4 תשובות
כן אתה מודע אתה בלחץ ממש. ולא יודעת כל אחד יכול להתמודד עם זה אחרת
אני באופן אישי כן. ואני מנסה להרגיע את עצמי, לא שזה עובד אבל אני מנסה.
חלק מהאנשים מודעים להתקף חרדה. אבל לכאלה שזה מופיע אצלם פעם ראשונה, במיוחד בגילאים מבוגרים, יש כאלה שחווים זאת כסימני הקדמה להתקף לב.
בדר"כ מנסים להדחיק את זה או לנסות להירגע עם כדור מיידי או נשימות עמוקות.
אם חשת לפתע שקצב פעימות הלב עולה, הנשימות שטוחות ומהירות, הגוף מזיע ורועד, הראש כואב, הפנים הופכות לחיוורות, יש תחושה של חנק ומופיעות סחרחורות, ייתכן שעברת התקף חרדה.
התקפי חרדה הם אירוע חולף שחוו אותו בשלב זה או אחר של החיים יותר מ- 50% מהאוכלוסייה. לרוב מדובר רק בחוויה לא נעימה ומפחידה.
כאשר התקפי החרדה הופכים לתופעה מוכרת, שהאדם סובל ממנה לעיתים תכופות, וכאשר התנהגותו ותחושותיו מושפעות מהחרדה מפני התקף החרדה, אזי מדובר בהפרעה בעייתית שיש צורך לטפל בה.
חומרים מעוררים כמו סיגריות וקפה, וגם תרופות בעלות אפקט מעורר, עלולים להגדיל את הסיכויים להתקף פאניקה בקרב אנשים שיש להם רגישות יתר. הפסיקי שימוש בהם. בנוסף התעמלות מסייעת להרגיע את הגוף. פריקת הדחק, היכרות עם תגובות הגוף והגברת השליטה עליהן, עוזרות להתמודד עם התקפי הפאניקה ולהפחית את תדירותם. מכיוון שלתגובות הגוף חלק מרכזי בהתקפי הפאניקה, נוכל להיעזר בטכניקות להרפיית שרירים (כמו שיטת ג'ייקובסון) או בתרגילי נשימה מהסרעפת כדי להתמודד עם ההתקף. ההרפיה תעזור להשיג תחושת שליטה על התגובות הגופניות המלוות להתקף פאניקה.
גשי לטיפול פסיכולוגי. כיום יש דרכי טיפול שהוכיחו עצמם מדעית כיעילות לטיפול בהפרעות החרדה והפאניקה. ובמקרה הצורך היעזרי בטיפול תרופתי.
באותו הנושא: