוקרטית. אפילו לעבריין שרצח יותר מבן אדם אחד לא מגיע עונש מוות. אם לא שמת לב, אבל המדינה שלנו לא דוגלת בעונש מוות לאף אחד(אייכמן היה היחיד).
אז לבוא ולטעון שבגלל ה3 תיקים שלו(שאגב הם לא היו כבדים נורא) מגיע לו למות זה אבל.
לא עשו לנו טובה שהעלו את ההורים שלנו לארץ ישראל, זאת זכות שיש לכל יהודי בעולם באשר הוא, ללא הבדל.
אני כל פעם מחדש נדהמת מדיבור שכזה.
אנחנו במדינת ישראל, מדינה דמוקרטית. אפילו לעבריין שרצח יותר מבן אדם אחד לא מגיע עונש מוות. אם לא שמת לב, אבל המדינה שלנו לא דוגלת בעונש מוות לאף אחד(אייכמן היה היחיד).
אז לבוא ולטעון שבגלל ה3 תיקים שלו(שאגב הם לא היו כבדים נורא) מגיע לו למות זה אבל.
לא עשו לנו טובה שהעלו את ההורים שלנו לארץ ישראל, זאת זכות שיש לכל יהודי בעולם באשר הוא, ללא הבדל.
באותו הנושא: