14 תשובות
אנחנו בחיים עושים הרבה החלטות וכן ההחלטה של המוות היא מאלוהים אבל אנחנו יכולים לשנות אותה על ידי מעשים טובים
על הכל ה' מחליט
מי יחיה ומי ימות
ובאיזו דרך זה יקרה. אבל עדיין יש לנו בחירה חופשית
מי יחיה ומי ימות
ובאיזו דרך זה יקרה. אבל עדיין יש לנו בחירה חופשית
מוות בידי אדם הוא מוות שהאדם לקח על עצמו את הגורל של הנרצח
שואל השאלה:
אלוהים שולח את הרוצחים האלה?
אלוהים שולח את הרוצחים האלה?
אנונימית
לא מוות זה מאלוהים
רצח זה מהאדם
רצח זה מהאדם
גם הרוצחים הם שליחי הקבה
אני לא מאמינה אבל לפי היהדות אומרים שכל מה שהאדם עושה זה הוא מביא על עצמו
אנונימית
אם בן אדם צריך למות אז לפעמים אלוהים משתמש בבן אדם שמתכוון לרצוח ,להרוג אותו.
מוות כן רצח לא ניראלי.
לפעמים כן לפעמים לא
לפעמים כן לפעמים לא
העובדה שהקב"ה יודע שאדם ירצח אדם אחר אינה שוללת את הבחירה החופשית מהרוצח. כמו למשל, שאת רואה מישהו ששותה ויודעת שהתוצאה תהיה שכרות.
כעיקרון אפשר לומר את זה על כל דבר שאנחנו עושים, כי למה לעשות אם ה' יודע הכול ויודע כמה מה נעשה. זה בשביל שתיהיה לנו אפשרות הבחירה. שלא נגי אחר כך שלאהייתה לנו בחירה אז למה שנענש על משהו שלא עשינו בתכלס. אז ה' הוריד אותנו עולם כדי שנעשה מה שאני בוחרים ואז לא יהיו תירוצים (הבאתי את זה מידע כללי שלי היגיון שלי אז לחקת הכול בעירבון מוגבל כי יש מצב שאני טועה ואני לא רוצה להטעות חלילה) :)
מוות רצח הרג אין הבדל בינהם זה שם אחר לאותה פעולה זה שניתנת לזה פרשנות וקונטציות שונות זה לא משנה את התוצאה
ולשאלתך הרוב מאלוהים אחוז קטן מאוד לא ממנו ולא מרצונו
ולשאלתך הרוב מאלוהים אחוז קטן מאוד לא ממנו ולא מרצונו
כן,כל דבר שקורה זה החלטה של אלוהים. הכל גורל,אי אפשר להלחם בכלום ומה שצריך לקרות קורה.
^גם לא עם מעשים טובים.
^גם לא עם מעשים טובים.
אלוהים יוצר את האדם, נותן לו חיים
אבל הוא נותן לו גם יד חופשית,
מה שהאדם בוחר לעשות איתה והגורל שהוא קובע לעצמו ולאחרים זה בא מהאדם
אבל הוא נותן לו גם יד חופשית,
מה שהאדם בוחר לעשות איתה והגורל שהוא קובע לעצמו ולאחרים זה בא מהאדם
אנונימית
באותו הנושא: