8 תשובות
מה למשל הדתה לטענתך בעיניי אתאיסטים?
יואו די עם ההכללות
ויש מלא דברים שהם הדתה, זה שאת לא רואה את זה כהדתה לא אומר שזה לא הדתה.
ויש מלא דברים שהם הדתה, זה שאת לא רואה את זה כהדתה לא אומר שזה לא הדתה.
למה מאמינים אוהבים להכליל כל כך הרבה?
היא לא הכלילה.
אנונימית
כי הם חושבים שהם יותר חכמים מכולם והם בעצם דיבילים.
דיבילים, סתם אל תעלבו
חוק שבת? לדוגמה לא הדתה?
אני מסכים שללמוד תורה זה לא הדתה או שלא ללכת עם חזייה ברחוב זה לא הדתה אבל תחבורה ציבורית בשבת זה כבר הגזמה מה הבעיה שאנשים שצריכים להגיע ממקום למקום ואין להם רכב פרטי יסעו בשבת אולי החילונים מחשיבים דברים שהם לא הדתה בתור הדתה אבל זה קורה גם ההפך (שדתיים מתעלמים מהדתה למרות שיש הדתה)
אני אשאל שאלה פשוטה: מה היא הדתה לדעתך? האם זה שאסור לתחבורה ציבורית להתקיים בשבת, וזה חייב להיות מוניות (שבואו נודה בזה, אם הייתם יוצאים עם חברים, משתכרים ורוצים לחזור הביתה, רק הנסיעה במונית תעלה לפחות כמו כל הערב. לפחות במרחקים גדולים.)
או לעומת זאת, זה שתעודת כשרות עולה עשרות אלפי שקלים בכל חודש, רק כדי שדתיים יוכלו לאכול שם בכלל, זו לא הדתה? זה שימוש בכוח של קונים כמו בסחיטה.
או שבפסח אין חמץ, ואם רוצים למכור חמץ צריך לשלם קנס גדול. יש עוד כ''כ הרבה. כמו זה שאי אפשר לפתוח בתי מרקחת, חוץ מבית מרקחת אחד לכל עיר בשבת.
צריך עוד דוגמאות? אלה דברים קלאסיים.
או לעומת זאת, זה שתעודת כשרות עולה עשרות אלפי שקלים בכל חודש, רק כדי שדתיים יוכלו לאכול שם בכלל, זו לא הדתה? זה שימוש בכוח של קונים כמו בסחיטה.
או שבפסח אין חמץ, ואם רוצים למכור חמץ צריך לשלם קנס גדול. יש עוד כ''כ הרבה. כמו זה שאי אפשר לפתוח בתי מרקחת, חוץ מבית מרקחת אחד לכל עיר בשבת.
צריך עוד דוגמאות? אלה דברים קלאסיים.
באותו הנושא: