20 תשובות
את מאמינה?
אנונימי
שואל השאלה:
לא יודעת
לא יכולה לענות על זה באופן וודאי
אבל אני כן אוהבת את האווירה בבית כנסת, זה עושה לי משהו
אנונימית
מוזר
אנונימי
הגיוני . כל אחד והדרך חיים שלו והאמונה שלו . מי אנחנו שנשפוט. במדינה יש חוק שיוויון זכויות כזה שקוראים לו חופש מדת.
הכי הגיוני שיש!אני דתיה ואני מכירה הרבה שהכי לא בקטע של דת ואוהבים תקטע ותאוירה
אנונימית
הכי הגיוני שיש!אני דתיה ואני מכירה הרבה שהכי לא בקטע של דת ואוהבים תקטע ותאוירה
אנונימית
Five More Hours, מי הוא זה ואיזה הוא שיש לו סמכות לפטור ממה שחייב בורא עולם?
אנונימית, האם את מודעת לכך שאת מצדיקה כאן את עוברי עבירה? שאת כותבת שזה "הכי הגיוני שיש" - זה אומר - שאת מתכוונת שזה אמור להיות ככה, חס ושלום. לאן הגענו?
למה מצדיקה??מה שאני מודעת שאני ממש לא מבינה מה אתה מתכוון.
אנונימית
כי כתבת שמה שהיא עושה (שהיא לא צמה בכיפור) - שזה "הכי הגיוני שיש", חס ושלום...
הגיוני שהיא רוחנית ומתחברת לדת
אנונימית
ישלך ניצוץ... תנסי להתקרב לדת תראי שזה מדהים!
אנונימית
שואל השאלה:
כן זהו
הבעיה שאני מפחדת להישאב
בכל זאת אנחנו חילונים גמורים במשפחה
ואני לא רוצה להפסיק לאכול אוכל לא כשר ולשמור שבת
אנונימית
לא קשור למשפחה, את צריכה להיות נאמנה לבורא עולם ולא למשפחה. המטרה של הסליחות - זה להתוודות יל העבירות, להתחרט עליהן לא לחזור עליהן. אם אין כזה רצון - זה בעיה...
מתחילים לאט לאט זה לא פתאום לשמור הכל ..תנסי לקבל איזה משו קליל..כמו להגיד מודה אני בבוקר או את כל ברכות השחר (שזה שתי דקות)או מה שבאלך ואת מתחברת.. את לא נסית לשמור שבת מי אמר לך שזה לא כיף? תראי נגיד מה יאנה יוסף שהיתה מוסלמית אומרת על איך זה כיף שבת בלי טלפונים וכו עד שלא מנסים לא מבינים את הכיף בזה
אנונימית
רק שתדעי לך שאם את מרגישה משו בסליחות שווה לך לעשות עוד צעד קדימה..! בטוח יש פה איזה משו
אנונימית
תוצאה - זה שאתה מאמין באלוהים , אז לא כולם חייבים להאמין כמוך או אפילו לא חייבים לקיים מצוות.חופש מדת או חופש דת זו בחירה של אנשים איך להאמין והאם להאמין. אנחנו במאה ה21 ולא בתקופת ימי הביניים. כל אחד ומה שהוא מאמין. אין צורך לכפות על אף אחד להאמין. זה שלא כולם הולכים בדרך שלך זה לא אומר שהם לא בסדר - אנחנו בני אדם בסופו של דבר במדינה דמוקרטית ויש שיוויון וזכויות במדינה וזה כולל חופש דת או מדת.
ליתר דיוק, אם בן אדם שמקיים מצוות מתוך כבוד למשפחה זה לא מובן מעליו בכלל וכל הכבוד להם - אפילו שהם לא חייבים.
אנונימית שואלת השאלה, את יכולה לבחור להאמין ועדיין לשמור כשר על אף שהמשפחה שלך לא כל כך. משפחה מצד אמא שלי יש לה 4 אחיות - אחת ממש דתייה והשאר לא ממש וגם האמא לא - זה מעיד על כך שזה לא אמור להפריע לך בדרך שלך.
נו באמת? מה זה קשור אלי? כולנו חייבים להאמים באלוקים וזה לא בגלל ש"אני" מאמין בו, אלא בגלל שהוא באמת חי קיים והוא צוה אותנו על זה. לא לחינם יש לנו את י"ג עיקרי האמונה" שכל יהודי חייב להאמין בהם, כי אמונה - זה לא הפקרות שכל אחד ימציא לעצמו במה להאמין ובמה לא. הקב"ה נתן לנו תורה שבה הוא גילה לנו במה אנחנו צריכים להאמין במה אסור לנו להאמין (למשל, באלילים). אם מישהו לא היה הולך בדרך שלי בעבודת השם (חרדי-ליטאי), אלא בדרך אחרת בעבודת השם (זרם כשר אחר, כגון חסידות כזאת או אחרת) - זה באמת לא אומר שהוא אל בסדר, כי גם דרך כזאת - היא דרך בעבודת השם וכל אחד אמור ללכת על פי דרך של אבותיו. ברגע שמישהו מחליט שהוא לא עובד ה', או שעובד אותו בדרך שה' בעצמו לא מקבל אותה (מקצץ ממצוות התורה או אפילו ממצוות של חכמים) - זה וודאי אומר שהוא עבריין, כי אפילו מי שעובר על איסור דרבנן - מותר לקרותו עבריין (שבת מ עמוד א). עוד דבר חשוב שתדעי, זה מה שהעוך את האדם לאדם זה יראת אלוקים וקיום מצוותיו: "סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע אֶת-הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת-מִצְוֹתָיו שְׁמוֹר כִּי-זֶה כָּל-הָאָדָם" (קהלת יב, יג), כלומר דווקא "זה" (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) עושה מהאדם אדם. מי שאינו ירא אלוקים ואינו שומר את מצוותיו - אינו ראוי לתואר "אדם". לתת שיוויון זכותיות שומרי מצוות ולפושעים - זה בעצמו פשע. ומה זה "לא חייבים"? פירוש של המילה "מצוה" הוא שה' צוה, כלומר חייב או אסר לעשות או לא לעשות דבר מסויום. זה לא בגדר של "דברי רשות", אלא חובה גמורה.