12 תשובות
ללכת לטיפול נפשי.
לדבר עם מישהו שירים לך את המצב רוח,
לצאת להנות ולבלות,לא לשבת בבית.
ErO
להוציא את עצמך בכוח מהבית. כל הזמן. לצאת עם חברים ועם משפחה מלא וכל הזמן לעשות דברים. לנוח רק בלילה
כוסעמק מה את בת 13 מה דיכאון, לא נתנו לך להיכנס לסרט לא לגילך
אנונימי
שואל השאלה:
מה זה משנה בת כמה אני? זה אומר שאני לא יכולה להרגיש ככה?
דכאון הוא מצב בו שחרור ההורמונים מדוכא, כלומר, אין הרבה רגש.

יש שתי דרכים לעבור דיכאון:
טיפול תרופתי, שלא פותר דיכאון, אלא רק מנסה קצת לפצות על הנזק שלו בעזרת שחרור הורמונים באופן מלאכותי. קצת כמו לפזר מטהר אוויר כדי לטשטש את העשן, זה לא מעלים את העשן, אלא רק מוסיף לו ריח.

הרהור עצמי, זו דרך שבאמת אפשר לצאת דרכה מדיכאון כי לרוב יש בעיה שרק האדם מודע אליה ומסוגל לפתור אותה. לרוב יותר קח לעשות את זה עם בן זוג, או עם חבר דמיוני שיתפקד כקול ההיגיון.

לסיכום: טיפול חיצוני לא יעזור לאדם, יותר מזה, לרוב הוא בכלל לא יעבוד. הטיפול החיצוני היחיד שיעבוד הוא לתמוך באדם להרהר, כי זה מה שהוא צריך לעשות כדי לצאת מהדיכאון.
אפשר לשאול למה את בדיכאון?
אנונימי
^ברוב הפעמים, אין סיבה אמיתית לדיכאון. הדיכאון הוא משבר, הוא תמיד קיים אך הגוף מתמודד איתו, בעוד שברגע שיש רגע של חולשה או סתם התמוטטות, הוא מתפרץ.
שואל השאלה:
^^יש לי ככ הרבה סיבות וחלק אפילו לא ברורות לי אבל אני מה שאני יודעת זה שבגלל דרמה שיש לי בחיים, הפרעות אכילה וחרדות למרות שיש לי עוד סיבות
ומה גורם לכל זה? איזה "דרמות" יש לילדה בת 13? סירבו להצעת חברות שלך אני לא מבין כל החיים עוד לפנייך אם את בדיכאון כבר בגיל 13 אני לא רוצה לחשוב מה יהיה עוד.
תקני אותי אם אני טועה על איזה דרמות מדובר?
אנונימי
שואל השאלה:
זה לא ככה, זה השפלות, זה הצקות, זה לשקר לי בפרצוף... אמנם אני בת 13 אבל אני בוגרת מאוד לגילי
גם אני אמרתי את זה בגילך לול, תלמדי לקחת דברים בפרופורציות.
אנשים לא שווים אותך.
אנונימי