2 תשובות
בדידות היא תחשובה מסוכנת, לבריאות הגוף והנפש.
בדידיות היא צורך הישרדותי שהתפתח במשך תהליך האבולוציה כדי להזהיר פרט מפני סכנה של בידוד חברתי ואז גם הוצאה ממעגלי ההגנה של החברה ו"אפליה מן העדר".

כמו שכדאי שיצור חי ירגיש רעב, כי אז אם הוא מרגיש רע כשהוא לא אוכל הוא ירצה לא להרגיש רע, אז הוא יאכל וככה גם ישרוד. חשוב גם להמון יצורים חיים להרגיש בדידות כדי להרגיש רע ואז לפתור את בעיית הבדידות כדי לשרוד.

כמובן שבדידות גורמת לדיכאון, בדידות היא גם גורם סיכון לביצוע פשעים, שימוש בסמים, סיכון להדיבקות גבוהה יותר במחלות, פעילות קוגנטיבית נמוכה יותר, ניתוח רגשי וחברתי שגוי ומעוות...

אני ממליץ לך להתאמץ לחפש קבוצות חברתיות שאת יכולה להצטרף אליהן.
לשמור ולייצר קשרים חדשים, חשוב שיהיו גם קשרים רחוקים וגם קשרים קרובים.
מדיטציה, תחביבים, לפרוק